Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 15
    Stammefører skie's Avatar
    Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard Travian.pro (Travian som konkurrence spil)

Introduktion

Jeg har valgt at forfatte en lille klumme, eller debatindlæg om i vil. Det omhandler omkring videreudviklingen af travian som konkurrencespil som i langt højere grad er community drevet.

Travians tilstand anno 2011 er at det primært er drevet af udviklingerne i Tyskland som i bedst fald tilgodeser den bredde masse. I og for sig er det heller ikke forkert, hjulene skal trods alt holdes i gang og de nye spillere som kommer til bliver morgendagens topspillere. Samtidigt forsøger Travian at imødekomme konkurrencen fra andre browserspil på markedet, hvilket i mine øjne tvinger spillet i en retning med fokus på smarte funktioner og finurlige tiltag som på overfladen måske virker tiltrækkende. Men hvad med travian som strategispil? Fokus på organisatoriske evner, overblik, spilforståelse og vigtigst af alt; samarbejde!

Kan du med hånden på hjertet sige, at du ikke føler det gennem den senere tid er trådt i baggrunden, til fordel for en mere egocentreret spillestil? Der er mere fokus på farming for medaljernes skyld, og offensive point lige så. Selvom det i sig selv måske viser gode kvaliteter hos en spiller, hvad betyder det så på den store strategiske skala?
    Måske vil nogen føle sig provokeret af disse udsagn, og fint - det er også meningen. Men ville du ikke også gerne prøve dine færdigheder af i omgivelser blandt adskillige ægte topalliancer og midt i store krige af episke dimensioner ?!

Min oplevelse er at mange af de dygtigste travian spillere simpelthen stopper fordi de ikke længere kan finde udfordringer som står til mål for alt den tid og penge de skal investere i spillet. Selvom det måske modsvarer det antal nye spillere som kommer til, så hæmmer det i mine øjne travian som strategispil at man aldrig får udnyttet det fulde potentiale af spillet, hvis de bedste spillere de siver væk. Jeg mener absolut at det nuværende travian (med justeringer) kan give perfekte rammer for en mere kompetitiv udvikling af spillet. I mine øjne er de seneste tiltag - aktuelt med T4 - ikke et skridt i retningen mod et spil som er mere konkurrencepræget. Ikke fordi jeg er mod udvikling af spillet, langt fra. Jeg mener dog bare, at travian teamet skal være opmærksomme på, at spillere som jeg selv ønsker muligheden for at spille travian på topplan med det strategiske aspekt i højsædet. Det være sammen med et hold bestående af topspillere, mod andre topspillere. Inden for faste rammer, og med samme mål om serversejr og alt hvad det indebærer.

Hvordan lader dig sig gøre?

Travian.pro

Som mulighederne ser ud i dag for, at lade de bedste spillere mødes i en episk kamp er begrænset. .com domænet er nok det tætteste vi kommer på det, hvis servere i mine øjne er en smule rodet. Intet ondt om dem som spiller dér, der er helt sikkert dygtige spillere på .com serverne, men tilbyder som sådan ikke meget andet end hvad du ellers finder rundt omkring i verden. Et andet tiltag var den såkaldte VM server, som jeg ikke ønsker at bruge yderligere spalteplads på. At det skulle have noget at gøre med verdens bedste travianspillere at gøre er en joke.

Réelt skal udviklingen af sådan en pro version komme 2 steder fra og starten er communitiet. Et community repræsenteret af diverse topledere fra forskellige domæner som kan sammenfatte en afviklingsform for en server som giver muligheden for verdens bedste alliancer - og dem som har ambitioner om at blive det - at prøve deres kræfter af mod hinanden. Det gælder både det rent tekniske ift. spilopsætningen og ikke mindst et regelsæt som lægger op til sådan en konkurrence server.

Samtidig vil projektet være afhængig af Travian teamet som jo i sidste ende skal stille de fornødne ressourcer til rådighed - både servere og ikke mindst admins til at afvikle dem. Jeg håber også derfor, at Travian teamet kan se muligheder i sådan en udvikling og være imødekommende og lytte til forslagene fra deres community. Jeg håber de så hurtigt som muligt vil gribe muligheden og tilkoble sig projektet uden nogen form for forpligtelser, men for at vise interesse i communitiets forslag og give os et indblik i hvad Travian chefernes visioner er for spillet.

Jeg har selv masser af forslag til hvordan man kunne udvikle en større konkurrence dimension af spillet, men det er ikke hensigten i denne her klumme. Først og fremmest vil jeg gerne høre om JERES meninger med henblik på sådan en form for pro. version/server !

Har folk interesse i, at prøve kræfter af med verdens bedste alliancer?
    At spille med store ambitioner i kamp mod dygtige fjender?
    Vil i selv som normale spillere have interesse i at spille på sådan en server med et højt niveau, enten for at prøve kræfter med de bedste eller bare for at opleve store krige på nærmeste hold?

Tror i på man vil kunne opleve Travian fra en hel ny side, ved at smide alverdens dygtigste ledere, de mest aggressive offspillere og defensive powerhouses ind i en kamp for, at kunne kalde sig verdens bedste alliance?
    sez2: skie of K&Q a part of F (Won)
    dkx5: skie of NA a part of ?? (No meta)
    dkx6: fearsome of S&L a part of PPP (Lost)
    dkx7: Snape>Teuton of Cirkus a part of Cirkus (Won)
    dkx8: Scipio of LW a part of Otium (Won)
    dkx9: Prometheus of Titans a part of PoRa (Won)
    dkx10: Kermit of Mirror a part of Kids (Hygge ) (Won)
    comx11: Ancient Legacy of G a part of LiQ (Won)

Romersk Bosætter gruntsaver's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010

Thumbs up

Citat Oprindeligt Skrevet af skie Vis Indlæg
    Introduktion

Jeg har valgt at forfatte en lille klumme, eller debatindlæg om i vil. Det omhandler omkring videreudviklingen af travian som konkurrencespil som i langt højere grad er community drevet.

Tror i på man vil kunne opleve Travian fra en hel ny side, ved at smide alverdens dygtigste ledere, de mest aggressive offspillere og defensive powerhouses ind i en kamp for, at kunne kalde sig verdens bedste alliance?
    Du må have tænkt på hvor meget det vil koste den enkelte spiller at deltage.
    Indmeldelsesgebyr.
    Månedlig betaling e.lign.
    Priserne for guldbrug.
    Hvem høster overskuddet.
    Er dem der står for serveren (ejerne) dygtige nok til at vedligeholde og reparere spillet.

And by the way, I am against money games.

Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af gruntsaver Vis Indlæg
    Du må have tænkt på hvor meget det vil koste den enkelte spiller at deltage.
    Indmeldelsesgebyr.
    Månedlig betaling e.lign.
    Priserne for guldbrug.
    Hvem høster overskuddet.
    Er dem der står for serveren (ejerne) dygtige nok til at vedligeholde og reparere spillet.

And by the way, I am against money games.
    Det vil stadig blive administreret af Travian ligesom alle andre servere. I sin grundidé handler det om en version som er modificeret efter topspillernes ønsker med henblik på en "pro server" som skal skabe rammerne for et mere konkurrencepræget community. Så hele projektet vil blive drevet af Travian i samråd med ildsjæle i communitiet.
    Det økonomiske incitament for Travian må være det guldforbrug som naturligvis må følge med en en dedikeret spillerbase med store ambitioner.

Forhåbentligt vil diverse topledere fra andre domæner tilslutte sig idéen og i fællesskab komme med et udspil til hvordan sådan et projekt kan realiseres.
    Hvis der er nogle folk som er stærke i forskellige fremmedsprog modtages der gerne hjælp til at oversætte klummen, så den kan postes på fora i andre lande med tilbud til ledere at tilkoble sig denne gruppe.

Tilmeldingsdato
    Aug 2010

Thumbs up

Travian.pro (Travian som konkurrence spil)

Pro betyder penge.
    Konkurrance blandt prospillere betyder penge.

Du skulle nok have brugt " " lidt før.

Og hvem/hvad skal bestemme hvem der er topspiller?

Skal vedkommender der skal have betegnelsen topspiller have spillet i mange år eller have spillet på 300 servere samtidigt?
    Vil det ikke betyde snagen i spilernes travianhistorie?

Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af gruntsaver Vis Indlæg
    Travian.pro (Travian som konkurrence spil)

Pro betyder penge.
    Konkurrance blandt prospillere betyder penge.

Du skulle nok have brugt " " lidt før.

Og hvem/hvad skal bestemme hvem der er topspiller?

Skal vedkommender der skal have betegnelsen topspiller have spillet i mange år eller have spillet på 300 servere samtidigt?
    Vil det ikke betyde snagen i spilernes travianhistorie?
    Jojo, der er ikke ambitioner om at gøre Travian til en levevej. Det måske at tage munden for fuld
    Pro er udelukkende brugt som begreb, og jeg vil ikke fluekneppe yderligere over ordvalget - da det er underordnet. Om det kommer til at hedde pro version eller noget andet er for mig ligegyldigt.

Hvad topspiller spørgsmålet angår, så er der jo på denne her server fokus på alliancerne. Så det klistermærke vil nok afhænge meget af de lederteams som står for at opbygge disse. Jeg tror da i hvert fald godt de fleste engagerede spillere herinde har godt styr på hvem som er kompetente ledere, og er i stand til at samle et stærkt hold.
    Der er udfordringen nok i første omgang, at det kan være svært at have indblik i andre domæner.

Men igen, det her skal ikke være en eksklusiv server. Alle har mulighed for at starte op på den, om det er sammen med en alliance eller ej. Opstiller man de rigtige rammer for sådan en serverafvikling, så er jeg ikke i tvivl om at man automatisk vil tiltrække nogle af Travians allerbedste spillere og alliancer. Da min tese er, at de i høj grad efterspørger de samme ting som jeg gør, og kan man imødekomme dem, så vil man i sandhed få en pro server (indsæt selv gåseøjne).

Slange Philo's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Feb 2008

Standard

Lyder i mine øre som en super fed ide,,, efter 5 år på travian.. kunne dette tiltag måske løfte viljen til at spille på topplan igen.. håber det lykkes at få denne fede ide gennemført.. lav evt en top 20 på verdensplan med de 20 bedste spillere.. VM Team som hver kan starte en alliance.. ingen andre kan starte Alliancer kun de 20 topspiller.. så kan det gælde om at få fat i 60 gode spiller til sin alli .. og alle der melder sig til denne server bliver placeret i vedenen Random.. ingen ved hvor de får deres start by . den er jeg sku med på ...

/Mvh Philo.
    The Friendly Ranger.

̿̿̿ ̿ ̿ '̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿̿ ̿̿̿

Slange Philo's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Feb 2008

Standard

Evt kunne man udvide medlemsantallet i alliancen fra 60 til 600
    The Friendly Ranger.

̿̿̿ ̿ ̿ '̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿̿ ̿̿̿

Tilmeldingsdato
    Aug 2010

Thumbs up

Citat Oprindeligt Skrevet af Philo Vis Indlæg
    Evt kunne man udvide medlemsantallet i alliancen fra 60 til 600
    Av, vil det ikke give en udgift i millionklassen i RS? Og så skal ambasadeholderen have lagre der kan indeholde mere end trin 20?

Spydkæmper
    Tilmeldingsdato
    Jan 2010

Standard

Fedt tiltag. Så vil ikke komme ind på hvad der er godt

Dog lidt posetiv kritik:
    Syntes det bære meget præg af at det er Speedsever der er tale om. Bør det ikke strikkes sammen så den også fungere til normalserver? Det er jo normal-servere der er hjertet i travian. og hvis nok også der, der findes flest "pro" spillere om man vil.

Og så syntes jeg at det er svært at skulle skabe pro servere (en normal og en Speed) uden det går hen og bliver .com simmeri! Det er nok ikke Travian Games, der kan gøre så meget(de skal bare stille servere tiltødighed) men i høj grad os spillere der skal være med til at begrebet Pro server.
    Held og lykke med det
    S3 3runde: Apollon senere Spilop KS/ SHIT (Tabt)
    S2 4runde: Apollon Cirkus (Tabt)
    S5 3runde: The Believer DLA (Vundet)
    S4 4runde: Hr.Bjørn Offline (som dual) Vundet
    S3 5runde: Emma Watson FF Vundet
    Nuværende Speed: Dual på Snake.
    Finale Serveren: Le Fix

Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Sholmegaard Vis Indlæg
    Fedt tiltag. Så vil ikke komme ind på hvad der er godt

Dog lidt posetiv kritik:
    Syntes det bære meget præg af at det er Speedsever der er tale om. Bør det ikke strikkes sammen så den også fungere til normalserver? Det er jo normal-servere der er hjertet i travian. og hvis nok også der, der findes flest "pro" spillere om man vil.

Og så syntes jeg at det er svært at skulle skabe pro servere (en normal og en Speed) uden det går hen og bliver .com simmeri! Det er nok ikke Travian Games, der kan gøre så meget(de skal bare stille servere tiltødighed) men i høj grad os spillere der skal være med til at begrebet Pro server.
    Held og lykke med det
    Hehe, selvfølgeligt skriver jeg på baggrund af min egen erfaring som jo stammer fra speeden :P

Men det er ikke ment som et udelukkende speed projekt, selvom jeg mener den er lidt nemmere at arbejde med. Forstået på den måde, at det er nemmere at indsluse flere alliancer i sådan en version løbende da der er flere restarts om året.
    Der vil normal servere nok være en lidt større udfordring eftersom det vil kræve flere igangværende servere hvis man ønsker samme opstartsfrekvens som speeden, som så igen kan blive på bekostning af lavere spillerantal. Men der er jo mange modeller som kan overvejes, og handler i sidste ende om hvor stor tilslutningen er

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. er travian et spil eller en datingsite?
    By cillemusen in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 45
    Sidste Indlæg: 22-08-2011, 10:52
  2. Dansk Travian, Fair/Unfair spil?
    By skib in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 13
    Sidste Indlæg: 08-08-2009, 00:11
  3. lav travian til spil
    By sno0p_sniper in forum Arkiv
    Besvarelser: 31
    Sidste Indlæg: 15-06-2009, 20:06
  4. travian spil på pc
    By the X f. in forum Arkiv
    Besvarelser: 7
    Sidste Indlæg: 29-04-2009, 18:56
  5. Folk brokker over Travian ikke er et sim city spil!
    By samsund in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 14
    Sidste Indlæg: 05-02-2008, 15:10

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •