Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Tilmeldingsdato
    Oct 2015

Standard Serverens historie

Stort tillykke til SS med den meget overlegne sejr!

Serveren er ved at nå sin afslutning, og jeg tænker, at det kunne være interessant at prøve at få serverens historie beskrevet fra så mange sider som muligt. Det giver et sjovt indblik i det diplomatiske og taktiske spil, der er foregået. Og det vil give os mulighed for at få besvaret en masse spørgsmål, som vi hver især har siddet med i vores alliancer.

Spørgsmål som:

- Havde SS og BIA virkelig planer om at gå sammen?
    - Hvorfor faldt The B fra hinanden?
    - Hvorfor gjorde SVA?
    - Hvad tænker de forskellige alliancer om hinanden?
    - Hvem har kørt den smarteste diplomatiske strategi?
    - Har der været nogle gode spioner?
    - Kunne serveren havde faldet anderledes ud, hvis…?

Osv osv. Denne tråd skal ses som en opfordring til at vise storsind og ikke lade det gå op i diskussioner om meta’er og anden mudderkastning.

C.o.Ws historie og syn på serveren kommer på snart
    Mvh,
    Maurice

Tiger
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Siegfried Vis Indlæg
    Stort tillykke til SS med den meget overlegne sejr!
    - Mange tak

- Havde SS og BIA virkelig planer om at gå sammen? Nej. Der var en uofficiel IAP (som egentlig var unødvendig) frem til slutspillet, som var til gavn for begge parter.
    - Hvorfor faldt The B fra hinanden? The B blev opløst pga. interne stridigheder, og de, som blev til TM, samarbejdede med SS, og indgik kort tid efter i SS. Resten af det tidligere The B? Tjaaa.. de forsvandt vel bare.
    - Hvorfor gjorde SVA? Der var for mange svage spillere. SS tog de bedste af dem til sig.
    Victoria: Inaktive folk med en ledelse, der har mere travlt med at finde på dårligere undskyldninger for, hvorfor de taber, end rent faktisk at spille spillet og kæmpe for at vinde.
    0.B/Selvmord/hvad-end-de-nu-vil-kalde-sig: En lille, spændende Victoria-wing. De aktive spillere i den meta.
    WF: Dygtige spillere, men desværre så vi ikke mange aktioner fra deres side.
    C.o.W: Spændende alliance, der aldrig opgiver, selvom de er helt smadret. Spillere der ikke sletter selvom de oplever modgang. Ikke nødvendigvis de stærkeste spillere, men helt klart dem, med mest gåpåmod.
    SS: Den vil jeg lade være op til jer. Måske de, der bedst kan beskrive os, er C.o.W, som gennem det meste af serveren har været i krig mod os.
    - Hvem har kørt den smarteste diplomatiske strategi? SS
    - Har der været nogle gode spioner? Spioner? Hvad er det?
    - Kunne serveren havde faldet anderledes ud, hvis…? Hvis BIA, Victoria og WF arbejdede sammen mos SS, og kun satsede på 1 WW, ville vi have et mere tæt 2-vejs slutspil, og det er ikke til at vide, hvem der ville løbe af med sejren.
    Spændende opslag. Jeg har kommenteret på det ud fra et SS-synspunkt.

/ Hyde
    - SS off coor
    Last edited by 1vbrandt; 02-11-2015 at 16:50.

