Side 1 af 3 123 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Tilmeldingsdato
    Apr 2014

Standard [EF] Points Forsvarer

Kan det tænkes, der er andre end mig der mener at uddelingen af points til forsvarer kunne/burde fordeles anderledes?

Efter min mening burde det være de tropper der forsvarer en by, der optjener points, og ikke kun den der ejer byen.

Dette ville skabe mere konkurrence mellem de defensive spillere, og flere ville uden tvivl deltage, når der er brug for forsvar.

Som det er nu, er den eneste måde at konkurrere om forsvarspoint, at blive angrebet, hvilket jeg ikke synes giver meget mening. Det vil sige at den mest aktive defensive spiller på en server, rent faktisk kan spille en hel server og være med til at tage en masse tropper ud, uden at optjene et eneste point.

De points der gives i et slag burde deles mellem de spillere der har forsvar involveret. De kunne deles efter procent. Hvis en spiller ejer 50% af de defensive tropper, modtager han 50% af de givne points. Man kunne også lave en kombination, hvor ejeren af byen får en procentdel, og opbakning deler resten.

På den måde kan defensive spillere selv have indflydelse på, om de optjener points og er en del af konkurrencen om en plads i top 10.

Som det er nu, er det mange gange de offensive spillere der figurerer på både angrebs og forsvars listen.

Jeg ser frem til at høre fra jer

/Okholm

Tilmeldingsdato
    Oct 2013

Standard

Det er en rigtig god ide Okholm, håber at det vil blive taget op i overvejelser om ændringer af spillet

Tilmeldingsdato
    Aug 2010

Standard

Det vil helt klart gøre det mere attraktivt at være deff-spiller. På den måde bliver indsatsen fra den enkelte spiller synlig, og som du skriver, tror jeg også flere vil reagere på deffcalls.

Paladin Pirat-en's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010

Standard

en god Deffer vil nu helst være så anonym som muligt.

den største fordel ligger jo i og være anonym, men effektiv.
    "Gammel Søulk"

Tiger TauRus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

Det evige emne.
    Ja, det kunne være lækkert med DEF point til dem som forsvarer fremfor til ejeren af byen der forsvares.
    Men der er en hel del minusser med den metode... Som piraten allerede er inde på. Nemlig anonymitet.
    En dygtig efterretningstjeneste kan nemt se hvem der helt præcist taber tropper i forsvar, og koordinere angreb fra den viden.
    Evt. hemmelige støtte alliancer vil også nemt blive busted... Og ligeledes spioner der deffer andre steder end i egen alliance.
    Lost in oblivion

Romersk Bosætter
    Tilmeldingsdato
    May 2010

Standard

En oplagt ide kunne være at defferen med tropperne fik pointsene tilbudt - og så kunne vælge mellem at tage dem, eller forære dem til ejeren af den by der blev deffet.

Tiger TauRus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

En ting der i hvert fald bør ændres omkring DEF listen, er at DEF point ikke gives på en WW by.... Eller hvad der er faktisk muligt, således at en WW holder ikke altid vinder DEF listen.
    Lost in oblivion

Romersk Bosætter
    Tilmeldingsdato
    May 2010

Standard

Måske lade natartropper tælle som nul korn i alle beregninger af off def points?

Tiger TauRus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af sølvpil Vis Indlæg
    Måske lade natartropper tælle som nul korn i alle beregninger af off def points?
    Det vil ikke ændre nok. Der vil fortsat blive sendt rigtig mange hære mod WW, byggeplaner, arkitekter osv.
    DEF listen som den er nu viser ikke andet hvem der er WW holdere og meget sjældent hvem den rigtige vinder af WW kampen er. Som fx på den første server 2 hvor jeg var så heldig at have den ære af at føre vores forbund til sejr.
    Var jeg den rigtige vinder? På ingen mulig måde.... Det var Skvataben. De havde bygget yderst fornuftigt og tog mange af kløverets hære hvilket gjorde "min" sejr mulig.

http://youtu.be/KlU-MSCuL48 1:35 min der ses det tydeligt.

To eneste måder at ændrer dette på er enten at fjerne DEF point på WW byer eller lave to DEF lister.
    Præ og post endgame (måske præ/post byggeplaner.... Ved ikke lige hvordan endgame foregår nu).
    Last edited by TauRus; 10-07-2014 at 21:02. Begrundelse: skrivefejl
    Lost in oblivion

Tilmeldingsdato
    Mar 2012

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af sølvpil Vis Indlæg
    En oplagt ide kunne være at defferen med tropperne fik pointsene tilbudt - og så kunne vælge mellem at tage dem, eller forære dem til ejeren af den by der blev deffet.
    Jeg støtter denne ide 200%
    Den eneste måde man pt. kan blive top-3 forsvarer i hall-of-fame er vel at være WW-holder!
    Det er SÅ oplagt at man skal have mulighed for at få en eller anden anerkendelse som aktiv forsvarsspiller!

Side 1 af 3 123 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Ugens bedste forsvarer
    By Juleb in forum Arkiv
    Besvarelser: 4
    Sidste Indlæg: 08-09-2009, 20:32
  2. DSR forsvarer.
    By samsund in forum Speed Server
    Besvarelser: 9
    Sidste Indlæg: 06-05-2009, 22:16
  3. Offensiv Race Let at Forsvarer
    By Keeper in forum Spørgsmål