Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 12
    Slange
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010

Standard Rollback af DK5

Er jeg den eneste der synes at det virker som en meget mærkelig fremgangsmåde at få rettet en fejl på? - hele serveren bliver rullet hvad... 2ish dage tilbage? Der er altså sket MEGET på de sidste 2 dage

Hvad er der sket med vores forbrug af guld? Er det også rullet tilbage, så det man har brugt der nu er blevet annulleret, er givet tilbage igen?

Som plaster på såret gives vi så 7 dage plus konto... hehe - det er 10 gold hvad i alverden skal jeg dog med dem - skal det svare til de timer jeg har brugt, der nu er blevet annulleret, det er sgu' en dårlig timeløn

Travian teamet har en rigtig rigtig rigtig go' forretning kørende her - jeg / vi er deres kunder, det her er hvad jeg vil betegne som ufattelig dårlig kundeservice

Måske overreagere jeg lige nu, men lysten til at fortsætte en ellers rimelig sjov server, er virkelig faldet

The Geek

Tilmeldingsdato
    Jul 2010

Standard

Er fuldstændig enig..
    Come on Travian. Det må kunne gøres bedre. At spilde folks(jeres kunder) tid på den måde er ikke ok. Vi er faktisk mange der bruger mange timer på spillet. Står op midt om natten for at passe deres konti. Som der bliver skrevet af Geek er der sket meget på 2 døgn. Lige nu føler jeg mig godt og grundig røvrendt og har absolut ikke lyst til at fortsætte med dette spil. Syntes denne løsning med at sætte spillet tilbage og straffe mig og andre spillere på ikke er ok. Tror det havde været bedre og rette fejlene og så havde ladet dem der havde fået for meget beholde. Og er ikke selv blandt dem..
    Og 10 guld. JUBII. Hvad sker der for den elendige kompentation..
    Jeg er færdig med travian efter den elendige beslutning man her har truffen fra admin's side.....

Theutaterlyn
    Tilmeldingsdato
    Jan 2009

Standard

Det tekniske aspekt i fejlen har været for stor til at kunne køre videre uden en rollback.

For mange råstoffer er det mindste problem - duplikationer af helte er noget værre. Vi er kede af at skulle udføre et rollback, da det i sig selv er en sidste nødløsning for at få en server stabiliseret. Det er ikke kun spillets fremgang der bliver sat tilbage, men også tabte spilletimer for hver eneste bruger, her ~30.

Den nuværende kompensation er hvad der i første omgang er blevet tildelt dk5 og vi er ved at undersøge hvad der yderligere kan gøres samt hvilken betydning rollbacken har haft, så vi kan stille dk5 og dets brugere i den mest optimale situation.

Rollback sucks, men en eventyrfejl der duplikerer entities er desværre noget der påvirket for meget til ikke at kunne løses med et hotfix

Mvh

Den nuværende officielle udmelding om rollbacken kan læses her:
    http://forum.travian.dk/showthread.p...407#post367407

Tilmeldingsdato
    Nov 2010

Standard

Hvorfor er det at fejlen ikke kunne fikses med et hotfix ? det at sige de tekniske aspekter i det er for store den er lidt nemt sagt.

Når nu i vidste der var de tekniske fejl, hvofor fik alle så ikke bare en besked om det inde på serveren ? Der blev ingen besked givet omkring det, og beskeder blev først givet da vi begyndte at spørge efter svar.

Kunde servicen her er så elendig, også mener Travian teamet at 10 guld for 1,5 dags aktivitet er et plaster på såret ?

Man føler sig i den grad til grin :-(

Tilmeldingsdato
    Jul 2010

Standard

Ja føler sig til grin. Det er mildt sagt...
    Hvad med alle de råstoffer jeg har mistet ved dette rollback?
    Jeg har lagt en main død for marker inden dette rollback. De er så kommet igen...
    Min modstander har set min cleaner..
    Det her har ihvertfald ikke gavnet mig. Men det har så sandelig gavnet dem jeg spiller imod....
    Jeg er lettere irriteret. Har dog hjulpet at sove på det:-)

Slange
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Armurus Vis Indlæg
    For mange råstoffer er det mindste problem - duplikationer af helte er noget værre.
    Det forstår jeg ikke? Helte systemer er vældig sjovt, men en direkte gamechanger kan man vel næppe kalde det - så at nogen har haft 2 eller 3 helte i et par dage - eller flere eventyr, eller fundet bedre / flere ting på eventyr, allerede har fundet T3 items, osv. osv. - helt ærlig - "I dont care"

Men hvis en main er blevet bombet, og man har fjernet 15 x level 16-17 kornmarker - SÅ har det alvorlig betydning, både for den der er blevet ramt, hans ally, og deres fjender, reel betydning, ikke bare +2attack ekstra per imp - eller 5% hurtigere byggetid - men rigtig håndgribelig betydning, f.eks. kan det være umuligt at holde en cleaner i live der ellers har været arbejdet på de sidste 2 mdr.

Nu har vi jo ikke hørt hvad det er for "fejl" der er fundet og rettet - så måske i kan kaste lidt lys over hvad det er af gamechanging fejl der er fundet - fejl,
    - jeg synes der er blevet skudt "gråspurve med kanoner" her - men det kan I afkræfte ved at berette mere om "fejlen"

Vi mangler også stadigvæk svar på hvad der er sket med vores guld i de her 30 timer? - når man er et geek som mig, så bruger man meget guld, så kan nemt har brugt 1-200 guld på 30 timer

Jeg er stadigvæk målløs over håndteringen af dette - som jeg skrev i min første post, så har i jo en fantastisk forretning kørende her, så det er virkelig mig en gåde, at man ikke har kunne håndteres dette bedre.

The Geek

Community Manager Rasmus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Alder
    40

Standard

Vi er kede af at skulle lave en rollback, fordi vi ved at det har vidtrækkende konsekvenser på serveren. Desværre ville alternativet være værre i det her tilfælde. Dobbelte helte, råstofproduktioner og endda tropper har så afgørende betydning for spillet, at vi følte os nødsaget til at tage dette skridt.

Vi ved at beslutningen, helt forståeligt, vil være upopulær, men når der er tale om så spilafgørende fejl, så mener vi at en rollback er den mindst dårlige løsning i en på alle måder umulig situation.

Det der helt konkret er sket, er at serveren ved en fejl har kørt to simultane eventsystemer, hvilket har medført at mange hændelser/genstande har fundet sted to gange. Det har medført at spillere har haft flere helte, dobbelt produktion, dobbelt troppeantal osv.

Dem som har købt guld i den periode som nu er rullet tilbage, vil få deres guld indsat på kontoen i dag.

Vi beklager meget de problemer den her fejl har betydet for jer spillere.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Slange
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010

Standard

Tak for svar Rasmus - kunne jeg ikke få dig til at uddybe dette bare lidt mere?

Citat Oprindeligt Skrevet af Rasmus Vis Indlæg
    Det der helt konkret er sket, er at serveren ved en fejl har kørt to simultane eventsystemer, hvilket har medført at mange hændelser/genstande har fundet sted to gange. Det har medført at spillere har haft flere helte, dobbelt produktion, dobbelt troppeantal osv.
    Jeg forstår jo "eventsystem" som de eventyr man sender sin lille helt ud fra - så forstår ikke hvordan det kan give dobbelt produktion eller dobbelt troppeantal?

Måske går folk stille med døren omkring dette, men jeg er med i en af de større ally på serveren, og har ikke hørt om nogen der har "oplevet" den omtalte fejl - igen går min tvivl på om man ikke har overreageret - det er jo en forholdsvis lille server, var der virkelig så mange oplevede fejl at det var strengt nødvendigt at lave rollback?

Igen - flere helte = so what?
    Dobbelt produktion = ja i 30 timer - so what? (det kan højeste give dig 1 ekstra level 18 mark..... men vi hører jo om nogen der lige har bombet 15 marker ned....)
    Dobbelt troppe antal = OK - fair nok - hvis man har brugt sin nye styrke til at rydde fjender og eller oldtidsbyer - MEN nu følger jeg jo med i top10 listen et par gange om dagen - og den viste ikke noget mærkelig udsving - tværtimod var den ganske som forventet

Jeg ved jo godt at løbet er kørt nu - det er for sent at lave rollback af roolback - prøver dog stadigvæk at forstå den, i mine øjne, meget drastiske beslutning

The Geek

Tilmeldingsdato
    Nov 2014

Standard

Jeg købte guld som er misted pga. rollback, og nu har i trukket for dem igen?????
    Og uden min tilladelse???
    Hvad sker der lige for jer???
    Måske I skulle fyre den tyske praktikant der ikke ved hvad han laver!!!!

Community Manager Rasmus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Alder
    40

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Butcher Vis Indlæg
    Jeg forstår jo "eventsystem" som de eventyr man sender sin lille helt ud fra - så forstår ikke hvordan det kan give dobbelt produktion eller dobbelt troppeantal?

Måske går folk stille med døren omkring dette, men jeg er med i en af de større ally på serveren, og har ikke hørt om nogen der har "oplevet" den omtalte fejl - igen går min tvivl på om man ikke har overreageret - det er jo en forholdsvis lille server, var der virkelig så mange oplevede fejl at det var strengt nødvendigt at lave rollback?
    Udover de førnævnte fejl var der også spillere der kunne fordoble råstoffer ved landsbyskift. Overordnet set må man sige at de her fejl var så massive, at vi var nødt til at rette dem med tilbagevirkende kraft.

Citat Oprindeligt Skrevet af Eschelund Vis Indlæg
    Jeg købte guld som er misted pga. rollback, og nu har i trukket for dem igen?????
    Og uden min tilladelse???
    Hvad sker der lige for jer???
    Måske I skulle fyre den tyske praktikant der ikke ved hvad han laver!!!!
    Alle der har købt guld de ikke har fået, skal selvfølgelig have det. Det har de ifølge mine oplysninger også fået nu, dog desværre med forsinkelse. Jeg har faktisk lige sendt dig en e-mail angående dette.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Rollback dkx
    By Goegler in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 9
    Sidste Indlæg: 05-03-2009, 21:03

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •