Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 12
    Rambuktræ Erai's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008

Standard Tanker om serveren som gik

Først og fremmest endnu engang tillykke til KAPOW med sejren. Mit formål med følgende stykke tekst er ikke at tage noget fra jer i den forbindelse.

Er lille historisk tilbageblik til sidste server.

Allerede på sidste s2 var der anlagt et større projkekt med det formål at smadre NE. Anført af metaen med GRUM og PBS som hovedaktørene havde modstandere overmagten i 2-3 kvadrenter. NE var optaget i deres egen kvadrent med at rydde "baghaven" alt imens med at katapulterne rullede ind fra de andre kvadrenter. Det var en hård tid.
    Det så sort ud længe og vi troede at vi troede dengang at vi skulle tabe, men efter nogle måneders intense kampe lykkedes det at vende spillet. I det tidlige forår da det blev klart at NE havde fået overmagten, valgte store dele af modstanderne at slette, hvilket efterlod de resterende som valgte at blive i en meget skidt situation.
    Store dele af ledelsen på modstandernes side slettede.Tæppet blev vel nærmest rykket ud under de menige medlemmer som blev efterladt i meteorregnen fra NE's fremmarch.
    Som alle ved så vandt vi og vi vandt med så sygelig en overmagt at jeg næsten fik dårlig samvittighed hvergang jeg rullede ud med mine katapulter.
    Det var ikke sjovt.

Det endte med at være en server som skulle overstås.

Her vil jeg gerne udtrykke min respekt for dem som faktisk blev og kæmpede, det tror jeg aldrig at jeg fik sagt, men jeg var heller ikke meget på off forum. Så den må I ha' med tilbagevirkende kraft.

Jeg tror at det er en vigtig lektie at tage med sig, at huske at respekterer sine modstandere, især de menige medlemmer for det arbejde de gjorde, at respekterer dem for at de blev og kæmpede.
    Meget had kunne sikket ha' været undgået hvis vi havde været lidt bedre til at få rundet sidste server pænt af. Men selvfølgelig var modstanderne heller ikke pæne i munden og for engangs skyld fik modstanderne lov til at skrive historien, som kom til at hedde NE-meta-monsteret hærger server efter server.

Nok om det....

Lad os vende blikke til denne her server.

Man må beundre KAPOW's start og planlægning i forbindelse med server starten. Her lagde de deres fundament for serveren for serversejren som de kunne fejre for et par dage siden.
    Som jeg forstår det så bestod KAPOW af 2 grupper.
    En gruppe som direkte var ude efter at jage "NE" grundet gammelt nag og en anden gruppe som blev lokket hertil med løfter om en legendarisk kamp mellem NE og KAPOW og sikkert nogle som blot syntes det lød som et sjovt projekt.

Først og fremmest må man forstå at mange af os var sygeligt trætte af s2. Derfor startede "NE" heller ikke på den s2 som vi lige har afsluttet. Gamle NE medlemmer startede i alle verdenshjørner og nogle fandt sammen i TCC i NØ som jo var vores gamle verdenshjørne.

Min historie starter 3 uger inde på serveren. Jeg havde ikke været på msn siden den forrige s2 sluttede og anede intet om serveren. Da jeg endelig kom på blev jeg kontaktet af en ven som grinede af at jeg alligevel spillede s2. Det fik mig til at oprette en konto for at få syn for sagen.
    Rigtig nok der sad en spiller i TCC og modtog boosts i mit navn.

Jeg aner ikke hvem det er og jeg finder jeg nogensinde ud af det så vil jeg jage vedkommende om det er det sidste jeg gør. Jeg har læst den undren som gamle venner udtrykte over min manglende aktivitet og tavshed. Selv hos folk jeg kendte uden for alliancen som blot ville skrive hej blev der tigget boosts. Det er simpelthen usmageligt at bruge andres navn på den måde.

Nå det var et lille sidespring.

Jeg landede imellem 3 kapow spillere hvoraf den ene allerede havde anlagt sin 3. by, en yderst usund start position. Nysgerrig på serveren, kastede jeg mig over kortene for at se hvordan verden så ud.
    Det stod hurtigt klart for mig at hvis man ville være på vinderholdet, så var det DHS som man skulle satse på. Det var også åbenlyst at DHS ikke rigtigt var åbne for nye medlemmer. En hurtig rundtur på off forum bekræftede dette.
    Jeg tog et par dages tænke pause, hvis jeg engagerede mig mig i TCC, så ville jeg også være sikker på at jeg kunne spille serveren til ende, for jeg så hvor serveren bare hen og det så ikke godt ud.

TCC var ustruktureret og kaotisk. Der var ikke styr på noget som helst. Gud og hver mand var blevet optaget uden nogen form for konto, spioner var blevet optaget i hobetal. Noget som vi kom til at lide under resten af serveren, Mange fik vi luget ud hen ad vejen, men ikke alle

Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg længe håbede på at der måske lå nogle luskede planer på bordet som bare ventede på at se dagens lys, men det viste sig at der intet var og at vi var lige så alene som vi sagde vi var.

En overgang forventede jeg at KAPOW ville tabe serveren på at ligge i kvadrent krig med TCC/AAF, at de andre verdenshjørner ville vokse sig store og stærke i ly af AAF's kampe imod KAPOW. Det var mit håb en overgang
    Jeg forstår stadigvæk ikke at resten af serveren ikke satte et ordentligt modspil imod KAPOW langt tidligere. For mig var det åbenlyst at KAPOW stod til at vinde hvis ingen satte imod.

Som jeg ser de andre alliancers modspil til KAPOW, så kan det med få ord betegnes med "too little too late".
    Vi gjorde hvad vi kunne for at dæmme op imod KAPOW selv, tvunget af omstændighederne, vi have ikke noget valg. Vi måtte kæmpe eller forsvinde
    Jeg indrømmer at jeg taler uden så megen viden om hvad de andre alliancer havde at kæmpe med i deres kvadrenter.

DHS-projektet....
    DHS har med stor success formået at sætte sig på serveren fra start til slut.
    Et projekt med så stor success at de næsten formåede at sejre sig selv til døde. Havde DHS formået at pulte AAF væk, så havde det været stormløb imod resten af serveren og det ser ikke ud til at de havde haft så meget at stille op.

Jeg vil godt stille spørgsmålstegn ved et projekt som dette. Hvis man allerede flere måneder inden start har sikret sig en god del af de dygtigste spillere som slår deres folder på de danske servers, så har man samtidig forringet "kvaliteten" af den modstand man kan forvente at møde. På det plan synes jeg ikke at et DHS-projekt er bedre end at bygge meta'ere.
    Det må dog ha' været sjovt at være en del af. :p
    For os andre mindre sjovt at spille en hel server som man vidste dybt nede i maven at man næsten med sikkerhed havde tabt, men kæmpet det blev der.

Hvad har jeg så lært af denne her server?
    Jeg har lært at gammelt had løber dybt og kan få indflydelse på en hel alliances mulighed for at skaffe sig forbundsfæller hvis den bliver spundet rigtigt af modstanderne.
    Jeg har lært at det er vigtigt at få afsluttet en server ordentligt og med respekt for fjenden som blev og kæmpede til slut.
    Tone og omgangstone på off forum.
    Jeg tror aldrig at jeg vil kaste mig ud i lignende forum kampe igen lige meget hvor syge i bøtten jeg synes at folk er. Striglen som fik lov til at hærge på off forum, var en reaktion på det spin som foregik, men ved at deltage blev jeg en aktiv akttør i mudderkastningen og ikke en person som jeg bryder mig specielt om.
    Som spiller under konstant pres, har jeg lært at jeg godt kan overleve at få hele kontoen revet ned i løbet af 14 dage og stadigvæk genopbygge og overleve i fin stil, noget jeg ikke vidste inden, om jeg ville være istand til. Så tak for nedpultningen (tror jeg nok)

Tak for kampene
    Last edited by Erai; 12-07-2011 at 12:31.

Rambuktræ
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

Fint indlæg Erai, min eneste anke imod det du skriver er at du flere gange skriver om "spin fra de andre". I har ikke selv ligget på den lade side når det kom til at fortælle jeres version af "sandheden" her på forum, og jeg kan bare henvise til hvad shoxx har gang i i de andre tråde pt.

Oh, og den med "flere måneder før serverstart" er vidst en markant overdrivelse :-)
    Atomic Wedgey - s2

Rambuktræ Erai's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008

Standard

Jeg har omhyggeligt undladt at gå ind på politikken på serveren for den gider jeg ikke ind på.
    Jeg ved at spinnet omkring "NE-monsteret" har haft indflydelse på vores muligheder på serveren og det blev der spundet rigeligt på hen ad vejen.
    Ok, så det var måske ikke måneder, men I har haft tid til meget omhyggeligt at planlægge serveren allerede inden server start. Så vil jeg ikke hænge mig i om det er måneder eller et par uger.

Super Moderator Black B!urn's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010

Standard

tak for spillet erai.

held og lykke på jagten

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Rambuktræ
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Erai Vis Indlæg
    Jeg har omhyggeligt undladt at gå ind på politikken på serveren for den gider jeg ikke ind på.
    Jeg ved at spinnet omkring "NE-monsteret" har haft indflydelse på vores muligheder på serveren og det blev der spundet rigeligt på hen ad vejen.
    Ok, så det var måske ikke måneder, men I har haft tid til meget omhyggeligt at planlægge serveren allerede inden server start. Så vil jeg ikke hænge mig i om det er måneder eller et par uger.
    Ikke desto mindre bringer du det jo selv op, når du fremfører det som du gør. I må stå ved jeres del af grisseriet og spin.

http://forum.travian.dk/showthread.p...s-overskrifter - blot et eksempel, endda et tidligt et af slagsen.
    Atomic Wedgey - s2

Rambuktræ Erai's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008

Standard

Orker jeg virkelig at gå ind på det?
    Jeg kan stå ved min egen del og den har jeg erkendt. Vil du virkelig ind på en detalje i teksten som jeg skrev. Er du virkelig så diskussionslysten?
    Jeg har fremlagt mit syn på serveren som jeg har set den. På sæt og vis kan personligt syn ikke diskuteres, selvom jeg er klar over at det vil det blive når jeg lægger mit syn her ud. Jeg har virkelig gjort mig umage med at skrive en ikke-fornærmende tekst. Det var i hvert fald min intension.
    Jeg ville gerne runde serveren af for min egenskyld, så jeg kan slippe den og komme videre og så jeg ikke ender som bitter og på evig jagt efter en fjende fra en langt glemt server.
    Det har skræmt mig at se hvordan folk alligevel hænger fast i gamle servers og hader af et godt hjerte, selv flere år og servers senere. Der ønsker jeg ikke at ende.

Det eneste nag jeg vil holde fast lidt endnu er naget imod den spiller som udgav sig for at være mig
    Last edited by Erai; 12-07-2011 at 14:33.

Rambuktræ
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Erai Vis Indlæg
    Orker jeg virkelig at gå ind på det?
    Jeg kan stå ved min egen del og den har jeg erkendt. Vil du virkelig ind på en detalje i teksten som jeg skrev. Er du virkelig så diskussionslysten?
    Jeg har fremlagt mit syn på serveren som jeg har set den. På sæt og vis kan personligt syn ikke diskuteres, selvom jeg er klar over at det vil det blive når jeg lægger mit syn her ud. Jeg har virkelig gjort mig umage med at skrive en ikke-fornærmende tekst. Det var i hvert fald min intension.
    Jeg ville gerne runde serveren af for min egenskyld, så jeg kan slippe den og komme videre og så jeg ikke ender som bitter og på evig jagt efter en fjende fra en langt glemt server.
    Det har skræmt mig at se hvordan folk alligevel hænger fast i gamle servers og hader af et godt hjerte, selv flere år og servers senere. Der ønsker jeg ikke at ende.

Det eneste nag jeg vil holde fast lidt endnu er naget imod den spiller som udgav sig for at være mig
    Det må du om, men i mine og mange andres øjne er du/i ikke en skid bedre mht. det du/i nu igen anklager os for (spin og urent trav på forum), og igen kan jeg bare henvise til hvad shoxx har gang i pt. Og hvis du ikke vil fornærme nogen (i dette tilfælde mig), så bør du en anden gang overveje at droppe de der små stikpiller.

Jeg er slet ikke diskussionslysten, jeg synes faktisk det er ærgerligt at der selv på dette tidspunkt skal ske så meget hundhuggeri, men ligeså vel som du forsvarer og står bag hvad i har foretaget jer, så gør jeg det samme.

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt.
    Atomic Wedgey - s2

Rambuktræ Erai's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008

Standard

*Suk*
    Det eneste jeg siger er, at jeg kun vil stå til ansvar for det som jeg har sagt og gjort.
    Jeg har sluttet fred. Jeg har ønsket jer tillykke, jeg har erkendt at jeg også selv var slem på forum. Hvad er det du vil ha' af mig? Er der noget som jeg overhovedet kan gøre eller sige som ikke vil bliver genstand for polemik?
    Jeg har sluppet serveren. Jeg vil foreslå dig at du gør det samme. Der er masser af ting som jeg også godt kunne tænke mig at forfølge, men jeg vil ikke der ud for så ender vi en omgang mudderkastning igen.
    S2 ER slut.
    Last edited by Erai; 12-07-2011 at 16:46.

Rambuktræ
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

Jeg foreslår dig såmænd bare at du dropper stikpillerne når du ikke ønsker at skabe debat.. Og jeg har ikke set dig stå ved noget før nu

Og jeg har ikke brug for at "slippe serveren" - jeg er ikke miljøskadet af at have spillet hverken denne eller tidligere servers, men tak for bekymringen ;-)
    Atomic Wedgey - s2

Rambuktræ Erai's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008

Standard

Jeg kunne simpelthen ikke lure hvad det var du søgte efter.
    Selvfølgelig har der været spin på begge sider. Måske har jeg ikke skrevet det tydeligt nok. Det er forhåbentligt gjort klart nu. Jeg gider bare ikke stå personlig ansvarlig for alt hvad der er skrevet, ligesom jeg ikke holder dig ansvarlig for alt hvad dine alliance fæller har sagt og gjort.
    Last edited by Erai; 12-07-2011 at 18:35.

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Gammel spillers tanker
    By che in forum Server 3
    Besvarelser: 47
    Sidste Indlæg: 10-05-2014, 18:04
  2. Tanker om T4
    By Armurus in forum Kommentarer
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 18-09-2011, 19:32
  3. Serveren der gik...
    By Jester in forum Server 1