Side 1 af 5 123 ... SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 49
    Stifinder
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007

Standard Antropologi studier - Nordtyskeren (sønderjyden)

Da jeg for 12 år siden flyttede til Århus, var det for, gennem indgående studier, at afkræfte de fordomme dansk film spreder der lyder på: Jo længere væk fra København man bor, jo dummere er man.

Først vil jeg redegøre for mine studieobjekter:
    Kklaus fra fyn, Flor fra fyn, Jakob Jessen fra Jylland, Lasse (NM) fra København, Torben Hansen (THA) fra
    København, Troels Olsen (PMS) fra Jylland. De der har fået nævnt deres ingame tag, er dem der er for den almindelige bruger er totalt ukendte.

Studierne har somsagt varet 12 år og gik i al sin enkelthed ud på at studere fortrinsvis jyder både
    generelt og indgående. De overnævnte er de forskningsemner der har gennemgået en grundig granskning, når jyder generelt er nævnt, skal I forestille jer at det er jyder som I vil kunne møde på gader og landeveje, lige fra nordtyskland der starter lidt nord for Kolding, til skagen der jo som bekendt er øverst oppe.

Jyder generelt har en ikke imponerende intelligens. Den jyske "intelligensia" er somregelt centreret
    omkring de lidt større byer som Århus. Generelt kan man sige at jo længere fra Århus man opholder sig, jo mindre intelligent jyde er man. F. eks. kan det nævnes at man mange steder i nordtyskland (lokalt kaldet sønderjylland) stadig sover i halmkasser og går i træsko det meste af året. Sproget er en slags gryntende mumlen der selv for en Københavner kan være svært at hitte rede i.

Som årlig underholdning iklæder nordtyskeren (sønderjyden) sig sit fineste tøj og tager til byen for at handle textiler, røgevarer og i sjældne tilfælde møbler. Derfor finder man oftest nordtyskeren (sønderjyden) nær genbrugspladser i håb om at spare en skilling på den årlige bytur.

Nordtyskeren (sønderjyden) er generelt af den opfattelse at de er gode handelsfolk hvilket er en fejlopfattelse. Det er rigtigt at jyden generelt betaler mindre for varer/tjenesteydelser, men han sælger også for mindre. Studier af Troels og Jakob har vist at grunden til dette er at jyder ikke kan regne i større tal end 3. Værdier over 3 bliver for jyden mudret betegnet som "mange" og jyden er ofte henfalden til vold når han/hun bliver afkrævet et beløb over 3. Dette skyldes, ligesom den sproglige phonetiske tilbageståenhed, en underudviklet hjerne hvori sprogcenteret og pandelapperne ikke er nær ligeså udviklede som hos københavneren.

Slut på første del af afhandlingen. Tak til Jajes for hans hjælp som undersøgelsesobjekt, næste gang behandler vi midtjylland (Trols), fyn (Kklaus og Flor), de svært integrerede jyder (Torben) og den afstumpede københavner (Lasse).

TDS 2.0

Vildsvin
    Tilmeldingsdato
    Jan 2009
    Alder
    32

Standard

lige en rettelse tha er midtjyde

Stifinder
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007

Standard

Det er jeg klar over, der er en pointe

Equites Caesaris blueknight's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Geografisk Sted
    sønderjylland

Standard

hold da op du er en KLAPHAT!!
    Vi sønderjyder går ikke i træsko næsten hele året! Vi GØR det hele året!
    det er et fantastisk stykke fodtøj, i såkaldte "intelligente" mennesker er da begyndt at kopiere den geniale Træsko..I går i crocks! Det er jo bare træskoen i forklædning i har bare lavet den i gummi lort og farvet den i klamme farver!...

skam dig

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Jun 2009
    Alder
    30

Angry

Jeg må sku også sige det er da bare engang lort at fyre af! du har måske fat i noget hvis det var for 200år siden men sådan var det sku også i resten af danmark. nogle af danmarks bedste skole ligger faktisk ude på land så jeg ved ikke lige hvor dumme vi er?

Københavner er jo også bare en flok selvglad idioter som gå med make up så det kan tages væk med en ostehøvl! Ved heller ikke hvor kloge københavner er de kan jo ikke forstå hvad resten af den danske befolkning siger men vi forstår hinanden og jer.

hvad er det lige for noget lort med nordtyskland? vi har sku da ikke en fucking skid med dem at gøre! vi er en landsdel. der er faktisk flere og flere københavner som tager til tyskland på ferie for hvert år der gå!

Hvilken årlig underholdningen er det lige du snakker om? jeg er ren sønderjyde og har aldrig hør om noget der mindre om det?

Det er jo ikke andet end engang vrøvl der bliver sagt intet af det passer og jeg vil sku meget gerne se/høre om din(e) kilder!

Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Geografisk Sted
    sønderjylland

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af SimonHJ Vis Indlæg
    Jeg må sku også sige det er da bare engang lort at fyre af! du har måske fat i noget hvis det var for 200år siden men sådan var det sku også i resten af danmark. nogle af danmarks bedste skole ligger faktisk ude på land så jeg ved ikke lige hvor dumme vi er?

Københavner er jo også bare en flok selvglad idioter som gå med make up så det kan tages væk med en ostehøvl! Ved heller ikke hvor kloge københavner er de kan jo ikke forstå hvad resten af den danske befolkning siger men vi forstår hinanden og jer.

hvad er det lige for noget lort med nordtyskland? vi har sku da ikke en fucking skid med dem at gøre! vi er en landsdel. der er faktisk flere og flere københavner som tager til tyskland på ferie for hvert år der gå!

Hvilken årlig underholdningen er det lige du snakker om? jeg er ren sønderjyde og har aldrig hør om noget der mindre om det?

Det er jo ikke andet end engang vrøvl der bliver sagt intet af det passer og jeg vil sku meget gerne se/høre om din(e) kilder!

Hvor bor du henne?

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Jun 2009
    Alder
    30

Standard

I Sønderjylland elle nærmere på als

Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Geografisk Sted
    sønderjylland

Standard

Går på skole i sønderborg...Sønderjylland er bare stedet!

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Jun 2009
    Alder
    30

Standard

kig på hørup en af danmark bedste skoler som ligger på land i sønderjylland og nu på HTX i sønderborg..

Slange
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Geografisk Sted
    Where its free to live.. at home :D
    Alder
    30

Cool Hmmmm

Vil ikke just sige at dine kilder er meget generelle... måske har lige præcis de eksempler du har. vil næsten skyde på du er en københavner der ALDRIG NOGENSINDE har bevæget sig ud af københavns grænser i frygt for at en bonde skulle gøre uventede ting ? Dine påstande er helt ude på dybt vand og du kunne for eksempel bare PRØVE på at bevæge dig væk fra kbh for en gangs skyld og nu se virkelighedens kendgerninger i øjnende og studere videre derfra og opdage at over størstedelen af de såkaldte NORDTYSKERE ikke gr i træsko eller tilhørende tøj, at de ikke er et stort bundt bønder som laller rundt i deres småbyer.

Men hey, der er da også en pæn slat bønder på sjælland og med den påstand med at sjællændere siger at alle i khb er uuuuhhhhhhhhhhhhhhh så kloge. men jo det kan jo godt passe da de fleste jyder jo også tager der over for at studere. og for at skære forrige sætning ud i pap så du som den almene københavner kan forstå det= det er jyderne der så er de kloge...

Ofte har i københavnere også en helt sær måde at slutte sætninger bare for at være lidt mere speciel og dermed sige "MAYN" eller "IKK"

Efter min mening kunne RH lige så godt lukket topic da denne træder folk over tæerne...
    who gives a **** hvad jeg hedder på travian..
    90% of teens would die today if myspace was destroyed.
    if you are one of the 10% that would be laughing, copy and paste this to your signature.

Travians Værste signatur

Side 1 af 5 123 ... SenesteSeneste

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •