Side 1 af 3 123 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 21
    Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    32

Standard Forum konkurrence: Skriv en rollespil historie

Kære gæve gallere, stolte romere og barbariske germanere!

Vi starter en ny konkurrence: en historie i RPG stil.

Akronymet RPG står for Role Playing Game (Rollespil), hvilket betyder at du skriver en fiktiv historie i rollespil stil, hvor du f.eks. indtager rollen som en stammefører og skriver hvad han gør i landsbyen eller fortæller kampe han har været med i. Historien kan foregå i fortiden eller nutiden, bare det har med Travian at gøre. Det kan være en fiktiv historie eller en muligt genskrevet anekdote som faktisk skete. Fantasien har ingen grænser, udover netetikken og copyright. Vigtig: Du skal selv skrive historien, samarbejde er ikke en mulighed.

I skal poste jeres historie her i tråden*.

Vær opmærksom på nogle ting:
    - Netetikke skal overholdes.
    - Copyright skal overholdes, din historie skal være skrevet af dig selv.
    - Historien skal have noget at gøre med Travian.
    - Selvom der ikke er noget krav om længde, bør historien være mindst 4 linjer lang og vi anbefaler at den heller ikke bliver for langt. Husk at give jeres historie en titel.
    - Kun ét bidrag per person.
    - Historien skal være på dansk.

Præmier:
    1. plads: 300 guld.
    2. plads: 250 guld.
    3. plads: 200 guld.

Deadline for at komme med sit bidrag er fredag d. 14. marts 2014 kl. 23:59, derefter vil alle bidrag komme med i afstemningen.
    Hvis i har spørgsmål til konkurrencen er i velkommen til at stille dem her i tråden også.

Venlig hilsen
    Travian Teamet

*Teammedlemmer fra Travian Teamet må ikke deltage i konkurrencen.
    Last edited by Ridder Huma; 15-03-2014 at 11:22.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Geografisk Sted
    Salling Midt Jylland

Standard

Dagen gryede så småt i det fjerne, tågen hang fugtig og klam, over kornmarkene i Travian.
    Vagterne på bymuren skuttede sig den fugtige luft, mens man så småt begyndte at høre aktivitet i bageriet.
    Med et stod vagterne stille, og spejde mod horisonten. En lille skare af ryttere nærmede sig med fuldfart.
    Det var svært i tågen at se om det var ven eller fjende.
    Først da de kom tæt på, kunne vagterne kende helten på hans smukke araber hingst, og den flok på 20 Equites Caesaris
    Han Havde med sig til hjælpen på den svære opgave.
    Åben porten venner råbte han.
    Kongen var blevet alarmeret, og kom skyndsom til byporten.
    Hvordan gik, spurgte kongen, sin forpustede helt.
    Helten knælede for sin herrer og rakte ham en tyk sammenrullet stak dukomenter.
    Med list og snilde Herrer, lykkedes det os at stjæle byggeplaner, uden tab af hverken folk eller dyr.
    Kongen kiggede stolt ud over sine krigere, og nikkede tilfreds.
    Følg mig til skatkammeret, nu kan byggeriet begynde.
    Det bliver ikke let, det bliver svært, og dyrt.
    Nu må vi stå sammen sagde kongen.

Dks 1.Highwayman.
    R.I.P/ Rape/Rotten
    Dkx2: Highwayman
    -Rotten-
    Dkx3 Highwayman
    -TRSC-
    Dkx4 Gen.Highway
    Gambit
    Dkx5 Gen.Highway
    GIH
    Dkx6
    Pause
    Dkx7 Bits
    HT
    Dkx 8 Highwayman
    HT
    -Glem ikke Hygge-
    HT For ever

Tilmeldingsdato
    Mar 2014

Standard Bager dreng

Vræææææ.. vrææææ...

Ja, som i kan se startede det helt fra starten af...

Jeg voksede op i en lille landsby på ca. 30 indbyggere, tæt på skov og natur. da jeg fyldte 6 startede mine forældre et bageri op. årene gik og jeg blev større... jaaaa, nok lidt for stor

Jeg startede i militæret da jeg fyldte 18. jeg var tyk og flobbet, og rygning gjorde ikke ligefrem kondien bedre Vi skulle stille os op i en lang kø ved siden af hinanden. det første spørgsmål fra sergenten lød sådan.

Er der nogen her der ryger? 6 mænd og jeg trådte os frem. Han spurgte: Hvem af jer kan ryge en smøg hurtigst? Jeg tænkte jo med det samme at jeg skulle vinde den her konkurrence, så jeg tændte en smøg. Jeg røg så hurtigt jeg kunne, og da der var gået 37sekunder var jeg færdig

Sergentens svar på dette var: Super.. Det er så langtid i får til og ryge en smøg hver 4time. Tilbage i køen!

allerede derfra gik det ikke ligefrem op af bakke

Vi var næsten klar til og komme ud og gå, da alarmerne ringer. Det var angreb. Der var ikke tid til og vente på resten af hæren, som var ude og hente materialer til byen. Vi var ca. 20 nybegyndere i branchen, og hvad vi skulle vidste vi ikke. Alle mændene havde hentet deres sværd og løb ud imod dem. Jaaaa... så var der jo mig. Rumle fed og på rygerlunger, jeg kunne jo ikke løbe særlig stærkt, så jeg gik hen mod hestene og sprang op på sådan en. Der var stille. Måske lidt for stille. Jeg red ud mod porten og der så jeg noget mærkeligt.... Alt stod stille, og en engel kom ned fra himlen. Hun sagde: Her, min brave ven. tag dette sværd og beskyt din landsby. Fra idag af er du ikke længere bagerens dreng, men landsbyens helt.

Slange che's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013

Standard

Nu var det endelig tid! Hele min ungdom havde jeg sledet og slæbt, for at kunne træne en psyke og en fysik, i stand til at gå i krig! Ligesom min far havde gjort det, og hans far før ham. Da jeg endelig var ankommet til landsbyen jeg skulle holde til, var jeg vildt overvældet! Kæmpestore sorte heste med stolte krigere red rundt som om de egede det hele, og tossede mænd med køller og økser drak øl og spillede med terninger..
    Det første der skete var at jeg skulle ind i kasernen. Først skulle de bedømme mig, for at se hvad jeg var egnet til, det foregik ved at de målte mine arme, ben, hovedstørrelse osv. Jeg var ellers perfekt som øksekæmper, men desværre var mit hoved ikke stort nok, så jeg fik en kølle i hånden og et kvarters introdoktion i hvilke pigge der gør rigtigt ondt.
    De første mange uger var rent ud sagt røv kedelige, jeg fik to partnere som var skide irreterende, og så skulle vi frem og tilbage til den samme kedelige galler by, med grimme damer, dårligt øl, dårligt ler fordi de alligevel ved vi kommer og tager det, i det hele taget var jeg rigtig træt af det! Så jeg tog hjem igen..

Tilmeldingsdato
    Dec 2013

Standard mig selv

nu var det tide til at prøve at spille travian
    han glæde sig til at prøve det
    han starte en konto og bygge en landsby op han kom med i en alliance som var alt for hårde mod ham så han drille dem og det var ikke smarte så kom han til en ny alliance den var for lille så han angribe den og fik mange råstoffer så kom han til en ny alliance det var både god og hjælpe som og så fik han en ny landsby og så blive han uvenner med alliance leder og blive smidt ud så viste han ikke hvad han skulle gøre så han starte sin egen op og det gik godt og så prøve han en ny verden og det gik ikke så godt han blive smidt ud af alle alliancer og så spille han med en af sine venner og de var kun to i den alliance
    og så vandt han mange verden og tabet mange

den her historie handler om mig selv og kan godt hjælpe med at tænke sig om hvad man gør inde på travian jeg håber at vinder

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013

Standard

I en verden ukendt fra dem der ikke søger den, stræbes empirer i at opnå fred og en plads i historien.
    I en tid, hvor kærlighed og respekt hører hjemme, bestræber man efter noget større end alt andet.
    I en landsby engang anerkendt for dens mod, hersker nu frygt og betvivlelse.
    I en bygning større og helligere end før set, findes viden i stand til at ændre alt.
    I en fremtid hvor kun få vil være tilbage, har fred og harmoni fundet sin plads.
    I en historie vil legender være omtalt, deres mod og kærlighed vil aldrig blive glemt.
    Last edited by Persius; 08-03-2014 at 18:22.

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014

Standard

"Den kvindelige stammeførers dag": Hej mit navn er Sille, jeg er stammefører i denne landsby, mens dagen går og mine slaver arbejder røven ud af buksen på at gøre byen flot og gunstig, sidder jeg hele dagen og slikker sol, på min meget bedårende numse. Hvis sveden begynder at dryppe, snupper jeg et dejligt mudderbad både for at køle ned og pleje, min gyldne hud......Når aftengildet er klar plejer jeg at spise 2-3 vildsvin, men jeg sipper til min San Pelegrino.
    The end

Tilmeldingsdato
    Mar 2014

Standard

Køllesvingerens fortælling

Trægulvet mærkes hårdt og koldt under det tynde lag halm. Køllen ligger kastet over i hjørnet, og pelsharnisket har dannet en bunke ved mine fødder.
    Det er en lille sovesal sammenlignet med hvor mange vi sover her, og kun lidt bedre er det hos øksekæmperne. Om nogle timer skal jeg stå klar ude foran barakken sammen med mine såkaldte kammerater. Denne gang er målet en lille gallisk by ikke så langt mod syd, og jeg klarer det ikke. Hver eneste nat tvangsindlægges jeg til at deltage i denne barbariske hærgen. Jeg kaster op ved tanken om de blodsprængte øjne, skrigene af smerte og lugten af voldtægt, der flyder i gaderne. Og når kvinderne er nedlagt tager vi deres mad samt hvad vi ellers finder værdifuldt og efterlader byen i ruiner.
    Engang imellem sker det, at en af os bliver fanget alene eller forgår på anden vis, hvorefter vi glemmes for altid. For ingen kender hinanden, ingen har navne. Vi er bare midler i et mål mod noget, vi ikke selv forstår – noget med et vidunderligt byggeri. Hvorfor stiller ingen spørgsmålstegn ved deres rolle? Hvorfor finder kornarbejderne sig i at arbejde 24 timer om dagen, syv dage om ugen?
    Nogle gange virker det som om,det hele bare er en leg til ære for Lederen. Kendt som Zephyr Song, er han den eneste med et navn. Og vi er brikkerne i hans umenneskelige magtspil. Vi er kun tal og værdier.Han udpeger vejen og vi følger blindt, om så det er ene mand mod en hær af natarer.
    Stilhed før stormen. Om lidt er der samling, men denne gang bliver det uden mig. Nu vil jeg bare sove.

Tilmeldingsdato
    Mar 2014

Standard

Aften ved bålet i vidunderbyen

Der er vindstille, og røgen fra bålet stiger stille lodret til vejrs. Vi sidder om bålet og fortæller historier som vi gør hver aften. Alligevel er noget anderledes. De sidste 14 dage er vi begyndt at forstå hinanden meget bedre, natarerne og os andre. Natalida, datteren til en handelsmand, har endda lært mig nogle få ord på Natari så jeg forstår mere og mere. Men de er nu stadig underlige, et helt andet folkefærd.

Vi har lovet dem at hjælpe med at bygge byen op igen. Hvis nogen troede det var en let opgave, så tager de helt fejl. Vi er vant til at bygge kasserne, stald, bageri og den slags - men det vil natererne slet ikke have. Deres forsamlingsplads er hellig, en hovedbygning nødvendig og det samme med markedspladsen. Men ud over det vil de kun have nogle store lagre, som vi aldrig har bygget før. Vores mestermurer må ofte studere byggeplanerne flere gange undervejs, og de store bygninger tager lang tid at få op at stå. Ikke om jeg begriber, hvad de skal bruge så meget plads til!

I morges skete der dog noget mærkeligt. En stor, flot, hvid krigsfalk som jeg aldrig har set før cirklede over byen i næsten en time, og landede så på et lille udhæng på hovedbygningen. Min overordnede prøvede at komme tæt på den, men den var virkelig bidsk og hakkede omkring sig så snart man nærmede sig - indtil Natar høvdingen kom. Han fik lov til at komme helt tæt på falken, og kunne tage et lille stykke papir fra dens fod. Hans ansigt blev kridhvidt, og der gik ikke mange sekunder før han blæste i et mærkeligt horn, og trommer begyndte at buldre løs. Derefter brød et kaos uden lige ud - natarerne kom løbende fra alle steder og samlede sig på forsamlingspladsen. Efter en halv time stoppede trommerne lige så brat som de var startet, og høvdingen rejste sig foran forsamlingen. Han råbte ud over pladsen, og ud fra hans stemme var han fortvivlet og rådvild. Mændene på pladsen blev lige så kridhvide i ansigterne som høvdingen var blevet tidligere - og jeg listede hen til Natalida for at få oversat høvdingens ord. Hun var lige så forfærdet som de andre, og kunne kun fremstamme få ord. "Familie", "blodig kamp", "besat", "*nabobyen" og "hævn".

Gad vide, om der er nogen der har gjort deres familie i *nabobyen fortræd og besat byen uden som os at forhandle os frem til en rimelig løsning for begge parter? Mon høvdingen vil planlægge et hævntogt for at befri natarerne i nabobyen for besættelsen?

Hilsen den heldige soldat

hatropan's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014

Standard Kampen

Det var midt om natten da alarmklokkerne gik i gang, og vækkede os. Vi vidste at natarene nu var nåede til vores by, den sidste store romerske by i denne del af verden. Vi skyndte os at finde vores rustninger frem, og klædte os på, og efter kun få minutter var vi ude af barakkerne og på vej mod bymuren. Vi løb hastigt hen til bymuren for vi vidste at hvis den faldt så faldt byen, og vi kunne se at selv om natarene endnu ikke var inde i selve byen så havde deres krigs materiel lavede stor skade på byen, som nu var begynd at brænde flere steder. selv i vores hast til at nå til bymuren så jeg flere af mine kammerater miste livet til faldende sten. vi løb og løb og løb, og endelig nåede vi op på bymuren, hvor vi blev af fakler der rækkede så langt som øjet kunne se. Men til vores store skræk var det ikke kun en lille del af deres hær der stod her. Nej, det var den samlede Natar-hær der stod foran vores porte, og vi vidste hvad det betød. Kæmp og vind eller dø. Vi trak vores langbuer frem og begyndte at svare tilbage med vores pile og katapulter.
    vi kæmpede længe og hårdt, men til sidst lykkedes det dem at bryde igennem porten og nu blev flere af os kaldt ned til porten for at stoppe deres fremskridt ind i byen. Vores klinger mødtes og mange liv gik bort under kampen ved porten, men vi blev ved lige til det sidste. Men pludselig begyndte deres tropper at trække sig tilbage. Porten var vores igen. Vi forstod ikke hvorfor de trak sig tilbage, men så hørte vi at der blev råbt oppe fra muren. "De er her. De er her. Den Gallisk-Germanske hær er kommet til undsætning." Vi råbte af glæde og samlede vores tropper igen før infanteriet løb ud af portene og ind i de Natariske rækker godt dækket af vores bueskyttere fra muren. Med fornyet håb kæmpede vi igen og sammen med vores allierede lykkedes det os at nedkæmpe og ødelægge Natar-hæren. Vi havde vundet. Men kort var vores glæde, for hurtigt fik vi at vide vi skulle marchere ind til natarenes land for at forhindre dem i at regruppere og samle en ny hær. og således gør vi os klar til det sidste Felttog mellem de Frie Stammer og Natar-imperiet.
    Men mange var trætte og vores ledere besluttede at lade os hvile indtil næste morgen så vi kunne nå at sige afsked til vores elskede og vores døde brødre. Og da morgendagen kom var vi klar og vi begyndte at machere ind i det ukendte Natarland.
    Last edited by hatropan; 10-03-2014 at 00:57. Begrundelse: stavefejl

Side 1 af 3 123 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Forum konkurrence: Skriv en rollespil historie #3
    By Ridder Huma in forum Konkurrencer
    Besvarelser: 10
    Sidste Indlæg: 26-10-2014, 18:24
  2. Forum konkurrence: Skriv en rollespil historie #3
    By Ridder Huma in forum Konkurrencer
    Besvarelser: 8
    Sidste Indlæg: 15-10-2014, 12:50
  3. Forum konkurrence: Skriv en rollespil historie #2