Side 1 af 3 123 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 28

Tråd: Farm byer

Tilmeldingsdato
    Dec 2009

Standard Farm byer

Jeg har spillet Travian i ca. 3 måneder, og ikke brugt en krone, men til gengæld alt alt for mange
    timer på det.

I sin essens er spillet rendyrket ondskab. Det benytter sig af 5 vigtige mekanismer i mennesket.
    1 ambition
    2 grådighed
    3 samvittighedsløshed
    4 pligtopfyldende
    5 angst for fiasko ved at miste enorme mængder af investeret tid og/eller penge.

Serveren kører 24/7 med levende mennesker. Dvs. at spil-verdenen kører videre selv om du er væk.

Uden at man stjæler med arme og ben fra hinanden har man ingen mulighed for succes og kun en svag mulighed for at undgå total stilstand i sin by's udvikling, hvis ikke totalt sammenbrud og
    nederlag.

Desuden har man som begynder, i en verden med mange andre meget stærkere spillere, ingen chance for at opbygge en plyndringshær hvis man ikke med held holder den i konstant bevægelse.

Alternativt kan man kaste al selvrespekt til jorden, og begynde at tigge andre om optagelse i en
    alliance..
    Men som regel vil det føre til afslag efter afslag fra alliancer, der ikke kan bruge dig til en skid. Eller optagelse i en svagpisser alliance som i sig selv bare gør dig til en del af et større mål.

Måden jeg gjorde det på, uden at miste selvrespekt, samtidig med at jeg så mistede lysten til at
    spille Travian, fordi efter at have opnået målet jeg havde sat for mig selv, kunne jeg ikke
    fortsætte uden at få en rigtig dårlig smag i munden.:

Dit bedste bud er faktisk som nybegynder at bruge overhovedet al tid på at opbygge en lille
    slagkraftig hær, Som ALDRIG må opholde sig i hjembyen. Og så finde en større spiller, der benytter
    sig af farm-alliancer.. Jeg forklarer begrebet farm-alliancer om lidt. Det er forbudt i travian,
    men meget svært at dokumentere for dem der kontrollerer serveren, og er en primær årsag til at
    hele spillet ikke holder i længden.. rent bortset fra alt det andet massive snyderi, der foregår
    med bots, town managers osv.

Denne større spiller er helt sikkert med i en aktiv stor-alliance. Man ved ikke hvem han er i
    starten, med mindre han er dum ,men det finder man snart ud af..

Den farm alliance jeg fandt, havde en dum "ejer", så det var rimeligt nemt.

Jeg fandt en alliance med 5 medlemmer, der enkeltvis var lige så stærk som mig, men som lå spredt
    ulogisk langt fra hinanden. I beskrivelsen stod der: "protected by (navn udeladt)". Det var hans
    første fejl..

jeg fandt ud af hvornår han sov, og tømte hans byer i mellemtiden. Jeg fik selvfølgelig enorm
    gevinst i mine raids, for han havde ikke bygget gemmesteder. Og ingen hær. Klart nok.

Efter 3 gang mega tømning fik jeg et trussels brev fra den store beskytter..
    Det var hans anden STORE fejl..

Jeg svarede stort set, at han havde bare at finde sig i at blive ribbet til benet, ellers anmeldte
    jeg ham, for at have, eller fået sine venner til at oprette accounts med passive småbyer med høj
    produktion og ingen gemmesteder, så han risikofrit kunne "stjæle" fra dem til sine egen "aktive"
    byer på hans aktive account.

Det er nemlig ikke alene forbudt, for småbyer, at sende større mængder til en anden spiller, men
    også rimeligt nemt at opdage for Server-kontrollanterne, også kaldt "multi-hunterne", hvis det
    sker.
    Det er straks meget sværerere for multi-hunterne at opdage hvis du stjæler fra accounts, der ikke
    kan spores til dit eget netværk. Og hele spillet er bygget op på at du stjæler fra andre.
    Hvis man kigger i optagelses krav hos forskellige mellemstore/større alliancer. Så står der ofte
    at "farme optages ikke".
    Jeg forstod ikke hvad de mente, indtil det pludselig gik op for mig.
    En af hans små byer var jo egentlig stor nok til at blive optaget i hans aktive alliance.
    Men fordi det er forbudt, så vil de aktive alliancer ikke associeres med "farm-byer".
    Det viser bare hvor udbredt det er..

Nå men han svarede bare tilbage, med løgne, og at han var ligeglad og ville pulte mig, med
    katapulter fra ham selv og sine venner i alliancen hvis jeg fortsatte.
    og bla bla bla..

Så jeg anmeldte ham i forum, og anmeldte ham også til support. Og fortsatte med at tømme hans
    byer...

Så fik jeg straks et trusselsbrev fra en af hans farm byer, om at den store beskytter havde fået
    katapulter, og nu skulle jeg snart dø...

Jeg svarede tilbage at jeg havde meldt ham og at det egentlig var ret sjovt det her..
    Så jeg intensiverede min farmning og stjal helt vildt fra ham..
    (dvs jeg behandlede kommunikationen, som at den kom fra en og samme mand).

Pudsigt nok de næste 3 døgn efter, Så steg mine gevinster RET meget fra hans farm byer. Det kunne
    jo tyde på at han var holdt op med at stjæle fra dem selv. Han havde jo nok fået en lille besked
    fra multihunterne.

Endnu et døgn efter sendte han en hær mod mig.. og jeg fortsatte bare med at stjæle og bygge
    soldater og bygninger..

Så til min store overraskelse indeholdt hans hær INGEN katapulter. Den var godt nok temmelig stor
    og avanceret. Men den fik INTET med sig hjem, da jeg selvfølgelig havde masser af gemmesteder.

Her kommer så mine analyse:

Manden må nødvendigvis være ved at brænde op af had til mig, og vil hellere end noget andet
    se min by smadret.
    Han VED at jeg har gemmesteder, og han VED at min hær selvfølgelig er over alle bjerge, når han
    kommer.
    Han er muligvis guldbruger (betaler rigtige penge for fordele). Da han har været med fra server
    start. (bedømt ud fra hans aktive alliance størelse og størrelse på hans byer).
    Hvis ikke, så har han i hvertfald investeret enorme mængder af tid på at bygge og organisere det
    her op.

Så hvorfor kun en hær ?

Jeg kan kun se et svar. Og det er at han har fået besked fra multihunterne, om at hvis han laver
    noget ud over at angribe mig med soldater, så bliver hans konto spærret. Smatidig med at han har
    fået forbud mod at tømme sin lille "farm-alliance".

Så hans hær var en tom afmægtig gestus, fra en slået mand..

Jeg tømte hans byer endnu et par dage, og der skete ikke noget, ud over at jeg fik de samme store
    gevinster, efter han var stoppet.
    Så satte jeg min konto til sletning. Og loggede af.

Hvorfor det ?

Jo fordi hvis jeg fortsatte, så ville jeg for det første træde på en slået mand. Det kunne så være
    det det er.. Men Jeg ville så også fortsætte i hans sko.. Dvs jeg ville være gået ind og fortsat
    med at være ham. I et system, som er noget lort.. AD !!

Det var det der gav den dårlige smag i munden..
    Så jeg skred.. Jeg havde jo vundet, og fået min vilje og lavet min pointe.

bye bye Travian.

Løsning på problemet ?
    Tja det kræver at multihunterne begynder at analyserer hvem, der stjæler hvad, fra hvem.

Råd: Forældre bør simpelt hen forbyde deres unger at spille der her spil. Det er det for ondt til.

Tiger SeeCraex's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Standard

Rimelig vild besked der .
    Har enlig ingen kommentar, men syntes det er en sjov historie du har skrevet der.

- See
    Living life forwards, understand it backwards...

Dkx7: Baryller - Der!
    Er nybegynder.

Stammefører skie's Avatar
    Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

Shit, hvor er det et sort indlæg
    sez2: skie of K&Q a part of F (Won)
    dkx5: skie of NA a part of ?? (No meta)
    dkx6: fearsome of S&L a part of PPP (Lost)
    dkx7: Snape>Teuton of Cirkus a part of Cirkus (Won)
    dkx8: Scipio of LW a part of Otium (Won)
    dkx9: Prometheus of Titans a part of PoRa (Won)
    dkx10: Kermit of Mirror a part of Kids (Hygge ) (Won)
    comx11: Ancient Legacy of G a part of LiQ (Won)

Spejder
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Alder
    28

Standard

Du kender ikke spillet særlig godt. Du kan på ingen måde udtale dig på dén måde. Desværre

Equites Caesaris
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008

Standard

det et meget godt skrevet

men jeg vil nu heller ikke mene at man kan basere sine meninger om Travian på en historie.. den der historie er jo bare en 14-15 årig dreng der har fået nogle venner som du siger til at oprette byer, og han så angriber dem, den måde du beskriver ham på lyder det som om han er 14-15 år.

og i den den alder er der mange af dem der er umodne og tror de ejer hele spillet.

men hvis multihunterne (multihunteren) skulle holde øje med sådan noget hele tiden, kunne han ikke svare på alle de beskeder der kom ind hele tiden, tjekke folk fra bots osv. osv.

jeg kender selv et par stykker der bruger bot og har selv prøvet det EN gang. men blev taget for det efter et par dage - det viser jo sådan set bare at multihunterne gør deres arbejde.

jeg ser hellere de nakker en eller for en bot end af en teenager kommer afsted med at han raider nogle små farm byer...

slå koldt vand i blodet mester
    der findes 'godhed' i travian

men se dig omkring, alle spil der ikke er +3 handler om at smadre ødelægge , dræbe og nakke penge fra folk.. travian er bare uden blod

Druiderytter Reuther's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Brakkenben Vis Indlæg

Råd: Forældre bør simpelt hen forbyde deres unger at spille der her spil. Det er det for ondt til.
    Fin historie Men som jonas siger.. alle spil i dag handler om at dræbe vinde grådighed osv.
    En helt almindelig noob der snakker for meget

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Jan 2010

Standard

Jeg har spillet Travian i ca. 3 måneder, og ikke brugt en krone, men til gengæld alt alt for mange
    timer på det.
    du har jo ikke penger så sjønner det da
    restwn gider jeg ikke og lese

Tilmeldingsdato
    Nov 2009

Standard

Vis du ikke kan lide travian, så hold dig til sims.

Tiger
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008

Standard

cool historie... nu når du er så hardcore til spillet efter kun 3 måneder så synes jeg du skulle tage og spille videre...
    så kan du jo rette op på alt det onde i travian verdnen

Spejder
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Alder
    28

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af jiror Vis Indlæg
    cool historie... nu når du er så hardcore til spillet efter kun 3 måneder så synes jeg du skulle tage og spille videre...
    så kan du jo rette op på alt det onde i travian verdnen
    LOL! Er du blevet tøsesur?

Side 1 af 3 123 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. [EF] Opsætning af byer ! efter overtagelse af byer
    By Bondebjerg in forum Ideer / Ønsker / Forslag
    Besvarelser: 5
    Sidste Indlæg: 08-03-2014, 21:00
  2. farm
    By topmarketer in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 14
    Sidste Indlæg: 24-05-2009, 14:11
  3. En farm der ikke ville forblive en farm.
    By tium in forum Server 1
    Besvarelser: 10
    Sidste Indlæg: 28-02-2008, 19:12
  4. Me vs farm
    By MR. smart guy in forum Server 1
    Besvarelser: 8
    Sidste Indlæg: 02-02-2008, 22:21
  5. Farm
    By Tigers in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 16-05-2007, 11:36

Tags i denne Tråd