Viser resultater 1 til 6 af 6
    Krokodille Nicolai's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Oct 2008
    Geografisk Sted
    Sjælland

Standard Offensiv galler guide af Iwind (oversat af Nicolai)

Så kommer der lige en ekstra guide fra min side .
    Det er også en af Iwinds guides, som jeg har siddet og oversat.
    Jeg har ikke brugt Google Translate, eller nogen anden form for ordbog/oversættelse.

Selv har jeg ikke prøvet at spille Gallere før, men det kunne godt være at jeg skulle prøve det engang.
    Jeg håber selvfølgelig at denne guide vil hjælpe jer til at komme igang med Gallerne !

Jeg ved godt at der også er lagt en anden galler guide ud: c69's Galler guide (oversat af wishmaster3)
    Og så er der en anden thread med præcis den samme guide som her, men der er vist lidt stavefejl .
    Så jeg har finpudset den lidt .

Nyd nu guiden !

------------------------------------------
    Lidt ord fra Iwind inden guiden begynder:
    Efter at spille som Gallere på mange forskellige servers er jeg begyndt at kunne lide det mere og mere. Specielt på Speed servers er det sjovt at farme med deres enormt hurtige Theutaterlyn, eller kort sagt, TT’s. Det er fedt når man har mulighed for at farme dem i ens 21x21 på bare 20 minutter. Det er også nemt at dræbe folks tropper når de står hjemme, fordi dine TT’s er så hurtige at din fjende ikke vil opdage det før det er for sent. På en af serverne som jeg har spillet på, havde jeg dog gjort det for meget, og jeg havde dræbt over 2000 tropper rundt omkring mig før jeg overhovedet fik infrastruktur til by nummer 2. Det er ikke den bedste måde at spille på, men man får en masse sjov ud af det.

Denne guide er for folk der kan være meget aktive den første uge på serveren, og tropperne afhænger af hvor meget tid man har til serveren.
    START PÅ SERVEREN DAG 1
    Med Gallere skal du starte når serveren starter, eller et par timer efter, fordi du jo ikke vil have at germanerne har for mange Paladiner og Spydkæmpere når du begynder at ramme dem med dine Theutaterlyn. Sidste gang startede jeg 1 dag for sent på en speed server, og jeg mistede en masse tropper på grund af Paladiner og Spydkæmpere.
    FALANKS OG FARMING
    Nå, hvordan mon du får disse dejlige Theutaterlyn hurtigt? Falanks er dårlige farmers, og du skal ikke stå alene med kun dem for længe. Du skal starte med nogle Falanks til at farme med. Så snart du er færdig med Missionprogrammet, hvis du altså har det på din server, skaf falanks. Vælg ruten som handelsmand, fordi du skal NPC handle meget. Når du har fået markedspladsen, så byg forsamlingsplads og kaserne, og begynd at lav falanks.
    Så snart du har 4 Falanks, skal du starte med at farme de inaktive.
    Hvis du er på en server med Misssioner skal du kun farme spillere med mindre end 9 indbyggere, så du er sikker på at du ikke vil løbe ind i den rotte. Du skal lave 11 eller flere angreb med Falanks for at gøre dem nyttige, og derfor skal du ikke dræbe dem ved at angribe folk med rotter. En halv dag efter begynderbeskyttelsen er væk kan du prøve at farme de spillere med under 20 indbyggere, hvis du har nogle Germanere rundt om dig. Germanerne vil nok allerede have taget sig af rotten.
    SÅ MANGE FALANKS SOM MULIGT
    Det er svært at sige hvor mange Falanks du skal lave før du begynder at bygge råstoffelter, det kommer meget an på hvordan dit nabolag ser ud. Du skal have så mange Falanks som der skal bruges til at tømme de små inaktive spillere i din 13x13, men ikke mere end det. Små inaktive spillere med under 20 indbyggere, eller under 9 indbyggere hvis du vil være på den sikre side. Du behøver kun 20 Falanks før du begynder med råstoffelter på en Speed Server.
    RÅSTOFFER OG GEMMESTED
    Disse Falanks vil ikke kunne give dig råstofferne til Theutaterlyn hurtigt på en speed server, så du skal bygge nogle flere råstoffelter op nu. Hvor meget du skal opgradere dine råstoffelter afhænger meget af hvordan dit nabolag er at farme. Med 20 Falanks til at farme med, få halvdelen af dine råstoffelter til trin 4, og resten til trin 3. Med 40 Falanks til at plyndre med, skal du have alle råstoffelter til trin 3. Hvis du bliver angrebet meget af Germanerne, skal du også bygge gemmested, og være sikker på at du ikke har dine tropper hjemme når angrebet rammer. Du skal ikke kæmpe mod germanere med Falanks, vent med det til du får Theutaterlyn.
    INFRASTRUKTUR OG THEUTATERLYN
    Dette er den sværeste del i Guiden, fordi der skal bruges ret mange råstoffer til at få forsket Theutaterlyn, faktisk omkring 17000 råstoffer i alt. Du skal også have Stald trin 3 og Akademi trin 5 for at forske dem. At have 2200 Tømmer på en gang vil nok være meget svært, hvis du bliver farmet meget. Så skal du bygge et ret stort gemmested. Jeg håber at du har klaret det godt før med ikke at have råstoffer hjemme når angrebene kommer, så vil Germaneren nok mere tro at de ikke får noget ud af dig. Med denne guide vil du kunne få Theutaterlyn på omkring 50-55 timer hvis alt går godt. Hvis du mister for mange falanks når du farmer, kan det være du skal bruge omkring 65 timer. Men selvom du bruger hele 3 dage, altså 72 timer, vil det stadig være rigtig godt klaret.
    Efter du har fået Theutaterlyn bliver Travian meget sjovere for dig. Nu kan du gøre gengæld mod de irriterende Germanere der har farmet dig heletiden. Hvis nogle af dem angriber dig nu, så vær sikker på at ”dodge” angrebet og ”counter” det. Hvis du ikke ved hvad det er, så kig i en Combat Guide.
    Du skal ikke gå helt amok med at angribe Germanerne hvis det koster dig mere end 1/3 af dine tropper, og vær sikker på at lav mange Theutaterlyn, selv når du kæmper mod Germanerne. Det er vigtigt at du får kontrol over dit nabolag, men du skal få din farming indkomst op mens du gør det.
    Bare læg Germanerne med spydkæmperne på hylden, det er ikke det værd at dræbe dem lige nu.
    ANDEN BY
    Som en Galler tager det noget længere tid før du får din anden by sammenlignet med Germanerne. Det er også okay, der er ingen grund til at skynde sig med det. Det er svært at sige hvornår man præcis skal gøre det, men jeg vil nok sige at det skal være når du har omkring 100-150 Theutaterlyn og når du har god kontrol over dit nabolag, altså din 13x13. Hvis tingene går godt, vil det nok være muligt at få din nye by efter 6 dage på serveren. Det er godt at vælge nummer 2 by som en 15Cropper, men så skal du være villig til at købe guld til NPC handel fra starten af.
    Herfra skal du bare lave dig en stor hær af Sværdkæmpere mens du holder produktionen af Theutaterlynene oppe.

Jeg vil ende guiden nu, da det kun er en startguide.
    Jeg håber at du nød guiden, og den hjalp dig med hvordan du skal starte som Galler !

I må meget gerne kommentere om Guiden, godt eller dårligt !

Brandkatapult
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008

Standard

Har aldrig prøvet at spille galler før så vil ikke sige om din guide er god eller dårlig, men den er godt oversat;-)

Slange
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009

Standard

God guide god oversat. Vil dog stadig holde mig til Romere og Germananer

Bjørn
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Geografisk Sted
    Nordjylland

Standard

Den er noget bedre oversadt en min jeg tror godt min kan blive slettet, det er ikke nødvendigt med to

Bjørn
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009
    Alder
    23

Standard

Skal man være guldbruger for at guiden vikrer optimalt?

Katapult
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Geografisk Sted
    Jylland

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af REX97 Vis Indlæg
    Skal man være guldbruger for at guiden vikrer optimalt?
    Lad os bare sige det sådan. Det hjælper altid at være guldbruger.

Tilsvarende Tråde

1. Besvarelser: 25
    Sidste Indlæg: 11-09-2013, 10:50
  2. Guide: c69's guide til offensiv Galler
    By wishmaster3 in forum T3-guides
    Besvarelser: 172
    Sidste Indlæg: 12-08-2012, 21:54
  3. Guide Til Offensiv Galler
    By HK's in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 12
    Sidste Indlæg: 06-07-2009, 17:16
  4. Offensiv germaner guide af Iwind (oversat af Nicolai)
    By Nicolai in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 9
    Sidste Indlæg: 19-06-2009, 18:42
  5. Offensiv romer guide af Iwind (oversat af Nicolai)
    By Nicolai in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 16
    Sidste Indlæg: 14-06-2009, 14:34

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •