Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 11
    Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    45

Lightbulb Info: En TP - Timeproduktion

Som meget få måske har tænkt over da §3.1 blev ændret, forsvandt også en definition på hvad en timeproduktion er.

Med de regler der hørte til 3.1 måtte man fratrække kornforbrug til tropper.
    Med 3.6 må man fratrække kornforbrug til tropper OG indbyggere.

Du har derfor en større TP end du tror!

Det gør det meget nemmere for alle at beregne en TP.
    For at beregne en TP for en by skal man blot lægge de tal sammen som jeg har markeret på billedet.
    For tømmer, ler og jern er det blot de tal som findes i kolonnen til højre, men for korn benyttes tallet i menuen øverst bag "korn med rødt kryds" til højre for /

Bemærk venligst: Råstofforsendelser - Uddybninger af spilleregler hvor man kan læse mere om hvad man må og ikke må, i forbindelse med en timeproduktion og eksempelvis et WW eller en sitter eller...
    Last edited by ma1974; 05-12-2009 at 22:33. Begrundelse: tak til QBlueFox som kender forskel på højre og venstre

Falanks
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Standard

Super guide

Tilmeldingsdato
    Jul 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af ma1974 Vis Indlæg
    Som meget få måske har tænkt over da §3.1 blev ændret, forsvandt også en definition på hvad en timeproduktion er.

Med de regler der hørte til 3.1 måtte man fratrække kornforbrug til tropper.
    Med 3.6 må man fratrække kornforbrug til tropper OG indbyggere.

Du har derfor en større TP end du tror!

Det gør det meget nemmere for alle at beregne en TP.
    For at beregne en TP for en by skal man blot lægge de tal sammen som jeg har markeret på billedet.
    For tømmer, ler og jern er det blot de tal som findes i kolonnen til højre, men for korn benyttes tallet i menuen øverst bag "korn med rødt kryds" til venstre for /

Bemærk venligst: Råstofforsendelser - Uddybninger af spilleregler hvor man kan læse mere om hvad man må og ikke må, i forbindelse med en timeproduktion og eksempelvis et WW eller en sitter eller...
    Så blev jeg forvirret..

Korn til venstre for skråstregen viser vel forbruget man har?

Der er 173 i produktion i det viste tilfælde samt 135 i forbrug (tropper/indbyggere). Er det så ikke reelt tallet til HØJRE man har som TP?

Falanks
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af QBlueFox Vis Indlæg
    Så blev jeg forvirret..

Korn til venstre for skråstregen viser vel forbruget man har?

Der er 173 i produktion i det viste tilfælde samt 135 i forbrug (tropper/indbyggere). Er det så ikke reelt tallet til HØJRE man har som TP?
    hvad giver 173+135 ? :rolleyes:

Rambuktræ
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af paivinen Vis Indlæg
    uhh, det kan jeg ^^

308!

Tilmeldingsdato
    Jul 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af paivinen Vis Indlæg
    Og derfor kan jeg se det er rettet af TS at det er til højre og ikke til venstre.. så lad da være at smile sarkastiske smileys når nu startindlægget HAVDE en fejl...

Bjørn
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009

Standard

Jeg kan ikke forstå at travian teamet i tyskland ikke får lavet så man kan se hvor stor ens time produktion er og hvor meget man har sendt til andre på en dag.

Der er så mange som er blevet spærret på grund af have at sendt for meget til andre, det er især svært at holde styr på når man har mange byer og er flere på en konto.

Det ville gøre at spillet ville være mere bruger venligt og man ville ikke kunne sige at det viste man ikke når MH lukker en. funktionen må findes!! hvordan ellers kan MH finde ud af at man har sendt for meget. Hvis man bliver får vist at det var din time produktion og det sendte du for meget den dag vil der så være så meget brok?.

Spejder Piratten's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009

Standard

som jeg forstår en TP

det er på 24 timer og ikke fra kl. 00:00:01 til kl. 00:00:00
    så hvis man sender ½TP kl. 16:45 og 21:35, så kan man sende ½ TP næste dag kl. 16:45 og igen kl. 21:35
    Last edited by Piratten; 06-12-2009 at 19:52. Begrundelse: tiden
    S3 - peace Z00
    S3 - Piratten DP (det vildeste sted på serveren)
    S1 - Piratten MØG
    S4 - Piratten FLAN Lær af igår, lev nu og drøm om imorgen

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af kirkegården Vis Indlæg
    Jeg kan ikke forstå at travian teamet i tyskland ikke får lavet så man kan se hvor stor ens time produktion er og hvor meget man har sendt til andre på en dag.

Der er så mange som er blevet spærret på grund af have at sendt for meget til andre, det er især svært at holde styr på når man har mange byer og er flere på en konto.

Det ville gøre at spillet ville være mere bruger venligt og man ville ikke kunne sige at det viste man ikke når MH lukker en. funktionen må findes!! hvordan ellers kan MH finde ud af at man har sendt for meget. Hvis man bliver får vist at det var din time produktion og det sendte du for meget den dag vil der så være så meget brok?.
    Helt enig

Og så kunne MH koncentrere sig om andre ting i stedet. Og man kunne sætte en advarsel på om man virkelig ønskede at sende mere en 1 time om dagen

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    45

Thumbs down

Citat Oprindeligt Skrevet af kirkegården Vis Indlæg
    Jeg kan ikke forstå at
    Citat Oprindeligt Skrevet af Stritten Vis Indlæg
    Helt enig
    Der er kun en ting at sige til jeres mangel på forståelse: læs alle de mange gange emnet har været debatteret under idéer i forum.
    CENSUR
    du har ikke ret til at skrive ma1974 nogen som helst steder på dette forum!

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. At få timeproduktion data ned i Excel
    By TormDK in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 1
    Sidste Indlæg: 29-07-2009, 11:56
  2. Timeproduktion
    By Villevarn in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 5
    Sidste Indlæg: 25-04-2009, 22:03
  3. Beregning af timeproduktion
    By Pluto in forum Arkiv