Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 14
    Imperianer superklog's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008

Standard Definer virtuelle venskaber?

jeg har nu i mange år spillet travian og da vi så her i 8. blev bedt om at lave projekt opgave, syntes jeg at mit emne skulle være hvorvidt sociale relationer på nettet kunne betragtes som "rigtige" eller om venskab på nettet var uægte og langt fra bindende

derfor vil jeg gerne bede jer om følgende:

tænk over og svar på hvad i mener virtuelle venskaber, og sociale relationer er. i må også gerne komme med jeres mening om hvorvidt virtuelle venskaber kan være lige så ægte som venskaber IRL men ingen mudderkastning og kæmpediskussion! emnet er at definere virtuelle venskaber og sociale relationer.

tak til alle der vil deltage
    Superklog tror at vide er en svær sag. derfor er klogskab ikke nødvendigvis en definerbar ting.
    TF S1.

Slange
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010

Standard

Jeg definere et virtuelt venskab, som en ven man aldrig har mødt. Aftaler man noget, er man lige så forpligtet til at overholde det, som hvis det havde været en ven i den virkelige verden.
    Disse virtuelle venskaber, er kun gode til at forbedre folks socialegang. Virtuelle venskaber, er gode især så spillet ikke bliver kedeligt og trist.
    Men det er bare min holdning..
    S1.
    Nabs gider ikke META - Nabs gider at slås!

Prætorianer
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Geografisk Sted
    Travian
    Alder
    30

Standard

Personligt er jeg lidt i tvivl... jeg har venner her på travian jeg aldrig ville kunne finde på at falde i ryggen... men man kan godt argumenterer for at man ville have nemmere ved at lave et eller andet dumt i et venskab bl.a fordi man ikke skal stå til ansvar på samme måde...
    Men tilgengæld venner hjælper hinanden og jeg har travianbekendte jeg har spillet mange servere med som har gjort utroligt meget for at hjælpe mig når onde mennesker beslutter sig for at sende angreb mod mig... og ofte indebærer det at forsvarer jo noget nattearbejde.. jeg vil nok ikke selv side oppe det meste af natten for at hjælpe en jeg ikke kender selv hvis jeg er i alliance med ham så skal det ihvertfald være fordi det passer ind i planen allerede... hvorimod jeg har nogle bekendte på travian jeg gerne vil ofre nattesøvnen for at breake for... medmindre der er eksamen eller et eller andet vildt dagen efter..
    dkx3- Ulfsark og senere tsh23 BBD
    dkx4- Paradise Hotel Reality
    dkx5- Jonas Træben WoE
    dkx6- Maia Olorin BB
    dkx7- BoJoMa Cirkus
    dkx8- Ibycus rachelae DUB
    dkx9- Argentlam Titans
    dk5- Madam Mim
    dk3- Anton Alpha
    + udenlandske erfaringer

Slange
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010

Standard

For mig, er der utrolig stor forskel på IRL-venner, og virtuelle "venner" (Eller hvad fanden, du kalder det). Jeg har kun bekendtskaber over internettet på grund af én ting - Gøre tiden, mens jeg spiller Travian, sjovere. Jeg kunne sagtens finde på, at stikke "venner" over nettet ryggen i, eller i hvertfald i højere grad, end mine rigtige venner. Så jeg synes, at der er UTROLIG (!) stor forskel - Men det kommer også an på, om man KUN har et socialt netværk over internettet. Det ville jo betyde, at ens Internet-venner lige pludselig blev ens "rigtige venner", hvilket jeg aldrig synes, man skal se dem som.

That's how it's done
    Live, as you'll die tommorow.
    Dream, as you'll live forever.

//S

Germansk Bosætter
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007

Standard

BVE og jonesy1919 er indbegrebet af virtuelle "venner", måske endda virtuelle "lovers"

<3
    ondeswartzy biggest fan.. <3 <3 <3

Edderkop Winnie's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Oct 2008
    Geografisk Sted
    Vejle

Standard

Jeg tror der er lige så mange synspunkter til dette emne, som der er til stort set alle andre ting.

Min kommer her

Jeg vil mene at "venner" ikke defineres af hvordan de er opstået. Lad travian være et eksempel på hvordan mennesker fra vidt forskellige geografiske områder, sociale lag, aldersgrupper mv. kan mødes omkring en fælles interesse - disse mennesker ville formentlig aldrig have mødtes i den virkelige verden - nogle af dem mødes måske netop nu IRL pga. deres mange samtaler via travian.

Et onlinebekendtskab kan bestemt betyde lige så meget for en som et bekendtskab i den virkelige verden, - og måske endda ende op med at betyde endnu mere.
    Der vil altid være - uanset om man taler travian eller IRL - mennesker man bedre omgås end andre (venner kontra bekendtskaber) og jeg vil mene at begge dele kan findes online.
    Især travian er et spil man bruger rigtig mange timer på, og dem der spiller normale servere sidder jo et helt år og "fletter fingre" med de samme spillere. Det ville være alt andet end naturligt hvis ikke man får et eller andet forhold til disse personer. Nogle tager så bekendtskabet dét skridt videre, og vælger at mødes uden for travian også - Det har jeg personligt gjort, og det har været en rygende succes!

Til spørgsmålet om hvad sociale relationer og virtuelle bekendtskaber er, så må svaret være, at virtuelle bekendtskaber vel er de mennesker man taler med men som man aldrig (endnu) har mødt.
    Et virtuelt bekendtskab kan sagtens ligeledes høre ind under sociale relationer, eftersom relationer er noget man sagtens kan have til folk man kun har mødt over nettet. Sociale relationer er som sådan bare en deffination på de mennesker man omgåes med socialt - de mennesker man tilbringer sin tid i selskab med - og det gør man jo i allerhøjeste grad igennem eksempelvis travian.

- Ja, der ligger vidst en pædagog gemt i maven på mig, hold OP hvor kunne jeg da få skriblet en masse ned - håber det kan bruges.
    Hellere dø stående, end leve på knæ

FAQ | Reglerne | Server status | Guides

Tilmeldingsdato
    Jul 2008

Smile

Mange kloge og vise ord - man skal dog altid huske på at "ude i den anden ende" sidder der et menneske som fortjener at blive behandlet ordentligt, -som du selv gerne vil behandles :-)
    mvh
    Christian 4

Slange
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Christian 4 Vis Indlæg
    Mange kloge og vise ord - man skal dog altid huske på at "ude i den anden ende" sidder der et menneske som fortjener at blive behandlet ordentligt, -som du selv gerne vil behandles :-)
    Helt sikkert - Men synes stadig, at der er utrolig stor forskel på IRL-venner, og virtuelle "venner"
    Live, as you'll die tommorow.
    Dream, as you'll live forever.

//S

Equites Caesaris
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008

Standard

der er jo nogle der kun har de venner der er travian, og folk er meget forskellige fra når du skriver herinde, og hvordan de er som person.

feks. kan det populære dreng i klassen måske bare være en dum lille brik herinde.

Men jeg vil sige at de "venskaber" jeg har her ikke er venskaber for mig, skiftede jeg alliance ville jeg stadig skrive med nogle osv. men stoppede jeg med travian og ikke spillede sammen med nogle af dem mere ville jeg helt klart slette dem som venner eller noget da de venner jeg har herinde ikke betyder noget for udenfor travian.

Falanks
    Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af mikequell Vis Indlæg
    BVE og jonesy1919 er indbegrebet af virtuelle "venner", måske endda virtuelle "lovers"

<3
    Har vi flere af den slags her?! Troede sgu ellers at Ninja, Blaze og jeg var de eneste real virtual lovers.. :(

Men okay, jeg må lære at dele spotlight'et med andre, så lidt kærlighed til Bve <3

jonesy får ikke noget herfra..

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •