Vis Afstemningsresultater: Vil du starte på en ny Travian server igen med de ændringer der er blevet lavet

Stemmere
12. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jeg kan ikke se mig starte på en server igen med de ændringer

12 100,00%
  • Jeg syntes det lyder fedt! Jeg vil helt sikkert starte igen!

0 0%
  • Jeg syntes ikke at det lyder tiltalende, men jeg starter nok op for at se hvad det er alligevel

0 0%
  • Jeg starter op for at se hvad det er før jeg danner mig en holdning

0 0%
Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 15
    Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012

Standard Det Nye Travian

Der kommer fra Maj endnu en ny opdatering i Travian som gælder alle nye Travian servere fra start efter den 30 April og jeg vil kalde opdateringen for den største ændring af Travian siden starten af T4.

For lige at få en grundlæggende forståelse for hvad den nye opdatering går ud på så bør man læse posten hvori den her på forum bliver omtalt:

http://forum.travian.dk/showthread.p...651#post369651 - Læs denne - Travian Danmark har dog intet med opdateringen at gøre de videreformidler bare for producenten af spillet

For kort at ridse op hvad det nye er:

1. - Man kan nu samle tropper bygget på ens EGEN konto i en by ved hjælp af guld eller råstoffer (så vidt jeg har fået at vide fra andre så passer det råstofmæssigt ca. med stor kaserne/stald at overføre fra en 1 by til en anden eller 1 guld for x antal troppers værdi i råstoffer dog uden helt at vide hvor mange råstoffer pr 1 guld)

2. - Det er muligt at sende sine tropper til en anden spiller fra ens alliances by og den spiller kan derfra videresende ens tropper uanset folkefærd til andre byer som opbagning.

Det er altså de 2 nye muligheder der er i spillet.

Lad os starte ændring nr. 1:

Fordele:
    Personligt ser jeg ikke rigtigt nogen fordel i at ændringen er lavet - Det hjælper selvfølgeligt en off spiller gevaldigt at man kan lave off tropper i flere byer og så for guld eller råstoffer samle dem i en, men for spillet generelt set ser jeg ingen fordele

Ulemper:
    Her er der en hel del syntes jeg så jeg vil lave lidt i punktform:

- Ubalance imellem off og deff
    At man nu kan samle sit off i en by gør jo at du nu kan samle et monster af en cleaner på meget kort tid (specielt som germaner) hvorimod at man som deff spiller vil komme til at arbejde i samme tempo som før da man jo i forvejen har næsten helt præcist samme effekt som deff spiller som der altså nu vil blive givet alle for deff arbejder jo sammen når de er sendt som opbagning uanset hvilken by de kommer fra. Idag fungerer det fint i forhold til off og deff - Man har som deff spiller efter 20-25 dage (måske endda før) muligheden for at overhale hvad en cleaner i forhold til tropper idet man jo kan lave deff i utroligt mange byer på en gang. Det bliver jo så idag udlignet ved at man som en god angriber også ved hvordan man faker og deff er trods alt ikke så overdrevet godt at man kan deffe alle sine byer op på en gang så off spillerne er allerede her lidt foran vil jeg sige.

Man kan på en dag på en speed server lave 2700 køller om dagen i den lille kaserne uden brug af hjelm eller træner og man kan som deff lave i 1680 spyd om dagen (hvis jeg har regnet rigtigt) under samme forhold hvilket sat op mod hinanden by vs. by med trin 20 jordvold hos defferen og uden helte hos nogen give et tab til off spilleren på 2041 køller til off spilleren og alle 1680 spyd hos defferen ville dø - Der er altså by for by en klar fordel til off spilleren der overlever med 659 køller når jordvolden er 20 og uden at bringe helte i spil hvilket jo grundet der er flere tropper jo også vil give en større fordel til off spilleren.

Hvis at man forestiller sig at man som off spiller og WWC har 10 byer der laver køller, 10 byer der laver teutons og 10 byer der laver pulter vil man på en måned have en cleaner på den her størrelse (forudsat at man bygger 24/7 i trin 20 bygninger i de byer der skal lave dem, men det er bestemt en mulighed grundet farmning hvor man jo kan sende råstoffer rundt til de byer der laver pulter): 821250 køller, 197594 teutons og 64889 pulter - Og det er uden træner.

Man vil på samme tid under samme forudsætninger lave 1512000 spyd - Deff spilleren vil godt nok deffe cleaneren ud uanset om der er en lille klat rams med, men det vil jo ikke ændre på at WW'et vil blive skudt i 0 og off spilleren har dermed vundet - Stod der 15 millioner spyd i et ww så ville den cleaner uden rams skyde WW i 29, men efter min mening så vil deffet i et ww jo ikke stige grundet denne ændring - Tværtimod eftersom at off spillerne kan bygge flere tropper inden at WW tiden begynder og derved også vil fjerne flere deff tropper. Vi vil derimod se MEGET større cleanere og det vil deffet i et WW ikke holde til og vi vel derfor se ALLE WW blive cleanet af off spillerne hver eneste runde fremover og natar vil med overvejende sandsyndlighed vinde hver eneste runde.

Svære at fjerne off
    Det vil på trods af den kæmpe fordel som off spiller også være meget svært at fjerne off idet at man jo kan flytte hele sin vovse på en gang til en anden by hvis at man forsøger at skyde den i 0 eller fjerne den for en ordentligt spandfuld guld (Nok ikke mange der ville gøre det, men der vil da helt sikkert komme tilfælde rundt omkring) og det kan være meget svært at vide hvilken by der helt præcist er cleanerbyen idet cleaneren kan være spredt hen over en hel konto for senere at gulde dem ind i byen eller flytte dem allesammen til en bestemt by lidt efterhånden undtagen et par tusind tropper i hver by som man farmer med og flytter senere så for at være sikker på at fjerne en cleaner skal man altså nu skyde en hel konto i 0 og i så fald vil der stadigt være mulighed for at den lever - Opbevaret hos en eller flere fra ens alliance.

Guldbrugerne får endnu større fordele
    Jo mere guld man bruger - Jo bedre er man. Sådan er det selvfølgeligt også idag og det er klart at Travian skal selvfølgeligt også tjene penge så guldbrugerne skal klart have fordele, men jeg syntes egentligt at niveauet er OK som det er lige pt.

Man kan ikke lave en god konto uden guld i Travian det er et fact - Men, man kan godt lave noget nogenlunde alligevel - Fx. på min konto Armis for efterhånden en del Dkx'er siden der brugte jeg et meget lavet beløb på guld - Mener der blev sat 1200 guld ind på den konto i alt og jeg endte ud med et overskud på over 100 guld. Kontoen levede af at sælge næsten alt den fik på eventyr på auktionerne og prøve at ramme de rigtige tidspunkter at sælge det på for af den vej at få noget guld. Kontoen den havde ikke vanvittigt meget pop - Hvor meget det var kan jeg ikke huske, men jeg vil skyde på et sted imellem 6 og 8k pop hvilket også virker sandsynligt fordi at jeg alle mine dage har været for doven til at bygge byer og den lagde lidt uden for center, men hvad jeg kan huske er at jeg lavede +20k rams og en cleaner dertil på omkring 125k køller hvilket ville have været lidt over dobbelt op eftersom at jeg mistede et tilsvarende antal på det blev ramt imens at jeg lå trygt og sov. Det vil ikke længere være muligt for en sådan konto at kunne præstere det helt store - Jo jo man kan da godt lave noget tilsvarende af det jeg gjorde, men nu er der ikke en begrænsning der hedder tid for hvor stor ens cleaner kan være. Jo flere byer man bygger off i jo større er ens cleaner så de store pop kontoer vil være kilometer foran en konto på samme størrelse som Armis kontoen var.

Ergo en lille konto har kun en værdi som deff eller aktiv smashy off konto.

Multikontoer

Den bliver under det første punkt meget kort, men folk der vil snyde får selvfølgeligt endnu større fordel jo flere multikontis eller bots de har sat til at starte for at farme dem senere hen.

Ændring 2:

Fordele:

Off spillere dominerer spillet - Deff vinder runden. Sådan ser jeg på Travian som det er idag - Den alliance der har mest deff vinder som regel (Jo mindre man begår taktiske brølere eller næsten ingen cleanere har) og selvom den her ændring jo er fuldstændig ligegyldig når at man kigger på den anden der giver så stor en fordel til off så kunne den her med en lille modificering ikke være lige så tosset som de andre selvom jeg syntes at det alligevel ville være tosset, men det kan godt være at jeg bare er lidt for konservativ. Man kunnne jo ændre den til at man via sin egen konto (og ikke den konto som ens tropper er sendt hen til) kan videresende sine tropper fra B til C istedet for at det skal være fra B til A og så til C - Ville give deff spillerne og deff kordinatore flere muligheder for at deffe godt op flere steder og derved redde flere spillere byer jo mindre at man planlægger sine off aktioner så alle angreb lander samtidigt. Andre fordele syntes jeg egentligt ikke at den giver for spillet generelt set (selvfølgeligt for de enkelte kontoer alliancer giver den self. stor fordel, men en forkert fordel hvis at du spørger mig).

Ulempe:

Multi/sitterkørte kontier

Multi kontoer, bots og sitterkørte kontoer eller bare kontoer der er sat i verden af spillere der ikke har tid til at spille som ligger ind 1 gang om dagen og sætter deff over i sin by vil ifølge mig stige kraftigt. Man behøves jo ikke som deff spiller længere at være på for at gøre nytte idet at man som nævnt tidligere kan sende sine tropper afsted til en udvalgt by i alliancen med en masse kornkammer - Den konto kan man jo nærmest behandle som en WW konto hele runden så der næsten er bemanding på den 24/7. Med trin 20 TP og en lille støvle i byen kan den jo nå overalt på kortet med en ordentlig spand deff og det syntes jeg gør det ekstremt meget svære at være off spiller da der ikke vil være plads til impuls angreb på samme måde eftersom man virkeligt skal bruge tid på at få fakes til at lande på samme tid alle steder og man skal også sende en hel masse fakes idet der i større grad vil være deff online og deff der kan nå at komme frem til tiden - Selvom en sådan løsning selvfølgeligt ville skabe nogle tomme kontoer som man ville kunnet fange offline og ramme hårdt men, er de online bliver det meget mere sandsynligt at man bliver deffet ud når man angriber og det fjerner angrebslysten hos folk en smule så hele bliver en stor gang sim city med nogle deff kontoer og nogle monster WWCs.

Personlig holdning

Jeg kan da sige for mit eget vedkommende at det da bliver så meget nemmere at stoppe med at spille eller finde et andet spil at bruge tid på når at Travian vælger (efter min mening) at ødelægge spillet med ændringer hvor at de forblændet for hvad deres brugere måtte mene kun kigger på deres pung. Dårlig forretning hvis at i spørger mig da jeg mener at antallet af spillere der spiller spillet vil dale meget kraftigt.

Travian siger så at de har fået flere positive tilbagemeldinger på disse features end nogensinde før - Jeg er aldrig blevet spurgt og jeg har aldrig hørt om nogen der er blevet spurgt om at give en tilbagemelding på det - Mit skud er at de har spurgt folk der spiller Scattered Empire versionen om hvad de syntes om Scattered Empire (Hvilket jo på en eller anden måde næsten kun kan være godt på bunden eftersom at man spiller det) og er det som jeg formoder tilfældet så burde de godt nok lange nogle fyringer ud i den gruppe der har stået for det spørgeskema idet det vel er basal viden selv for en folkeskole elev der har arbejdet mere end 5 minutter med spørgeskemaer at et spørgeskema omhandlende en bred gruppe af mennesker også skal spørge en bred gruppe af mennesker - Jeg går ikke ud fra at der er nogen der har spillet test serverne eller Scattered Empire fordi at de ikke gider at spille det så de mangler at spørge alle os de har valgt at smække ændringerne ned over hovedet på.

Man kunne jo som alternativ til ændringerne prøve at lokke nogle af dem der et stoppet tilbage ved at starte et par T3.6 servere igen (2 slow og 2 speed verden over eller 1 enkelt af hver), men det er måske bare mine tanker!

Fyr endeligt løs med jeres meninger og holdninger til hvad jeg har skrevet og kunne være fedt hvis at i stemte oppe i toppen af tråden så vi kan se hvad holdningen generelt er!

Vil gerne undskylde på forhånd for evt. stavefejl og sætninger der ikke giver mening (I tilfælde af sidste så skriv endeligt til mig så jeg kan rette fejlen)

Ps. når i stemmer så skal i trykke på knappen "Stem nu" og ikke "Vis Afstemningsresultat" - Ved ikke om det kun er mig der kom til at trykke på den forkerte knap første gang, men ville være ærgeligt hvis at der var mange stemmer der gik tabt på det - Og det bør nok siges at det her ikke er en officiel Travian afstemning eller noget det er bare holdninger og kommentarer brugere imellem
    Last edited by Rome; 25-04-2016 at 17:35.

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012

Standard

Skal måske lige nævnes at man skal have en bruger på forum for at kunne stemme i toppen

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013

Standard

Det er nok noget af det mest useriøse tiltag jeg længe har stødt på.... At indføre noget på legends servere som er testet på Empire er direkte åndsvagt.

De folk som har VALGT at spille på Empire kan muligvis li at betale guld/rs for at merge tropper... Men de fleste jeg kender på legends har netop fravalgt at spille på Empire af samme årsag.

Det her vil være starten på enden for travian som mange af os kender det, og elsker det!
    Muligt at det kun er en mindre skare, men stort set alle jeg kender vil tage deres fremtidige deltagelse til overvejelse.;(

Elefant Crupax's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013

Standard

Hvis det her bliver en virkelighed så vi ihvertfald en gruppe på 40+ spillere der elsker travian legends som det er nu som stopper omgående.
    Det fint at lave nye tiltag og lave om på ting til de servere det nu handler om.. empire servere for sig.. travian kingdoms for sig. Men hvis i begynder at pille mere med det "almindelige" travian så falder det hele sammen. Jeg er enig i de posts der er over min egen.
    s1 runde 8: Crupax PP
    s2 runde 7: Konsollen LOL
    s3 runde 6: Scar TSH
    s3 runde 7: Er Her Ik Plan B
    s4 runde 7: Druiden OO
    s2 runde 8: Crupax SS
    s1 runde 10: Magikarp PD

Bloodshed's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Nov 2015

Standard

Jeg har prøvet en Empire, jeg flygtede derfra..

Det er slet ikke min stil, guld forbruget er latterligt..

Det er slut med at fjerne cleanerbyer mere så, folk gulder bare deres cleaner til en anden by..

Det sjove og taktiske ved Travian legends vil gå af!

Altså, så beder de skisme selv om, at Travian Danmark skal skydes helt ned...

Pengemaskine, Pengemaskine, Pengemaskine :(
    Dkx 20 : ordspil
    Dkx 21 : Zoologisk Have
    Dkx 22 : Bloodshed
    Dkx 23 : Bolchehovederne
    Dkx 24 : Max
    Dkx 25​ : Isboden

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Apr 2015

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Crupax Vis Indlæg
    Hvis det her bliver en virkelighed så vi ihvertfald en gruppe på 40+ spillere der elsker travian legends som det er nu som stopper omgående.
    Det fint at lave nye tiltag og lave om på ting til de servere det nu handler om.. empire servere for sig.. travian kingdoms for sig. Men hvis i begynder at pille mere med det "almindelige" travian så falder det hele sammen. Jeg er enig i de posts der er over min egen.
    Travian har direkte sagt at det bliver 2 nye features på alle nye travian:legends servere, så gør du dig bare parat på at vinke farvel til travian ligesom os andre gør

Link til deres blog indlæg omkring de nye features: http://blog.travian.com/2016/04/trav...red-empire-en/

Romersk Bosætter
    Tilmeldingsdato
    May 2010

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Bloodshed Vis Indlæg
    Det er slut med at fjerne cleanerbyer mere så, folk gulder bare deres cleaner til en anden by..
    Man behøver sjældent flytte cleaner - med den ændring er man idiot hvis man ikke bygger cleaner i main. For selv uden guld svarer det jo til at man kan købe så mange store kaserner, store stalde og "stor værksted" som man mtte have lyst til (og råd til) - også i main.

Så fjernelse af cleaner kræver at nulle en main - en hel del sværere end at chiefe en cleanerby

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012

Standard

Lader til at Travian spilleres råb verden over har haft en lille effekt. Postet på UK forum:

Dear players,

we have noticed how you’ve reacted on our upcoming feature announcement. And we care about your arguments, your questions and your opinion.
    We listen.

The last days have been busy days for the team serving Travian: Legends, we’ve read forum posts from several countries, blog comments and listened to your voice. To tell you the truth, we are very surprised by the feedback. We did many surveys since September and got feedback about the Alchemists Cauldron, Troop Merge and the Troop Forward features introduced in Scattered Empire. Besides the Alchemists Cauldron, the feedback we got from you was mostly positive.

We don’t want to post “just an answer” – we want to take the time to process the amount of feedback we’ve received. We need some time to separate the arguments and concerns from the trolling. We want to answer soon, to bring more context to the whole discussion.

We don’t know yet what to expect from the next days, but one thing is for sure: There is no rush needed. We will take the time and want to discuss with you as community of Travian: Legends the pros and cons of those two features.
    We listen, especially on arguments.

So please keep up a discussion, stick to arguments, don’t get personal and expect various feedback from our side during the next days.

Best wishes,

Your Travian: Legends Team UK

Måske vi er heldige og slippe - Men, når de overvejer det så prøver de nok at finde en løsning på hvordan i alverden de kan få det ihvertfald halvejs ned over hovedet på os

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Rome Vis Indlæg
    Lader til at Travian spilleres råb verden over har haft en lille effekt. Postet på UK forum:

Dear players,

we have noticed how you’ve reacted on our upcoming feature announcement. And we care about your arguments, your questions and your opinion.
    We listen.

The last days have been busy days for the team serving Travian: Legends, we’ve read forum posts from several countries, blog comments and listened to your voice. To tell you the truth, we are very surprised by the feedback. We did many surveys since September and got feedback about the Alchemists Cauldron, Troop Merge and the Troop Forward features introduced in Scattered Empire. Besides the Alchemists Cauldron, the feedback we got from you was mostly positive.

We don’t want to post “just an answer” – we want to take the time to process the amount of feedback we’ve received. We need some time to separate the arguments and concerns from the trolling. We want to answer soon, to bring more context to the whole discussion.

We don’t know yet what to expect from the next days, but one thing is for sure: There is no rush needed. We will take the time and want to discuss with you as community of Travian: Legends the pros and cons of those two features.
    We listen, especially on arguments.

So please keep up a discussion, stick to arguments, don’t get personal and expect various feedback from our side during the next days.

Best wishes,

Your Travian: Legends Team UK

Måske vi er heldige og slippe - Men, når de overvejer det så prøver de nok at finde en løsning på hvordan i alverden de kan få det ihvertfald halvejs ned over hovedet på os
    Rart at de i det mindste tilkendegiver at det måske var forhastet at forvente at legends spillere vil godtage ændringer som er blevet testet på Empire
    Det er bestemt mere end hvad man kunne forvente, så jeg er da allerede en lille, bitte, smule mere optimistisk end før

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014

Standard

Ja, det ville da være en katastrofe, hvis disse "nye" og dårlige tiltag blev indført

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Besvarelser: 1
    Sidste Indlæg: 08-01-2012, 01:31
  2. Besvarelser: 14
    Sidste Indlæg: 10-02-2011, 14:50
  3. Travian 2 kontra Travian 3
    By Grathe in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 6
    Sidste Indlæg: 04-06-2007, 20:17

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde