Viser resultater 1 til 6 af 6
    Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    30

Standard Dag 3 - Angrebet

Bygherrerne Dag 3

----------------------------------Historie, og kan springes over----------------------------------
    Endeligt blev den sidste vogn optalt og tilføjet i skriftrullen. Lucius Tarquinius Lepidus smeltede noget voks på rullen og pressede sin ring som bar hans signatur for at forsegle rullen.
    ”Ok, giv mig dine dokumenter,” sagde han til Mark Atilius. ”Jeg går ud fra at alt er i orden?” ”Tjo…” tøvede Mark Atilius lidt og svarede derefter, ”vi mangler seks vogne med jern.” ”Vognenes aksel brød sammen, så vi måtte efterlade dem.”
    ”Seks vogne?” spurgte Tarquinius Lepidus mistænkelig.
    ”Ja, seks vogne,” bekræftede hans gamle ven. ”Og tre vogne med ler.”
    ”Også ler?” vrissede arkitekten. ”Ja, også ler,” bekræftede handelsmanden. ”Samt tre vogne med korn.” Der blev helt stille. Den kejserlige Chefarkitekt kiggede på Mark med et vemodigt ansigtsudtryk.

”Hvad gjorde du så med vognene, Mark?” Spurgte Tarquinius ham direkte.
    ”Forvalterne i nabo regionerne tog dem,” indrømmende Mark Atilius. ”De krævede dem som afgift for sikker adgang gennem deres land.”
    Deres samtale blev igen afbrudt. Et horn lyd kunne høres i byen. Tarquinius rynkede panden. ”Det ser ud til at præfekten kalder til hastemøde i byrådet.”Jeg er nødt til at gå.”

----------------------------------Opgaveformuleringen----------------------------------
    Snart var hele byrådet samlet i storsalen i residensen og præfekten begyndte straks at tale da de sidste var ankommet. ”I ved alle at vi ligger tæt på grænsen. For 10 minutter siden modtog jeg en meddelelse fra vores spejdere. Det nyt de kom med er meget vigtig og kræver straks handling. En af vores arvefjender, en gallisk landsby, har sendt et angreb mod os – en stor hær med rambukker og katapulter. For det første, skal vi have forsvaret på plads. For det andet, er vores bedste forsvar at udføre et modangreb. Jeg tror vi vil være i stand til at ødelægge deres landsby før deres hær ankommer her. Hvis vi beregner deres tid, vil de komme her om ti timer. Og gud velsigne vores arkitekt for at have fået bygget et turneringsplads og er allerede udbygget til trin 5, så jeg håber at vi har en god chance for at vores katapulter når frem først til den galliske landsby, før deres når vores. Centurionerne har brug for 30 minutter til at lægge et plan og har brug for to timer mere for at vores hær er samlet og kan starte et angreb! Det var alt jeg ville sige.”

Din opgave:
    Vil de romerske katapulter nå at ødelægge den galliske landsby før gallerne angriber dem?
    Hvad er tidsforskellen? (Server: RoA, hastighed: x2. Vær opmærksom på at turneringspladsen i RoA spilverdener har større påvirkning på speed end på normal servere).

Jeg har rettet i Opgaveformuleringen omkring turneringspladsen, da oversættelsen på dansk gør at man misforstår den og derved svare forkert på den. Så hvis man allerede har svaret, må i lave et nyt svar, og den i ellers har svaret vil blive slettet når alle svar bliver tilgængelig.

Der vil ikke komme nogen tips, da rettelsen har gjort det lidt nemmere for jer.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Tilmeldingsdato
    Jan 2017

Standard

Nej de vil ikke nå frem.
    Gallere er der efter 10 timer og Romerne når først frem efter 11.38 timer ca.

Spilverden: DK5
    Konto:Finfyr

Tilmeldingsdato
    Feb 2017

Standard

Nej vi når ikke frem. Sæt derfor op forsvaret med alle mand, og brug alle vigtige resourcer.

Vores rejsetid er 8 timer 53 minutter og 20 sekunder. Vi kan derfor ikke vente med at sende angrebet til om 2 timer.
    Da deres angrebstid er 10 timer er der 30 felter mellem os.

Tilmeldingsdato
    Jan 2017

Standard

Turneringspladsen giver en forøgelse på 50 % (dvs. 150 % hastighed).
    10 timer = 600 min.
    En forøgelse i hastigheden på 50 % svarer til, at "rejsen" tager 2/3 af tiden, dvs. 400 min.
    Dertil skal lægges de 30 min., som Centurionerne bruger på at planlægge og de 120 min., som det tager for at få samlet tropperne.
    Dvs. 400 + 120 + 30 = 550 min. = 9 timer og 10 min.
    Romernes angreb rammer altså først, og de kommer 50 min. før gallerne.

Brugernavn: Bob
    Server: Dkx

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010

Standard

JohnD ts5.dk
    Hvis der er 10 timer til angrebet og der ikke er bygget turneringsplads i angribende by, er hæren 60 felter væk.
    Rejsetiden for den forsvarende by med turneringsplads i trin 5 (giver 100% mere speed efter 20 felter) vil for 60 felter være:
    ((20felter:6felter/time)+(40felter:12felter/time) = 6 timer og 40 minutter
    Der bruges 30 minutter planlægning og 2 timer til forberedelse = 2 timer og 30 minutter.
    Dette ialt er 9 timer og 10 minutter, så under givne omstændigheder vil modangrebet kunne nås.
    Hvis vi regner med at tropper da de var 10 timer væk allerede havde rejst i 10 minutter er afstanden jo 61 felter, men det vil stadig kunne nås.

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    30

Standard

Se4ever og Sparkonge ramte "rigtig", da romerne når frem først i får begge 30 guld.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Tilsvarende Tråde

1. angrebet
    By mary-ann in forum Server 5
    Besvarelser: 1
    Sidste Indlæg: 07-06-2008, 23:22
  2. Angrebet
    By Mc Magnus in forum Server 4
    Besvarelser: 9
    Sidste Indlæg: 24-03-2008, 21:18
  3. Angrebet
    By Mithas in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 11