Side 3 af 6 FørsteFørste 12345 ... SenesteSeneste
Viser resultater 21 til 30 af 55
    Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010

Standard

Du kan ikke opgradere en sværdkæmper til trin 15, når våbensmedjen er trin 10. Du skal have våbensmedjen i trin 15 for dette. At man så kan rive våbensmedjen ned efter fuldendt opgradering, uden troppen mister sine opgraderinger, gør, at man kan have våbensmedjen trin 2 med opgradering på trin 15 eller 20 eller hvad man nu har den i

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010

Standard

hej køben.

jeg tænkte nok at der var lusk i det.
    det minder mig om da jeg boede i italien.
    hvis du får et officielt papir, så hold for guds skyld fast på det.
    det har ingen værdi i sig selv,MEN det er forudsætningen for
    at du kan få et andet officielt papir.
    dette har heller ingen værdi i sig selv, MEN det er forudsætningen
    for at du kan få et tredie officielt papir.
    DETTE papir kan så give dig ret til ting, som for eksempel at få
    installeret en telefon.

mvh
    gvk

Equites Imperatoris
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008

Standard

Det giver da god mening, at din våbensmedje/rustningssmedje skal have et vist niveau, for at forbedre på et vist niveau? Ligeledes giver det da god mening, at når først forbedringen er lavet, så forsvinder den ikke, hvis bygningen bliver revet ned. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor det skal sammenlignes med offentlige papirer i udlandet?
    Tidligere s2: Ashera - Hærchef - De Gæve Krigere
    Nuværende tc4: ?? - ?? - ??

- Hvorfor lyve, når sandheden kan fortælles på så mange måder? -

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010

Standard

ja, men så lad mig skære det ud i pap fedania.

jeg er interesseret i at anskaffe mig et teutanerlyn eller en druiderytter.
    for at kunne gøre dette skal jeg først anskaffe mig et "papir", en stald.
    for at kunne gøre dette skal jeg først anskaffe mig et "papir", en våbensmedie, trin 3.

som newcroelf med matematisk præcision har vist, så er en våbensmedie totalt uintessant
    for en spiller i lilleput rækken som mig.

jeg har udelukkende en rent "akademisk" interesse i noget der beskæftiger sig med tropper
    i tre eller fire cifrede tal. det er en fjern fremtid for mig.
    jeg havde engang det utrolige antal af 79 falanks (før jeg blev "gæstet").

hvad der derimod, tilsyneladende, er kraftigt undervurderet er effekten af en palisade/vold/bymur.
    forsvars effekten er ret drastisk, pr. trin vold (2%), palisade (2,5%) og bymur (3%).
    og det til en pris der er til at betale.
    ja, jeg snakker defensivt her, men prøv at få ødelagt din forsamlingsplads.
    så forsvinder ALLE dine tropper nemlig som dug for solen.

gvk

Equites Imperatoris
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af gvk Vis Indlæg
    ja, jeg snakker defensivt her, men prøv at få ødelagt din forsamlingsplads.
    så forsvinder ALLE dine tropper nemlig som dug for solen.
    De forsvinder altså ikke. Du skal bygge forsamlingspladsen til trin 1 igen for at kunne styre dem - men de står stadig i din by (med mindre de er døde i angrebet mod dig).

Hvad angår den måde spillet fungerer på, så er det jo ikke meget ulig den virkelige verden. Du tror vel ikke, at du kan træne riddende styrker uden at have heste (=stald)? Eller at du i det hele taget kan træne tropper, hvis du ikke har en instruktør (=udforske troppetypen på akademiet)? Eller at du kan træne tropper uden at have et sted til dem, hvor de kan gøre det (=kasserne)?

På samme måde giver det, for mig, god mening, at man ikke som "uudannet" bare kan lave super rustning eller våben - for mig giver det derfor mening, at man skal have de rette fasciliteter (=våbensmedje/rustningesmedje) med det fornødne forskningsudstyr (= i rette trin) hvor forskningen er udført (=det aktuelle trin udforsket) før man rent faktisk kan gøre brug af en sådan "super rustning".

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010

Standard

dit svar rejser noget af et problem fedania.

du finder ud af at du er ved at modtage et indkommende almindeligt angreb.
    du kontakter en der bor nærmere angriberen og han sender et almindelligt angreb,
    hvor han udsletter angriberens forsamlingsplads.
    HVAD sker der så med angriberens udsendte tropper ?

jeg har ikke selv været i lige den situation, men jeg har engang fået ødelagt både forsamlingsplads,
    markedsplads og marker nok til at have negativ kornproduktion.
    jeg kravlede op igen ved venners hjælp.
    jeg havde 2 købmænd undervejs. de forsvandt begge inclusive last.
    (samtlige mine tropper døde under angrebet, så jeg antager bare at det er llgesådan for dem).

med hensyn til våben-/rustnings-smedier.
    du har tilsyneladende ikke forstået hvad jeg prøver at sige.
    det kostter mig over een times produktion at lave bare en eneste druiderytter eller et
    teutaterlyn.
    så hvad i aller (censureret) skal jeg bruge en smedie til.
    det vil koste mig det dobbelte af et teutanerlyn at opgradere et trin for at få en angrebseffekt
    forøget med 1,5%
    som du selv påpeger er spillet ikke ulig den virkelige verden.
    og ingen (ved sine fulde fem) ville betale dobbelt for 1,5%, hvis man kan øge angrebspointene
    med 100% ved ganske enkelt at lave et nyt teutaterlyn.
    det er da logik for bæltedyr.

jeg (og temmelig mange andre) spiller så absolut IKKE i superligaen, og må derfor gøre godt
    med de midler vi kan bruge.
    og en våbensmedie er absolut (som newcroelf har vist) IKKE et middel vi kan bruge.
    du skal langt højere op i rangklasserne før det er af interesse.

gvk

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010

Standard

dit svar rejser noget af et problem fedania.

du kontakter en der bor nærmere angriberen og han sender et almindelligt angreb,

jeg har ikke selv været i lige den situation, men jeg har engang fået ødelagt både forsamlingsplads,
    (samtlige mine tropper døde under angrebet, så jeg antager bare at det er llgesådan for dem).

det kostter mig over een times produktion at lave bare en eneste druiderytter eller et
    teutaterlyn.
    det vil koste mig det dobbelte af et teutanerlyn at opgradere et trin for at få en angrebseffekt
    forøget med 1,5%
    og ingen (ved sine fulde fem) ville betale dobbelt for 1,5%, hvis man kan øge angrebspointene

jeg (og temmelig mange andre) spiller så absolut IKKE i superligaen, og må derfor gøre godt
    og en våbensmedie er absolut (som newcroelf har vist) IKKE et middel vi kan bruge.

gvk
    Hold da op.. Så skal man til at svare på en hel roman

Forsamlingspladsen berør kun dig. Hvis din forsamlingsplads er pultet, vil du ikke kunne sende evt. overlevne opbakninger hjem. Ejermændene (eller hvis det er fra en af dine andre byer gælder dette også) kan dog trække dem hjem. Men det er kun dem, der kan det. Du kan heller ikke sende tropper væk, som har været ude på tur i mellemtiden, hvis du nu skulle befinde dig i et kornminus. Tropper dør ikke nødvendigvis ved et angreb, der ødelægger forsamlingspladsen. Hvis angriber har nok pulter, vil han kunne ødelægge forsamlingspladsen, selvom hans egne tropper ikke vinder slaget.

Ja, det er egentlig meget logisk. Det er også derfor, Newcroelf har lavet denne guide, som viser dig, hvor mange tropper du skal have, før det kan betale sig at opgradere pågældende trop i en smedje.

Men fat mod, du skal bare have bygget dig en solid økonomi og blive lidt mere kendt med spillet, så skal du nok komme op i "Superligaen" af dansk Travian. Husk på, vi alle (næsten i hvert fald) har været lige så "langt nede" som dig. Det kræver tålmodighed og gåpåmod

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010

Standard

hej køben

jeg fik svar på visse ting.

der er imidlertid noget der stadig undrer mig.
    jeg undskylder at jeg stiller spørgsmål her i tråden, men måske kan dine og/eller andre vise folks ord
    hjælpe andre af os nye.

hvis en person, der angriber en anden får ødelagt sin forsamlingsplads,
    HVAD sker der så specifikt med tropperne undervejs ?
    fortsætter de angrebet eller tager de bare hjem ?
    dør de eller lander de bare i en slags limbo ?

på det rent defensive plan forstår jeg ikke rigtigt ideen med en rustningssmedje.
    for en formue kan man opgradere een type enhed så den får 1,5% øget forsvarspoint.
    en tilsvarende investering i palisaden (jeg er galler) vil for en pris der er ca. 15% af
    et trinskift i rustningssmedjen øge forsvarspointene med 2,5% for ALLE enheder.

desuden er smedje-bonus bundet til den lokale smedje. så hvis du udstationerer tropper
    i en anden by skal du også opgradere enheden i denne.

jeg er ikke sikker, men jeg tror at palisade-bonus følger palisaden i den by man
    støtter med tropper.

noget jeg absolut ikke har fod på er hvilken bonus hjælpetropper vil få i en by af en
    anden type ?
    HVILKEN mur-bonus vil galliske tropper få, hvis de bliver sendt ud til en romersk by ???

mvh
    gvk

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    32

Standard

HVAD sker der så specifikt med tropperne undervejs ?
    fortsætter de angrebet eller tager de bare hjem ?
    dør de eller lander de bare i en slags limbo ?
    De fortsætter med det de er i gang med.

noget jeg absolut ikke har fod på er hvilken bonus hjælpetropper vil få i en by af en
    anden type ?
    HVILKEN mur-bonus vil galliske tropper få, hvis de bliver sendt ud til en romersk by ???
    I den by de står i - uanset stamme.

Heltens bonus gælder dog kun for egne tropper den står sammen med.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Equites Imperatoris
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008

Standard

De fortsætter mod deres mål, og overlevende tropper returnere bagefter, hvis de er sendt afsted som angreb. Hvis de er sendt afsted som opbakning bliver de stående det sted de skal bakke op indtil "modtageren" sender dem hjem, da "afsenderen" ikke længere selv kan trække dem hjem, da der ikke er nogen forsamlingsplads i byen.

Så må det her blot være et bevis for, at din antagelse var en dårlig en, for sådan er det ikke. Jeg har forresten selv oplevet at få markedspladsen smadret, mens mine handelsmænd var undervejs - de leverede det de havde med. Jeg kan dog ikke huske, om den blot blev lidt beskadiget (nogle trin) eller om den forsvandt helt. Hvordan ved du, at dine handelsmænd forsvandt? Jeg tænker her på, at hvis du har slået fra, så du ikke modtager beskeder når de leverer, så kan de jo sagtens have leveret selvom du ikke lige har bemærket det, og da markedspladsen er væk kan du ikke længere se handelsmændene. Måske fortsatte de i virkeligheden med deres last til deres destination helt uden du har bemærket det?

teutaterlyn.
    forøget med 1,5%

Jeg tror ikke du har forstået, hvorfor denne beregning er blevet lagt op her. Det er NETOP for at man kan se på, hvornår det kan betale sig at investere i våben-/rustningsmedje fremfor at bygge flere tropper. Da du ikke har så mange tropper, så kan du se på tallene og hurtigt sige "hov, det der kan ikke betale sig for mig endnu, så jeg lader bare være".
    Du skal dog måske forstå præmissen bag beregningen inden du træffer beslutningen. Uanset hvordan du vender og drejer det, så får du 1,5% mere angreb/forsvar pr. opgradering. Det er muligt at det er BILLIGERE blot at lave flere tropper - men hvis du eksempelvis kun har råd til at have et begrænset antal tropper stående (pga. kornproduktion) så vil du STADIG kunne få meget mere ud af hver trop (eller hver korn; kært barn har mange navne) ved at opgradere dem. Det vil bare koste mere end hovedløst at lave flere tropper.
    Dertil kommer, at den udregning Newcroelf har lavet ikke tager højde for hvor meget korn din hær spiser. Det skal siges, at det gør han meget klart allerede da han beskriver præmissen, så det er der ikke noget forkert i. Men hver trop spiser jo altså et antal korn i timen. Det kan godt være at det i den forstand er smartere at have 100 trin 20 tropper end 500 trin 0 tropper (da 100 tropper kun spiser 1/5 af hvad 500 tropper gør) - dette er tænkte tal, bare for eksemplets skyld.

Hvad jeg forsøger at sige er, at du ikke bare ukritisk kan sige, at du ikke kan bruge tallene til noget, hvis du ikke har forstået hvordan de er beregnet og hvorfor. Uanset hvor mange tropper ud har, kan du bruge tallene til at træffe kvalificerede beslutninger - uanset om din beslutning så bliver at opgradere eller undlade at opgradere.

Side 3 af 6 FørsteFørste 12345 ... SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Guide: skies guide til offensive tropper
    By skie in forum T3-guides
    Besvarelser: 0
    Sidste Indlæg: 26-04-2011, 16:53
  2. Bonus i forhold til angreb
    By snerlen in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 31-12-2010, 01:44
  3. sende tropper ud? hvornår muligt ikke muligt?
    By Emin in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 4
    Sidste Indlæg: 19-10-2007, 05:18
  4. Hvornår skal man opgradere sine enheder?
    By talpaent in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 8
    Sidste Indlæg: 19-09-2007, 18:42
  5. Hvorfor kan jeg ikke opgradere?!!
    By Gorbion in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 1
    Sidste Indlæg: 26-04-2007, 17:05

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg