Side 1 af 6 123 ... SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 54
    asier
    Guest

Standard Tag en dyb indaanding....

Hvad er det du kan lugte i luften?

Jo det skal jeg fortaelle dig!

DET ER RAADDENSKAB

Det er mistanker om korruption, magtmisbrug, snyd og bedrag.

I ET SPIL!!!!

Jeg vil ikke tage stilling til sandfaerdigheden i disse mistanker, men i stedet forholde mig til det faktum, at mistankerne er der.

Det er et ENORMT problem for Travian.dk (og travian i det hele taget), at disse mistanker kan eksistere.

Mistankerne undergraver hele meningen med spillet, og vil til enhver tid mistaenkeliggoere spillerne og MH'erne. Det er en uholdbar situation. Flere tusinde danskere, vil ikke blive ved med at logge ind paa Travian dagligt, hvis "retssikkerheden" paa serveren ikke forbedres. Hvis aerlighed, retfaerdighed og spil paa lige vilkaar, ikke er en garanti, bliver spillet meningsloest!

Det er spillets trovaerdighed og fremtid, der staar paa spil her!

Jeg har ihvertfald ikke taenkt mig, at koebe guld, logge ind flere gange dagligt, og engagere mig i dette spil, hvis jeg alligevel ikke kan vaere sikker paa, at andre spiler rent spil.

Nu maa ledelsen traede i karakter!!! Uanset om de nuvaerende beskyldninger er sandfaerdige eller ej, saa oedelaegger det HELE SPILLETS TROVAERDIGHED.

Dette handler ikke om kun om snyd - Det handler om hele Travian.dk's trovaerdighed.

Derfor er jeg MEGET SKUFFET over den maede sagen haandteres paa. Ved at blive ved med at fjerne post's paa forum, der vil diskutere dette, graver Travian.dk sig bare dybere og dybere ned i utrovaerdighedens mudder!!!

Forsoeg dog istedet af faa ryddet op, renset ud og fremlagt de noedvendige tiltag og informationer.

Jeg foreslaar foelgende 3 kedelige men noedvendige tiltag:

1. Travian.dk ledelsen ivaerksaetter en SERIOES og GRUNDIG undersoegelse af den nuvaerende sag! Vi maa affinde os med, at ALLE KAN VAERE UNDER MISTANKE INDTIL DE ER RENSEDE. Aabenhed om undersoegelsesforloebet er essentielt her, for at det skal have den oenskede "rensende" virkning. Folk SKAL vide hvad der foregaar bag "kulisserne" - Ellers vil mistankerne blot genopstaa eller vokse.

2. Travian.dk ledelsen ivaerksaetter en undersoegelse af, hvordan sikkerheden i den daglige sagsbehandling forbedres... Hvem holder et oeje paa MH's - Vi mangler en "ombudsmand" der kan beskytte forbrugerne imod korruption og uretfaerdig behandling. At denne funktion ikke eksisterer pt, fremmer usikkerheden, og er i sidste ende ogsaa skadende for MH'erne - Man kan jo saette spoergsmaalstegn ved trovaerdigheden, i det ellers hovedsageligt flotte stykke arbejde de udfoerer.

3. At der fra programmoerernes side tages serioest fat paa script problemet. Evt. ved at indsaette verificerings-porte, hvor spilleren skal demonstrere at det er et "menneske". Har ikke den store forstand paa dette - men noget maa kunne goeres. Problemet med scripts er jo ikke kun et dansk faenomen.

Saa alt i alt - Travian.dk ledelsen ma tage arbejdshandskerne paa, aabne op for informationen, saette gang i de evt. noedvendige udrensninger, og skrive en mail til de tyske programmoerer!

Hvis intet sker, er jeg OUT OF HERE!!! Og jeg skal da gladeligt opfordrer til massesletning af accounts i den forbindelse. Og mon ikke jeg ogsaa kunne finde paa at forlange mine penge tilbage, da jeg ikke mener at jeg har faaet en vare, der lever op til den forventede kvalitet.

TRAVIAN - LUK OP FOR INFORMATIONERNE... DEN NUVAERENDE LUKKETHED VIL BLIVE ENDEN FOR DETTE ELLERS GLIMRENDE SPIL.

/ASIER

(undskuld brugen af ae, oe og aa - man var ikke lige i naerheden af et dansk tastatur. Skal nok rette saa snart jeg er ved et.)

Prætorianer
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Færøerne

Standard

Selvfølgelig skal det undersøges, men jeg synes bestemt også at det skal undersøges, hvem det er, der hacker folks forums!

Angående det med penge tilbage, så har du jo fået det du har betalt for :P
    Server 1 2013: mumming - SAS - vundet

Gillian
    Guest

Standard

For dælen da en smøre, du får afvilket, dér.

En af måderne man undgår dårlig stemning og rygter om korruption er ved IKKE at lave sådanne indlæg som du her laver. Jeg tror helt ærligt ikke at dit indlæg fører til noget som helst godt. Det bærer præg af at du ikke har nogen som helst tillid til ledelsen, og du nævner, at det vil være enden på spillet på .dk servere, hvis ikke der kommer en række tiltag og en stor undersøgelse.

Jeg tror jeg taler for mange, når jeg siger at vi er nogle, som stadig har tillid til Miel og co. Jeg er sikker på, at han er på sagen og undersøger det, hvis der overhovedet er noget at undersøge. Det kan være sagen allerede er afsluttet, at der overhovedet ikke var noget snyd eller andet. Det ved kun Miel og co., da det er imod forum-reglerne at omtale en konkret sag om snyd (hvilket faktisk også er for at beskytte os spillere).

Jeg synes du skulle tage en dyb indånding selv, læse dit indlæg igennem igen, og tænke et par timer over om du ikke panikker lidt, og får pisket en ærgelig stemning op.

Lad os prøve ikke at skyde et egern med en a-bombe?

SorenQsk
    Guest

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Gillian

Det ellers et stort og råddent egern!!
    Jeg synes også en undersøgelse skal i gang og der skal i denne sag forelægges en officiel udmelding frem når det er overstået, efter min mening. Jeg har fuld tillid til Miel og co., men ja mistanken lurer sgu.

asier
    Guest

Standard

En af måderne man undgår dårlig stemning og rygter om korruption er ved IKKE at lave sådanne indlæg som du her laver.
    Ja - fortielse og fornaegtelse har jo altid foert gode ting med sig... Eller hvordan er det nu?

Det bærer præg af at du ikke har nogen som helst tillid til ledelsen, og du nævner, at det vil være enden på spillet på .dk servere, hvis ikke der kommer en række tiltag og en stor undersøgelse.
    hmm - Det er ikke helt korrekt. Jeg har faktisk fin tillid til "ledelsen"... Jeg beskriver bare hvad der kraeves af spillet OG ledelsen, for at denne tillid skal fortsaette.

Jeg bryder mig ikke om det jeg ser lige for tiden. At man paa den maaede censurerer og bortforklarer, istedet for at angribe problemet, fremmer ikke min tillid. Skal tilliden til ledelsen og spillet fortsaette, saa SKAL der ske en holdningsaendring.

Jeg tror jeg taler for mange, når jeg siger at vi er nogle, som stadig har tillid til Miel og co. Jeg er sikker på, at han er på sagen og undersøger det, hvis der overhovedet er noget at undersøge.
    Helt fint!!! Lad dem nu bevise at de er denne tillid vaerdige. Indtil videre har jeg ikke beskyldt nogen som helst, for noget som helst... Jeg har bare forklaret hvordan tilliden til spillet og ledelsen skal opretholdes - Det kraever en raekke aendringer/tiltag.

Det kan være sagen allerede er afsluttet, at der overhovedet ikke var noget snyd eller andet. Det ved kun Miel og co., da det er imod forum-reglerne at omtale en konkret sag om snyd (hvilket faktisk også er for at beskytte os spillere).
    Saa laenge vi intet har hoert, saa eksisterer tvivlen og mistankerne stadig... Information er noegleordet her!

Dette er i ALLES interesse - Man kan jo evt. forsoege at goere det UDEN at naevne navne. Men informationen SKAL ud, for at fjerne tvivl og mistanker!

Jeg synes du skulle tage en dyb indånding selv, læse dit indlæg igennem igen, og tænke et par timer over om du ikke panikker lidt, og får pisket en ærgelig stemning op.?
    Det er netop det jeg har gjort - indleagget kommer jo foerst nu... JEg har da brugt en del timer paa at overveje situationen.

Nu betragter jeg det nu mere, som en virus der skal udryddes EN GANG FOR ALLE! Og saa er jeg ikke bange for at skyde med "for store kanoner".

/ASIER

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007
    Geografisk Sted
    Svendborg

Standard

Jeg synes det er et meget fint indlæg Asie. Du placerer ingen skyld men mener bare at de mennesker der har betalende kunder skal tage det ansvar alvorligt. Det er de samme tanker jeg har siddet med hele tiden og du er den første jeg ser der virkelig udtrykker det.

Mange har travlt med at angribe og mange med at forsvare. Det er umuligt at kende sandheden.

Jeg kan godt forstå at mods og MHs føler sig (uretfærdigt?) angrebet, specielt når i arbejder frivilligt og sikkert ofte står for skud. Men det laver jo ikke om på at man er nødt til at være imødekommende og åben hvis man vil undgå folk drager deres egne eventuelt forkerte konklusioner.
    Jeg håber der sker noget og om det betyder at alle de implicerede bliver frikendt eller kendt skyldige er ikke så vigtigt for jeg kender ikke sandheden.

Men tag os dog seriøst som kunder?

Gillian
    Guest

Standard

Jeg synes stadig at vi skal tage en "chill pill" og have tillid til, at sagen bliver løst. At det ikke bliver omtalt af ledelsen på dette forum er ifølge dem selv fordi det er imod forumreglerne. Jeg tror mindst lige så meget, at det er fordi de ikke vil have en panikstemning og en opblæsning af sagen, hvilket jeg personligt synes at dit indlæg ligger op til.

Det er ikke i spillets interesse at lave en stor offentlig undersøgelse, da det som sagt sikkert vil skabe mere panik/bagvaskelse og andre grimme ting, end det vil hjælpe. Dermed ikke sagt at sagen ikke skal undersøges, selvfølgelig skal den det. Bare ikke på det her forum.

Lad nu dem som har mere forstand og indsigt end os andre lave det arbejde de frivilligt har sagt ja til at gøre.

asier
    Guest

Standard

Jeg synes stadig at vi skal tage en "chill pill" og have tillid til, at sagen bliver løst. At det ikke bliver omtalt af ledelsen på dette forum er ifølge dem selv fordi det er imod forumreglerne. Jeg tror mindst lige så meget, at det er fordi de ikke vil have en panikstemning og en opblæsning af sagen, hvilket jeg personligt synes at dit indlæg ligger op til.

Det er ikke i spillets interesse at lave en stor offentlig undersøgelse, da det som sagt sikkert vil skabe mere panik/bagvaskelse og andre grimme ting, end det vil hjælpe. Dermed ikke sagt at sagen ikke skal undersøges, selvfølgelig skal den det. Bare ikke på det her forum.

Lad nu dem som har mere forstand og indsigt end os andre lave det arbejde de frivilligt har sagt ja til at gøre.
    Jeg forstaar din pointe... og ville da normalt ogsaa vaere enig i den.

Men lige i netop DENNE sag/situation er aabenhed, aerlighed, grundighed og offentlig tilgaengelig information HELT CENTRALT!!!

Ellers kan der vaere en lignende sag igen om 2 uger.

Det er trovaerdigheden der er paa spil... og det er altsaa en trovaerdighed der er essentiel for om Travian er vaerd at spille.

At virkeligheden og sandheden saa kan gaa hen og vaere en grim stoerrelse i denne situation, maa vaere en pris vi skal vaere villige til at betale.

Jeg maa indroemme, at jeg forudser at Travian kan faa samme trovaerdigheds problem som Tour de France og Cykelsporten generelt - INGEN STOLER PAA AT MAN KAN VINDE MED AERLIGE MIDLER! Er det den situation Travian skal ende i?

/ASIER

toyota-martin
    Guest

Standard

til alle i den her tråd...

igen vil jeg lige skrive en besked privat, og ikke som MH eller supporter

den sag vi snakker om her, blev kendt tirsdag aften, lige nu har vi onsdag aften, altså ca. 24 timer er der gået, i hvert fald siden jeg har fået kenskab til den sag.. hvis vi så regner lidt på det, et døgn er 24 timer.. da vi er mennesker og ikke robotter skal vi have lidt ganske enkelte krav opfyldt

ca. 6-8 timers søvn (nu er der så pludseligt kun 18 timer tilbage
    så skal vi gerne have lidt at spise også igen nok 2 timer der er væk (til at lave mad og spise og vaske op)

så har vi 16 timer tilbage..

så skal vi eftersom vi ikke får nogen penge får vi laver her jo leve af noget, ergo arbejder vi også altså igen er 8 timer væk på arbejde i mit tilfælde 2 timers transport.. nu er der så 6 timer tilbage ligger vi så eks. bad, toiletbesøg mm. til er vi vel på 5½ time.. plus vi ikke kun sidder foran pcen, men faktisk har familie ved siden af som også skal passes altså 3 timer til dem også. så er der 2½ time tilbage, vi har til at slappe af i, og styre MH kontoen.. 2½ time er det i forlanger vi skal kunne løse sådan en sag på.. hvad er det lige selv i forventer?? giv dog i det mindste lidt tid, det er vel for pokker det mindste vi kan forlange!

Snogard
    Guest

Standard

Jeg synes stadig at vi skal tage en "chill pill" og have tillid til, at sagen bliver løst.
    Nu vil jeg ikke referere til en konkret sag, men mere kigge på helheden.

Nu er det jo efterhånden ikke noget nyt at der dukker bots og diverse programmer op.

Den måde som jeg oplever Travian omkring bekæmpelsen af bots m.m. er at der på .dk serverne er at det er givet op. Der er givet op forstået på den måde:

1. Først var det ulovligt at bruge dem.

2. Så blev der skrevet i en tråd af en admin at tr-teamet var ligeglad med brugen af bots, og reglen blev helt fjernet i reglerne (.dk serverne)

3. Så blev det pludselig ulovligt at bruge bots igen.
    3.a. Men hvem ved egentligt om det er lovligt eller ej?
    3.b. Hvor står der at det er ulovligt at bruge bots og andre programmer?
    3.c. Det er et kæmpe problem at man ikke kan læse at det er ulovligt i de danske regler. Man tvinges som bruger til at opsøge en anden side (.com) for at læse reglerne der, og det tvinges man til uden at få det af vide.

4. Alt dette ender op i at folk gør nogle ting med gode hensigter. Og pludselig bliver privat personer hængt ud på nettet til fri skue (man skal ikke være logget ind for at læse dette forum!).

5. Folk begynder at hacke og derved krænke privatlivets fred for at støve beviser op.

6. Travian teamet kan stoppe alle bots m.m. hvis de blot satte sig ned og lagde en lille bitte kontrol ind i toppen af hver side der loades på tr (det ved jeg, for jeg kunne selv gøre det på mindre end 5 arbejdsdage).

7. Mange (læs: rigtigt mange) folk betaler penge for at spille her.

8. Hvis man flyver op i helikopteren og kigger ned på hele forløbet omkring DK1 serveren, så ville man se et virvar af regelændringer som aldrig bliver skrevet om, men pludselig er der.

9. Forvirret?? Hvem ville ikke blive forvirret over at spille dette spil. Og hvorfor skal det hele komme så langt, når man som sådan ikke kan bebrejde brugeren for noget som helst.

10. Hvis en given bruger ikke læser dette forum, og bruger f.eks. cropfinder. Snyder den bruger så, eller besøger den bruger blot en hjemmeside som kan gøre spillet lidt lettere?
    For hvordan skulle denne bruger dog vide at det er snyd at bruge cropfinder, når det ikke står i de danske regler?

11. Hvis vi ikke får lov at ytre vores utilfredshed, hvordan kan det så blive bedre?

Side 1 af 6 123 ... SenesteSeneste

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •