Viser resultater 1 til 10 af 10
    Krokodille Nicolai's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Oct 2008
    Geografisk Sted
    Sjælland

Standard Offensiv germaner guide af Iwind (oversat af Nicolai)

1. DEL!

Så har jeg oversat og udgivet alle stamme-guides fra Iwind fra www.travianstrategy.com!
    Det tog ikke specielt lang tid.
    Men nu er der da en guide fra Iwind om både Romere, Germanere og Gallere .

Og som i de andre guides - jeg har ikke brugt nogen form for oversættelse/ordbog, jeg har oversat helt selv .

Jeg vil sige som Iwind som der står nedenunder.
    At Germanere er min yndlingsstamme, som jeg faktisk har spillet 3 ud af 4 gange. Jeg kan også lide germanere på grund af deres aggressive tropper og deres gode plyndrere. Og så synes jeg også at det er de nemmeste at styre .

Germanerne er en fed stamme, og hvis der ikke er nogen der har prøvet dem - så burde i prøve det .

Jeg håber at i vil nyde guiden og at den vil hjælpe jer.

--------------------------------
    Lidt ord fra Iwind inden starten:
    Fed Germaner guide for aktive farmers. De mest succesfulde Germanere starter noget lignende dette.
    Germanerne er min yndlings stamme, og den jeg har spillet flest gange. Jeg kan godt lide at være Germaner på grund af at det er en meget aggressiv stamme. Ifølge denne guide skal du starte 3 dage efter serveren har startet, så du kan begynde med at farme hurtigere og så du ikke er placeret helt inde i midten.
    FÅ BELØNNINGERNE
    Hvis du spiller på en server hvor der er Quest system, vil jeg foreslå at følge det indtil du er nået til den sidste del. Det er meget hurtigere end at lave køller med det samme, på grund af alle råstofferne du får ud af det. Hvis du følger Quest systemet til mission 22, får du faktisk tæt på 6000 råstoffer ud af det, og farming kan ikke slå det.
    Den sidste del af Quest systemet er hvor du skal få alle dine råstoffelter til trin 2, og det burde Germanere ikke gøre før de virkelig får brug for NPC handleren.
    Det koster en masse at få dine råstoffelter til trin 2, og det er meget bedre at lægge råstofferne til side til køllesvingere. Hvis du køber guld, skal du ikke NPC gøre det indtil du får din anden by.

I denne guide vil jeg fortælle hvordan du skal gøre de første par dage og lidt videre frem. Det betyder en masse med hvilket område du bliver placeret i, og det afhænger også af hvor hurtigt det kan gå.
    3 KØLLESVINGERE
    Når du har fået dine første 3 køllesvingere skal du bare farme og bygge køllesvingere 24/7. Bare farm alle de byer der er rundt omkring dig med lavt indbyggertal med 2-3 køllesvingere i hvert angreb. Når spillere har brugt Quest systemet har de fået en rotte som forsvar, og du skal bruge 3 køllesvingere for at dræbe den uden at miste nogle køllesvingere, så send 3 køllesvingere i dit første angreb mod personen. Så snart du får rapporten skal du sende dine køllesvingere efter ham igen, hvis du har fået max. bytte. Hvis du ikke har fået max. bytte, så lad dem stå og slappe lidt af, eller send dem mod en anden lille by, hvis du kan. Jo højere deres indbyggertal er, jo mindre tid skal dine køllesvingere slappe af, på grund af deres produktion af råstoffer.
    Du burde få minimum 50 køllesvingere før du skal bekymre dig om andre farmende spillere derude. Hvis nogle angriber dig i denne tid, så skal du ikke være bange for at angribe dem tilbage, bare vær sikker på at du har alle dine køllesvingere ude og at alle dine råstoffer er brugt når de angriber, så får de ingenting ud af det. Du skal huske på hvem der har angrebet dig og størrelsen på deres hær.
    Når det kommer til kasernen, skal du få den I trin når du har omkring 2-3 timers træningstid I den. Du skal have et højere trin i kasernen hvis du spiller på en normal server, fordi bygning af ting tager 3 gange så lang tid. Kornkammer og råstoflager skal opgraderes så snart du har brug for det. Bedre at have dem for store end for små.
    50 KØLLESVINGERE
    Nu er det tid til at du kigger rundt omkring I din 7x7, og kigger på hvem mon der ellers har en farmende hær. Tænk ikke på romerne og gallerne, bare kig efter germanere nu. Hvis du er heldig, har du den største hær, men du skal bruge den godt. Du skal dræbe dine fjenders hær ved at angribe dem, du skal ikke bruge dine køllesvingere til at forsvare med selvom du har nok til at dræbe de tropper som angriberen kommer med. Din farmende hær er dit brød og smør, du skal bruge det til at farme og vokse med, du skal ikke spilde dem medmindre at du kan dræbe din fjendes hær i bare et angreb. Den bedste måde at gøre dette på er at ”counter” angrebene der kommer mod dig. Hvis du ikke ved hvad Counter attack er, så kig i en Combat Guide.
    Når du ser at du bliver angrebet af en anden germaner, saml alle dine tropper hjemme hos dig selv indtil 39 sekunder før de ankommer. Derefter send dine tropper ud et eller andet sted, og 20 sekunder senere trækker du dem tilbage så de kommer tilbage 1 sekund efter din fjende har angrebet dig. Så snart de kommer hjem skal du sende dem mod din fjende. Hvis du gør dette godt nok, kan du få din hær til at komme lige efter fjendens hær er kommet hjem, og måske får du alle hans køllesvingere hvis du er heldig. Det er ikke lige så nemt som at angribe din fjende med hurtigere tropper, men når begge tropper har den samme fart er det den eneste måde at gøre det på.
    100 KØLLESVINGERE
    Ved omkring 100 køllesvingere bygger jeg altid mit akademi op og får omkring 5 spejdere. Med spejderne kan du farme mere effektivt og du kan bruge dem til at finde ud af om de store romere og gallere i dit område har tropper. Du kan også bruge dem til at spionere på fjendtlige germanere, men pas på. Du vil nok ikke se deres tropper, da de altid vil være ude at plyndre. Du burde også altid have minimum EN spejder hjemme i byen, så dem der prøver at spionere på dig ikke får noget information. Det vil være godt at bygge 1 spejder for hver 10. køllesvinger indtil du har 200 køllesvingere.
    200 KØLLESVINGERE
    Når du arbejder dig op til 200 køllesvingere, bør du nok starte med infrastrukturen til din første fest hvis du spiller på en speed server. Du har kun brug for en fest på en speed server for at få din anden by, og hvis alt går godt burde du kunne holde festen omkring dag 3. Du skal blive ved med at lave køllesvingere samtidig, men ikke opgrader din kaserne i denne periode. Når du har fået din fest igang, skal du begynde med at få residens trin 10, og derefter bosættere. Vær sikker på at du ALDRIG har dine bosættere hjemme når du ikke er online. Det gør virkelig ondt at se dem dø i et angreb! På en speed server, burde du kunne have din anden by på dag 4, så længe du ikke går i for meget krig med dine nabo germanere.

Hvis du spiller på en normal server, skal du først begynde med infrastrukturen til fest indtil du har mindst 200 køllesvingere. Hvis du fester for tidligt skal du bruge 3 af dem for at få din anden by, og du har sikkert ikke råd til at have 3 kørende lige efter hinanden. Og der er ingen grund til at holde en og blive nødt til at vente, når du bare kunne have ventet med at starte den første. Jeg bygger normalt hovedbygning trin 10 først fordi det er billigst, derefter får jeg trin 10 akademi, derefter rådhus, og til sidst trin 10 residens. Efter jeg har gjort det, bare lad det stå og skaf kulturpoint for dig indtil du har nok indkomst til at holde festen og træne bosættere uden for meget tid imellem. Jeg har normalt 400 køllesvingere når jeg bygger min anden by på en normal server.

Et par tips til hvor du skal placere din anden by. Hvis du køber guld og/eller spiller på en normal server, skal du vælge en 15cropper. En 15cropper vil producere flere råstoffer end en anden by på grund af bonus bygningerne, og det vil også være et bedre sted at have en masse tropper, så hvis du bruger guld skal du altid vælge en 15cropper.
    Hvis du spiller på en normal server skal du altid vælge en 15cropper fordi det er svært at styre en 6444 by med normal råstofproduktion. Tropperne spiser lige så meget korn på en normal server som en speed server, men på en speed server tjener du jo 3 gange så meget korn.
    Når du får din anden by på en normal server skal du stoppe med at lave tropper i din første by og bygge tropper i din anden by i stedet, altså din 15cropper. Det er derfor du ikke skal forske noget andet i din første by andet end spejdere, fordi du skal gøre det hele forfra i den anden by alligevel.
    En 6444 kan nemt supporte en ret stor hær på en speed server, så det er mere op til dig der. Hvis du spiller på speed og ikke bruger guld, vælg en 6444 hvis du vil. Men by 4-5 skal ihvertfald være en 15cropper.

(blev nødt til at dele den op i 2)

Krokodille Nicolai's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Oct 2008
    Geografisk Sted
    Sjælland

Standard 2. Del!

2. DEL!

BY NUMMER 2
    Når du har fået din nummer 2 by er det tid til at få råstofproduktionen op, men glem ikke at lave tropper mens du opgraderer produktionen.
    Din hær vil stadig være langt den største indkomst af råstoffer, men det er også vigtigt at få råstoffelter op nu.
    Jo mindre aktiv du er, jo vigtigere er det at få råstofproduktionen op, så de bliver ved med at producere mens du sover.
    Råstoffelter er mere vigtigt på en speed server, fordi produktionen er 3 gange så meget som den på en normal server, mens rejsetider for tropperne kun er dobbelt så hurtige. På en normal server er farming vigtigere og din egen produktion er mindre vigtigt.
    Hvis du bruger guld, skal du begynde med at opgradere din kornproduktion til 5, derefter tømmer og ler til 4, og til sidst jern til 4. Det er bedst at få dem til at følge hinanden, undtagen ét af hvert type råstoffelt, som så skal i trin 10 så du kan få bonus bygningen.
    Hvis du ikke bruger guld skal du kigge på hvilket råstof du mangler mest af og opgradere alt efter hvad du har brug for. Lad dog ikke råstoffelterne af den samme type blive mere end et level højere.

Mens du opgraderer dine råstoffelter skal du gå efter paladiner når du får brug for dem.
    Dette er noget du skal evaluere med dig selv, men jo flere stærke spillere du har omkring dig, jo mere skal du gå efter paladinerne. Jeg foreslår at få paladiner før man begynder med at bygge øksekæmpere, og hvis jeg er i et meget nemt område, venter jeg til at jeg har omkring 500 køllesvingere. Jeg starter normalt med at bygge øksekæmpere når jeg har omkring 600 køllesvingere og 100 paladiner, men det er den samme regel for dette. Jo flere stærke spillere du har omkring dig, jo hurtigere skal du have dem. Det er vigtigt at få din 21x21 under kontrol nu, og du skal gøre det hurtigt.
    Hvis fjendens kavalleri begynder at gå mod dig, skal du også snart få de defensive spydkæmpere.
    Du kan ikke blive ved med at holde fester og få flere byer hvis du ikke kan forsvare dig selv.
    Som en germaner er det meget vigtigt at dominere dit nabolag og have det for dig selv.
    Du vil vel ikke have romerne og gallerne til at få deres kavalleri, og heller ikke germanere der tager dine farms.

