Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 28 af 28

Tråd: Farm byer

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    47

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Brakkenben Vis Indlæg
    Jeg har spillet Travian i ca. 3 måneder
    - med andre ord du ved endnu intet om slutspil og WW - fint nok - kom igen når du har prøvet en hel server og udtal dig igen.

I sin essens er spillet rendyrket ondskab. Det benytter sig af 5 vigtige mekanismer i mennesket.

Jeg vil gerne høre hvad du mener der er ondt ved ambition? Er du træt af folkeskolen? Og du anfører også pligtopfyldende som en ondskab?

Angående samvittigløshed (er det et ord?) så prøv du at få en alliance til at vinde med et WW uden at du opfører dig bare lidt menneskeligt mod de andre. Kom igen når du har prøvet et slutspil.

Spillet handler om at tænke fremad og planlægge hvad man vil bygge/angribe hvor og så ellers se hvem der er værd at samarbejde med og få det koordineret.

Uden at man stjæler med arme og ben fra hinanden har man ingen mulighed for succes og kun en svag mulighed for at undgå total stilstand i sin by's udvikling, hvis ikke totalt sammenbrud og
    nederlag.

Jeg har som DEFENSIV spiller vundet angrebsmedalje blot ved at nakke oasedyr og inaktive spillere. Det tyder på at langt de fleste på serveren må undervurdere deres offensive muligheder og ikke angribe "nok", hvis en defensiv spiller overhaler dem indenom...

Hermed har du altså dels beviset på at man sagtens kan komme godt op i top 100 og score medaljer uden at stjæle og angribe og jeg kan oplyse mine byer (flertal - fordi nogen af os har flere byer - det vil du lære når du har brugt mere tid på spillet og som sagt prøvet et slutspil) ikke savner vokseværk.

Desuden har man som begynder, i en verden med mange andre meget stærkere spillere, ingen chance for at opbygge en plyndringshær hvis man ikke med held holder den i konstant bevægelse.

Det gælder både som begynder og som tænkende intelligensvæsen at man ALDRIG har sin offensive hær hjemme. Formålet med en offensiv hær er at skrabe rå hjem og det kan de selvsagt ikke når de ligger og dovner hjemme i høet.

Alternativt kan man kaste al selvrespekt til jorden, og begynde at tigge andre om optagelse i en
    alliance..

Jeg er enig i at man kan klare sig meget langt uden alliance, men uenig i at det er at miste selvrespekten at være medlem af en alliance. Og hvis man ikke gider de der svagpisser alliancer så kan man jo oprette sin egen. Medmindre man er for doven?

Dit bedste bud er faktisk som nybegynder at bruge overhovedet al tid på at opbygge en lille
    slagkraftig hær, Som ALDRIG må opholde sig i hjembyen. Og så finde en større spiller, der benytter
    sig af farm-alliancer..

Det kræver man er en offensiv spiller og da jeg foretrækker at være defensiv er jeg selvsagt uenig med dig. De fleste nybegyndere vil have langt mere ud af at starte med at være defensive og lære hvor det gør ondt at blive bidt før de selv begynder at gø...

Jeg forklarer begrebet farm-alliancer om lidt. Det er forbudt i travian,
    men meget svært at dokumentere for dem der kontrollerer serveren, og er en primær årsag til at
    hele spillet ikke holder i længden.. rent bortset fra alt det andet massive snyderi, der foregår
    med bots, town managers osv.

Det der massive snyderi ser du hvorhenne? Og hvorfor anmelder du ikke de mistænkte til Multihunteren så det kan stoppes?

Kontorepræsentanter skal spille til kontoens fordel, men der står ikke længere at man ikke må lave en konto kun for at støtte sine venner hvis man nu mener det er til sin fordel at gøre det på den måde. Fordelen kan eksempelvis være at man er med i en bestemt alliance og enhver har lov til at definere sine egne prioriteter. Anfør derfor præcist hvad der er ulovligt for fremgangsmåden.

Jeg svarede stort set, at han havde bare at finde sig i at blive ribbet til benet, ellers anmeldte
    jeg ham, for at have, eller fået sine venner til at oprette accounts med passive småbyer med høj
    produktion og ingen gemmesteder, så han risikofrit kunne "stjæle" fra dem til sine egen "aktive"
    byer på hans aktive account.

Som sagt kan jeg ikke se det skulle være ulovligt ifølge de nuværende spilleregler og desuden ganske interessant at du afpresser ham med at ville anmelde ham. Vær du glad for at jeg ikke var den multihunter der fik besked om du benyttede den fremgangsmåde for den slags trusler er ulovlige.

Det er nemlig ikke alene forbudt, for småbyer, at sende større mængder til en anden spiller,
    fnis...

Hvis man kigger i optagelses krav hos forskellige mellemstore/større alliancer. Så står der ofte
    at "farme optages ikke".
    Jeg forstod ikke hvad de mente, indtil det pludselig gik op for mig.

En farm er en spiller som ikke tænker nok til at sørge for at en angriber aldrig nogensinde få udbytte med hjem hverken i form at heltepoints eller rå. At være farm er en nedværdigende betegnelse men den pæneste man må bruge. Læs det som "hvis vi kan farme dig så gider vi ikke have dig som medlem".

En af hans små byer var jo egentlig stor nok til at blive optaget i hans aktive alliance.
    Men fordi det er forbudt, så vil de aktive alliancer ikke associeres med "farm-byer".
    Det viser bare hvor udbredt det er..

Du har noget totalt galt i halsen. Det er absolut tilladt at have flere byer og man kan ikke gøre således det kun er nogle af byerne på kontoen som er medlem af alliancen. Det svarer til at du siger kun din ene arm er en del af dig og den anden er din ufuldendte siamesiske tvilling. Hvis den arm der ikke er dig slår mig - jo så er det DIG som slår mig uanset hvor meget du vil hyle op om at det ikke er din arm.

Så jeg anmeldte ham i forum, og anmeldte ham også til support. Og fortsatte med at tømme hans
    byer...

Du anmeldte ham på forum? hvad for en planet lever du på? Og hvor havde jeg grinet min røv i laser hvis jeg var den Supporter som havde fået din besked - det er på linje med dem der vil være medlem af missionschefens alliance! Lær lidt om hvad en Supporter er og hvad du bruger forum til før du skriver hvis du ikke vil gøre dig selv totalt til grin. Jeg tør vædde på den der ligger på teamforum under "dagens grinere".

Han havde jo nok fået en lille besked
    fra multihunterne.
    Mit gæt er han var ved at komme sig over at dø af grin over dig. Men svært at vide når det nu er en elendig spiller som lader sig farme.

Så til min store overraskelse indeholdt hans hær INGEN katapulter.

Du mener du havde regnet forkert og troet han havde en enorm forsamlingsplads så istedetfor at være olympiske spurtepulter ankom der almindelige enheder? Det siger vel mere noget om at du er dårlig til at regne? Hvorfor reklamere med det?

Manden må nødvendigvis være ved at brænde op af had til mig, og vil hellere end noget andet
    se min by smadret.

Du har at gøre med en dårlig spiller som længe har været totalt ligeglad med du farmede ham, så ligeglad at han ikke byggede gemmesteder eller fik forbrugt sine rå selv. Og nu tror du pludselig han ikke laver andet end at tænke på dig? Hvis han gik nok op i spillet til at hade dig ville han nok have undgået at være farm.

Du er ikke jordens centrum.

Hvis ikke, så har han i hvertfald investeret enorme mængder af tid på at bygge og organisere det her op.
    host...

Så hvorfor kun en hær ?

Fordi han efter længere tid som farm har indset at han ikke er aktiv nok til at gide spille mere og så smider han lige sin hær i hovedet på dig for dog at genere dig lidt som tak for farmning inden kontoen slettes?

Jeg kan kun se et svar. Og det er at han har fået besked fra multihunterne, om at hvis han laver
    noget ud over at angribe mig med soldater, så bliver hans konto spærret.

Det er en absurd tanke. Hvis du må angribes med soldater må du også angribes med katapulter. Hvorfor skulle en Multihunter true en spiller som ikke gør noget galt? Hvis du tror din lokale Multihunter er så korrupt så skriv til Admin.

Jeg tømte hans byer endnu et par dage, og der skete ikke noget, ud over at jeg fik de samme store
    gevinster, efter han var stoppet.
    Så satte jeg min konto til sletning. Og loggede af.

Orv jeg havde ret - han var stoppet siger du? Jamen så VAR det jo derfor han smed hæren efter dig. Ha ha ha ha...

Jo fordi hvis jeg fortsatte, så ville jeg for det første træde på en slået mand. Det kunne så være
    det det er.. Men Jeg ville så også fortsætte i hans sko.. Dvs jeg ville være gået ind og fortsat
    med at være ham. I et system, som er noget lort.. AD !!

Du gav op fordi en ud af flere tusinde andre var stoppet? Jeg har pludselig indset hvorfra du fik den der absurde tanke om en mand som er besat af hævn og kun tænker på en ting... prøv et spejl! Alle de ting du dog projekterer over på den spiller.

Råd: Forældre bør simpelt hen forbyde deres unger at spille der her spil.

Ganske enig, jeg tror ikke du er gammel nok. Jeg er glad for man skal være 18 eller have forældrenes tilladelse for at spille.

Citat Oprindeligt Skrevet af big-fufu Vis Indlæg
    så det kan betale sig at få børn væk fra spillet, da det distrahere ens skolegang..
    De er da gode farme, og nogen af dem er faktisk gode dag-sittere.

Citat Oprindeligt Skrevet af stitch Vis Indlæg
    Kender til mange dual og trippel kontoer, der starter med hver deres konto - de bruger så en hulens masse tid i 2-3-4 uger på at bygge ress felter op i hver deres by..
    Derefter vælger de den konto med størst potentiale og satser på den - meget naturligt...

derudover er der også muligheder for et godt boost i alliance regi, da Travian's regler kun siger man ikke må pulte eller overtage byer fra alliance medlemmer, men derfor må man gerne plyndre egne medlemmer og kan ikke straffes for dette

Du må gerne pulte og hjælpe med at nedsætte sammenholdet også sidst jeg kiggede i reglerne? Hvorfor udtaler folk sig om regler når de ikke læser dem?

man behøver nu ikke have spillet i flere år eller flere servers for at se alle mulighederne der er i spillet, det drejer sig vel bare i bund og grund om at få lidt tips og tricks i starten og så udvikle sine evner..

Man behøver ikke have spillet længe nej, men hvis man giver op efter FNIS sølle tre måneder - og ikke engang har prøvet et slutspil - tja så er man sikker på ikke at ende i en alliance med erfarne spillere som ikke gider spilde deres tid.

Tilsidst har jeg lige ET spørgsmål... hvorfor hælder du det her vand ud af ørerne under ideer og ikke under brok?
    CENSUR
    du har ikke ret til at skrive ma1974 nogen som helst steder på dette forum!

Spejder
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Alder
    28

Standard

Får du et kick af at være så arrogant? Føler du dig stor ved at svine mindre erfarne spillere til? Føler du dig klog ved at blive personlig?
    Last edited by havnern; 15-02-2010 at 15:50. Begrundelse: Censur

Tiger
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008

Standard

person smukt skrevet du har lavet noget fantastisk og et smukt indlæg... bliver helt glad inden i over at læse dit svar... brakkenben... dit indlæg er en omgang lort uanset hvor meget du læser det

Krokodille
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Alder
    28

Standard

Brakkenben, sæt dig ind i tingene inden du udtaler dig, det der, er næsten sjovere end Mr. Bean.

Ma19xx, hvor lang tid brugte du på det indlæg? Lang besked, mange citationer, ingen store stavefej.
    Det jeg mener er: Den tid du brugte på at skrive indlægget, er det, det hele værd?
    Dkx 2 Mgama
    Dkx 3 Mgama -Rotten-
    Dkx 4 S-M / Tufg
    Dkx 5 Manus Nigra\Amante /GIH
    Dkx 6 Manus Nigra / NWA
    Dkx 7 Fedtegreven / DØF
    Dkx 8 lawlolawl / GGG
    Dkx 9 Acadian / Titans

Bjørn miss sofie's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Geografisk Sted
    tæt på

Standard

Mystisk at dette er dit første indlæg i dette forum?

Spejder Piratten's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af ma1974 Vis Indlæg
    Kontorepræsentanter skal spille til kontoens fordel, men der står ikke længere at man ikke må lave en konto kun for at støtte sine venner hvis man nu mener det er til sin fordel at gøre det på den måde. Fordelen kan eksempelvis være at man er med i en bestemt alliance og enhver har lov til at definere sine egne prioriteter. Anfør derfor præcist hvad der er ulovligt for fremgangsmåden.
    så må man gerne få nogle til og lave konto (gerne flere), som så kan bruges til farme .

og hvem mener der er sket nyt på travian-forum, det er mest nye navne/nick
    og det kan være de samme personer, som bare har taget et nyt eller gammelt nick i brug .

jeg har for lang tid siden opgivet og læse alt på dette forum, da noget er uddateret og ubrugeligt
    jeg har lært spillet på den hårde måde og (måske) været heldig og få de rigtige råd, fra de rigtige folk .

jeg husker stadig, noget med en såkaldt "strejke" og nogen som ikke ville være "medhjælper" mere .

men man har et standpunkt, til man tager et nyt !
    S3 - peace Z00
    S3 - Piratten DP (det vildeste sted på serveren)
    S1 - Piratten MØG
    S4 - Piratten FLAN Lær af igår, lev nu og drøm om imorgen

Spydkæmper
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af big-fufu Vis Indlæg
    han siger at travian er et ondt spil :P
    det er ens eget valg, som sagt, så bruger man tid på spillet, det er her problemet er, ikke at man bliver farmet og derefter tuder ihjel..
    man læser jo hvad man vil og bider mærke i de ting man vil

jeg syntes stadig tråd starter rammer nogle points, som nybegyndere faktisk også kan drage nytte af..
    de kan jo netop i denne tråd få ideer til hvordan de selv kan booste deres konto - netop ved at få nogle venner til at starte og bygge deres ress - for derefter at bruge dem som farms..

det sjove hvis man kigger på fks speed serveren, er at mange alliancer kicker deres medlemmer ud ved rød prik/inaktivitet - hvorfor ikke lade dem blive og farme dem som gale ??
    travians regler siger nemlig ikke noget om det er ulovligt - og muligheden for andre spillere opdager de er inaktive er forholdsvis mindre så længe de står i en alliance - end hvis de smides ud..
    Smack

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009

Standard

ja fin historie men som sådan er det jo ikke forbudt at plyndre sine skole kamerater ? velda og som sådan ville en multihunter ikke forbyde at angribe med kata...dog ville han give kontoen en straf vis der var bevis for noget...

1 hær meget normalt ved deff spillere

personligt fortrækker jeg 2-3 hære...(cleanere ) og deff for resten så man har grundlag for at klare sig selv

men fair nok grinern indlæg :p
    en del erfaring..mange servere..mange slag..mange venner..mange fjender...vi ses der ude (;

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Tilsvarende Tråde

1. [EF] Opsætning af byer ! efter overtagelse af byer
    By Bondebjerg in forum Ideer / Ønsker / Forslag
    Besvarelser: 5
    Sidste Indlæg: 08-03-2014, 21:00
  2. farm
    By topmarketer in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 14
    Sidste Indlæg: 24-05-2009, 14:11
  3. En farm der ikke ville forblive en farm.
    By tium in forum Server 1
    Besvarelser: 10
    Sidste Indlæg: 28-02-2008, 19:12
  4. Me vs farm
    By MR. smart guy in forum Server 1
    Besvarelser: 8
    Sidste Indlæg: 02-02-2008, 22:21
  5. Farm
    By Tigers in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 16-05-2007, 11:36

Tags i denne Tråd