Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 11
    Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    30

Standard Dag 6 - Dagbogen

Bygherrerne Dag 6

----------------------------------Historie, og kan springes over----------------------------------
    ”Og det var sådan jeg fandt ud af hvor jeg efterlod mine penge,” sagde Mark Atilius og sluttede sin historie. De to venner sad nær ild pladsen i arkitektens hjem og spiste blommer.

”Du er virkelig smart; du gjorde alt korrekt,” sagde Lucius imponeret. ”I øvrigt, hvornår er det du tager af sted?”
    ”Tjo.. ser du Lucius,” Mark Atilius begyndte at indrømme. ”Jeg skal ikke lede handelskaravanen mere.”
    Tarquinius stoppede med at kigge efter den sidste blomme på tallerken og kiggede nu på sin ven i overraskelse.
    ”Hvorfor ikke?” spurgte han.
    ”Jo, ser du, jeg har rejst med karavanen siden jeg var dreng. Jeg har besøgt alle regioner, men for at sige dig sandheden, har jeg ikke set en eneste ting. Som karavanefører kan du ikke bare lige nogle afstikkere væk…” sagde Mark. ”Og jeg har altid gerne ville rejse rundt alene, helt alene ser du.” fortsatte han.

Lucius Tarquinius Lepidus tænkte lidt.
    ”Og du har besluttet hvor du vil gå hen?” spurgte arkitekten.
    ”For noget tid siden købte jeg en skriftrulle, en fragment fra en dagbog der tilhørte en byrådsmedlem som var kommandør til den forsvundet legion. Den fortæller om en skat som de erobrede i en fjernt plyndringstogt og måtte gemme den” svarede Mark. ”Men jeg har endnu ikke kunne bryde den underlige kode som kommandøren brugte. Måske du kan tyde den?”

Arkitekten tog den gamle skriftrulle fra Marks hånd. Han gennemlæste hurtigt historien om den forsvundne legion og fandt ud af hvad hans ven talte om.
    ”Jeg tror du er blevet snydt Mark!” sagde han med en kort latter. ”Dette er det rene volapyk!”

----------------------------------Opgaveformuleringen----------------------------------
    ”Vi er på vej væk fra -.-. .- . ... .- .-. . .- til --. .... . .-. .-.. .- , da vi stødte på en konvoj der rejste fra .--- . .-. ..- ... .- .-.. . -- til . -... ..- .-. .- -.-. ..- -- . De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.”

Din opgave:
    Dechifrere dagbogen.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009

Standard

Vi er på vej væk fra CAESAREA til GHERLA, da vi stødte på en konvoj der rejste fra JERUSALEM til EBURACUM De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.

Asterix ROA

Tilmeldingsdato
    Feb 2017

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Ridder Huma Vis Indlæg
    Bygherrerne Dag 6

----------------------------------Opgaveformuleringen----------------------------------
    ”Vi er på vej væk fra -.-. .- . ... .- .-. . .- til --. .... . .-. .-.. .- , da vi stødte på en konvoj der rejste fra .--- . .-. ..- ... .- .-.. . -- til . -... ..- .-. .- -.-. ..- -- . De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.”

Din opgave:
    Dechifrere dagbogen.
    Vi er på vej væk fra CAESAREA til GHERLA , da vi stødte på en konvoj der rejste fra JERUSALEM til EBURACUME . De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.”

Guldet kan sendet til · — — · · · · · · — — —

Cookie/PS2 - Ts5.travian.dk

Citat Oprindeligt Skrevet af Ridder Huma Vis Indlæg
    Bygherrerne Dag 6

”Vi er på vej væk fra CAESAREA til GHERLA, da vi stødte på en konvoj der rejste fra JERUSALEM til EBURACUM. De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.”

Din opgave:
    Dechifrere dagbogen.
    Rettede lige sidste ord, da jeg må gå ud fra at sidste punktum er et reelt punktum og ikke et E.

mvh

Cookie/PS2 ts5.travian.dk

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008

Standard

”Vi er på vej væk fra Caesarea til Gherla, da vi stødte på en konvoj der rejste fra Jerusalem til Eburacum. De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.”

Ordene der står i dagbogen er altså: Caesarea, Gherla, Jerusalem og Eburacum.

Miabella, ToAx2 (DK20)

Tilmeldingsdato
    Feb 2017

Standard

”Vi er på vej væk fra Caesarea til Gherla , da vi stødte på en konvoj der rejste fra Jerusalem til Eburacum. De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.”

Server: dk5
    Navn: BestZileanEU

Legionær
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008

Standard

Morse code - dechifreret:

”Vi er på vej væk fra CAESAREA til GHERLA , da vi stødte på en konvoj der rejste fra JERUSALEM til BURACUM. De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.”

Tilmeldingsdato
    Jan 2017

Standard

Quantum, ts5.travian.dk

CAESAREA til GHERLA
    JERUSALEM til EBURACUM

Tilmeldingsdato
    Mar 2017

Standard

Det ligner morse kode, hvis det er, bliver de 4 byer til: Caesarea, Gherla, Jerusalem og Eburacume.

”Vi er på vej væk fra
    CAESAREA til GHERLA, da vi stødte på en konvoj der rejste fra JERUSALEM til EBURACUME De fortalte os om oprøret der er brudt ud i vores hjemby. Vi besluttede os at tage tilbage så hurtigt som muligt, vi gemte derfor guldet fem felter vest for den nærmeste by der tilhøre Romersk Vagt.”

Konto: Orbit
    Spilverden: Dkx

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010

Standard

Johnd ts5.dk
    Synes den er svær:
    De er på fra Caesarea (et sted i Israel) til Gherla (et sted i Rumænien), da de møder en konvoj på vej Jerusalem (også Israel) til
    Eburacume (et sted i England)
    Mit bud er at løsningen må være at de ikke møder hinanden, eller, at der er meget langt mellem stederne?
    Stederne er i hvertfald skrevet i morsekode!

Tilmeldingsdato
    Jan 2017

Standard

CAESAREN til GHERLA, da vi stødte på en konvoj der rejste fra JERUSALEM til EBURACUM.

Det er morsekode..
    Brugernavn: Bob
    Server: Dkx

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •