Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Tilmeldingsdato
    Jul 2010

Standard Livet som BP-holder

Fødselsdagserveren startede og der blev gjort opmærksom på at man havde begynderbeskyttelse indtil man kom over pop 200 eller fik by nummer 2.

Det lød som en ting der skulle prøves.

Hvad kan man egentlig bygge under pop 200? Det var et spørgsmål som skulle udforskes og derfor startede jeg op.

Der var mange ting som poppede op:

Kan man tage en oase?
    Kan man udforske pulter?
    Kan man angribe natarbyer normalt med rams og pulter?
    Kan man tage et artefakt? Tanken var slående. For hvilket artefakt kunne man overhovedet have gavn af under begynderbeskyttelse. Så var det at ideen kom. En BP som ingen kunne røre da de ikke kunne angribe en i begynderbeskyttelse. Hvor ville det være skægt om det lykkedes at have sådan en.

Så livet begyndte stille og roligt.
    Jeg fik ret hurtigt bygget en lille farmhær som jo ikke behøvede at frygte for at blive slået ihjel da ingen kunne angribe og jeg kunne sove trygt om natten.

Inden længe kom spørgsmålet om man kunne tage en oase hvilket ikke var noget problem.

nu havde jeg altså en kornoase med 25%.

Det næste som blev afprøvet var om der kunne udforskes rams og pulter. Det blev klaret og snart stod det klart at natarbyerne godt kunne smadres.

En dag i Januar skete det så at jeg fik forvekslet DK2 kontoen med Speed kontoen og snart havde jeg fået poppet mig ud af pop 200. Det var skidt og jeg måtte derfor starte forfra.

Dette vidste sig ikke at være nogen dum ting for anden gang lykkedes det at få 2 oaser med en samlet bonus på 50% korn. Dermed var der grobund for endnu flere tropper.

Anden gang fik jeg også bygget mere rigtigt op hvilket betød af Køller trin 19 blev en realitet.

Skatkammeret blev bygget og nu var alting klart til byggeplanerne blev frigivet.

Så efter at have ventet i 222 dage kom tiden. Med stor hjælp fra The S blev byggeplanen cleanet og min helt valsede ind lige efter og erobrede byggeplanen.

Nu var følelsen helt fantastisk. Det var lykkedes at nuppe en BP, som kunne hjælpe min alliance med at spare på deffen.

Men men men desværre kan man udføre stunts som blot er lidt for geniale, hvilket medførte at 1½ døgn senere blev min begynderbeskyttelse frataget mig.

Jeg vil gerne takke The S for en fantastisk server, uden hvem dette aldrig havde været muligt.

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012

Standard

Lige siden dagen du fortalte mig om projektet har jeg set frem til dagen hvor at det lykkedes dig at få det ønskede bp! Der findes Kloge folk og der findes geniale folk - Og så findes der Nezney

Syntes modsat at det er helt forkert at din begynderbeskyttelse er blevet frataget dig! Man kan vel ikke ændre på spillets regler midt i serveren!

Ulv
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008

Standard

Det virker som om "nogen" har fået ondt et vist sted og klaget over, at de ikke kunne få fat i de 2 oaser og da der så også blev taget en BP, "flød bægeret over".
    At Trav-teamet ødelægger en aktiv konto på den her måde synes jeg er yderst kritisabelt.
    Der er ingen grund til at tvinge en konto ud af beskyttelsen - rent faktisk er det i strid med de udstukne regler for serveren.
    Var det så stort et problem, at en BP blev holdt ude af spillet, kunne man jo have informeret spilleren om, at hvis han ikke selv gik ud af beskyttelsen, så ville BPen tages fra ham.
    Jeg synes Trav-teamet burde være stolte af, at have en spiller på en af sine servere, som har gennemtænkt og gennemprøvet tingene i en sådan grad, at en direkte fejl i spillets opsætning blev fundet.

Rasmus Admin - tænk dig om en anden gang, i stedet for at tækkes spillere, som bruger mere guld og klager over at andres intelligens overstiger deres.

Bjørn Mordiii's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009
    Geografisk Sted
    Norge

Standard

Hehe, nice!

Romersk Bosætter
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009

Standard

Det var et sejt projekt - og virkelig flot udført - der skal uden tvivl meget planlægning til... Men det ændre ikke ved, at det planlægning i hvordan man snyder med de intentioner, der ligger til baggrund for indførelsen af en bestemt regel.

Hele projektet handlede om hvordan en alliance kunne spille med kun 1 byggeplan der var 'i fare' (den der skal være på WWH kontoen) - og det har jo aldrig været meningen med spillet, eller intentionen med reglen - det er misbrug. Det skal selvfølgeligt stoppes med det samme.

Det samme sker med skattereglerne i vores lille land. Nogen finder et hul i lovgivningen, hvor spekulanter eller virksomheder kan malke statskassen for penge... Det mener de fleste vel heller ikke er fair? Og den slags huller lukkes da også når myndighederne opdager problemet.

Men der skal helt sikkert gives anerkendelse for forsøget og udførelsen. Men i bund og grund er det jo bare: Se mig jeg kan snyde...
    I used to wake up grumpy in the morning... then she bloody well died.

Ulv
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008

Standard

Det er efterhånden længe blevet hævdet fra travian-teamets side, at det, som kan gøres i spillet, er lovligt.

Da det pludselig bliver uhensigtsmæssigt, laves reglerne uden varsel om. DET er kritisabelt.

Slange
    Tilmeldingsdato
    Jan 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Rome Vis Indlæg
    Syntes modsat at det er helt forkert at din begynderbeskyttelse er blevet frataget dig! Man kan vel ikke ændre på spillets regler midt i serveren!
    Citat Oprindeligt Skrevet af Shamana Vis Indlæg
    Jeg synes Trav-teamet burde være stolte af, at have en spiller på en af sine servere, som har gennemtænkt og gennemprøvet tingene i en sådan grad, at en direkte fejl i spillets opsætning blev fundet.

Rasmus Admin - tænk dig om en anden gang, i stedet for at tækkes spillere, som bruger mere guld og klager over at andres intelligens overstiger deres.
    Hehe, jeg synes det er genialt fundet på og godt tænkt. Men enhver kan da tænke sig til at den ikke kom til at flyve særligt længe.

Med ovenstående udtalelser går jeg ud fra at der ikke er ret mange som rent faktisk læser Travians spilleregler og generelle betingelser ?

Generelle betingelser:
    §11 stk 2 "man må ikke: • Udnyttelse af programmeringsfejl (såkaldte Bugs)"

Denne regel er direkte den som bliver brugt til at åbne kontoen for angreb da man jo ikke skal udnytte noget som fjerne intentionerne for spillet

Travians spilleregler:
    §4 stk 3 "Travian Teamet forbeholder sig retten til at ændre spillereglerne på ethvert tidspunkt"

Denne regel kan altid bruges i nødstilfælde hvis alt andet fejler.

Jeg synes generelt at reglerne for spillet og styringen af det plejer at køre meget godt, til gengæld sutter reglerne for forum

S2.dk: Bambi på glatis - Vundet: LPV
    classic: Fjelle - Vundet: Gimle
    S3.dk: Bumblebee - Tabt: SG
    S2.dk: Incitatus - Tabt: AFF
    S3.dk: Incitatus - Vundet: Sry
    S2.dk: Viggo - Vundet: SOS
    S1.dk: Hango Vundet: Vikings
    S3.dk: Confession - Tabt: UFO

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Elmer Vis Indlæg
    Hehe, jeg synes det er genialt fundet på og godt tænkt. Men enhver kan da tænke sig til at den ikke kom til at flyve særligt længe.

Med ovenstående udtalelser går jeg ud fra at der ikke er ret mange som rent faktisk læser Travians spilleregler og generelle betingelser ?

Generelle betingelser:
    §11 stk 2 "man må ikke: • Udnyttelse af programmeringsfejl (såkaldte Bugs)"

Denne regel er direkte den som bliver brugt til at åbne kontoen for angreb da man jo ikke skal udnytte noget som fjerne intentionerne for spillet

Travians spilleregler:
    §4 stk 3 "Travian Teamet forbeholder sig retten til at ændre spillereglerne på ethvert tidspunkt"

Denne regel kan altid bruges i nødstilfælde hvis alt andet fejler.

Jeg synes generelt at reglerne for spillet og styringen af det plejer at køre meget godt, til gengæld sutter reglerne for forum
    Det kan jo ikke gå ind under en bug at du kan angribe natarbyer under begynderbeskyttelse - det har man altid kunnet og er jo efterhånden en del af startræset - Dermed må man vel også kunnet tage artefakter

Slange
    Tilmeldingsdato
    Jan 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Rome Vis Indlæg
    Det kan jo ikke gå ind under en bug at du kan angribe natarbyer under begynderbeskyttelse - det har man altid kunnet og er jo efterhånden en del af startræset - Dermed må man vel også kunnet tage artefakter
    Det er en fejl i forhold til spillets intentioner at man ikke kan angribe ham som ejer byggeplanen. Derfor går den ind under §11.2 og som sagt så vil Travian altid (og har altid gjort det) lave om på reglerne hvis de virker modsat hensigten efter §4.3 i spilreglerne

S2.dk: Bambi på glatis - Vundet: LPV
    classic: Fjelle - Vundet: Gimle
    S3.dk: Bumblebee - Tabt: SG
    S2.dk: Incitatus - Tabt: AFF
    S3.dk: Incitatus - Vundet: Sry
    S2.dk: Viggo - Vundet: SOS
    S1.dk: Hango Vundet: Vikings
    S3.dk: Confession - Tabt: UFO

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Elmer Vis Indlæg
    Det er en fejl i forhold til spillets intentioner at man ikke kan angribe ham som ejer byggeplanen. Derfor går den ind under §11.2 og som sagt så vil Travian altid (og har altid gjort det) lave om på reglerne hvis de virker modsat hensigten efter §4.3 i spilreglerne
    Pffff ja, men ærgeligt syntes jeg! Havde også givet The S. en større chance for at kunne spille en rolle i end game for sig selv bare en smule, men den er så fjernet her jomindre de overrasker mig positivt

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. BP-holder
    By Piratten in forum Arkiv
    Besvarelser: 4
    Sidste Indlæg: 07-01-2010, 17:34
  2. Nu holder i
    By hul112 in forum Kommentarer
    Besvarelser: 1
    Sidste Indlæg: 29-04-2009, 15:18
  3. hmm trussel på livet come on.
    By rhastas in forum Server 1