Viser resultater 1 til 1 af 1
    Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    47

Lightbulb Info: Hvad er IRC?

Der er mange måder at kommunikere med hinanden på - også i Travian.
    Foruden IGM og dette forum, er der noget som hedder IRC.

Hvad er IRC?

Bogstaverne er en forkortelse for Internet Relay Chat. Det er en måde hvor man skriver direkte til hinanden, her-og-nu, i modsætning til et forum hvor tingene bliver gemt og man kan læse det længe efter det er skrevet. Det kræver altså at de personer du kommunikerer med er på IRC samtidig med dig. Det er ligesom msn, men kræver ikke at du "godkender" en masse mennesker.

Hvordan finder/bruger jeg IRC?

Ude til venstre i din menu finder du punktet Chat - klik på det - er du logget ind på din konto har du allerede et passende navn. Alternativt kan du klikke HER og se hvad din browser finder på.
    Du kan også bruge et program der er specielt beregnet til IRC.

Uanset hvad du benytter til IRC er princippet en boks med tekst der ruller forbi (hastigheden afgøres af hvor hurtigt nogen skriver noget nyt), og (nederst) en mindre boks hvor du kan taste det som du vil tilføje. Du skal afslutte din indtastning med enter eller ved at klikke på en ok knap før den tilføjes i den boks som alle kan læse. Bemærk også at boksen altid vil virke tom når du ankommer fordi du jo ikke ved hvad de andre har talt om før du ankom. Du kan se de andre ude til højre.

Du kan afsende tekst, eller du kan afsende en kommando. En kommando kan være at skrive /whois T den kommando vil give dig information om hvem eller hvad T er, på samme måde kan du finde information om andre der er til stede. Eksempelvis kan du skrive /away til frokost og nu vil andre kunne læse at du er til frokost indtil du kommer tilbage og skriver /away for at fjerne det.
    Hvis du ønsker at lære om IRC er der mange gode steder til det, men husk at #travian.dk er et sted hvor vi primært snakker om spillet travian, ganske som der også findes kanaler til Imperion og Wewaii og Travians - der er noget for enhver smag.

Hvordan opfører jeg mig på IRC?

Det kan være en god idé at kigge før man siger noget, men vær ikke bange for at sige "hej". Nogle kanaler kræver man skal tale engelsk eller tysk, men oftest vil man få en advarsel. Så længe du ikke skriver med farve eller RÅBER med store bogstaver eller andet der er ubehøvlet opførsel på nettet, så er Travians kanaler beregnet for at hjælpe spillere og derfor vil du ikke blive mødt med fjendskab og uvilje når du heller ikke selv udviser det.

Du kan roligt spørge om Travian ting i #travian.dk men husk der kan være nogen som måske spiller blandt dine fjender, så oplys ikke troppetal hvor alle kan læse dem - og huske alt du siger måske kan ende på Google.

Hvem bestemmer?

Personale er til stede for at forhindre at ubehagelige mennesker skal foretage sig ubehagelige ting, og derudover er der automatiske robotter som rydder op. Den mest iøjnefaldende bot hedder T. En anden er Fayntic.

Hvor kan jeg læse mere?

• tutorial
      Jeg kan især anbefale at man læser om at registrere sit nick (navn) med et password, så man kan være sikker på hvem det er man taler med. Medlemmer af teamet kan identificeres på at de udover dette også ofte har en hostmask som indikerer hhv. admin, multihunter eller support således at man ved hvilken autoritet disse taler med.
    • regler for travian på irc
    • travian irc portal
      Det er også her du finder en indicator du kan tilmelde dit registrerede nick.

• #travian.dk @ traviangames stats by Fayntic
      Vores statistik afslører hvornår der er størst chance for at finde os online, og hvem der snakker mest.
      Et tilfældigt citat løsrevet fra sammenhængen kan også være ret morsomt...

Opsummering

Man kan bruge IRC hvis man vil have her-og-nu kontakt, det er godt til at snakke med mange mennesker, uden man skal have deres email og godkende dem. Du kan være heldig at du kan få svar fra en supporter med det samme hvis du har et Travian spørgsmål og der er nogen online. Der kan benyttes en browser eller et særligt IRC program.
    Last edited by Ridder Huma; 13-12-2009 at 02:20.

Tilsvarende Tråde

1. Tak for info'en
    By Lex in forum Server 4
    Besvarelser: 4
    Sidste Indlæg: 23-08-2010, 17:12
  2. Info/Guide: Hjælp jeg bliver farmet!! Hvad gør jeg??
    By Treb in forum Opslag og Guides
    Besvarelser: 38
    Sidste Indlæg: 27-01-2010, 16:45
  3. Info: Hvad er en MultiHunter?
    By ma1974 in forum Opslag og Guides
    Besvarelser: 9
    Sidste Indlæg: 20-01-2010, 13:00
  4. Info: Hvad er Cropdød?
    By ma1974 in forum Opslag og Guides
    Besvarelser: 0
    Sidste Indlæg: 21-12-2009, 20:16
  5. Løsladelse af fanger? Hvad har de med hjem af info?
    By Spunchie in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 3
    Sidste Indlæg: 09-09-2008, 02:18

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •