Viser resultater 1 til 3 af 3
    Romersk Bosætter
    Tilmeldingsdato
    May 2012

Lightbulb Travian er gået i stå..... 10 forslag.

Her taler jeg ikke om udviklingen. Den fortsætter med nye tiltat såsom Kingdoms og Legends. Og Kingdoms er uden tvivl flot, og veludviklet (sådan da....). Jeg føler dog bare at Travian er gået væk fra det, som det i virkeligheden er: et browser baseret strategispil.

Jeg savner Classic-serverne. Travian 3.6 og før. Der kan kan knap nok stables mere end 200-300 spillere på en ny slow server. Ud af disse er det nok kun 50-80 stykker som faktisk er aktive. Med aktive mener jeg online 1-5 gange dagligt. Travian er ved at uddø, og det synes jeg er synd. Jeg synes det er et fantastisk spil, men det klassiske og tradiotionelle ved travian bliver mere og mere moderniseret, så man taber dem som var med stort set helt fra start.

Jeg har flere forslag til at kunne få flere til at spille. Jeg vil liste dem op nedenfor, og derefter komme med en uddybende kommentar til dem. Dette er min mening, og jeg ved mange andre har kommet med samme forslag flere gange. Men jeg mener der bør gøres noget, og jeg ser dette som en mulighed.

1) Ændre tiderne. (Serverstarttid, artefakt frigivelse osv.)
    2) Flere forskellige slags servere (kommentar følger).
    3) Lav en travian.Scandinavia.
    4) Gør det mere attraktivt at spille serveren ud.
    5) Billigere guld, eller mere for pengene!
    6) Marketing!
    7) Nye artefakter.
    8) Ny race (Ja, jeg ved godt den har været oppe at vende mange gange....)
    9) Generelle ting.
    10) Serverne.

Her kommer de uddybende kommentare.

1). I Norge lige pt. har de en afstemning på deres forum omkring at de skal ændre tiderne på hvornår en server skal starte. Lige nu er der flertal for kl. 18.00.

Når en server starter kl. 06.00 er der mange der ikke får startet op, fordi de har arbejde, børn, skole etc, der gør at de ikke kan være på lige til frigivelsen. Hermed ikke sagt, at man ikke kan starte om eftermiddagen eller et par dage senere. Mange vil dog gerne starte så hurtigt som muligt, for at være ordentligt med.

Artefaktfrigivelsen kl. 05.00/06.00 er fuldstændig sindssyg! Det ligger nogle gange i weekenderne, hvor man fx. skal til fester, fødselsdage, andet, og simpelthen ikke har mulighed for at sende angreb mod artefakter. Artefakterne er en kæmpe del af travian mid-game, og det er ikke sjovt at komme for sent op, eller sende for sent!

Hvis man lagde artefaktfrigivelsen kl. 18-21.00 stykker vil en større procentdel have mulighed for at være online for at sende angrebene afsted. (Selvfølgelig ikke folk med aften/nat-arbejde). Men så har man altså muligheden for at være på, og ikke skulle ødelægge sin egen, eller sin kones/kærestes/families søvn ved at skulle sætte et vækkeur til kl 04.45 for at være klar kl 05.00 for at sende artefakter afsted.

2-3) Travian.Scandinavia.Eu eller lignende.
    Ja, der er finaleservere... og ja, der har været Ancient Europe osv.

Men hvorfor ikke slå de 3-4 nordiske lande sammen om samme servere. Her vil der være fordele og ulemper ved det hele, jeg vil her forsøge at liste dem op.

