Stefan
Spørgsmålene:
Fortæl os din navn / brugernavn og hvor gammel du er?
Hej, jeg er Steverino og er 41 år gammel. Yeah, jeg har ikke lavet en fejl. Ifølge min kone, er jeg ”altid i den rette alder” og hvis du spørger mine forældre vil de nok sige ”aldrig vokse op”. Så vælg bare det nummer du kan lide.

Hvad er din profession?
Min officielle titel hos Travian er Brand Marketing Manager og jeg har ingen idé om hvad det betyder. De sidste 15 år har jeg arbejdet som journalist for diverse magasiner og var involveret i PR arbejde.

Hvor lang tid har du arbejdet for Travian?
Jeg er lige startet, hvor er kaffe maskinen?

Hvad er dit arbejde hos Travian? (Eller hvad har de fortalt dig?)
Jeg er på jagt efter gode og interessante historier som vi kan give til spillerne. Jeg prøver at lave seje events, nyheder om spillet og benytte de rigtige steder at fortælle dem. Nogle ting er mere interessante som video. I andre sager, er de bedre som billeder og det fortæller hele historien. I øvrigt: Jeg leder hele tiden efter gode historier fra vores community. F.eks. Du er gift og i kendte først til hinanden hinanden gennem Travian eller hvis du og din alliance møder hver uge IRL for at spille fodbold – har du et billede – fortæl det til mig så vil vi tale om det!
I jobbeskrivelsen stod der dog noget helt andet. Jeg var hyret som bodyguard for T5 reporteren Maxi. I tilfælde af at han pludseligt beslutter sig for at tage til Malaga igen – spontant – på en tirsdag nat.

Hvad er din favorit genre og spil?
Jeg kan ikke komme på nogen gode og sjove spil i nogen genre. Strategi, en skydespil eller rytme spil som Rockband. Min favorit er nok Mass Effect Trilogi. For tiden genspiller jeg Dragon Age: Origins og er lige blevet færdig med South Park: The stick of truth.

Hvad var din første indtryk af online spil?
Der var en tidlig MMO spil der hed Meridian 59. Jeg spillede det dag og nat dengang. Det må have været i 90’erne. Det var ny erfaring at spille spil med spillere fra hele verden dengang. Og i Tyskland hvor internettet var ”det nye ting” Vi brugte almindelig telefonlinjer for at komme på internettet. Telefonregningen blev ret stor hver måned.

Hvad er den største udfordring i Travian for dig?
Let at lære, svært at mestre. Det hvad jeg kigger efter i spil og Travian er et af dem. Hverdag støder jeg på nye udfordringer. Det meste af tiden, har jeg ikke tid nok til at mestre det, men prøver at blive bedre til det alligevel.

Hvad vil du gøre når du har opnået verdensherredømmet?
Jeg ville spørge min kone hvorfor hun gav verdensherredømmet væk.

Hvad skulle den næste opfindelse være?
Helt sikkert beaming. Hvis du bor i et by som münchen kender du sikkert til problemet. Trafikpropper, ingen parkeringspladser og offentlig transportmidler der ikke er det bedste alternativ.

Hurtige spørgsmål:
Te eller kaffe? Kaffe om morgen, te resten af dagen
Hund eller kat? Helt sikkert katte!
Pop eller folkemusik? Guns n’ Roses, Iron Maiden, The Offspring
Mobile eller bordspil? Jeg er oldschool på det her punkt. Hvis der er nok venner – så bordspil!
Konsol eller browsers? Hvorfor ”eller”?

Shout-out:
Spis. Sove. Erobre. Gentag.

Arbejdsområde:
Billede: Ingen pt.