Side 1 af 12 12311 ... SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 120
    Natarisk Kejser Treb's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Skjern, WestJylland..

Standard Debat : Ved du hvad du er gået ind til på Travian???

Jeg har nu været på Travian i lidt over et halvt år nu.
    Det har været en FED total Kanon oplevelse..!

På godt og ondt..!

Min tid på Travian har været fyldt med gode oplevelser sammen med nye venner og sammen med allliance fæller.

Men der har også været tidspunkt hvor det har været "mindre sjovt" .. Været ude for krige.. krige hvor man har mistet halvdelen af sine byer..
    krige som har raseret det man har bygget op igennem flere måneder.........

Krige som har fyldt en med en magtsløshed fordi man står over for en overmagt der bare bomber løs på ens byer og man føler at det vil kræve mindst 2 til 3 mirakler for at det kan stoppe og man kan komme oven på igen..!

Følelsen af magtsløshed og følelsen af at andre smadre det man roligt og sikkert har bygget op er IKKE sjov..!

Da jeg i sin tid oprettede mig på Travian var det netop med målet om at have det sjovt..
    Målet om at møde nye mennesker, bruge min fritid på et online spil sammen med ligesindede og have det sjovt og hygge sig med andre osv.

Det var lidt det billede jeg fik af travian..

MEN!!!

Vidste jeg hvad jeg gik ind til???

Ved du hvad DU er gået ind til på travian???

Når vi opretter os på et spil som travian så sidder vi med et mål om at have det sjovt.. et mål om at lave noget stort.. blive den bedste, hvis det er muligt!

Men er vi også den risiko bevidst som vi løber ved at oprette os?

Er du din risiko bevidst???

Når du opretter dig på Travian så starter du med en by.. du bygger dig op.. BAMMM!!!
    Folk begynder at angribe dig og nakke dine råstoffer.. ..du bliver en farm for en anden!

Med møje og besvær for du kæmpet dig ud af din status som farm og dit "liv" på travian forsætter lige så stille og rolig.

For flere byer...
    Joiner alliance(r)...
    Bliver støre...
    Ud af din tid på Travian vokser der stille og roligt noget op som du kan sige er dit værk.. er din invisterede tid som du har brugt på travian til at bygge noget op.. Måske det ikke er perfekt.. Men det er dit!

Dit værk...

.
    .
    .
    .
    .

Og så kom Krigen .....

Din alliance og dine venner står måske stand imod overmagten en stykke tid, du vælger måske af "afgive" et par byer mere eller mindre frivillig til fjenden for "måske" at stilne lidt af hans vildskab..

Men katapulterne kommer alligevel......

En dag står du med et synderbombet rige...
    Det værk som var dit..
    Som du har invisteret tid og energi på..
    Er ødelagt.. Smadret for øjene af dig.. Uden at du kunne gøre fra eller til..

Er du din risiko bevidst ved at du er på Travian???

Har du gjort op og om du "tør" spille Travian med den risiko som det er at spille Travian og se måneders arbejde gå op i røg på en uge.... på et døgn... ja, måske en enkelt nat....

Travian ER et Krigs Spil..!

At være på Travian medfører en naturlig risiko for at det arbejde du bruger tid og energi på bliver TOTAL smadret i løbet af keines tid!!!

Det er en naturlig risiko... en risiko du må være dig bevidst.. for du har selv valgt den!

Jeg ved godt at det ovenstående måske lyder meget hårdt.. og det er det også!
    Men er det senarie som vi har set på server1 og som vi nu kommer til at se meget af på server2.

I den forbindelse med de nuværende krige på s2 er der oprettet en række tråde på forumet under "Politik" for hver server, hvor folk brokker sig, tuder, klynker, og angriber angriberen både med alm. argumenter(fint) og med svinerier(skidt) og hånlige bemærkninger(skidt), over at de bliver erklæret krig og måske har udsigt til at blive smadret..!

Derfor ligger jeg nu op til at du som læser det her virkelig tænker over hvad du er gået ind til på Travian..
    Jeg håber ikke at folk sletter sig over det her.. for er bestemt ikke det som er meningen!

Men jeg ligger meget op til at du tænker dig om, og gør dig den risiko bevidst som det er at spille på Travian.
    Kæmp imod overmagten og hvis det gør helt alort til og du har tabt så godt som alt, så sæt din konto til sletning og opret dig på en ny server..
    Prøv igen... og mist ikke håbet om at du godt kan have det sjovt.

Og for alt i verden: Lad være med at angribe andre personligt eller på anden måden måde i IGM's eller på forum... du valgte selv risikoen ved at oprette dig på Travian.

Vær altid din risiko bevidst!

Mvh.
    Trebond - Som selv prøvede at blive smadret på s1.

"Græd ikke over at det er ovre - Glæd dig over at at det skete!"

psycholoons
    Guest

Standard

Husk at bygge gemmesteder :wink:

Natarisk Bosætter wishmaster3's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    København: Sjælland: Danmark: Skandinavien: Europa: Jorden: Mælkevejen: Universet

Standard

nå det er det du brugte tid på! jeg undrede mig over at du var på i lang tid uden et eneste indlæg

i mange online spil sker der præcis det samme, du har måske ikke en by men du har i hvert fald en hær eller what ever og den bliver højest sandsynligt smadret og dine penge/råstoffer etc. stjålet.

man må håbe at folk kigger på dette indlæg før de kommer for godt i gang med spillet så de kan overveje om de vil være med i (efter min mening; ) det bedste online spil nogensinde

M_aRTiN
    Guest

Standard

Jeg har ét godt råd:

Da jeg i foråret kørte lidt træt i spillet, så holdte jeg bare en pause på et par måneder. Det virkede!

RavnDK
    Guest

Standard

Hey Treb,

Fascinerende læsning og bestemt noget jeg kan nikke genkendende til. Jeg befinder mig pt. mellem en masse store, hvor jeg prøver at kæmpe mig ud af min "farm-status"..

Jeg har bestemt taget med i mine overvejelser, at muligheden for tilintetgørelse er forefindende, men jeg nægter at gå ned uden kamp.

Slaget er ikke tabt, før de sidste råstoffer er væk, den sidste bygning er tilintetgjort og den sidste soldat er faldet.

"Success is temporary, loyalty is forever!"

Dog glæder jeg mig til at være med på speedserveren fra start af, så jeg kan være med i toppen. Det er perfekt, når man alligevel sidder på kontoret og simulerer arbejdsgang. :P

ferdinan
    Guest

Standard

jeg syntes det er et pisse godt indlæg (undskyld sproget) det er et indlæg man bør pressenteres for når man tilmelder sig for mange glemmer at det er et spil og det har en risiko samt at være glad for det man havde før man bombes tak treb

Spejder Koldankel's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Christiansfeld
    Alder
    35

Standard

Da jeg startede var jeg så heldig at komme i HT-DK som dengang havde nogen af de bedste spillere den nogensinde har haft og var en kæmpe magt faktor. Jeg prøvede kræfter med krig med svingende resultater . Jeg klarede mig dog hele vejen til slut uden at blive smadret. Det er nok det bedste man kan forvente første gang man spiller en server (Specielt fordi vi vandt), men jeg var endnu engang så heldig at have en bror der havde spillet trav i noget tid og han havde forklaret mig risisierne ved trav.

Jeg har 2 gange prøvet at blive bombet ud af spillet og den ene gang har nok været den sjoveste server jeg har spillet på. Det var en enorm verdenskrig og jeg gav (Næsten) lige så godt som jeg fik. Der var dog et vrimmel af fjender i mit område og ejg måtte bukke under til sidst, men er du gal jeg havde det sjovt. Jeg snakkede dagligt med ham jeg kæmpede mest mod og vi skiftedes til at provokere hinanden alt efter hvem der lige havde lavet den bedste serie pulter eller taget en gang senatorer ud (Sluttede på at have taget 9 af hans ud )
    Wiiii... Endelig har de ødelagt spillet nok til at jeg kan stoppe. Længe leve T3.6. Det vil give mig en masse tid.

Høvding
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Geografisk Sted
    Brabrand

Standard

Ja, det er alt sammen rigtigt.
    Men det samme sker jo sådan set i virkeligheden. Ikke på helt samme måde, men alligevel.
    Forestil dig at du bor i et land der ofte bliver bombet. Eller lige uden for dit vindue render der soldater og sårede rundt.
    Travian forestiller jo den såkaldte romertid.
    Man "dør" måske.
    Det er jo et krigsspil.

Travian er et godt spil. Det bedste multiplayer spil jeg har set.

trampton
    Guest

Standard

et smukt og rørende inlæg..
    travian er en stor ricisi du kan blive bommet ned.. eller du kan overleve.

jeg intil nu stadig overlevende i det nø hjørne af server 1. der er heldigvis ikke så mange HT-DK´er (ikke noget ondt, man skal jo holde af fjender som af venner). tror de eneste der var var astapasta og breindahl. (astapasta er der stadig).
    breindahl er desværre røget ud, selv om han var ht´er og jeg anti ht´er. havde vi et personligt forbund (det var mig der fik ham til af spille)
    men desværre kom den tid hvor ens overodnede sagde "nu det nu".(al respekt til ham)

men ja da jeg opdagede travians vidunderlige verden,var det med stjernelys i øjnene, og så forsvandt noob-beskyttelsen. Så fandt man ud af hvad travian gik ud på..
    hvis jeg ryger ud med fuldt ka(BOOM)tapult, vil jeg ikke fortryde noget...

tak til alle anti ht´er og tak til alle ht-dk´er det er sku ht-dk der er med til at have skabt en fed krig på server1..

forsat goddag til alle

chaosmaster
    Guest

Standard

Ja jeg ved hvad jeg er gået ind til..

Hvis man bliver smadert, hvis ens liv ligger i ruiner må man bare bygge det op igen, om nødvendigt fra bunde, sådan er det også i det virkelig liv...

Desvære har jeg ikke været med så længe, men den tid jeg har har jeg allerede udnyttet godt, hvis jeg selv skal sige det. Godt til at opbygge min verden.

Jeg ligger også heldigt hvis jeg selv skal sige det, og det skal jeg.

Og krig kommer før eller siden, lad os håbe det bliver siden, og når den kommer vil jeg kæmpe til sidste blodsdråbe og endnu længere... Krigen er ikke tabt fordi man tabte slaget... Heller bliver smadret totalt end at give op... NO WAY i am not a quitter, i am a FIGHTER.

Så måske skal jeg lige løbes igang, men så skal jeg nok smadre igennem... om ikke andet så bare forsvare mig selv.

Side 1 af 12 12311 ... SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Travian er gået i stå..... 10 forslag.
    By Moo in forum Ideer / Ønsker / Forslag
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 15-01-2016, 12:22
  2. Travian DK om 20 år - Debat
    By Iceking in forum Udenfor emne
    Besvarelser: 74
    Sidste Indlæg: 10-04-2010, 15:38
  3. Hvad for dig til at spille travian???
    By The red one in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 18
    Sidste Indlæg: 19-12-2008, 18:19
  4. Er Travian Speed servern gået ned ?
    By Masiro in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 18
    Sidste Indlæg: 31-05-2008, 18:23
  5. ?? hvad er den grundlæggende ide bag travian ??
    By papa in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 7
    Sidste Indlæg: 10-05-2007, 03:07

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •