Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18
    Slange
    Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af havnern Vis Indlæg
    Hvis man ikke selv opdaterer sin browser, mens man har negativ korn prod., vil tælleren gå i minus. Når den opdateres, vil man have plus i lageret igen, og de "nødvendige" antal tropper vil dø
    "Nødvendige antal tropper" Hvis der ikke kan være et negativt indhold i et kornlager altså kan man måske det nogle steder i verden, man kan tale om overfyldte kornlager men underfyldte har jeg dog aldrig hørt om. Kan man fylde et glas med en negativ mængde væske, dette er fysisk umuligt. Hvis man taler om at noget kan være negativt så er det for de at man skylder noget. Og det gør man vel ikke så længe de ikke kan dø af sult.

Så spørgsmålet klart hvor på i reglerne står det?
    Hvordan kan 4000 økser dø af sult på en halv time i en by med minus 120k
    Økser har værdi på 70korn altså skulle der mangle 280k korn i denne på kun en halv time

Men som sagt dette forhold har vi som spillere aldrig fået oplyst, så hvordan skulle man kunne tænke sig til at man ikke fra spilskaberen side havde tænkt over de normale fysiske love.

Spejder
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Alder
    27

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Den hurtige... Vis Indlæg
    "Nødvendige antal tropper" Hvis der ikke kan være et negativt indhold i et kornlager altså kan man måske det nogle steder i verden, man kan tale om overfyldte kornlager men underfyldte har jeg dog aldrig hørt om. Kan man fylde et glas med en negativ mængde væske, dette er fysisk umuligt. Hvis man taler om at noget kan være negativt så er det for de at man skylder noget. Og det gør man vel ikke så længe de ikke kan dø af sult.

Så spørgsmålet klart hvor på i reglerne står det?
    Hvordan kan 4000 økser dø af sult på en halv time i en by med minus 120k
    Økser har værdi på 70korn altså skulle der mangle 280k korn i denne på kun en halv time

Men som sagt dette forhold har vi som spillere aldrig fået oplyst, så hvordan skulle man kunne tænke sig til at man ikke fra spilskaberen side havde tænkt over de normale fysiske love.
    Jeg tror ikke, du læste min post. Hvis man har negativ kornproduktion pga. tropper, vil man miste korn med tiden. Hvis man ikke opdaterer sin browser, vil kornlageret falde konstant til en meget høj (lav?) negativ værdi. .. hvis browseren ikke opdateres. Det er rent visuelt, det har ikke noget med "virkeligheden" at gøre, travian opdaterer kun browseren automatisk ved færdiggørelse af bygninger samt ved hjemkomst eller angreb (troppebevægelser).

Det sidste ved jeg intet om, men kunne være, man skulle regne på det tal. Der er sikkert en logisk forklaring

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    30

Standard

Ren matematisk hvordan kan man så have en negativ mængde korn i et kornlager?
    Jeg spørger bare hvor er logiken i det?
    Det må klart også anses som en fejl i spillet og ikke bare en oplysnings fejl.
    http://forum.travian.dk/showthread.php?t=3832 kan du læses om 0 korns beregning.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Slange
    Tilmeldingsdato
    May 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Ridder Huma Vis Indlæg
    http://forum.travian.dk/showthread.php?t=3832 kan du læses om 0 korns beregning.
    Hvad skal jeg bruge at læse om dette for??

Det har intet med sagen at gøre, vi snakker om et stor minus som er kommet på en konto fordi at den ikke er opdateret, en beregnings metode som ikke er oplyst i de normale regler og som ikke er logiske. Det vil normalt tage over 2 timer for 4k økser at dø i en by med minus 120k nu dør de på kun en halv time, det er dette der ikke er logisk og som denne skrivelse er om.

Se dette eksempel:

> Freden starter: 31/12-09 kl. 12:00
    > Freden slutter: 1/1-10 kl. 12:00
    > Ingen sult til: 2/1-10 kl. 12:00
    >
    > Sidste klik på landsbyen: 1/1-10 kl. 20:00
    > Næste login og klik på landsbyen: 2/1-10 kl. 12:30
    >
    > I ovenstående eksempel beregnes sulten fra 1/1-09 kl. 20:00 til 2/1-10
    > kl. 12:30 idet der ikke er opdateret.

Dette var admin@travian.dk svar på dette.

Og nu spørger jeg så så smukt igen om hvordan der kan være en negativ mængde i et lager?

Community Manager Rasmus's Avatar
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Alder
    40

Standard

Og nu spørger jeg så så smukt igen om hvordan der kan være en negativ mængde i et lager?
    Eksempel:

Freden starter: 31/12-09 kl. 12:00
    Freden slutter: 1/1-10 kl. 12:00
    Ingen sult til: 2/1-10 kl. 12:00

Sidste klik på landsbyen: 2/1-10 kl. 10:00
    Næste login og klik på landsbyen: 2/1-10 kl. 12:30
    I ovenstående eksempel beregnes sulten fra 2/1-09 kl. 10:00 til 2/1-10 kl. 12:30

Sulten i denne landsby beregnes fra 2/1-09 10:00 til 2/1-09 12:30 da der ikke blev genindlæst og den ikke "ved" at der var fred/"ingen sult".

På forsiden stod der:
    Dvs. at den 2/1 kl. 12:00 vil tropper igen kunne dø af sult såfremt de ikke har korn til rådighed.

Som en anden i denne tråd skriver vil man opleve det samme hvis man har en høj negativ produktion. Man kan se at korntællerens minus bliver større og større. Når der opdateres enten ved at man klikker på landsbyen eller bliver angrebet, foretages beregningen for sulten og et antal tropper vil forsvinde.

Jeg vil sørge for at den uddybende forklaring bliver skrevet ind i info om fredstider.
    Der er dog informeret om at man skal sørge for korn til når tropperne igen kan dø af sult og dermed er det ikke muligt at yde nogen form for erstatning i den slags sager.

Denne tekniske detalje en del af årsagen til at der går 24 timer fra fredens ophør til tropper igen kan dø af sult. Mange spillere får den gode ide at samle deres tropper i små byer og derved spare korn, det er så meningen at man i de 24 timer efter fredens ophør har mulighed for at komme online og få styr på kornsituationen inden tropperne igen vil begynde at sulte.

Tilmeldingsdato
    Jan 2010

Standard

er ny i spillet, og kan ikke finde ud af hvor dette skal finde sted....

„De første dage efter registrering, er du beskyttet mod angreb fra dine medspillere. Hvor lang tid du endnu er beskyttet kan du se ved at tilføje denne kode: [#0] til din profil.”

når jeg kikke i min profil, så står der allerede denne kode under "bearbejd profil" og nede i feltet "begynderbeskyttelse" i feltet "BB", men jeg kan ikke få noget ud af at skrive det andre steder.
    Er der nogen der kan hjælpe.

Bjørn
    Tilmeldingsdato
    Feb 2008

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af TulleStribse Vis Indlæg
    er ny i spillet, og kan ikke finde ud af hvor dette skal finde sted....

„De første dage efter registrering, er du beskyttet mod angreb fra dine medspillere. Hvor lang tid du endnu er beskyttet kan du se ved at tilføje denne kode: [#0] til din profil.”

når jeg kikke i min profil, så står der allerede denne kode under "bearbejd profil" og nede i feltet "begynderbeskyttelse" i feltet "BB", men jeg kan ikke få noget ud af at skrive det andre steder.
    Er der nogen der kan hjælpe.

så smuttede vi lige out of topic for et sek. der
    men du skal indsætte [#0] som profil tekst
    så skulle du gerne kunne komme videre
    skyd ikk budbrigeren.
    det er for det meste ikke hans skyld

mvh petersen

Tilmeldingsdato
    Jan 2010

Talking Tusind tak

Tusind mange tak Petersen
    Det hjalp jo gevaldigt.