Side 3 af 7 FørsteFørste 12345 ... SenesteSeneste
Viser resultater 21 til 30 af 70
    Spydkæmper Tippe's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Geografisk Sted
    kbh n

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Ballon Vis Indlæg
    Jægeren vil ramme mindst 6 GIMLE/GIMLE. byer denne uge - Medmindre Tippe napper cleaneren, IGEN
    En fornøjelse at se jeres arbejdsomhed. Jeres konto keder sig ihvertfald ikke

en ally med 5 konti af jeres slags, ville vist ha været en rimelig stor mundfuld for os

men men..... vi går da efter at nappe jeres hær :P / evt hære
    Flænserens største beundrer..

Tilmeldingsdato
    Apr 2012

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Bravie Vis Indlæg
    @Asterix, Onkelaqua, Spartacus
    I misforstår mig fuldstændigt - beklager hvis det ikke fremgår tydeligt nok til at komme ud over standard "han-tuder-bare" brillerne som det tilsyneladende læses med.
    Mit eneste spørgsmål var blot at høre hvor mange der kedede sig lige så meget som mig på serveren. Det må jo være en del siden der ikke har været forumindlæg her i en evighed.
    Og hvilket konstruktivt spørgsmål! Ikke at jeg går ind for at tie problemerne ihjel - men "Jeg keder mig, det gør de fleste andre nok også, jeg overvejer at stoppe, gør i også det?" - hjælper i hvert fald ikke nogen. Om noget, kan det få moralen til at falde endnu mere, hos dem, der allerede har problemer med den. Og som det så rigtigt siges, så er det nok ikke det, der skal til for at få dem, der stadig prøver på at få en sjov/hyggelig(spændende er nok for meget at forlange - men man kan altså godt hygge sig og have det sjovt alligevel) server, får held med deres forehavende:

Citat Oprindeligt Skrevet af Midnight Blue Vis Indlæg
    Måske er det manglende entusiasme fordi vi keder os, Tippe

Og det kan vi selvfølgelig kun klandre os selv for
    Manglende entusiasme fordi man keder sig, kedsomhed pga. manglende entusiasme - de to forstærker hinanden og medfører en nedadgående spiral, der ikke er specielt interessant at befinde sig i - så hvad med at prøve at bringe entusiasmen lidt op og afvise kedsomheden, i stedet for bare at indfinde sig med at sådan er det? Det er ikke let og det kræver at der er nogen, der har evnerne og viljen til at tage opgaven på sig. Men det er vejen frem.

Tiger
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Geografisk Sted
    København

Standard

@Ataraxia
    Jeg medgiver at det ikke var et specielt konstruktivt spørgsmål - touche.
    Men det var desværre spot-on på den fornemmelse som mange sidder med, på en server der for længst er afgjort.
    Det er fint nok for mig, at folk gerne vil kæmpe videre - respekt for det, især hvis de hygger sig med det. Det gør jeg bare ikke.
    ALT mit engagement er væk - og har været det siden serveren blev afgjort.
    For jeg har det sjovt, når jeg spiller for at vinde - eller i det mindste har chancen for det. Den chance er bare ikke-eksisterende her. Og så hygger jeg mig ikke mere... og alt ære og respekt - så gider jeg ikke fortsætte med at spille for at andre kan have det sjovt
    You bled with Wallace - now bleed with me!

Krokodille
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Geografisk Sted
    Jylland

Standard

@Ataraxia

Jeg synes faktisk hellere du skulle give os credit for de måneder efter serverafgørelsen vi har holdt entusiasmen oppe.
    Rent faktisk har vi jo siddet og smidt tid og penge efter en tabt sag.

Men igen: Det kan vi kun klandre os selv for.
    And the Crimson Dynamo came along for the ride

Bjørn
    Tilmeldingsdato
    Jan 2011

Standard

Hvis i har det så slemt kan i jo bare slette

Så kan det være jeg endelig får lov til at gå i krig mod Gimle. og pulte Tippe :P
    Current:
    DK S4 | Adiict

Other nicks: Triple, ChiLLoR, SmølfoHøj!, Asterix87, DonKirk, Nantovuelta

Krokodille
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Geografisk Sted
    Jylland

Standard

Jamen god jagt så

Tilmeldingsdato
    Apr 2012

Standard

Jeg har for vane at få en masse underlige tanker. Men mange af dem er egentlig gode nok. Denne havde eksisteret i ca. 5 min., da jeg begyndte at skrive denne besked og er derfor ikke specielt gennemtænkt - er vel nærmest blevet udviklet efterhånden som jeg skrev den. Men nu slynger jeg den altså ud alligevel.

Problemet: Manglende entusiasme omkring en server, der er afgjort.
    Løsningsmuligheder: Bring entusiasmen op(lyder ikke som om det kommer til at ske) eller bring spændingen tilbage på serveren.

Hvordan bringer man spændingen tilbage på serveren?
    De to Gimle-alliancer splitter op? Nej. Det kommer ikke til at ske. Af den simple grund at de har spillet en hel server sammen(i visse spilleres tilfælde, flere servere) og hvis de splittede op, ville det gå meget hårdt ud over Gimle-spillernes engagement - så hårdt at ledelsen sandsynligvis ikke engang ville overveje det seriøst. Selv om Smølfohøj! laver sjov med det.

Så udfordringen er altså at finde en løsningsmulighed, Gimles ledelse vil overveje seriøst.

Denne udfordring er nok ret stor, eftersom de sandsynligvis ikke ville bryde sig om at give ØK/ES mm. så stor en fordel, at Gimle risikerede at tabe.
    Så hermed et opråb til Gimles ledelse:
    Det kan godt være, at det er sjovere at vinde end at tabe. Men det er heller ikke specielt sjovt at bygge WW-cleanere, der ikke er brug for og sende korn til et WW, der dårligt har behov for det def, der står i det - spændingen forsvinder, når man spiller en server man har vundet, såvel som når man spiller en, man har tabt.

Tilbage til min underlige idé:

Man får ikke Gimle til at angribe Gimle.
    Men kunne man få Gimle til at deffe et ØK/ES-WW?

Tanken er noget i stil med at alle Gimle-spillere i top-100(pt. 57 stk.) sender 2k falanks/prætorianere/spyd med rustning trin 20(eller hvor meget man nu bliver enige om, tallet er ikke meget andet end et fragment af min fantasi - 2k x 57 spillere = 114k def - og det er jo ikke bare 114k, som ØK/ES får - det er også 114k som Gimle IKKE får) til et(eller flere) WW('er) efter ØK/ES' ønske og lader det stå der. Det er ØK/ES' ansvar at fodre det - hvis det sulter, kommer der ikke nyt. Og Gimle-spillerne må under ingen omstændigheder trække det tilbage.
    Det betyder selvfølgelig at Gimle deffer mod Gimle - og der vil sikkert være nogle Gimle-spillere, der er med til at deffe deres egne WW-cleanere ud.
    Men hvis det er prisen, for at det overhovedet var besværet værd at bygge cleaneren - er det så ikke det værd?

Muligvis en underlig tråd til sådan et forslag, men jeg stoler på at de relevante personer nok skal høre om det alligevel, hvis der er andre end mig, der synes om idéen..

Krokodille
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Geografisk Sted
    Jylland

Standard

Ikke en tanke jeg ville sætte handling bag.
    Hvad ville der ske i det øjeblik Gimle ville begynde at ligne tabere? Vupti og 114K def skifter side. Ikke at jeg tror det ville ske, men alligevel.
    Lad nu bare Gimle få deres serversejr - så bliver de sikkert så glade.

Tilmeldingsdato
    Apr 2012

Standard

De fleste travian-spillere har en eller anden form for mere eller mindre bevidst "æreskodeks", de spiller efter. Nogle lader til at mene at deres ære bedst opretholdes ved at vise at man ikke forhandler med dem - og hvis man er dum nok til at prøve, skal det nok blive straffet. Derfor forstår jeg naturligvis godt din bekymring.
    Jeg har tilfældigvis selv været med til at lave aftaler med Gimles ledelse på en tidligere server. Dengang havde vi forståeligt nok samme bekymring som du har. Er det et trick - røvrender de os?
    Vi henvendte os til et medlem af deres alliance, som var kendt fra tidligere servere og stillede spørgsmålet. Og fik at vide at hvis Pompejus sagde det, så mente han det. Hvorefter vi valgte at vise dem tillid.
    Vi vandt ikke den server, men det var ikke deres skyld.
    Det får mig til at tro at man kan være heldig at finde et noget anderledes æreskodeks i Gimles ledelse, end det ovenfor beskrevne.
    Og selv om det - meget mod forventning - skulle vise sig at man ikke kan - hvad har ØK/ES egentlig at miste?

I siger at i keder jer - jeg kan ikke love at gøre serveren mere spændende. Men hvis der er grobund for et samarbejde på det punkt, kan jeg gøre forsøget. Hvis i hellere vil slette - eller bare spille serveren til ende som den er - end have den mulighed, er der naturligvis intet jeg kan gøre.

Krokodille
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Geografisk Sted
    Jylland

Standard

@Ataraxia

Så er jeg nok nødt til at citere Bravie: "så gider jeg ikke fortsætte med at spille for at andre kan have det sjovt "

Jeg gider ikke poste tid og penge i en fiktiv kamp, bare for at andre kan have lidt sjov. Det bliver jo dybest set bare en udtrækning af "pinen".
    Jeg tvivler iøvrigt på at der er ret mange der mener at det er den måde Travian skal spilles
    Pompejus' integritet vil jeg på ingen måde beklikke - dertil kender jeg ikke personen godt nok.
    At du tidligere har lavet lignende aftaler med Gimle's ledelse gør ikke sagen bedre. Tværtimod viser det en lidet flatterende side frem.

Side 3 af 7 FørsteFørste 12345 ... SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Hold da kæft hvor er NE
    By B52 in forum Server 2
    Besvarelser: 44
    Sidste Indlæg: 08-07-2010, 16:21
  2. Natarerne keder sig
    By Piratten in forum Server 3
    Besvarelser: 44
    Sidste Indlæg: 18-05-2010, 08:19
  3. Hvis i keder jer ...????