Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 17
    Necoforce
    Guest

Standard Info/Guide: Rambukke

Kære alle læsere.

Jeg håber at min guide omkring murene i travian har hjulpet jer, og at i har fået lidt mere "info" omkring diverse ting ang murene. Jeg vil bede jer om, dem der ikke har læst den, at gøre det inden i læser denne guide. Det vil helt sikkert gøre det nemmere at forstå, da man så kan se det i en sammenhæng.

Rambukkenes job er at ødelægge muren som den forsvarende person måtte have bygget. Rambukkene skal altid være ledsaget af tropper, ellers vil de ikke have nogen effekt, hvis der vel og mærke er forsvarende tropper. Under mine udregninger vil jeg kun benytte bymuren som eksempel og altid på level 20; og til sidst vil jeg så komme med korte eksempler på de andre mure/volde.

Rambukkene virker under angrebet, og er derfor med til at øge en angribende hærs chancer for at vinde. Det vil sige, des flere rambukke, des mindre forsvarsbonus til den forsvarende hær. Lad os antage at en person angriber med 10.000 imperianere + 100 rambukke. Forsvaren besidder 8000 prætorianere og en bymur på level 20.

Billedet siger vist sig selv =) Hvis vi så fordobler rambukkene til 200, sker følgende:

Den opmærksomme læser ville nu have set at bymuren er totalt ødelagt, og der derfor ikke er mulighed for at hente yderligere "bonus" til angriberen, og dog

Lad os endnu en gang fordoble antallet af rambukke:

Mystisk, hmm, måske. Husk på at rambukkene virker UNDER angrebet, og flere rambukke vil derfor ødelægge muren endnu hurtigere, og der vil derfor være endnu mindre bonus til ham der forsvare. Blot ved at komme for under 1000 korn ædende rambukke oveni, spare man flere tusinde tropper og genopbygningen af disse.

Jeg vil personligt anbefale at have så mange rambukke som du har hær. Hvis du blot har en hær på få tusinde imperianere, så vil den tabte mængde under et angreb være minimal, hvis man har 200 rams istedet for 100. Men når man har en rigtig stor hær, bør et minimum være 400 rams, helst +500.

"Denne guide vil blive opdateret med nyttig info, som jeg får tid"

Greets
    Neco
    Last edited by Ridder Huma; 14-12-2009 at 16:01.

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007

Standard

Tror du har glemt noget? rambukke har jo også noget i angreb så tror ikke det er noget med hvor hurtigt muren bliver smadret, bare den ryger på 0
    Kl er 03:22 du er anholdt

Necoforce
    Guest

Standard

Hvad er det helt præcist du tænker på?

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007

Standard

"Mystisk, hmm, måske. Husk på at rambukkene virker UNDER angrebet, og flere rambukke vil derfor ødelægge muren endnu hurtigere, og der vil derfor være endnu mindre bonus til ham der forsvare. Blot ved at komme for under 1000 korn ædende rambukke oveni, spare man flere tusinde tropper og genopbygningen af disse.

Jeg vil personligt anbefale at have så mange rambukke som du har hær. Hvis du blot har en hær på få tusinde imperianere, så vil den tabte mængde under et angreb være minimal, hvis man har 200 rams istedet for 100. Men når man har en rigtig stor hær, bør et minimum være 400 rams, helst +500"

Muren går ikke hurtigere i stykker, de extra rambukke du har tilføjet giver bare din hær mere i angrebs styrke.

Kan ikke forklare det mere præcist

Necoforce
    Guest

Standard

Så det du mener er at rambukke tilføre angrebs bonus til hæren, dvs en eller anden faktor ganges på angriberens samlede styrke?

Hvis det er tilfældet, burde man blot kunne doble antal rams, fx fra 400 til 800, også skulle effekten være dobbelt så høj. Men dette er ikke tilfældet, det ses her:

Angriber
    Enheder 0 0 10000 0 0 0 400 0 0 0
    Tab 0 0 7428 0 0 0 297 0 0 0

Forsvarer
    Enheder 0 8000 0 0 0 0 0 0 0 0
    Tab 0 8000 0 0 0 0 0 0 0 0

Dette er tabet ved 400 rams. Hvis vi så fordoblede antal rambuke så burde, i følge din teori, antallet af tabte tropper mindskes samme procentsats som ved forskellen mellem 200-400 rambukke.

Angriber
    Enheder 0 0 10000 0 0 0 800 0 0 0
    Tab 0 0 6011 0 0 0 481 0 0 0

Forsvarer

Hvis vi så gik helt op i antal rambukke, så burde vi ifølge din teori kunne mindskes tabet - drastisk.

Angriber
    Enheder 0 0 10000 0 0 0 2000 0 0 0
    Tab 0 0 5290 0 0 0 1058 0 0 0

Forsvarer

Dette er selvfølgelig ikke tilfældet.

Neco

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    København

Standard

Nej det han mener er at rambukken besidder angrebsstyrke på 60 og derfor bliver din hær stærkere, hvilket selvfølgelig er korrekt. Denne forøgelse er dog på ingen måde nok til at godtgøre forskellen på angrebene.

Derfor, som man vist også kan læse andet steds, har Necoforce helt ret, når han siger at muren går hurtigere i stykker, da ét angreb i virkeligheden består af mange mindre andre. Derfor jo hurtigere bymuren bliver ødelagt jo færre mænd vil du miste totalt.

Alle der tvivler hans beregninger, bør bruge 5-10 min i kampsimulatoren.

Thyra
    Guest

Standard

så det vil sige at man kan gange det antal bukke man har med deres angreb, og ligge det til din angrebs styrke?

Ex. germaner med 1000 bukke.

1000*65 = 65000 (som ligges til din samlet angrebs styrke)

Okok
    Guest

Standard

Øh, ja. Ligesom med alle andre ting du kan angrie med.

Men vil også give Necoforce helt ret, jeg sad og fiflede lidt med det.

Det jeg gjorde var at prøve det sammen angreb som han havde lavet. Så prøvede jeg at se hvad der skete hvis jeg satte 200 flere rambukke ind. Derefter prøvede jeg at sætte legionærer ind i stedet for rambukke (med samme angrebsværdi som de 200 rambukke) og der var stor forksel i udfaldet.

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007

Standard

Kan det ikke havde noget at gøre med at din angrebs styrke var fodmænd og ikke rambukke?

nikolaj1212
    Guest

Standard

Hvis man nu har en hær på 50.000 mand, hvor mange rambukke vil så være optimalt?

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Info/Guide: Kulturpoint
    By Seirup in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 10
    Sidste Indlæg: 11-05-2011, 12:55
  2. Guide/Info: Ambassaden
    By Ridder Huma in forum T4-guides
    Besvarelser: 5
    Sidste Indlæg: 03-03-2011, 21:46
  3. Info/Guide: Kontaktbogen
    By Ridder Huma in forum T3-guides