Side 2 af 12 FørsteFørste 1234 ... SenesteSeneste
Viser resultater 11 til 20 af 120
    lomin
    Guest

Standard

Den største fare er, at man bliver totalt afhængig. :shock:

Bjørn
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af trampton
    et smukt og rørende inlæg..
    travian er en stor ricisi du kan blive bommet ned.. eller du kan overleve.

jeg intil nu stadig overlevende i det nø hjørne af server 1. der er heldigvis ikke så mange HT-DK´er (ikke noget ondt, man skal jo holde af fjender som af venner). tror de eneste der var var astapasta og breindahl. (astapasta er der stadig).
    breindahl er desværre røget ud, selv om han var ht´er og jeg anti ht´er. havde vi et personligt forbund (det var mig der fik ham til af spille)
    men desværre kom den tid hvor ens overodnede sagde "nu det nu".(al respekt til ham)

men ja da jeg opdagede travians vidunderlige verden,var det med stjernelys i øjnene, og så forsvandt noob-beskyttelsen. Så fandt man ud af hvad travian gik ud på..
    hvis jeg ryger ud med fuldt ka(BOOM)tapult, vil jeg ikke fortryde noget...

tak til alle anti ht´er og tak til alle ht-dk´er det er sku ht-dk der er med til at have skabt en fed krig på server1..

forsat goddag til alle
    Hey Trampton. sku stadig rart at der er liv i dig
    Selvom jeg self helst ser HT på sejrsskamlen..

Jeg vil sige at da jeg startede viste jeg ikke hvad jeg gik ind til, da jeg jo bare så Trampton her spille det uden krig eller voldsomme angreb eller noget. men da jeg begyndte blev jeg hurtigt farm offer, hvor hvor dumt det end lyder lykkedes det mig at "slippe af" med den farmning ved at joine vedkommendes ally, Nemlig HT-DK (med accept fra ham).
    Min tid i HT lærte mig MEGET om spillet og også hvor uvidende andre folk havde tendens til at være, men det gav mig i hvert fald super meget erfaring selvom jeg endte med at lide Pulte-døden i et Pokerdk og 3STALD dominerende område.

Nu spiller jeg på s2 (@trampton: der har du vist ikke haft så god vind) og har fra dag 1 været klar på hva det var det her og jeg er nu i 5DIR og ligger (okay) godt på ranglisterne.

Men ja, travian er et krigsspil og har set på flere folks "tude-breve" at der nok var nogle der ikke viste hvad de gik ind til.

- Breindahl

(PS. kan du ikke snart blive slagtet af ht-dk )
    Breindahl.
    s2: 5Bots

baburote
    Guest

Standard Anti-krigs - spil

Alt forsvinder her fra planeten.
    Vindere som tabere mister alt det de har bygget op og alle mister alle de penge de har investeret i spillet - det kan vel ikke være anderledes og det er ens - vindere som tabere.
    Og vinderne kan være dem som har tabt mest i tid og penge.

Hvis travian skal defineres som noget der har med krig at gøre, må det vel betegnes som et
    anti - krigs - spil
    Selv om jeg bedre kan lide betegnelse browser - spil.
    Hvorfor?
    Fordi:
    1)Folk der udelukkende tænker krig her ender med at tabe.

2)Selv om nogle af de værste bøller får held til at placere sig i en alliance der skulle gå hen og bygge vidunderet - får de sig en kæmpe tabsoplevelse, når præmien er en lille tegning af et formodenligt aztetisk inspireret pyramideagtig tempel - og alle deres 'byer' er væk lige som alt andet de har arbejdet på i et år.

3) De kommunikationer de får fra andre medspillere kan få nogen til at begynde at tænke sig om.

4) Matematik og handel er en vigtig ingrediens.

5) Glæden ved vækst...

6) Det er vel ikke helt ligegyldigt, når man forlader spillet om ens medspillere mener at man er en god spiller eller om ens medspillere i spillet mener at man er jordens største røvhul.

7) Det er muligt at spille dette spil uden at være nazist.

Det påvirker folks dagligdag. Hvis man skal stå op midt om natten for at for forsvare sine interesser i server 2 - så påvirker det real life.
    Derfor kan det nemt gå hen og blive personligt.
    8)

Lord Hamster
    Guest

Standard

At falde i kampen mod overmagten er en sejer i sig selv for mig.. at vise man kan stå fast og ikke give op, at kæmpe og ikke være en kryster..
    At give alt man har i sig mod 4-kløveret, en MN "army" er blevet nedkæmpet i en af mine byer, min senator har overtaget en MN 9 corp by.. jeg kæmper!
    jeg er stolt over det jeg har opbygget..
    nej, jeg er stolt over at det jeg har opbygger giver 4-kløveret igen..
    jeg ved at hver dag her på travian s2 kan blive den sidste, men det skræmmer mig ikke. jeg ser frem til det!

kan i ikke regne ud hvem jeg er så spørg MN..

Spejder Koldankel's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Christiansfeld
    Alder
    35

Standard Re: Anti-krigs - spil

Citat Oprindeligt Skrevet af baburote
    Alt forsvinder her fra planeten.
    Vindere som tabere mister alt det de har bygget op og alle mister alle de penge de har investeret i spillet - det kan vel ikke være anderledes og det er ens - vindere som tabere.
    Og vinderne kan være dem som har tabt mest i tid og penge.

Hvis travian skal defineres som noget der har med krig at gøre, må det vel betegnes som et
    anti - krigs - spil
    Selv om jeg bedre kan lide betegnelse browser - spil.
    Hvorfor?
    Fordi:
    1)Folk der udelukkende tænker krig her ender med at tabe.

2)Selv om nogle af de værste bøller får held til at placere sig i en alliance der skulle gå hen og bygge vidunderet - får de sig en kæmpe tabsoplevelse, når præmien er en lille tegning af et formodenligt aztetisk inspireret pyramideagtig tempel - og alle deres 'byer' er væk lige som alt andet de har arbejdet på i et år.

3) De kommunikationer de får fra andre medspillere kan få nogen til at begynde at tænke sig om.

4) Matematik og handel er en vigtig ingrediens.

5) Glæden ved vækst...

6) Det er vel ikke helt ligegyldigt, når man forlader spillet om ens medspillere mener at man er en god spiller eller om ens medspillere i spillet mener at man er jordens største røvhul.

7) Det er muligt at spille dette spil uden at være nazist.

Det påvirker folks dagligdag. Hvis man skal stå op midt om natten for at for forsvare sine interesser i server 2 - så påvirker det real life.
    Derfor kan det nemt gå hen og blive personligt.
    8)
    1) Tjah. Det tror jeg ikke. Det skal bare være de rigtige krige. HT-DK har været en seriøst aggressiv og kampglad alliance og det går da strygende på S1.

2) Nu vil jeg nu tro at dem der der kæmper meget er dem der har det sjovest og så er kampene om at vinde jeg det bedste.

3) De fleste tudebreve jeg modtager bliver slettet promte. Det er ikke noget jeg tænker over.

4) Ja, men på ingen måde så vigtigt som strategi og taktik.

5) Er umenneskelig lille.

6) Jo faktisk. Så længe jeg lever op til min egen etik er jeg faktisk ret ligeglad om folk hader mig eller lignende.

7) Ikke forstået. Kalder du folk der helst vil spille travians kæmpemæssige krigsdel for nazister?
    Wiiii... Endelig har de ødelagt spillet nok til at jeg kan stoppe. Længe leve T3.6. Det vil give mig en masse tid.

Tornet Kriger samsund's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Helev

Standard

jeg mangler stadig at få hævn på en

Svend Tve
    Guest

Standard

Er helt enig med koldankel.

@baburote 's punkt 7

Man kan da gøre alt selvom man ikke er nazist !
    Forstår slet ikke hvor du vil hen med det punkt. Men det kan være det er noget helt andet du mener -- du ligger det bare ud som om at alle krigsglade mennesker er nazister ! - så skal du vist høre efter en gang til i historie timen. Personligt er jeg ikke nazist - og tager stærkt afstand fra det - men krigsdelen i travian elsker jeg.

De 2 ting har intet med hinanden at gøre

Mvh.
    Svedskæg

baburote
    Guest

Standard nazisme...

Nu har vi vel alle en ide om at nazisme er dårligt.

Og jeg tager meget vel munden for fuld, når jeg kalder andre nazister herinde - hvilket jeg udemærket er klar over at de I virkeligheden ikke er.
    *

Men jo mere jeg tænker over det, jo mere er jeg overbevidst om at kimen til nazismen allerede skal findes hos Romerne. Deres måde at føre krig på - etnisk udrendsning - lægger Karthago øde - trældbundne folk - kejserne og alt det der. Meget af nazisternes symboler, standarter og organisering af hær mm. har rødder der går tilbage til den tid.
    Selv vores sprogbrug...(decimering, infanteri mm.)

Men når jeg så kommer ind og spiller et spil som det her, oplever jeg at nazismen ikke er død. Den hersker i bedste velgående, når man ser hvordan folk skriver, argumenterer og retfærdiggører deres handlinger.

Jeg havde en vision for 7 år siden om at krig i fremtiden ville blive et netfænomen og ikke virkelig - jeg havde ikke drømt om at jeg ville opleve den krigstilstand jeg er i for nuværende, så hurtigt. Det er dejligt at det ikke er rigtige mennesker der bliver dræbt, men kun virtuelle.

Men holdningerne der ligger til grund for krigene er de samme som i den virkelige verden.

F.eks.
    Nazistens grundholdning:
    Foragt for svaghed.

Terroristens grundholdning:
    Frygt og mangel på tillid.

Jeg mener - hvis man er undertrykt til dagligt eller blevet mulet, traumatiseret eller forfulgt, så oplever det menneske en vis lettelse og et stærkt håb, idet det menneske træder ind i en kaserne.

Et frit menneske og jeg mener virkelig fri, vil i modsætning hertil opleve en kaserne som et fængsel, med momenter af afsky, fulgt af en følelse af uendeligt vemod.

Sådan er vi så forskellige.
    8)

*
    (Derfor kunne det også være morsomt at møde alle deltagerne på planeten i real life - jeg tror der er mange der vil blive overraskede og jeg tror de fleste vil blive positivt overraskede, men der er også nogen der vil begynde at grine - seriøst - (kulturen og charmen omkring et krigsspil som skak er jo netop i mødet med den anden i real life...))

Caw
    Guest

Standard

Glimrende indlæg Treb, der dækker de fleste aspekter i dette spil.
    Der er alt for få, der forstår dette i realiteten er et krigsspil.

Oser dog lidt af at være udsprunget af den ret heftige dialog, der har været omkring en bestemt krig på s2 - men det gør det ikke mindre relevant.

Mine personlige holdninger til sagesløs bombning af mindre folk, og hvad jeg ser som (hvad der burde være og mange steder er) uskrevne regler i Travian vil jeg dog undlade at skrive om.
    Det vil sikkert bare føre til flere latterlige diskussioner omkring ære, viljen til at vinde, hvad man er villig til at gøre for at vinde og ikke mindst hvilke bekostninger det kan indebære...

Maximus
    Guest

Standard I love It....glæder mig til at spille på speedserveren:)

Respekt..efter at have læst jeres forskellige indlæg,omkring spillet Travian,har det givet mig en indsigt og forståelse, for hvorfor man bliver grebet af dette spil
    De tanker og følelser jeg selv har for spillet,er jeg åbenbart ikke alene om
    Glæder mig til at prøve kræfter med speedserveren...aner ikke hvad jeg går ind til*G*andet end alt går stærkere end på en almindelig server
    Mvh.Maximus

Side 2 af 12 FørsteFørste 1234 ... SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Travian er gået i stå..... 10 forslag.
    By Moo in forum Ideer / Ønsker / Forslag
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 15-01-2016, 13:22
  2. Travian DK om 20 år - Debat
    By Iceking in forum Udenfor emne
    Besvarelser: 74
    Sidste Indlæg: 10-04-2010, 16:38
  3. Hvad for dig til at spille travian???
    By The red one in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 18
    Sidste Indlæg: 19-12-2008, 19:19
  4. Er Travian Speed servern gået ned ?
    By Masiro in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 18
    Sidste Indlæg: 31-05-2008, 19:23
  5. ?? hvad er den grundlæggende ide bag travian ??
    By papa in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 7
    Sidste Indlæg: 10-05-2007, 04:07

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •