Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17
    Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    32

Standard

Det er bare en talemåde for at vise at byen også har lidt forsvar........

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Spejder
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007

Standard

Byens grundforsvar uden residens/palads er ekstremt ringe - uanset indbyggertallet.

Dog er der et par simple 'regler':
    - 1 enhed sendt alene vil (næsten) altid dø. (Undtagelserne er de aller stærkeste enheder, og stærke enheder i trin 20).
    - Falankser og spyd vil altid dø utroligt nemt, da de er ekstremt defensive, det er de eneste 2 enheder der ikke vil overleve hvis de er 2 om at angribe en by uden residens/palads og mur.
    - Alle enhder der ikke er falankser el. spyd vil overleve angreb mod en forsvarsløs by, uden residens/palads og mur, såfremt de angriber min. 2 samlet.
    Weee - min edit knap er tilbage!
    Uden konto, men med et kvart øje på forum.

Natargarde
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Geografisk Sted
    Nærmeste computer
    Alder
    32

Standard

Der er også et begreb i Travian der hedder Moralbonus. Den er til for at større spillere der angriber små spillere ikke får så let spil. I en by uden tropper får den sjældent den store effekt, men da den eftersigende kan give helt op til et 50% boost til forsvaret, kan det betyde en hel del i en by med et nogenlunde forsvar. Hvad denne bonus præcis regnes ud fra er jeg ikke klar over, men Gillian har regnet på den andetsteds på forum.

Og forresten: Residens trin 20 giver et ganske udmærket forsvar (må jeg minde om at køller STINKER i forsvar) http://travilog.org.ua/dk/6069813/b3...a5b8eb67e972f7

Rapporten er taget fra tråden her og er bekræftet som værende ægte. I byen er INGEN jordvold - så kan I tænke over det

Slange
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009

Wink

Jeg legede lige med kampsimulatoren...

den kølle ville kunne tage optil 112 spyd sammen med de 2 paladinere og 25 spejdere i et normal angreb, hvis der var et trin 20 palads og trin 20 jordvold.

pop fungere som en palisade/bymur/jordvold og giver en % til angreb. Dvs den giver ingen hjælp, hvis der ikke er forsvar. Det må være den "morale bonus", der tidligere blev nævnt.

Har du 8 gange så mange indbyggere som den by du angriber giver det en forsvarsbonus på 50%

har du 2 gange så mange indbyggere som den by du angriber giver det en forsvarsbonus på 17-28%

Er du mindre end eller samme størrelse som den du angriber er der ingen bonus til hverken forsvarer eler angriber.

Dvs et godt forsvar = residens/palads og bymur/jordvold/palisade OG en lille pop

(unøjagtige tal, jeg har bare leget i kampsimulatoren)

Slange
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009

Standard

undskyld dobbeltpost men jeg kunne ikke finde en edit knap, og der er nogle vigtige typos.

lille pop giver selvfølgelig forsvarsbonus, -ikke omvendt

hvis man er halvt så stor som den angribende har man 17-18% i bonus til sit forsvar

Stockpile
    Guest

Standard

2 til højre fra "Quote" knappen nederst i venstre hjørne.

...Så det vil sige at hvis jeg har et fort/palisade/mur/noget højt rundt om min by, men ikke har nogen tropper overhovedet, vil den ikke hjælpe mig en pandekage?

Spejder
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007

Standard

Sandt, men har du residens/palads, så vil den hjælpe dig
    Og for en god ordens skyld, så jo, muren vil givetvis også have en marginal inflydelse hvis nogen er så gedigent dumme at angribe med spyd el. falankser....

Og off topic, hvis du har en edit knap, så har du noget som det ellers kun er admin og mods der har, så næppe...
    De onde mennesker har fjernet vores edit knap, hvilket fører til et hav af dobbeltposts som ovenstående
    Weee - min edit knap er tilbage!
    Uden konto, men med et kvart øje på forum.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Tilsvarende Tråde

1. forsvars rapporter :D
    By Dr Doom in forum Speed Server
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 01-10-2010, 00:23
  2. Forsvars Installationer
    By FATMANDK in forum Arkiv
    Besvarelser: 34
    Sidste Indlæg: 07-06-2009, 09:10
  3. Forsvars by
    By D'oh in forum Spørgsmål