Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 15
    Prætorianer
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Midtsjælland.

Standard Guide: Hvordan du uploader en screenshot op på forummet

Hej alle sammen, midt i alt denne uro omkring hvornår man kan tilmelde sig server 3, har jeg tænk mig at bruge min tid, på noget fornuftigt. Jeg ville i denne tråd, præcist beskrive hvordan man putter et billede herind af sin kamprapport + hvordan man tager et billede via sin computer.

1. Det første du skal gøre, er selvfølgelig at gå ind og finde din kamprapport inde under 'beretninger' på din Travian konto.

2. Så trykker du på tasten: PrtScn SysRq (Print Screen System Request), knappen sidder (på et normalt tastatur) over knappen: Home, som sidder til højre for din backspace (den lange med pilen pegende imod venstre).

3. Hvis du derimod har en bærbar computer, skal man holde FN knappen nede, og trykke 'Insert' eller på "prt sc".
    Du kan altid se når du tager et billede, ved at din lille musetast (den vide som du bruger ved at trykke dig rundt på nettet via musen) forsvinder hurtigt i ca. 0.5 sekunder.

4. Derefter åbner du programmet Paint (som hører med til Windows). Herinde kan du redigere billedet (dvs. slette de navne som ikke må være der) og lige beskære billedet.
    Billede:

5. Gå ind på hjemmesiden: www.tinypic.com (hvis du ville undgå at skulle oprette en bruger) og find dit billede under 'browse'. Upload det.
    Billede:

6. Sæt det ind i din tråd, og blær dig over for os andre med din kamprapport.

Hvis du har nogle spørgsmål vedr. dette, så skriv endelig i denne tråd, så skal jeg nok svare hurtigst muligt. Tror også at andre står til rådighed, hvis jeg ikke lige kan svare.
    Håber at dette lærte dig bare en smule af at uploade billeder og putte dem ind.

Links til sider du kan uploade billeder:

www.tinypic.com
    www.photobucket.com - kræver en bruger.
    www.imageshack.us
    www.freeimagehosting.net
    www.allyoucanupload.webshots.com
    www.bcoms.net/upload/index.asp

Mvh. PPB92.

Romerguden
    Guest

Standard

genialt, tak

M_aRTiN
    Guest

Standard

Fantastisk at se nogen bruge forummet til noget lidt mere fornuftigt!

Men genialt forresten

Prætorianer
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Midtsjælland.

Standard

Takker. Og det skal lige siges at dette også gælder til alle de andre kamprapporter sektioner.

Spejder Koldankel's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Christiansfeld
    Alder
    33

Standard

Og så er tråden blevet gjort til opslag
    Wiiii... Endelig har de ødelagt spillet nok til at jeg kan stoppe. Længe leve T3.6. Det vil give mig en masse tid.

Sir DrinksAlot
    Guest

Standard

Simpelthen ginialt! :o

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    45

Standard

måske skulle man lige nævne at punkt 6 med "sæt ind" alt efter hvor man har sit billede...

hvis du har alt den tekst som der står, behøver man ikke at skrive det ind på forum - nogle vil måske være forskrækkede over at skulle skrive firkantede paranteser og den slags - man gør det at man markerer teksten som man vil kopiere - og trykker nu CTRL ned på sit tastatur (den sidder ude til venstre nede i nærheden af mellemrumstasten) og uden at slippe CTRL skal man også trykke C (her ved kopieres teksten) - og så må man gerne slippe CTRL igen

(*)
    og nu tilbage til vores forum og nu skal du igen trykke CTRL ned og mens den er nede trykker du V (og så slipper du CTRL) og vupti er alt teksten kopieret over - se selv!

og angående punkt 4

og hvis der skulle sidde en derude og ikke forstå hvordan man får billedet fra printscreen over i paint (eller et andet billedebehandlings-tegneprogram efter hvilken smag man har lyst til) - kan jeg da afsløre man skal finde den lille (*) jeg har lavet og bruge den samme procedure som om det var tekst man havde kopieret og ikke et billede, muligvis i visse programmer efter at have lavet noget med "fil - åben"
    CENSUR
    du har ikke ret til at skrive ma1974 nogen som helst steder på dette forum!

Prætorianer
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Midtsjælland.

Standard

Ma1974, jeg kan ikke helt rigtig forstå dit indlæg, da jeg synes det er meget forvirrende at læse. Jeg prøvede, men forstår det ikke.
    Det er derfor jeg har postet billeder, sådan så man ikke bliver kørt træt i tekst. Men jo, selvfølgelig kan jeg uddybe spørgsmål 6, har bare ikke tid lige nu.

ulle
    Guest

Standard

Hjælp! jeg fatter ikke hvordan i gør! Har en bærbar og har gjort det der stod men den tager ikke et billede! Har kigget i alle mulige mapper

Prætorianer
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    Midtsjælland.

Standard

Ulle, du skal heller ikke kigge i nogle mapper. Du skal trykke på knappen Prt Scn (Print Screen System Request), derefter åbne paint (eller det tegneprogram du bruger) og holde CTRL nede og trykke V. Eller bare højreklikke, og sætte ind.

Skriv hvis du stadig ikke forstår.

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 28-10-2009, 19:55
  2. Besvarelser: 54
    Sidste Indlæg: 25-10-2009, 19:44
  3. Guide hvordan du får din kamprapport til et billede.
    By Koldankel in forum Opslag og Guides
    Besvarelser: 13
    Sidste Indlæg: 21-02-2009, 18:12
  4. Guide: Hvordan man bruger forummet.
    By Konzales in forum Opslag og Guides
    Besvarelser: 13
    Sidste Indlæg: 04-11-2008, 14:34
  5. Hvordan opretter man afstemning i forummet?
    By Hearthacker1453 in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 24-01-2008, 17:54

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •