Side 3 af 6 FørsteFørste 12345 ... SenesteSeneste
Viser resultater 21 til 30 af 54
    Snogard
    Guest

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af toyota-martin
    Citat Oprindeligt Skrevet af Snogard
    giv dog i det mindste lidt tid, det er vel for pokker det mindste vi kan forlange!
    Tid.. Undskyld mig. Men hvor længe har cropfinder eksisteret?

Snyd er jo ikke noget nyt. Men der bliver jo bare ikke taget hånd om det fra TR-teamet.

Bemærk
    Dette er ikke et angreb på nogen konkrete MH eller Admin på DK. Men mod TR-teamet som sidder på udviklingen.
    korrekt..

og hvor mange gange har travian teamet ikke forsøgt at få cropfinder lukket.. travian forsøger skam men kan intet gøre mod det..

cropfinder bruger så vidt jeg ved en fil (map.sql eller sådan noget) som de ikke kan spærre af for og derfor ikke forhindre, dog vil jeg ikke hænges på det for jeg kan ikke huske det med sikkerhed
    Fordeling af marker er ikke i map.sql. Man er nødt til at gå ind på det enkelte felt for at se fordelingen af marker.

Det som gør mig træt af det, er at udviklerne laver det så nemt at lave bots m.m. hvor Admins og MH's står tilbage med det store slæb at skulle følge op på alle sagerne.
    For reelt set er det umuligt at spore f.eks. et javascript som opfører sig som et menneske.

asier
    Guest

Standard

@Lindhardt

Jeg har ALDRIG betvivlet, at der udføres et enormt arbejde at de frivillige MH's og moderatorer. Det tager jeg helt hatten af for... Og derfor mener jeg heller ikke, at I kan være tjent med et system, hvor der med mellemrum kan sættes spørgsmålstegn ved jeres arbejde. Alene det at tvivl som den nuværende opstår, mener jeg gør, at det nuværende system har spillet fallit.

Jeg har desværre ikke den perfekte løsning... Men håber da på, at en kommer med en genial idé. Mit bedste bud indtilvidere er, at MH's roterer mellem de forskellige MH positioner, således at f.eks. MH2 ikke altid er samme person. På den måde kan man komme af med en del af den nuværende spekulation - I ved jo lige så godt som alle andre, at der fra spillernes side (især i de store alliancer), spekuleres i hvilken MH det nu er smart at skrive til i en given situation. Desværre afhænger svaret af sagstypen. Og det er sgu da uheldigt!!!

Desuden kunne man jo indføre en slags "overvågnings instans" - men det kan få det resultat, at man blot skubber problemet et led længere...

Som skrevet har jeg ikke den perfekte løsning. Men jeg mener stadig at en debat af dette er nødvendig og vigtig.

/ASIER - Nu med æ, ø og å!

toyota-martin
    Guest

Standard

nåda, kommet til en dansk pc ??

en overvågnins instans.. så du mener multihunternes brugere skal overvåges, overvågning hjælper intet, overvågning er et tegn på mistillid, hvis jeg vidste min chef eller for den sags skyld miel overvågede alt jeg gjorde kan jeg garantere for jeg ikke var MH længere, har man ikke tillid til en medarbejder, så fyrer man personen!

og det med rotering vil jeg også gerne droppe allerede nu, eftersom jeg alene til min MH konto har 8 spillere som giver tips hvis de ser noget de ikke mener kan være helt efter reglerne, uanset hvilke sager det er, hvad tror du grunden er til de henvender sig til den samme hver gang? for de begynder så småt at kende personen og ved de bliver taget seriøst, siger vi så en enkelt doven MH bliver sat på min plads, og ikke gider svare eller gøre noget ved sagerne. hvor længe tror du så der er spillere der gider hjælpe længere??

og inden du kommenterer noget med at de får noget til gengæld, som informationer eller hvad det nu var der var nogen der havde påstået multihunterne vidergav, så nej det gør de ikke, og det er heller ikke fra den samme alliance eller fra samme side.

Pingo
    Guest

Standard

Man kan vel oven i alt dette også diskutere om der ikke burde være mindst én lønnet, helt uvildig MH på hver server. Der er trods alt mange betalende brugere og de kan i min verden ikke være tjent med MH's med så lidt tid til rådighed og det er ikke tilfredsstillende med en-stavelses svar eller slet ingen svar, uanset hvad spørgsmålene måtte indeholde.

toyota-martin
    Guest

Standard

Miel er så vidt jeg ved lønnet, så der er en ansat multihunter/admin

asier
    Guest

Standard

aha.. jeg er da meget interesseret i at vide hvilke oplysninger som er slettet fra forum, det eneste jeg har kenskab til er links til et forum som ikke gør andet end at kaste mudder efter travian staff. andre eksempler??
    Det jeg tænker på, at de låste tråde - Man lader ikke debatten køre.

Det er selvfølgelig ok, at i håndhæver reglene med ikke der ikke må bruges navne på forum.

Men når emner der er så centrale for Travian pludselig forsvinder eller låses, så er man altså ude på et skråplan. Jeg ser ingen intentioner om at tackle problemer det fører til mudderkastningen - Kun intentioner om at få mudderkastningen til at fordufte...

desuden tror jeg ikke du skal regne med at få nogen info om det hvis/når de spillere der har snydt blive straffet, kan du ligesågodt indse med det samme, eftersom ingen sager i travian efter reglerne må udlægges/behandles på forum!!
    Det er jeg da ked af at høre

Men det er sgu da et SYGT system!

Ok - vi nævner ingen navne... Det accepterer jeg! Men hvordan forventer i at stoppe "kriminalitet", når konsekvenserne aldrig synliggøres. Det er jo ikke for sjov, at medierne i dag har adgang til retsager (som oftest). Det er i befolkningens interesse, at kunne følge systemet. Det kræver åbenhed! Ellers kan systemet i stille ro og mag, blive mere og mere fordærvet, uden at nogen kan gøre noget før det er for sent. Den slags fører til oprør og "borgerkrig"!

inden du brokker dig over måden vi arbejder på, så synes jeg du skal læse travians regler, det er dem vi arbejder efter, ikke efter dine ideer om hvad du synes vi skulle gøre
    Kender så udemærket de regler.

Men når nu reglerne viser sig at være så uhensigtsmæssige som de er - Så må man vel i det mindste diskutere dem - Eller... Det skal måske heller ikke på forum?

Og skulle det komme så vidt, så er regler jo ikke evige. Kom ikke og sig, at de regler ikke kan laves om, hvis alle og enhver kan se, at de fungerer uhensigtsmæssigt. Og som jeg ser det, så er de nuværende regler på dette punkt, kun med til at fremme utroværdighed og åbne mulighed for korruption.

Har hverken lyst til at retfærdigøre eller acceptere sådan et system.

/ASIER

asier
    Guest

Standard

nåda, kommet til en dansk pc ?? .
    Tjah - Det kan du godt sige. Den har ihvertfald dansk tastatur

en overvågnins instans.. så du mener multihunternes brugere skal overvåges, overvågning hjælper intet, overvågning er et tegn på mistillid, hvis jeg vidste min chef eller for den sags skyld miel overvågede alt jeg gjorde kan jeg garantere for jeg ikke var MH længere, har man ikke tillid til en medarbejder, så fyrer man personen!

og det med rotering vil jeg også gerne droppe allerede nu, eftersom jeg alene til min MH konto har 8 spillere som giver tips hvis de ser noget de ikke mener kan være helt efter reglerne, uanset hvilke sager det er, hvad tror du grunden er til de henvender sig til den samme hver gang? for de begynder så småt at kende personen og ved de bliver taget seriøst, siger vi så en enkelt doven MH bliver sat på min plads, og ikke gider svare eller gøre noget ved sagerne. hvor længe tror du så der er spillere der gider hjælpe længere?? .
    Jeg forstår HELT din holdning og argumenter her.

Jeg skrev også, at jeg er klar over at dette ikke er nogen særligt god løsning. Det er diskussion jeg vil have igang, jeg håber kan føre til en løsning.

Det er en kedelig sag, en ærgelig situation og en rigtig sur debat at måtte tage... men jeg føler bare ikke at det nuværende system fungerer særligt godt.

og inden du kommenterer noget med at de får noget til gengæld, som informationer eller hvad det nu var der var nogen der havde påstået multihunterne vidergav, så nej det gør de ikke, og det er heller ikke fra den samme alliance eller fra samme side.
    Kunne jeg ALDRIG finde på at antyde. Jeg kender INTET til hverken dit MH arbejde eller de pågældende personer (så vidt jeg ved).

Det er jo NETOP den slags beskyldninger jeg vil til livs.

umiddelbart synes jeg at det lyder som en rigtig fornuftig "sladrehanke" ordning.

/ASIER

toyota-martin
    Guest

Standard

okay, nu siger vi at vi havde ladet debatten kører her på forummet.. har du set hvordan den er løbet løbsk på det andet forum, hvordan tror du det havde set ud herinde hvis alle spillere svinede hinanden til, der har du grunden til den salgs tråde bliver låst... men gætter på du har været derinde at kigge.

og ja, man kunne sagtens offentlig gøre hvad der sker i sagen, men eftersom Miel ikke er kommet med en offentlig udmelding overhovedet endnu, tvivler jeg stærk på straffen mm. vil blive offentlig gjort

hvilke regler er det du mener er Uhensigtsmæssige??

asier
    Guest

Standard

okay, nu siger vi at vi havde ladet debatten kører her på forummet.. har du set hvordan den er løbet løbsk på det andet forum, hvordan tror du det havde set ud herinde hvis alle spillere svinede hinanden til, der har du grunden til den salgs tråde bliver låst... men gætter på du har været derinde at kigge.
    Ja jeg har haft fornøjelsen. Jeg været inde og kigge - og det blev endda til et lille indlæg

Og jeg giver dig helt ret - Det er IKKE KØNT!!!

Men som jeg ser det, så sætter det bare en STOR FED STREG UNDER at travian har et troværdigheds problem. Et problem som endnu ikke ser ud til at blive løst.

Og jeg er sgu ked af, at det er jer som admin, moderatorer og MH's der skal stå med lorten. Men noget må altså gøres...

og ja, man kunne sagtens offentlig gøre hvad der sker i sagen, men eftersom Miel ikke er kommet med en offentlig udmelding overhovedet endnu, tvivler jeg stærk på straffen mm. vil blive offentlig gjort
    Det synes jeg sgu er virkeligt ærgelig! For så sker der jo intet, og en ny sag vil dukke op. Det er kun et spørgsmål om tid. Travian spillets troværdighed vil stadig kunne betvivles. Og mange folk betaler altås i dyre domme for at spille.

Synes altså at vi som betalende kunder, har krav på at blive taget lidt mere seriøst.

hvilke regler er det du mener er Uhensigtsmæssige??
    Lukketheden i sagsbehandlingen - reglen/princippet om at ingen sager luftes offentligt. Det er ikke ligefrem noget der fremmer retssikkerheden! Især ikke når spillereglerne er så tolkningsvenlige som tilfældet er.

EDIT - Og så SKAL der altså gøres noget ved de bot-programmer. Men den løsning må vi jo nok vente på at tyskerne tager sig af.

Indtil videre må vi jo nøjes med, at syndere der bliver afsløret skal straffes. Og det venter vi så på...

Men det er dog også helt centralt, at der lukkes af for muligheden for at bruge bot-programmer.(Kom så Tyskland!)

/ASIER

toyota-martin
    Guest

Standard

må nok indrømme jeg stadig ikke kan se det generelle troværdigheds problem? hvor er problemmet henne? de siger treb giver oplysninger væk, jamen fint, hvilke oplysninger? så vidt jeg ved kan treb ingen oplysninger se på brugere på s2. så hvad kan han fortælle spillere som de ikke allerede ved i forvejen???

og ja, er også pænt træt af at vi bliver svinet til og beskyldt for alle slemme ting på travian, som vi intet har at gøre med /ikke kan gøre for da vi først har modtaget oplysningerne inden for de sidste par døgn

ja, sager kommer op hele tiden, og hver gang (næsten, blev de ik dengang under Odin) er de blevet løst tilfredsstilende, lige nu arbejder jeg i hvert fald for at se om der er noget omkring de anklager,

i mellemtiden synes jeg du skal kigge lidt på de gamle tråde fra tidligere kriser, der har samme karakter som den her

luketheden i sagsbehandlingen?? kan ikke helt se problemmet i det, ville du gerne hvis du havde brudt reglerne skulle stilles offentligt frem? sikkert ikke, dette ville ødelægge spillet for dig med rimelig stor sandsynlighed da nogle sikkert ville tage hævn og bombe din by..

Side 3 af 6 FørsteFørste 12345 ... SenesteSeneste

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •