Viser resultater 1 til 2 af 2
    Tiger TauRus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Herunder vil være en opsummering af de oftest stillede spørgsmål, så der undgås at besvare de samme spørgsmål flere gange.

Byggerier

Q: Hvor meget mistes der ved annullering af byggeri?
    A: Der refunderes det forrige byggetrins omkostninger. Ved annullering af trin 1 gives fuld refundering.

Q: Mistes udforskninger/opgraderinger i akademi/smedje hvis bygningen forsvinder?
    A: Nej - De bevares, selv om bygning er revet ned/ødelagt ved angreb.

Q: Har turneringsplads indvirkning på handelsmænd?
    A: Nej - Den har kun indvirkning på forsamlingspladsen (tropper).

Q: Nogle kan sigte to mål med katapulter i samme angreb. Hvordan?
    A: Der kræves forsamlingsplads trin 20, samt et minimum antal af 20 katapulter i angrebet for dette.

Q: Min kaserne er pultet væk. Hvad med de tropper jeg havde i kø?
    A: De fortsætter med at blive produceret, selvom kaserne er væk. Dette er gældende for alt der er betalt for. Det fortsætter. Og i samme tempo, som da det blev betalt for.

Tropper

Q: Hvilken måde bevæger tropper sig på fra a til b?
    A: De bevæger sig af korteste rute (pythagoras, a² + b² = c²), og bevæger sig også, direkte igennem landsbyer/oaser der måtte være på deres rute

Q: Jeg og en anden spiller angriber den samme by. Vi ankommer i samme sekund. Ankommer vi samtidig, så angreb er forstærket, eller hvordan?
    A: Rejsetid - Den by der har afsendt tropper først, ankommer også først. Selvom i ankommer i samme sekund.
    Q: Men vi har lige langt, og har derved også afsendt samtidig. Hvad så?
    A: Intet sker 100% samtidig. Hverken i travian eller den virkelige verden. Der vil altid være en lille brøkdel af et sekund der adskiller jeres handlinger, og/eller serverens behandlingstid.

Q: Hvor mange Stammeførere/Høvdinge/Senatorer skal der til for at overtage en by?
    A: Nedenstående er excl. alt der kan forringe/forbedre effekten.
    5 Stammeførere
    4 Høvdinge/Senatorer

Q: Hvor produceres en Stammefører/Høvding/Senator
    A: I Residens/Palads

Q: Jeg har produceret tropper i flere forskellige byer. Vil gerne samle dem til et stort angreb. Hvordan gør jeg?
    A: Det kan du ikke. Tropper bygget i forskellige byer fungerer uafhængigt af hinanden som angrebs enheder.

Angreb

Q: Har indbyggertal noget at sige ved angreb?
    A: Ja - Morale bonus kan have en stor effekt.
    Q: Hvad er morale bonus?
    A: Morale bonus ( pop bonus, lille spiller bonus) er en bonus der gives til en mindre spiller når en større spiller angriber. Der tales om hele kontoens samlede antal indbyggere. Maks bonus er 300%.

Q: Hvad mistes ved byovertagelser?
    A:
    1. Mur/Vold/Palisade.
    2. ALLE tropper der tilhører byen. Produceret og i kø.
    3. ALT udforskning.
    4. Evt. tilhørende oaser.
    5. Evt. artefakt deaktiveres.
    6. ALLE bygninger falder et trin dog maks til trin 1 (Hvis angriber er større end forsvarer).
    7. ALLE marker falder et trin dog maks til trin 1 (Hvis angriber er større end forsvarer).

Specielle race effekter/bygninger mistes også, hvis overtager er af anden race.

Q: Kan min stedfortræder (sitter) erobre et artefakt for mig?
    A: Nej - Den eneste der kan begå direkte skader mod en anden konto, er konto ejeren eller medejere. Derfor kan en stedfortræder ikke sende "Angreb", som er påkrævet for effektiv brug af rambukke, katapulter eller erobring af artefakter.

Q: Kan en hovedby overtages?
    A: Nej - Men den kan pultes i nul, og derved forsvinde, hvis forsvarer, ejer mere end en by.

Artefakter

Q: Antal artefakter - Unikke/Store/Små. Hvor mange kan en spiller eje? Aktive? Hvilke begrænsninger er der?
    A:
    Begrænsning af ejerskab - 1 pr. by (WW byer undtaget).
    Begrænsning for aktive artefakter - 3
    Begrænsning for aktive artefakter med konto effekt - 1
    Begrænsning for erobrede artefakter - 3 (3 by effekt eller 2 by effekt + 1 konto effekt). Skal et fjerde artefakt erhverves, eller et yderligere med konto effekt erhverves, kan dette KUN ske vha. byovertagelser.

Q: Kan jeg flytte et artefakt mellem mine egne byer?
    A: Ja - Men kun kun hvis du ejer 3 eller derunder.

Q: Jeg ejer 4 artefakter. Hvilke er aktive?
    A: De 3 tidligst erhvervet/aktiveret vil altid være dem der er aktive.

Q: Jeg har 4 artefakter, men vil gerne have det fjerde aktiveret. Hvordan gør jeg?
    A: Der er to muligheder.
    1. Du får en anden spiller, til at erobre det artefakt, du ikke ønsker aktivt mere.
    2. Du overtager din egen by, hvor det artefakt du ønsker deaktiveret, er i. (Se Q: Hvad mistes ved byovertagelser?)

Q: Hvor længe går der før et artefakt bliver aktivt?
    A: 24-25 timer efter erhvervelses tidspunkt. Og altid på den hele time.

Q: Fjolsets artefakt. By/Konto effekt - Skatkammer trin 10/20. Hvordan er det lige?
    A:
    1. Hvis fjolsets artefakt står på konto effekt, kan det IKKE erobres hvis byen angreb kommer fra, kun har trin 10 skatkammer.
    2. Fjolsets artefakt kan godt have konto effekt, selv om det opbevares i et skatkammer trin 10.
    3. Fjolsets artefakt skifter ALDRIG til konto effekt, hvis du i forvejen ejer et andet aktivt artefakt med konto effekt.

Q: Jeg har ørneøjne artefakt og derved også bedre spejdere. Vil mine spejdere være bedre ved en anden spiller/by?
    A: Nej... og jo. Det handler ikke så meget om, at dine spejdere er bedre, men mere om hvem der ejer artefaktet. Så længe tropper bliver bespist af den by/konto der har besidder artefaktet, vil effekten være der.
    Det fungere på samme måde som en kostplan. Hvis tropper bliver bespist af by/konto med kostplan, vil artefaktet have effekt på tropperne.
    Så i dit tilfælde ville alle spejdere, sendt til din by/konto, som artefaktet har indvirkning på, være bedre. Samt dine egne selvfølgelig.

Andet

Q: Sulte død. Hvordan fungere det helt præcist? Hvis/hvilke tropper dør først?
    A: Det korte svar er antal. Den trop der er flest af, dør først, indtil de er udjævnet med hinanden.

Går man lidt dybere i det er det således:
    1. Opbakning (her er det den by med flest tropper i opbakning indtil udjævning med anden by)
    2. Byens egne tropper i byen
    3. Byens egne tropper i rute

Korn frigivet ved troppe død er korn omkostning (normal pris) for pågældende enhed.

Hvor tropper i fælder og tropper i oaser (byens egne tropper/opbakning) er henne under dette forløb ved jeg ikke.
    Hvor der sultes først, hvis tropper i rute er delt op, ved jeg ikke, men gætter på at den opdeling med størst antal af en enkelt trop dør først, indtil de er udjævnet med hinanden.
    Hvor Helte er i dette forløb, ved jeg heller ikke.
    Hvor der sultes først efter udjævning ved jeg ikke, men gætter på der startes, ved den øverst synlige i forsamlingspladsen, og ved den trop der spiser mest hvis forskellig troppetype.

Q: Hvordan sendes en alliance besked (Ally IGM, MM - Mass Mail)
    A: Modtager : [ally] (Kræver at man har rettighed til dette)

Q: Crop død/Crop locked. Hvad er det?
    A:
    Crop død: Alle kornfelter er pultet i nul, samt mølle/bager
    Crop locked: Dette er et levn fra tidligere versioner, hvor det var muligt at låse en by. Det er nu muligt at bygge det nødvendige, men intet andet
    , indtil man er på plus korn igen.

_____

Der blevet forsøgt at gøre svar korte og præcise, uden at gå så meget op i forklaringer om hvorfor det ene eller andet.

Kom gerne med evt flere spørgsmål, i mener der mangler. Hold jer venligst til de oftest stillede.
    kommenter gerne om der er skrivefejl eller lign.
    Kommenter gerne hvis der er givet tvetydige svar eller lign.
    Kommenter gerne hvis i mener det bør stå på en anden måde, så den er mere overskuelig.

Tråden vil blive låst og kommer som opslag, når alt er som det skal være.
    Last edited by TauRus; 17-11-2010 at 17:15.
    Lost in oblivion

Natargarde
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Geografisk Sted
    Nærmeste computer
    Alder
    30

Standard

Det er hermed gjort

Forslag til tilføjelser til tråden her kan stilles i denne tråd

Tilsvarende Tråde