---------------------------------------
    EFTERFØLGENDE
    På en speed server skal du bare blive ved med at bygge tropper og have fester kørende 24/7 i alle dine byer. Så snart du får nok kulturpoint skal du bygge en ny by. Du skal vælge en 15Cropper som din hovedby, og bygge en masse support byer omkring den. I en af byerne omkring den skal du have din “hoved hær/main hær” med kaserner og stalde der bygger tropper 24/7.
    Når du får omkring 15 byer rundt omkring den, skal du også have store stalde og store kaserner der. Når du når hertil er det vigtigt at du også får stammeførere og overtager byer med dem, i stedet for at bygge dem selv.
    Du skal også til at bygge forsvar i de byer du ikke skal bruge som offensive byer, og så arbejde dig frem mod slutspillet.
    På en normal server skal du gøre det samme, men festerne er mindre vigtige på normale servers, fordi du ikke vil have nok produktion til at holde dem kørende i alle dine byer. Her får du mest kulturpoint fra bygninger. Det er godt at have en ambassade i højt trin for at få kulturpoint. Ambassadetricket er også godt på speed servers.
    Jeg kan godt lide at have hovedbyen som min base for min hær på normale servers, fordi jeg ikke kan klare 24/7 produktion I store kaserner og stalde på disse servers, medmindre jeg har omkring 40 byer eller sådan noget.
    Hvis min hær bliver dræbt på en eller anden måde, bygger jeg stor stald og stor kaserne i mine support byer for at få min hær tilbage hurtigt.
    ---------------------------------------

Jeg slutter guiden nu, og jeg håber at I har nydt den og at i har fået noget hjælp til hvad I skal vælge næste gang i spiller !

I må meget gerne kommentere, godt eller dårligt!

Den fyldte lidt mere en Galler og Romer guiden, så jeg blev nødt til at dele den op i 2 indlæg .

Ulv
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009

Standard

Fin guide, men nok ikke lige den bedste

Slange
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009

Standard

Fed guide, lang og detaljeret Super oversat

Ulv
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009

Standard

Vil nu ikke sige den er detaljeret, og den er faktisk også kort.

Slange
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009

Standard

Den guide er jo bare for den første uge/uger der er vel en anden der er længere som høre med til den....

Legionær
    Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Arexo Vis Indlæg
    Den guide er jo bare for den første uge/uger der er vel en anden der er længere som høre med til den....
    *Det er der også, men synes dit arbejde Nicolai er flot. Den vil være nyttig for nye spillere som gerne vil prøve sig som germanere. Super arbejde.
    Dont mess with me.

Travian + liv = Selvmord.

Tilmeldingsdato
    Jun 2009

Wink

Citat Oprindeligt Skrevet af HK's Vis Indlæg
    Fin guide, men nok ikke lige den bedste
    hvad for en guide er så den bedste

Ulv
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Jannik15 Vis Indlæg
    hvad for en guide er så den bedste
    Den man selv laver, og har i hovedet.

Vildsvin
    Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

syntes det er godt at du laver sådan en guide det kan hjælpe nogle af de bedste ogsåmen tror måske jeg vil prøve at spille på en anden server ud fra den guide vis jeg altså kan finde en/to dual/tripple at spille sammen med=)

Tilsvarende Tråde

1. Besvarelser: 25
    Sidste Indlæg: 11-09-2013, 10:50
  2. guide til offensiv germaner???????
    By SplasH in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 3
    Sidste Indlæg: 01-06-2010, 11:44
  3. Offensiv galler guide af Iwind (oversat af Nicolai)
    By Nicolai in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 5
    Sidste Indlæg: 26-06-2009, 11:14
  4. Offensiv romer guide af Iwind (oversat af Nicolai)
    By Nicolai in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 16
    Sidste Indlæg: 14-06-2009, 14:34
  5. Guide til offensiv germaner (Quest version)
    By schumi__schumi in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 8
    Sidste Indlæg: 04-01-2009, 20:51

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •