Side 1 af 3 123 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 24
    Brandkatapult
    Tilmeldingsdato
    May 2007

Standard Farming eller krig

Egentlig inspireret af tråden QPQ versus Poknet.

Og så Trebonds ord.

Det er rigtigt at på S1 og S2 bliver der ikke brugt katapulter ved almindelig farming, det har vi aldrig oplevet.

Og skulle en enkelt komme afsted med katapulter, har vi altid kunnet skrive til den pågældende allience og de blev straks stillet i garagen, Det gjaldt også de store, 5-dir, MN, Tyr osv.

Men spillet er meget hårdere på S3. Det er overhovedet ikke usædvanligt at der bliver brugt katapulter ved farming.

Eller hvis en allience finder en spiller provokerende så bliver hans by bombet tilbage ikke en gang men flere gange.

Dette er ikke tuderi, men konstatering og da det nu blev bragt op i en anden tråd, som jeg ikke vil spamme, tager jeg det op her, for det er egentlig interessant, hvor forskelligt tingene er.

Men giver dig ret Trebond krig er med katapulter. Farming efter min mening så står de i garagen.

Theutaterlyn
    Tilmeldingsdato
    May 2007

Standard

det da er dumt at farme en med kata'er for så bliver han mindre og mister lysten til at spille..
    Surender is never an option!

Natarisk Kejser Treb's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Skjern, WestJylland..

Standard

Eh.. nej det er faktik rimelig okay at farme med katapulter.. eller i det mindste bruge et par enkelte katapult angreb.

Hvis du fx. går ind med et par katapult angreb og smadre:
    - Kornkammer
    - Hovedbygning
    - Mur
    - Forsamlingsplads
    - Markedsplads

Så vil du have en ideel farm.
    1. Vedkommende kan ikke have ret mange tropper stående til opbakning pga. af det samdrede Kornkamemr.
    2. Vedkommende kan bygge sig særlig hurtig op pga. af den smadrede Hovedbygning.
    3. Næsten ingen tropper vil dø på muren(selv om det måske kun er 1-2 tropper per angreb så er det meget hvis det er 2 angreb per dag, for i løbet af en uge er det så 28 tropper, og i løbet af en måned over 110).
    4. Savnet af Forsamlingspladsen gør at han ikke kan se hvem der sender et angreb imod byen, og det forsvundne Markedspladsen gør at han ikke kan sende råstoffer væk fra byen.

Konklussion:
    - Ingen opbakning
    - Ingen tab af tropper
    - Ingen råstoffer sendes væk
    - Ingen intel til vedkommende om hvem der angriber

Man kan så gå videre og smadre Kaserne, Stald og Heltebygning, så er det MEGET begrænset hvor mange tropper der kan laves i byen.

Så katapulter kan have et MEGET godt redskab til at lave en god farm.

Hva ang. s3, så vil du nok se alliancer med medlemmer som har en mission: Smadre ALT!!!
    De ønsker så men ikke så meget vinde serveren eller at være på serveren ind til den ender.. nej, de ønsker bare at spille så aggrassivt og voldeligt så mulig.
    De smadre alle inden for deres 7x7 vindue først, må ske lige med undtagelse af meget gode farme.
    Og der efter søger de bare ud af..

Og sådan fortsætter de så ind til de bliver udslettet.

Det er næsten den eneste tolkning og teori omkring folks handle måde jeg kan få til at bare give lidt mening over den meget store aggrasivitet der findes på s3 lige pt.
    Og den aggrasivitet vil nok kun stige i fremtiden...!

Mvh.
    Trebond ..

Tilføjelse:
    Hmn... det indlæg blev vist en anelse langt.. :?

Brandkatapult
    Tilmeldingsdato
    May 2007

Standard

Du må gerne komme med lange indlæg Trebond :wink:

Men det der sker er altså at de spillere nedlægger sig.

Eller nedlægger sig og opretter sig igen, så er det jo dårlige farme.....

Så der har Tigers lidt ret. Folk opgiver eller starter forfra.

Lidt ærgerligt også fordi nye spillere på S1 og S2 bliver opfordret til S3, hvor de kan nå at være med især da den var ret ny.

Og ja jeg tror du har ret, det bliver kun mere aggressivt.

Men jeg tror så at desværre mange mister lysten til et ellers fantastisk spil

Gillian
    Guest

Standard

Tjoh, det er lidt sådan en diskution der affødte hele vores konflikt i QPQ med PokNet. De mente at det var en halv krigserklæring fordi et par af vores medlemmer koordinerede et angreb for at ødelægge deres leders hær. Vi mente det var en del af det at farme, og at de bare skulle være glade for at vi ikke bombede ham sønder sammen, som så mange andre alliancer ville have gjort

Det er selvfølgelig en rimelig sløret grænse, hvornår der er krig eller blot lidt turbolens. Jeg mener dog at begynder man at bombe en anden alliance stille og roligt i sænk et medlem af gangen, så er det lidt krig, men bomber man et medlem som har angrebet ens alliance, så er det bare lidt agrssivt forsvar. Bomberne man sine farme er man bare et skarn, det er ikke nødvendigvis en krigserklæring på deres allliancer.

S3 er voldelig, men det gør det jo også lidt mere spændende, ingen ved, hvad der vil ske i fremtiden. Hurra for det

great nation
    Guest

Standard

Ja det kan du så sandelig have ret i, en farm er ikke en farm hvis den smadres tilbage til stenalderen
    Umiddelbart vil man vel fjerne kasserne stald og markedsplads i tilfælde af man anvendte kataer på en farm......?

zakariaz
    Guest

Standard

Altså der er jo 2 sider af farming et er den ret åbenlyse at stjæle andres resourcer for at booste ens egen indkomst.
    En anden del af det er at sænke andres vækst så de ikke bliver en trussel imod en selv.

Når jeg oplever en farm som bliver ved med f.eks at lave modangreb eller bygge defensive tropper osv og generelt gør det besværligt for mig at få det jeg vil have så kan jeg gøre 3 ting.

1. Lade ham være og vokse og risikere at han senere hen hævner sig. (typisk ligger farms jo ret tæt på en)

2. Ret simpelt at reagere præventivt og smadrer den persons mulighed for at blive en trussel.

3. Lave en aftale med den person om samarbejde (det er for det meste kun noget der sker ihvertfald for mit vedkommende hvis det er en spiller jeg lærer at respekte og som jeg føler virker som en potentiel god samarbejds partner)

Disse 3 muligheder skal så i hvert enkelt tilfælde vurderes alt efter hvad der er mest kost effektivt og baseret på farmens handle måde.

Hele spillet handler jo i bund og grund om sikring af ens nærområde. Og etableringen af dominans i dette.
    Ihvertfald i dette stadie af serverens levetid.

Alt aggresiv relation spillere imellem er en del af farming. Territorier, nedkæmpning af konkurrende farmers, dominans.
    katapulter er et redskab som folk først nu virkeligt er begyndt at udnytte til dets fulde potentiale.
    Og i meget større udstrækning en førhen.
    Det er en naturlig udvikling udfra mit synspunkt eftersom de fleste har taget ved lære ved at spille på andre servere.

Note:
    Okay det blev lidt langt og rodet bær over med mig og jeg håber det er forståeligt

great nation
    Guest

Standard

Alt respekt for en erfaren spiller, og kan naturligvis kun give dig ret.
    Med hensyn til pulter, ja så bliver de flittigt anvendt på s3, på en helt anden måde en på s1 hvilket muligvis også i mine øjne vil differentere s3 fra de to andre servere men er nok for tidligt at gisne om dette endu.

Aspix
    Guest

Standard

Efter min mening virker det ikke rimeligt at diskutere en sådan katapult-etik. Dette er vel i grunden et (krigs)spil, og hvis folk har lyst til at bruge katapulter til at forme en god farm, undertrykke deres naboer eller bare for god gammeldags onskabsfuldheds skyld, ja så gør de det da bare - sådan er spillet. Som flere ovenfor har nævnt, så kan der jo være adskillige strategiske motiveringer for at ondulere andre spillere i nærheden.

Hvis man har et problem med en spiller, der er lidt for "ivrig" med sine kataer, så må man jo bare straffe ham.

Brutal logik? ja. Men logik ikke desto mindre.

Brandkatapult
    Tilmeldingsdato
    May 2007

Standard

Nu lyder det som om jeg ikke farmer selv. Og selvfølgelig gør jeg det.

Der er da et par stykker i mit område, der er rimelig træt af mig :wink:

Farming er en stor del af Travianspillet.

Men mere hvornår opfattes det som farming og hvornår opfattes det som krig.

Og katapulter er da smart, men jeg tror bare det er på kort sigt.

For på lang sigt, tror jeg at mange opgiver, og så smutter den farm. Bare ikke på den måde, der er hensigtsmæssigt.

Side 1 af 3 123 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Alliance eller dual eller mentor?
    By ma1974 in forum Opslag og Guides
    Besvarelser: 1
    Sidste Indlæg: 01-02-2010, 06:47
  2. falsk eller sandt. omkring farming.
    By RuuZ_dk in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 9
    Sidste Indlæg: 01-07-2008, 23:07
  3. farming eller erobring
    By jakarta in forum Spørgsmål