Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SenesteSeneste
Viser resultater 21 til 30 af 48
    Bjørn
    Tilmeldingsdato
    May 2009

Unhappy

Citat Oprindeligt Skrevet af Sparky1988 Vis Indlæg
    Ja, og tror du at de spil på længere sigt får nok nye spillere til at det løber rundt? Du mister jo selv muligheden for at spille og vil da selvfølgelig ikke anbefale dine venner at spille et spil du ikke kan spille med dem i. Derfor tror jeg ikke på en sådan ide.
    Opmærksomheden er så lagt på at man vil have så mange spillere til at spille som muligt, og det betyder så mindre, at de der bevidst vil snyde og kun får mindre straffe når de bliver taget i det, ikke bliver afskrækket til at stoppe, de vil kunne fortsætte deres spil herinde.
    Det er godt nok et uheldigt signal at sende til alle der bruger tid og kræfter, for ikke at tale om deres penge, på dette spil, man sidder godt nok tilbage med følesen af at være gjort til grin.
    Man mister selv muligheden for at spille herinde når man snyder.."GH" Jeg kom godt nok til at grine da jeg læste dette, selvfølgelig skal en sådan person ikke have lov til at spille herinde når man bevidst snyder, der kan kun være en straf for det og det er ikke en halv straf.
    Kan man ikke få det til at løbe rundt, så luk de danske server og læg dem over til tyskerne, i sidst ende er det ikke det afgørene om det er en dansk, tysk eller noget helt fjerde, men om man kan spille selve spillet, pointen er at i har så mange fine regler herinde men at det kniber gevaldigt med at administrer dem når der er problemer, alt for ofte er det netop det at man er bange for at miste spillere der ødelægger muligheden for at straffe spillere.
    Og naturligvis skal man stå til ansvar for sine egne handlinger, præsis som man har godkendt når man opretter en konto, så igen der er ingen anden mulighed end at det skal have en konsekvens når man ikke har den fornødne respekt for spillet og de andre spillere.

Equites Imperatoris
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af H M R 8 Vis Indlæg
    Kan man ikke få det til at løbe rundt, så luk de danske server og læg dem over til tyskerne, i sidst ende er det ikke det afgørene om det er en dansk, tysk eller noget helt fjerde, men om man kan spille selve spillet, pointen er at i har så mange fine regler herinde men at det kniber gevaldigt med at administrer dem når der er problemer, alt for ofte er det netop det at man er bange for at miste spillere der ødelægger muligheden for at straffe spillere.
    Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det, tror du kun der snydes på danske servere eller?
    Pavon

Natargarde
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Geografisk Sted
    Nærmeste computer
    Alder
    32

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af H M R 8 Vis Indlæg
    Opmærksomheden er så lagt på at man vil have så mange spillere til at spille som muligt, og det betyder så mindre, at de der bevidst vil snyde og kun får mindre straffe når de bliver taget i det, ikke bliver afskrækket til at stoppe, de vil kunne fortsætte deres spil herinde.
    Det er godt nok et uheldigt signal at sende til alle der bruger tid og kræfter, for ikke at tale om deres penge, på dette spil, man sidder godt nok tilbage med følesen af at være gjort til grin.
    Man mister selv muligheden for at spille herinde når man snyder.."GH" Jeg kom godt nok til at grine da jeg læste dette, selvfølgelig skal en sådan person ikke have lov til at spille herinde når man bevidst snyder, der kan kun være en straf for det og det er ikke en halv straf.
    Og naturligvis skal man stå til ansvar for sine egne handlinger, præsis som man har godkendt når man opretter en konto, så igen der er ingen anden mulighed end at det skal have en konsekvens når man ikke har den fornødne respekt for spillet og de andre spillere.
    Nu er det jo altså ikke de nationale TravianTeams der har bestemt hvordan botbrugere skal rammes. Det er noget der er fastsat fra centralt hold i Tyskland - vi kan derfor kun formidle deres budskab videre. Som Pavon også skrev, tror jeg desværre også det er for naivt at tro at det kun er i DK at folk bryder reglerne, og derfor henstiller jeg til at man ser det hele i et større perspektiv. Jeg tager som de fleste andre skarp afstand fra alt hvad der hedder brug af bots, men uanset hvor meget man ønsker dem hen hvor peberet gror er man nødt til at se det hele i et større perspektiv og se på hvad et sådant system medfører. Prøv at se på de positive ting ved at systemet nu bliver indført og at I ikke længere skal kæmpe med brugere der spiller med bots og dermed har helt andre forudsætninger end jer.

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    47

Standard

Ja, og tror du at de spil på længere sigt får nok nye spillere til at det løber rundt?
    Tja du spiller da selv et sådant spil med mig og det har da overlevet fint i flere år...
    CENSUR
    du har ikke ret til at skrive ma1974 nogen som helst steder på dette forum!

Spejder Piratten's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009

Standard

Nu er det jo altså ikke de nationale TravianTeams der har bestemt hvordan botbrugere skal rammes. Det er noget der er fastsat fra centralt hold i Tyskland - vi kan derfor kun formidle deres budskab videre. Som Pavon også skrev, tror jeg desværre også det er for naivt at tro at det kun er i DK at folk bryder reglerne, og derfor henstiller jeg til at man ser det hele i et større perspektiv. Jeg tager som de fleste andre skarp afstand fra alt hvad der hedder brug af bots, men uanset hvor meget man ønsker dem hen hvor peberet gror er man nødt til at se det hele i et større perspektiv og se på hvad et sådant system medfører. Prøv at se på de positive ting ved at systemet nu bliver indført og at I ikke længere skal kæmpe med brugere der spiller med bots og dermed har helt andre forudsætninger end jer.
    det er også skrevet ud, at reglerne er ens i travian og dette har "tyskerne" bestemt

reglerne
    DK
    §1.6
    Kontorepræsentanter skal spille til kontoens fordel. Misbrug af kontorepræsentant funktionen kan straffes. Kontoejeren kan ikke forlange kompensation for tab påført af kontorepræsentanter eller dualspillere.

UK
    §1.6 The account owner is responsible for everything done by sitters and dual account players.

DE (de har ingen §1.6)
    §1.5. Der Accountbesitzer ist für alle Aktionen seiner Sitter & und seiner Mitspieler im Account verantwortlich.
    S3 - peace Z00
    S3 - Piratten DP (det vildeste sted på serveren)
    S1 - Piratten MØG
    S4 - Piratten FLAN Lær af igår, lev nu og drøm om imorgen

Community Manager Rasmus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Alder
    41

Standard

Husk at denne tråd udelukkende er til debat vedr. bot detection og intet andet. Tilbage til emnet.

Equites Imperatoris
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007

Standard

Kan ikke være så svært ente går man ind og se hvad bot har og det er noget man kan bruge til spillet og gør det til en guld konto ting så har alle mulighed eller osse gå man ind og siger hvis du bliver taget med bot første gang ½ konto med alt og anden gang slettes..

min mening..
    Dkx1 8661marc/ GGG (Solo) = Off rang 84 and Def rang 24
    Dkx2 K-Billy DJ / RD (Solo) = Off rang 461 and Def rang 381
    Dkx3 Perses / SkF (Dual) = Off rang 32 and Def rang 30
    Dkx4 Hoppe Smølf / Smurfs (Dual) = Off rang 8 and Def rang 11
    Dkx6 Lille-prins / PMP / SMLV (Dual) Deletet
    Dkx7 Djævle Ponyen / Relic (Dual) = Off rang 8 and Def rang 15 and hero rang 7 Kills 974886 level 139
    Dkx8 Pink Dragon / PWW (Dual) = Off rang 8 and Def rang 10 and hero rang 3 Kills 932785 level 139
    Comx8 2009/10 Pink Dragon (Dual) = Off rang 84 and Def rang 11
    Orgx10 2010 Pink Dragon (Dual) = Off rang 418 and Def rang 271 and hero rang 129 kills 415918 level 90
    Comx2 2010/11 Pink Dragon (Solo) = Off rang 68 and Def rang 22 and hero rang 23 kills 504547 level 99
    Frx5 2010/11 Pink Dragon (Tripel) = Off rang 31 and Def rang 44 and hero rang 16 kills 1076859 level 146

Tilmeldingsdato
    May 2008

Standard Fejl i BOT detection

Jeg bruger firefox uden nogen travian userscripts, men jeg bliver alligevel ved med at få capcha nagging.

I min firefox har jeg blandt andet "S3 Organiser" plus en hel masse andre addons , men ingen der har noget med Travian at gøre.

Så I bedes venligst stoppe dette mærkværdige tiltag der ser ud til helt at ødelægge Travian.
    Jeg gider ihvertfald ikke at spille det mere, hvis dette bliver ved.

Jeg har stor forståelse for at I prøver at stoppe Bots , de er ikke rare at spille imod, men vi skal dog have mulighed for at spille uden hele tiden af blive afbrudt.

Jeg spiller på S3, og bruger Firefox 3.6.3 på både Linux og Windows XP.

Tilmeldingsdato
    May 2010

Standard

At man overhovedet tillader bot-brugere at fortsætte med at spille viser vel også at detection-systemet langtfra er sikkert, og at det fejlagtigt stempler mange uskyldige som bot-brugere. At man ikke tør banne spillere der snyder af frygt for at miste spillere, er jo lidt som at pisse i bukserne, hvem gider bruge tid og penge på at spille et spil hvor fuskerne reagere , ja lige ud over fuskerne, hvilket i længden giver et råddent klientel, der i sidste ende vil afspejle sig helt op i toppen. Da jeg tror der er langt flere ærlige spillere end uærlige, vil jeg på det kraftigste opfodre til at følge denne vej. Få detection-systemet til at virke asap, og straf derefter.
    Last edited by basecamp; 22-05-2010 at 01:56.

Community Manager Rasmus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Alder
    41

Standard

Der er ingen uskyldige der får forevist CAPTCHAs. Vi kontrollerer til stadighed masser af sager, og der er altid en grund til at man får CAPTCHAs på sin konto.

Som det tidligere har været nævnt så har man i en årrække forsøgt at straffe sig ud af problemet ved at bruge det gængse muligheder for straf, herunder nedslag af indbyggere, sletning af tropper osv. Dette har vist sig ikke at være tilstrækkeligt, derfor er CAPTCHAs indført. Brugere der fanges af systemet får vist CAPTCHAs i stigende grad afhængigt af hvor lang tid der går inden de afinstallerer de ulovlige programmer. Afinstallerer man ikke vil man hurtigt nå "point of no return", hvor man vil modtage CAPTCHAs resten af serveren, også selvom man afinstallerer sine ulovlige programmer. Nedslag af indbyggertal kan genopbygges, og vores erfaring viser at denne type straf kun har ringe effekt på notoriske botbrugere. At skulle udfylde en CAPTCHA ved hvert klik man foretager ødelægger reelt en konto, også på sigt.

På nuværende tidspunkt kan vi se at systemet virker helt efter hensigten og antallet af botbrugere er styrtdykket på rekordtid. Krigen imod scripts eller bots stopper aldrig, og vi vil udvikle systemet og strafformer løbende. Det er en logisk tanke at kræve traditionelle strafformer, men formålet er at standse brugen af bots, og her har CAPTCHAs vist sig at være langt mere effektivt en nogen anden form for straf prøvet.

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Debattråd: T5
    By Ridder Huma in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 14
    Sidste Indlæg: 07-01-2015, 08:03
  2. [T4.0] Debattråd om T4
    By Sparky1988 in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 326
    Sidste Indlæg: 15-01-2013, 09:30
  3. Spørgsmål vedr. Bot detection
    By Rasmus in forum Spørgsmål