Side 1 af 3 123 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 26
    Natarisk Kejser Treb's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Skjern, WestJylland..

Standard Info/Guide: Tid opbakning dør ved 0 korn i by

Hvis du har 2000 Prætorianer til at stå i en by, og de spiser 1 korn per time hver.. så vil de spise 2000 korn på en time.. 0,55 korn per sekund.

Nu laver jeg så lidt udregninger:
    - Jeg plotter den tid det tager at spise kornet ind i en tabel..
    - Ser hvor langtid det tager at spise kornet op..
    - Trækker 1 fra det oprindelige antal tropper(der ofres 1 af gangen), efter som at vi nu har 1999 tropper i stedet for 2000 før, så tager det nu længere tid at spise de 70 korn..
    - Regner så den nye "spise tid" ud..

Og sådan forsætter vi ned af..

Og hvis vi går ned i bunden:

Altså kan vi se at det tager ca. 48,57 timer at halvere troppe mængden i byen.

2 døgn og ca. 34 minutter skal en given modstander vente for at de 2000 tropper er blevet til 1000..

Så ja, opbakning er bestemt muligt...!
    Og på 2 døgn er det jo muligt at gøre en hel del.

Men!
    Når vi nu kommer lidt længere hen på serveren.. så stiger mængden af tropper jo.. til fx. 10.000 tropper..

tja.. i det tilfælde kan jeg fortælle at det tager ca. 7,38 timer for at miste 1000 tropper og det tager ca. 48,53 timer at halvere mængden af tropper..

Altså er tiden ca. den samme som ved 2000 tropper.

Og hmn... hvad så hvis vi har 200 tropper.. hvor langtid går der så før vi er nede på 100?

49,05 timer..

Så tror godt at vi kan sige generelt at det tager ca. 2 dage +/- 1 time at halvere mængden af tropper i byen hvis byen intet korn har!

MEN!!!
    Dette gælder kun for Prætorianer som giver 70 korn..!!!
    En falakser giver mindre korn når den "ofres" og derfor vil tiden før næste falankser skal ofres også være mindre, dvs. at tiden for at halvere mængden af tropper vil falde.

Så jeg har lige lave et tabel over de forskellige enheder fra hvert Folkeslag.. har dog kun taget "hoved" enhederne:

Mvh.
    Trebond ..

Ændernes diplomat
    Guest

Standard

Super flot arbejde Treb :shock:

War 4 Ever
    Guest

Standard

Håber aldrig jeg for brug for den viden. Da jeg helst ser at mine tropper spiser fra et kornkammer med en masse korn i.

Snogard
    Guest

Standard

Husk at en niveau 0 kornmark stadig laver korn.

Så hvis det er en 15 cropper, er de første 15 tropper (hvis de spiser 1 korn) gratise.

Men godt arbejde. Ved ikke helt, hvad det skal bruges til, men hatten af for at du gider.

Natarisk Kejser Treb's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Skjern, WestJylland..

Standard

Den grunde der kan kun bruges til den mængde krigere der overstiger din kornproduktion....!
    Dem der er "inden for" din kornproduktion spiser jo af det korn dine marker producere..

Mvh.
    Trebond ..

Team Advice
    Guest

Standard

Nu du har analyseret det så nydeligt Treb, ved du så i hvilken rækkefølge tropperne dør ved negativ korn?

I HT-DK havde vi en længere tråd om emnet, men det blev aldrig helt klarlagt og der var givetvis forskel på egne og opbakkede samt antallet mv...

Scorpmeister
    Guest

Standard

Må jeg slynge et spørgsmål ind?

Kan man sende en masse tropper til opbakning hos en modstander, for at forsøge at spise ham ned i troppeantal? Hvis nu en modstander har korn til 1000 tropper, kan man så sende yderligere 2000 ind, for at æde hans tropper ud af huset? Dør opbakning og hjemmetropper på lige fod, eller er der en rækkefølge der? (Jeg ved godt at han bare kan sende dem hjem, men jeg ville gerne vide hvad der skete, f.eks. med en inaktiv spillers tropper, hvis man lavede det nummer.)

Eller er reglen at opbakningen dør før hjemmetropperne dør? Ved vi sådan noget?

Snogard
    Guest

Standard

Så vidt jeg husker dør de oppefra og ned.

Det vil sige de tropper som står øverst (dog undtaget helten, da han har livspoint og ikke dør af sult) på listen dør først.

Dog er der vist den regel at opbakning dør før ens egne tropper, men også oppefra og ned.

Håber det giver mening.

Gruntsaver
    Guest

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Scorpmeister
    Må jeg slynge et spørgsmål ind?

Kan man sende en masse tropper til opbakning hos en modstander, for at forsøge at spise ham ned i troppeantal? Hvis nu en modstander har korn til 1000 tropper, kan man så sende yderligere 2000 ind, for at æde hans tropper ud af huset? Dør opbakning og hjemmetropper på lige fod, eller er der en rækkefølge der? (Jeg ved godt at han bare kan sende dem hjem, men jeg ville gerne vide hvad der skete, f.eks. med en inaktiv spillers tropper, hvis man lavede det nummer.)

Eller er reglen at opbakningen dør før hjemmetropperne dør? Ved vi sådan noget?
    Du kan godt sende opbakning til en fjende for at spise hans korn, men husk lige, at han har en knap der der hedder hjemsend. Så det kan jo kun lade sig gøre i den tid han ikke er online i spillet.
    Og man kan jo ikke spionere sig til hvornår folk er online. (kun i egen alliance)

Bomben
    Guest

Standard

Det kan være jeg ikke helt forstår det ovenstående, så undskyld mig hvis det er dækket. (og gør mig gerne opmærksom på hvordan )

Lad mig opstille et scenarie:

Jeg har 4000 sværd og 2500 haeduanere.
    De æder 11500 korn.

Det er præcis hvad min (fiktive) by kan dække og korn prod er derfor pt på præcis 0.

Så flytter jeg 100 tropper over, så jeg nu er på -100.

Hvad sker der så? Step for step.

Side 1 af 3 123 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Info/Guide: Kulturpoint
    By Seirup in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 10
    Sidste Indlæg: 11-05-2011, 13:55
  2. Guide/Info: Ambassaden
    By Ridder Huma in forum T4-guides
    Besvarelser: 5
    Sidste Indlæg: 03-03-2011, 22:46
  3. Guide/Info: Kortet