Tilmeldingsdato
    Apr 2013

Standard

- Havde SS og BIA virkelig planer om at gå sammen? Pas, det har jeg ingen anelse om.
    - Hvorfor faldt The B fra hinanden? Har ingen ide.
    - Hvorfor gjorde SVA? Tjaa, det ved jeg sku heller ikke.
    SS, en simmer ally, som hentede al mulig modstand i egne kvadranter ind til dem selv, og ellers hyggede sig derfra frem til hvor vi er nu.
    Selvmord, Nogen dejlige drenge, som var meget angrebsivrige.
    BIA, Blev først kørt over af VIC, men da de fik 60 nye medlemmer fra FU, så blev krigen en del sværere for VIC, som gjorde den trak ud.
    C.o.W, Har jeg personligt ikke har nogen kontakt med, det ved jeg heller ikke.
    - Hvem har kørt den smarteste diplomatiske strategi? Diplomati, brugte Vic ikke, så hvem der har været det, ved jeg heller ikke
    - Har der været nogle gode spioner? Sikkert, SS har vel brugt nogle
    - Kunne serveren havde faldet anderledes ud, hvis…? Bestemt, som Hyde skriver, havde Vic ville lave en kedelig server, som alle de danske er normalt, så var vi gået sammen med BIA mod SS, men det havde vi ingen planer om og derfor er serveren endt så ensidigt som den er. Det er dog ikke noget vi fortryder i Vic, vi har hygget os med serveren og de kampe vi har haft fra start til slut.

M.v.H Mighty fruits / Vic

Stifinder Livia's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008

Standard

"- Kunne serveren havde faldet anderledes ud, hvis…? Bestemt, som Hyde skriver, havde Vic ville lave en kedelig server, som alle de danske er normalt, så var vi gået sammen med BIA mod SS, men det havde vi ingen planer om og derfor er serveren endt så ensidigt som den er. Det er dog ikke noget vi fortryder i Vic, vi har hygget os med serveren og de kampe vi har haft fra start til slut"

Synes da det kunne have været spændende at have en ligeværdig modstander her i slutningen af serveren. Men vi har nu hygget os alligevel.

Vildsvin
    Tilmeldingsdato
    May 2015

Standard

Spørgsmål:
    Det skal lige siges, til de der ikke allerede vidste/havde gættet det, at jeg er spilleren 'Pølsen' fra Victoria.

- Havde SS og BIA virkelig planer om at gå sammen?
    Så vidt jeg ved var det ''kun'' en uofficiel iAP - men BIA havde ''truet'' det daværende WW (nuværende TF) med, at de ville støtte op om SS' WW, hvis ikke de ville hjælpe dem, så jeg tror på der er blevet forhandlet lidt dybere her og der end en harmløs uofficiel iAP.

- Hvorfor faldt The B fra hinanden?
    Så vidt jeg ved, så havde de en ringe ledelse, der ville noget forskelligt, det resulterede op i to alliancer (senere en - men med ny ledelse/diktator)

- Hvorfor gjorde SVA?
    Uden at vide det, så tror jeg SS manglede spillere til deres meta

SS: Man må jo give SS, at de har været ''klogest'' strategisk, da de fra start har undgået al krig, ved at rage alt og alle der ville have dem til sig, men også den klart kedeligste alliance, som 100% sikkert er en af de alliancer der ødelægger danske servere ved at danne metaer.
    BIA: Langt mere kamprig alliance end Serverens Simmere (SS), men stadig også rigtig trælse, da de efter at være blevet kørt over en gang af Vic hev 60 nye spillere ind, som skydeskiver + de forsøgte hele tiden at blive venner med Vic, så vi kunne spille ligesom SS (som nogen måske vil sige ville have været det smarteste, det kan også godt være det passer, men det ville klart også have været det kedeligste)

- Hvem har kørt den smarteste diplomatiske strategi?
    SS - men også den klart kedeligste

- Har der været nogle gode spioner?
    Shoutout til funfun, serverens største taber der spionerede for BIA fra Vic af (danmarks lammeste travian-spiller - håber jeg nogen vil tage med sig og huske, hvis de møder hende igen)

- Kunne serveren havde faldet anderledes ud, hvis…?
    Ja klart, som stående ovenover, hvis Vic havde taget den nemme og kedelige vej ved at gå sammen med BIA

- Pølsen
    Last edited by Faz; 02-11-2015 at 21:14. Begrundelse: småfejl

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009

Standard

Fed tråd - noget mere spændende udgangspunkt end rygtetråden, som jeg aldrig helt forstod meningen med

Havde SS og BIA virkelig planer om at gå sammen? ingen ide
    Hvorfor faldt The B fra hinanden? ingen ide - hvem var de?
    Hvorfor gjorde SVA? samme svar som ovenstående: Hvem var de?
    Hvad tænker de forskellige alliancer om hinanden?
    BIA: Jeg så mig sur på dem allerede de første 10 dage, da de sendte et hav af brokkemails. Jeg måtte åbenbart ikke angribe dem. Derfor blev de mit eneste mål med serveren. Og jeg synes selv det lykkedes meget godt at genere dem - hvad siger BIA selv?
    Men senere på serveren, må jeg indrømme at min holdning til dem skiftede en hel del. Fra det negative til det yderst positive. Deres evner i spillet kan diskuteres - og meningerne er mange - men de har sgu holdt sammen hele vejen igennem og haft en klar strategi. Derudover har de, trods mine mange angreb, altid holdt en pæn tone og rost når vi har gjort det godt. Stor respekt! I mine øjne fortjente i faktisk sejren, men det ville samtidig have været mig der havde fejlet, hvis I havde fået den

Victoria: Mange fine spillere og mange af det modsatte. I tror vi spillede sammen, men i bund og grund spillede vi i SELVMORD helt alene, hele vejen igennem. Men vi måtte jo vælge nogen fra, som vi ikke kunne angribe. Vi var i forvejen temmelig meget underdogs mod BIA. Vi lavede vores egne aktioner, leverede def til os selv osv. Alt i alt nok bare en uofficiel IAP, da det ikke ville gavne nogen, hvis vi bekrigede hinanden.
    Der var dog også et par Vic-spillere jeg gerne ville spille sammen med på en anden server. I ved selv hvem I er

SS: Ingen ide. Kender dem ikke. Men udefra så det ud til, at I må have haft en temmelig kedelig server. Jeg tror ikke jeg overdriver, hvis jeg siger, at vi i SELVMORD har fjernet flere mains end I, i hele SS har tilsammen?

Hvem har kørt den smarteste diplomatiske strategi? SS, pga deres defensive spillestil. BIA pga. deres sammenhold!

Har der været nogle gode spioner? Aner det ikke

Kunne serveren havde faldet anderledes ud, hvis…? Meget muligt. Hvis folk turde angribe lidt mere

Stifinder Livia's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008

Standard

Synes Pølsen skulle følge Siegfrieds opfordring: "Denne tråd skal ses som en opfordring til at vise storsind og ikke lade det gå op i diskussioner om meta’er og anden mudderkastning. "

Vildsvin
    Tilmeldingsdato
    May 2015

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Livia Vis Indlæg
    Synes Pølsen skulle følge Siegfrieds opfordring: "Denne tråd skal ses som en opfordring til at vise storsind og ikke lade det gå op i diskussioner om meta’er og anden mudderkastning. "
    Skrev fakta, hvis faktaerne om din egen alliance støder dig, burde du måske have spillet anderledes?

Tilmeldingsdato
    Oct 2015

Standard

Jeg har tilladt mig at skrive lidt om serverens udvikling fra C.o.Ws synsvinkel. Jeg var ikke med i alliancen helt fra begyndelsen, og jeg har heller ikke været diplomat (andet end her til sidst), men CoW har altid haft et frit flow af informationer og snak, og jeg har desuden fået læst alle beskeder fra vores diplomat (Selsmark) og vores overseer (Nullby). Derfor er det muligt for mig at stykke en samlet beretning sammen. Beretningen vil naturligvis ske i bedste dramatiske stil med inddragelse af citater fra The Lord of the Rings.

”Leder” er ikke rigtigt et ord, vi har brugt i C.o.W, men ikke desto mindre starter C.o.Ws historie med Nullby, som bryder ud af det daværende SITH og trækker nogle andre med sig. Efter sigende sker bruddet, fordi ledelsen virker svag.
    SITH og C.o.W. bevarer kontakten og fortsætter med at angribe The S og The B. Aktiviteten fra SITH dør dog langsomt ud.

Det er heromkring, at første krig mod The S begynder (ret mig, hvis jeg tager fejl). The S fusionerer med The B, og umiddelbart tegner der sig et billede af en meget stærk alliance i SV, som ikke vil få de store problemer med C.o.W. Det er i hvert fald sådan, jeg ser det som daværende menigt medlem af The B.

Men geografien tegner et andet billede. Mange af kernespillerne fra The B (det senere T.M.) ligger mere centralt, mens The S spillerne ligger i C.o.W land. Dette faktum - kombineret med en, i mine øjne, manglende ofringsvilje fra det senere T.M og en – ærligt talt – knap så rutineret samling The S-spillere – deler The B over i to: En voldsomt voksende elite (det senere T.M.) og en anden halvdel, som bliver farmet og bombet ned af C.o.W og af og til også SVA, som C.o.W samarbejder med offensivt på det her tidspunkt. De senere T.M. spillere iværksætter en stor offensiv aktion men mister alt på Nullbys hovedby. Herefter er det offensive initiativ i C.o.Ws hænder. Spillere forlader The B og genskaber The S, og snart oprettes T.M også. Opløsningen er nu en realitet: Mange spillere går til SVA (det bliver vi opfordret til af The B Velarya – hvorfor forstod jeg aldrig?), nogle går til SS og andre går til The S. Selv søger jeg ind i C.o.W for at finde det sammenhold, jeg ikke synes, der var i The B.
    På det tidspunkt er The S, som jeg ser det, max pressede, men vi (C.o.W) vælger ikke at give dem dødstødet af hensyn til mulighederne for at få en ny magtpol op at stå i sydvest. T.M. fortsætter deres angreb på os (uden større effekt), men vi ved, at de har et godt øje til det stadigt mere faretruende SS, som vi også har små træfninger med. Her føler vi os lidt ligesom Elrond, i Ringenes Herre, som siger til Gandalf: ”We do not have the strenght to repel both Mordor and Isengard” (det blev vi så nødt til – viste det sig).

Vi havde som sagt set den komme på lang afstand: Hvis ikke der kom en ny magtpol i sydvest, så ville det blive hårde tider for hver enkelt alliance mod SS (som vi nu også betragtede T.M som værende en del af). Løsningen lå lige til højrebenet: The S, SVA og C.o.W blev nødt til at arbejde sammen.

Men det var vi åbenbart de eneste, der havde let ved at se. Gammel nag, tosset diplomati og en efter vores mening manglende kampvilje/SIM-city mentalitet skulle vise sig at gøre disse bestræbelser på et samarbejde til en dødfødt opgave:

Vi havde afblæst vores nedslagtning af The S for at få en dialog op at køre, som skulle bane vej for et samarbejde. Samtidig havde SVA intensiveret deres offensiv mod The S. Vi fandt os derfor hurtigt i en rolle, hvor vi prøvede at mægle mellem de to for at få stoppet stridighederne, inden det var for sent. Men både The S og SVA kørte et, efter vores mening, hovedløst dårligt diplomati og lederskab i form af henholdsvis Kustoden (The S) og Vium (SVA).
    Kustoden havde fra start set sig sur på Nullby og C.o.W og søgte hver gang en meningsløs aggressiv tone overfor os, som gjorde, at vi betvivlede, om Kustoden overhovedet snakkede med sit bagland. Det gjorde hun ikke, og det kan hrfar bekræfte(jeg snakkede med ham om det for et par uger siden). Derfor endte det negative syn på os i C.o.W med at blive formet af de løgne, som Kustoden fortalte om os – udelukkende fordi hun havde en personlig **********
    På den anden side i denne fredskabale i sydvest var Vium fra SVA, som af flere gamle SVA-medlemmer er blevet beskrevet som enormt krigerisk. Han meldte krig mod gud og hvermand på vegne af hele SVA, hvis der var den mindste aggression fra andre parter. Det førte til, som jeg kan forstå det, at flere i SVA ikke rigtig følte motivation for at gå planken ud sammen med deres leder.
    Den mulighed, der så reelt var for at få noget op at stå i sydvest til at stå som modvægt til SS’ stigende dominans i syd, visnede mere og mere.

Timingen kunne næsten ikke være værre. På nogenlunde samme tid som dette, begyndte nemlig, hvad jeg vil kalde SS’ ekspansionskrige. Først falder OO og joiner SS, så falder SVA og joiner SS (vi tilbød begge vores hjælp).

”One by one, the free people of middle earth fell to the power of the one ring.But there were some who resisted.”

Vi begynder at finde ud af, at vi er ret alene i kampen mod SS, og at de mistanker vi have om, at SVA’ ville være et dårligt forbund, var korrekte. Det sætter gang i tre initiativer for C.o.W:

1. Vi opildner til en dæmonisering af SS på det offentlige forum.
    Meta, meta, meta, ond, ond, ond. Ja, jeg skriver sågar et, hvis jeg selv skal sige det, fremragende kvad ved navn ”Sådan er Svinestalden” om udviklingen i syd. Det kan læses i rygtetråden. Formålet var dels at give udtryk for, at vi synes, at det var en uheldig udvikling af serveren, men også lige så meget for at mønstre noget modstand mod SS. Dette initiativ lykkes til dels.

2. Vi øger det diplomatiske pres på de nordlige alliancer
    Henover serveren havde vi snakket pænt med både Pølsen (Vic) og en smule med Disaster (WW) om muligheden for at arbejde sammen i det længere løb. Ikke med begge på én gang. Vi havde også prøvet at gøre opmærksom på udviklingen i syd. Det prøvede vi nu at intensivere. Men hver gang blev der forhalet og givet udtryk for, at man skulle se tiden an. Som vi ser serveren, er de nordlige alliancer derfor i høj grad også selv skyld i, at SS til sidst blev en alt for stor en mundfuld. Dette initiativ lykkes altså slet ikke.

3. Vi accepterer, at krigen mod SS nødvendigvis må blive en forsvarskrig.
    At slå til offensivt mod SS 10 mod 60 (80) er spild af ressourcer. Det er derfor ikke mange offensive aktioner, det bliver til mod SS, og vi opbygger i stedet den defensive del. Dette initiativ fik stor succes.

Og hermed begynder de lange sommermåneder og efterårsmåneder frem til nu, hvor de mange røde krydser på vores byer var hverdag. Det siger sig selv, at 10 spillere, hvoraf der reelt kun ofte var mindre end halvdelen, der var regelmæssigt online, hurtigt kan få travlt. Og så kan man jo altid komme med den indvending, at SS ikke pegede al skytset mod os. Det er muligvis sandt. Men det er også sandt, at vi i C.o.W nok har det mest omfattende cleanerarkiv på SS. Og det siger, at 33 forskellige spillere (her ikke medtalt tidligere The S-spillere) har været forbi til kaffe i løbet af serveren. Og ser man på, hvor ofte de er opdateret, ja så kan man hurtigt regne ud, at det aldrig har været en 1:1 kamp.

Jeg vil ikke forsøge at give et forkert indtryk af denne krig(som vi vel og mærket aldrig ønskede at få i C.o.W): Vi fik en del tæsk (ikke mindst mig selv), og det var en meget ensidig krig på SS’ præmisser. Men vi gjorde os satanedeme også fortjent til de mange defensive point, vi hev hjem (før slutspillet for alvor gik i gang, havde vi ud af vores 10 spillere nr. 1,4,5,7 og 16 på listen over bedste forsvarere). SS har tabt MANGE cleanere hos os, og enhver der prøver at give et indtryk af, at SS bare kunne gøre, hvad de ville, er helt afsporet. Der var perioder, hvor vi følte os rimeligt medtagede og krigstrætte. Men jeg kan ærligt sige, at vi aldrig nogensinde har været tæt på at føle os helt smadrede. Vi har gjort modstand over forventning, og jeg tror, at de nordlige alliancer skal prise sig lykkelige over, at der serveren igennem var nogle, der tiltrak ildkraft i syd.
    Jeg noterer mig, når jeg læser her på forum, at C.o.Ws modstandsdygtighed også er noget, folk har noteret sig. Tak for det.

I midten af august indleder The S, som vi har haft IAP med, så den tredje krig (ja, jeg ved, at vi har haft tre krige, men jeg kan ærligt talt ikke huske, hvornår den anden krig var) mellem The S og C.o.W. Sent om aftenen sender det meste af The S, på Kustodens opfordring, fortår vi, deres hær mod Nullbys main og mister naturligvis det hele. Ganske dårligt koordineret - men i virkeligheden meget symptomatisk for vores indtryk af den alliance som helhed (undskyld). Vi har nu to gange tvunget dem i knæ og efterfølgende ladet dem være. Og det er nok vores største fejl på serveren: At vi troede på, at spillerne i The S havde et mere realistisk billede af os, end det Kustoden havde givet dem. Men The S har bare slikket sine sår, holdt os for nar og melder sig nu officielt under SS’ faner. Det er godt for SS, men rimeligt farligt for The S, som vi ser det. Siden august har vi i hvert fald flittigt fjernet mains og alle landsbyer i vores primære interesseområde – tre tidligere ledere har slettet, og resten blev så tvunget ind i SS. Vi har fortsat. Ja, det har i virkeligheden været så overkommelig en opgave, at selv jeg, som er deff-spiller og elendig rent offensivt, også har taget del i det sjove.

Så kommer slutspillet og med den en massiv inaktivitet fra vores side af. De sidste mange uger har vi med lidt god vilje haft daglig aktivitet fra tre spillere. Det har også gjort, at SS er kommet lidt igennem, hvor de aldrig havde fået lov normalt. Men slutspillet har jo heller ikke rigtig været med i vores perspektiv på serveren. Det var det måske i starten, men da vi blev alene i sydvest og de nordlige alliancer var for tøvende, så vi ingen naturlige samarbejdspartnere. Vi afviste også at bygge ww med PG, da vi mente, at vi hellere ville bruge vores krudt på The S. Alligevel sker der mange sjove ting i sådan et slutspil:
    - Vi fik tilbud om at sende deff til Vics ww (tror kun vi sendte meget lidt).
    - Vi fik tilbud fra BIA om at samarbejde mod SS. Det benyttede vi os i af i form af, at vi prøvede at nappe en byggeplan fra dem. Vi fik også tilbuddet om at joine BIA, men det var vi på ingen måde interesserede i. Vores handlinger i slutspils-regi handlede udelukkende om at drille SS – ikke at være en del af noget andet.
    - Vi fik tilbud fra SS om at blive nr. 2 med Ghost om et WW. Også et pænt nej tak.

Nej, den korte opsummering om C.o.Ws historie er jo den, at vi var nogle enspændere. Det var ikke det, der var målet. Men sådan blev det. Vores server var i høj grad formet af den stort set uafbrudte krig med SS og vores tre blitzkrige mod The S. Der skal ikke lyde et ondt ord, om dem, der valgte at gå med SS – jeg forstår udmærket lysten. Vi synes sgu bare, at det var lidt kedeligt gjort (og vi var nok heller ikke velkomne, hvis vi havde spurgt).

Hvem er vi så C.o.W? Tja, nogle ganske få dygtige spillere og ellers bare en flok noobs (heriblandt mig selv) som bare var klar til at ofre sig for fællesskabet.
    På vegne af os alle sammen skal der lyde et stort tillykke til SS og en stor tak for denne server. Tak til The S og SS for god kamp. Vi synes i hvert fald, at det har været underholdende og lærerigt.

Så til min personlige taksigelse til

Striketeamet fra helvede: JohnSnow, TheB-Blue, tjekko og KO?. I mindede mig om, at jeg havde valgt et pænt dårligt sted at slå mig ned. I gav mig rimeligt lidt søvn – særligt KO? har været meget ihærdig på den front. Jeg synes, at begge sider kan være stolte af deres indsats. Noget, der ærgrer mig, er dog, at jeg ikke nappede endnu flere af jeres tropper. Når I angreb fem byer, og der i gennemsnit stod stor mur i tre, burde I rent statistisk have rendt mere ind i en mur. Nå, hul i det. Tak for kampen.

NixNixNix og Landmanden (SS): I prøvede ihærdigt, men det var umuligt for jer at overtage min starterby, og C.o.Ws enlige bastion i nord på 73/3. Jeg har ikke tal på, hvor mange høvdinge jeg har nappet fra jer. Kæmpe ros til ihærdigheden!

3vian (WF/WW): Tak for hjælpen med at holde min by. Håber vi kommer til at spille sammen på en anden server.

Ovenstående er skrevet ud fra C.o.Ws synspunkt. Jeg håber, at det har motiveret folk til at give deres historie om deres alliancer, så vi kan få et nuanceret billede af serverens historie.

Bedste hilsner
    //Maurice

EDIT: Efter tilblivelsen af denne besked, er der i tråden blevet lagt lidt op til at vi i C.o.W giver vores syn på SS, som vi jo kender godt. Det er jo umiddelbart en svær opgave - alene på grund af størrelsesforskellen. Alle virker jo gode, hvis de melder sig i bunken af angreb, der kommer vores vej. Men vi vil nok sige det sådan her: Der er grundlæggende en kerne af spillere, som virker rigtig dygtige. Vi vil også rose jer for nogle flotte romercleanere gennem tiderne, som har krævet masser af kærlig pleje. Også den måde, I har delt jeres artefakter har gavnet jer rent offensiv. Det var virkelig imponerende!
    Men det er vores indtryk, at hvis I var blevet presset på samme måde som vi blev, så ville man nok have set nogle pæne revner i facaden. I siger også, I snuppede de bedste fra SVA. Det er måske sandt. Men der var altså også en del af dem, I tog ind i løbet af jeres ekspansion (ingen nævnt, ingen glemt), som jo allerede én gang havde vendt deres alliance ryggen og vist manglende ofringsvilje. Vi oplevede også flere gange nogle offensive mærkværdigheder: Dårlige fakes, overmodige angreb, MANGLENDE RAMS for christ sake!!! og ikke mindst pinlige forsøg på overtagelse). Rent defensivt vil vi nok også pointere, at I var knapt så gode til at forsvare jeres yderområder og jeres wing, som jo fik en del tæsk
    Alt dette piller dog ikke ved billedet af en alliance, som i de store hele bare var en ordentlig mundfuld at have at gøre med. Tak for beskrivelsen af C.o.W. Vi synes, at den er nøjagtig.

EDIT 2: Angående spioner. Vi vidste udmærket godt, at vi havde en spion hos os i C.o.W - intet behov for at nævne navne. Men da vores offensive aktioner blev levet gennem getter, og da han begyndte at lege med offensivt og defensivt, og dermed reelt havde skiftet side, tænkte vi, "nå ja, pyt". Vi havde ikke deciderede spioner i andre allys, men vi fik deff fra visse spillere i The S, som så senere skiftede til os. Det var også herigennem vi fik bekræftet vores mistanke om spionen hos os.

Stifinder Livia's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008

Standard

Tak for en supergod og spændende beretning Siegfried - det er Travianovervejelser, når de er bedst

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Serverens Alliancer
    By RigorMortis in forum Speed Server
    Besvarelser: 22
    Sidste Indlæg: 19-01-2010, 20:03
  2. Serverens første krig
    By Jakob-dk in forum Server 5
    Besvarelser: 108
    Sidste Indlæg: 08-06-2009, 20:32
  3. Serverens bedste?
    By ordspil in forum Speed Server