Fordele:
    * Mange flere spillere. Hvis jeg kigger lidt omkring ligger gennemsnittet af spillere på 250-400 spillere (cirka) i de 4 lande, og man vil derfor komme op over de 1000-1500 spillere for at gøre en server en lille smugle sjovere.
    * Flere alliancer
    * Flere aktioner i de forskellige alliancer, for at gøre sit område mere sikkert. Man vil altså allerede fra uge 1-2 blive nødsaget til at bekrige sine naboer, for at skabe sig et område.
    * Der vil ikke bare blive bygget 1-2 WW. Men derimod 3-5 stykker. Flere spillere = flere WW.
    * De spillere som ikke er i toppen, kan stadig være med i fx en stor META, som kan klare sig på baggrund af deres antal, som ikke kun gør serveren sjov for top100.
    * De 3-4 nationer i skandinavien vil højst sandsynligt både danne venskaber på tværs, og ydermere nok også bekrige hinanden.
    * Og garanteret mange flere.

Ulemper
    * Sprogbarriere. Her er der ikke som sådan tale om Norge, Sverige og Danmark. Det er forholdsvist nemt at forstå disse 3 sprog, hvor Finland er lidt sværere.
    * Travian-ledelsen: kan de arbejde sammen på kryds og tværs af 3-4 lande?
    * Måske nok mere.. Men jeg er selv positiv omkring tanken ;-)

4) Gør det mere attraktivt at spille serveren ud.

Personligt synes jeg at midgame, lige efter artefaktfrigivelsen er den sjoveste del. Her begynder krigene, her begynder diplomatien osv.
    Endgame er for mit vedkommende kedeligt. Jeg har spillet mange til slut, også som WW-holder, og vundet flere. Det har været kedeligt - men nødvendigt.

Der har været mange forslag oppe igennem tiden i forhold til at skulle afskaffe WW, finde andre løsninger osv. Blandt andet i forhold til Ancient Europe.

Her må folk meget gerne komme med forslag, da jeg selv er lidt blank. Men har dog lidt forslag:

Giv mere kampstyrke, eller evt. frigiv nogle nye/senere/bedre artefakter (Se senere punkt omkring disse.)
    Giv WW-holder fordele, i forhold til kornstyrrelse, færre KP-point for nye byer, handelsmænd kan bærer mere, så der kan forsynes med korn. Mulighed for at tænde en "sult-knap", i fx 1-2 timer, så man ikke i disse timer behøver korn til tropperne.

Evt. kortere rejsetider generelt. Eller evt. kortere træningstider. (Se senere).

5) Travian er dyrt. Hvis man vil være i top 20.
    Jeg køber 600 eller 1600 guld af gangen. Det er dyrt. Meget dyrt. Især hvis man vil være i toppen og færdiggør alt med det samme, og bruger guld hele tiden. Det er ikke nødvendigt, det ved jeg - men når muligheden er der, hvorfor så ikke udnytte den?

Jeg bruger meget guld. Andre kan godt finde ud af at sparre. Jeg kan ikke. Billigere guld, eller mere for pengene kunne måske lokke flere folk tilbage til travian igen. Jeg ved det ikke, og kan ikke underbygge det. Men det vil helt sikkert gøre det mere attraktivt. Især også for unge mennesker, som enten er på SU, eller skal bede sine forældre betale.

Travian er blevet en form for pengemaskine, og selvfølgelig er der folk bagved der skal tjene penge til lønninger, udvikling m.m. Men hvorfor ikke lave nogle ting lidt billigere, eller afskaffe andre.

Fx. følgende:
    Enten gøre guld billigere, så man har muligheden for at bruge det guld der skal bruges.

Eller: Ændre funktionerne. Så man fx. kunne tilkøbe 50% byggetid i en periode på 7 dage, eller have det som en ekstrafunktion til plus-konto (som i forvejen er smådyrt!), så man ikke var nødsaget til både at være plusbruger, og at skulle "færdiggør med det samme"-funktionen...

6) Marketing!

Det siger vel sig selv. Marketing. Få reklameret på følgende måder:
    Skoler
    TV
    Internetsider såsom: Facebook, Gratis-spil.dk, tv2.dk, andre lignende spil.
    App-reklamer igennem fx Quiz-battle, forskellige spil med mere.

Hvis det bare kunne lokke 200 mennesker pr. server ind og spille, så ville det være perfekt.

Der skulle selvfølgelig markedsføres op til serverstart, fx en uge før og efter serverstart. På andre tidspunkter ville det være irrelevant, da det er klart nemmest og sjovest at starte tidligt på en server.

Jeg ser reklamer for andre spil hele tiden både på tv og på internettet. Det er sjældent jeg ser for travian.

7) Nye artefakter.

Ja... Det siger sig selv. Artefakter er en god ting, og folk glæder sig til dem. Måske lav flere af de "gode" slags.

Nye kunne være: (Unik artefakt/Lille artefakt - stort artefakt)
    2.0 kampstyrke - 1,5 kampstyrke
    0,5 byggetid - 0,75 byggetid, kombineret med 0,5 billigere - 0,75 billigere.
    Muligheden for at bygge tropper fra andre racer. Fx at man som Germaner kunne lave Galler-tropper men måske til en dyrere pris.
    0,5 billigere tropper - 0,75 billigere tropper.

Modificere nuværende:
    Hvor modbydeligt farligt ville det ikke være at man kunne bygge tropper 3x, eller rejse 3x så hurtigt. Eller at korn i en by kun var 0,33x. Ændre lidt på det, så der er små forskelle mellem de forskellige artefakter, så der fx både fandtes lille træner med følgende stats:
    3x
    2,5x
    2x
    1,5x
    1,25x

8) Ny race (Ja, jeg ved godt den har været oppe at vende mange gange....)
    Ja. Den siger sig selv, og har været oppe at vende mange gange. Det kunne måske lokke gamle kendinge til, hvis der fandtes en ny eller måske to racer: Jeg kommer her med korte forslag til 2 nye racer - ved ikke til navne på dem

Type X: den aggresive farmer.
    Germaner-agtig konto med følgende:
    Lidt hurtigere tropper
    Lidt kortere træningstid
    Ikke helt så god kampstyrke.
    Dårligt stillet defensivt. Fx kun en type med 30/30 eller 20/20, som tager relativt lang tid at træne, så man var nødsaget til at være diplomatisk og få hjælp udefra.

Type Y: Den defensive, bygge-type.
    Her kunne man automatisk lade byggetider være: 0,75 gange normalt. Evt. lade alle bygninger være 0,8 billigere.

Desuden tropper der mindes om Galler, dog uden muligheden for de hurtige Lyn, til at farme. Her skulle man måske ændre farten til 10-12 på dem.

Dette er bare forslag. Mange andre har kommet med gode velformulerede forslag til nye racer. Men jeg tror at en ny race i det klassiske travian ville gøre det mere attraktivt at vende tilbage til travian, for at prøve på ny.

9) Generelle ting.

Kortere træningstider.
    Alt gøres lidt billigere - tropper, bygninger, marker.
    Kortere rejsetider.

Og jeg ved, at man bare kan spille på speed serverne, hvis man ønsker dette. Men jeg kan faktisk godt lide at serverne er lange og varer 233 dage eller hvad de nu varer. Dette vil gøre den første måned af travian mere spændende, da man ikke skulle vente så lang tid på at kunne bygge nyt, eller sende tropper afsted. Det vil gøre farming, og det offensive spil mere attraktivt, da det altså er et krigsspil.

Reklamer lidt for forummet her inde på travian.dk - så folk bruger det, og folk kan søge duals mm.

10). Serverne...

Ja, som sagt. Lad os få nogle classic servere. Et setup her i Danmark med 5 servere og 1 speed kunne være som følge.

Dk1: T4.4 hastighed: 1x - dette er den klassiske slow server, som trækker flest. Derfor skal denne være "normal.
    Dk2: T4.4 hastighed 2x
    Dk3: Classic server. Version > 3.6
    Dk4: T3.6 hastighed 1x/2x
    Dk5: Lad brugerne bestemme: Lav afstemning om forskellige setups, fx speed 5x/10x, classic med 3x hastighed osv.

Dkx, T4.4. 3x hastighed. (som vi kender den).

Og så lad serverne genstarte MAX en uge efter slutningen! Så folk ikke skal vente 1-2 måneder på at de starter igen. Fordi, folk sidder ofte folk og venter på en ny server starter grundet at de ikke fik startet i tide, eller at de slettede grundet det gik dårligt.

Tusind tak, hvis du har læst alt dette!! Hvis ikke, så er det helt forståeligt, så håber jeg har du læst overskrifterne. Jeg håber vi kan få en god debat igang. Hvis du er enig eller uenig, så skriv det. Så vi kan tilkendegive vores mening.

Med venlig hilsen
    Jaeger // Moo

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    32

Standard

For meget at citatere., så bliver forenklet her. Ikke svar på alle punkter...

1)
    Norge er ikke den eneste med afstemningen, vi har også en afstemning i gang som du kan finde på http://forum.travian.dk/showthread.php?t=26699

2)
    Oldtidens Europa og lige pt. har vi fortsættelsen Scattered Empire. Kom gerne med ideer til scenarier som passer til oldtidens europa.

3)
    En god ide, det er allerede gjort for Travian: Kingdoms, da der startede et Nordisk server for en måned siden, og indtil videre ser det ud til at fungere.

Ang. sprogbarriere, så bliver det ikke et problem, da det er tilladt at benytte engelsk i spillet og på forummet.

6)
    Vi har haft reklamer på TV i Danmark sidste år. Om det har hjulpet med at få nye spillere ved jeg ikke. Du kan i øvrigt se TV-spotten oppe i hjørnet i blokken eller direkte på vores faebook side: https://www.facebook.com/TravianDanm...type=3&theater

7)
    Sikkert en god idé, hvis det kan betyde flere kampe om artefakter, men jeg tvivler, for er der rift om de nuværende gode artefakter som trænere, støvler, lager og mindre kornforbrug? Arkitekten er kun vigtigst i slutspillet, så tæller ikke dem med her.

8)
    Nye folkeslag skal gennemtænkes så meget at det ikke er det værd, de skal balanceres med de 4 eksisterne (jeg tæller Natarer med her og 5 hvis vi oveni også tæller dyrne...), der har været forslag som Grækere, Ægyptere, Fønikere (Punerne) og Perserene.

10)
    Problemet her er, når det bliver efterspurgt om klassiske servere, så er der ikke handling bag ønsket, for der er enten lige så mange eller færre spillere som på T4.4 servere. Så det bliver yderst svært få klassiske servere, vi har 3 gange været heldige, to gange fik vi T2.5 og en gang T3.6.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Legionær sno0p_sniper's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009
    Geografisk Sted
    Stor København
    Alder
    27

Standard

T3.6 <3
    DKX5: Blåtænderne, BW/PE/WoE- [Dual] Vundet
    Grx: Ranger holy3, ,[Solo] Vundet
    DKX22: Andreas, BK™/~LH~ [Solo] Vundet

Tilsvarende Tråde

1. I er gået døde
    By paivinen in forum Speed Server
    Besvarelser: 28
    Sidste Indlæg: 07-01-2010, 09:07
  2. Er Travian Speed servern gået ned ?
    By Masiro in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 18
    Sidste Indlæg: 31-05-2008, 18:23
  3. Forslag til forbedring af Travian.
    By tippo in forum Arkiv
    Besvarelser: 11
    Sidste Indlæg: 19-05-2008, 15:00
  4. gået i stå
    By serup in forum Arkiv
    Besvarelser: 4
    Sidste Indlæg: 04-04-2008, 12:46
  5. Debat : Ved du hvad du er gået ind til på Travian???
    By Treb in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 119
    Sidste Indlæg: 24-02-2008, 13:16

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •