Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SenesteSeneste
Viser resultater 11 til 20 af 21
    Imperianer Blackburn's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007

Smile

Godt igen Penny.

Det er rart at se hvordan andre spiller spillet - Jeg er lidt mere aggresiv end dig, og spiller heller ikke romer, men det ser fint ud

Jeg tror der skal rettes en lille ting:

"kornkammer trin 3, hvorfor? hvad koster mere end 800 korn?
    helt generelt, så hold dig til råstoffelter og tropper.. det hedder indtjening, indtjening og indtjening, og det kan [VÆRE] ambassade eller akademi give dig."

Burde være ikke erstattes med hverken?
    Last edited by Blackburn; 28-06-2009 at 23:59. Begrundelse: perfektionisme
    Blackburn

Edderkop
    Tilmeldingsdato
    Jun 2009
    Alder
    28

Standard

Bliver alle dine små guides lagt ind under Guides på forum eller bliver de til at finde et ande sted på forum?

Men jeg må nu sige har fåt lyst til at tage en speed mere for at prøve nogle af de guide du har lavet ville ellers været stoppet efter den her speed...

Tiger
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007

Standard

Få det her lille guldkorn ind under opslag :P Vi har brug for hastigere moderator respons.

Høvding P3nnyw1se's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009

Standard

det er ikke noget jeg styrer desværre.. jeg kan ikke poste hos guides..

MrBlaze
    Guest

Standard

Endnu en god guide, bravo P3nny

Brandkatapult
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008

Standard

Ja

Kommer der flere guides

Tilmeldingsdato
    May 2009
    Geografisk Sted
    københavn v

Standard

godt lavet godt til nybegynere

Legionær
    Tilmeldingsdato
    Jun 2009

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af P3nnyw1se Vis Indlæg
    *Obs Alle Priser og tidsudregninger er gjort ud fra Speedserveren*
    *I Denne guide går jeg ud fra vi befinder os ved serverstart*

Dette er et stort emne når vi ikke snakker en specifik race.. alle 3 har nogle forskelligheder..
    dog er den vigtigste ting noget de alle har tilfælles: Du bliver nød til at være meget online, det nytter ikke noget dit råstoflager kun kan holde 800 og du går offline i 16 timer, så bliver du farmet.

I må meget gerne stille konkrete spørgsmål som jeg så vil edit ind i teksten som en problem stilling

Problem: hvad bygger jeg?
    Hvis du ikke vil være en farm, så må du blive en farmer, jeg personligt giver ikke en hat for fælder, de tiltrækker bare flere tropper fra dine fjender der desperat forsøger at hive sine egne ud, og gør også folk mere sure på dig.
    Quest systemet er et godt udgangspunkt, ikke at du behøver at følge den helt til dørs fra starten af, men du får gode bonus ud af den, og jeg vil anbefale en ny spiller at følge quest systemet.

Hvis vi skal snakke lidt forbi quest systemet...
    Det første jeg vil anbefale dig at gøre.. det er at bygge råstoffelter så du kan producere 1 enhed i timen..
    eks: Legionærer: 120(træ) 100(ler) 180(jern) 40(korn)
    så bygger du råstoffelter så det passer med du ca har dig den indtjening der.
    nu kan du producere 1 enhed i timen, og inden at din beskyttelsestid er udløbet, burde du med hvilken som helst race allerede kunne have en 5-6 tropper stående.

skal jeg så fortsætte med at bygge råstoffelter og engang i mellem et par tropper?
    Nej det skal du ikke, du skal producere tropper, og kun tropper, indtil du har en god 20-25 stykker.
    1 legionær kan bære 40 råstoffer, logikken bag det her hedder, "Jeg skal kunne tjene mine legionærer ind igen ved farming" når du er oppe på en 20-25 tropper der farmer, står du pludselig i en situation hvor du faktisk har råd til at bygge råstoffelter, samtidig med at du bygger tropper, ergo: dine tropper tjener sig selv ind.
    hold dig fra
    Kornmaker, kun hvis du er tæt på at gå i minus korn, hverken tropper eller bygninger koster særlig meget korn, og du skal nok få korn ind ved farming, det er hvad man normalt farmer mest af
    ambassade, hvorfor? står du og skal skynde dig i en alliance? penge ud af vinduet, store spillere farmer folk om de er i alliance eller ej, det giver dig ikke beskyttelse at have et navn
    akademi, du har ikke råd til heste alligevel før om et par dage, slap nu af og hold dig til tropper
    råstoflager? ja måske til trin 3 hvis du går offline lang tid af gangen, men hvad skal du bruge det højere til? du bruger alligevel råstofferne når de er der.
    kornkammer trin 3, hvorfor? hvad koster mere end 800 korn?
    helt generelt, så hold dig til råstoffelter og tropper.. det hedder indtjening, indtjening og indtjening, og det kan være ambassade eller akademi give dig.

Jamen hvem farmer jeg så? hvordan undgår jeg at ham fyren jeg vil farme ikke har en masse tropper?
    Din prioritet hedder sådan her..
    1: Germanere,
    2: Romere,
    3: Gallere
    hvorfor? .. fordi Germaner køllerne intet forsvar har, og de kan let tromles ned. derimod har både legionærer og falanker en del i forsvar, tilgengæld har germaner oftest en del tropper.
    her er nogle tip du skal bruge når du skal vælge den rigtige at farme..

Nr1: kig på hans offensive point, hvis den spiller du vil farme har over 4-5 offensive point, så betyder det han selv har tropper, hold dig fra ham.

Nr2: find dem med 3 point i alt
    2 offensive point og 1 defensiv point
    0 offensive point og 3 defensive point
    så betyder det at de er midt i questsystemet, 2 tropper og 1 rotte, og de er døde..
    hvis din modstander har præcis 3 point i det samlet, så er det bare at komme afsted med tropperne.

Nr2: send det hele samlet første gang.. det nytter ikke du kun sender 3-4 legionærer medmindre du ved han ingen tropper har, desto flere tropper du har forhold til din fjende, desto mindre vil dit tab blive.

Nr3: Hold øje med byerne tæt på dig, skriv ned i et tekstdokument hvor mange indbyggere spillerne har i dit 7x7, hvis en af dem ikke er vokset i et par timer, så prøv ham.

Nr4: en lille germaner betyder ikke en svag germaner, mange super gode spillere de kan ligge under 80 population de første 2 dage, fordi det eneste de bygger er tropper og måske råstoffelter
    vigtigt du tjekker om han har nogle offensive point eller for den sags skyld også tjek defensiv

men hvordan sørger jeg for jeg ikke selv bliver farmet?

Nr1: Din modstander må intet få med sig.. ingenting... hvis en spiller 2-3 gange forsøger at farme en by han får 0 råstoffer ud af, så er der en god chance for han ikke kommer igen i lang tid, men hvis bare han får 60 jern med sig, så kommer han tilbage..
    byg trin 1-2 gemmested, og når du så ser et angreb på vej mod dig, så brug alle dine råstoffer, helst på råstoffelter eller tropper, og brug dem så det kommer til at passe med du ikke har nogen råstoffer tilbage.. også selvom du måske havde håbet du ville få råd til den lergrav trin 2.. synd... så køb skovhugger trin 1.. bare du får brugt de råstoffer

Nr2: Flyt dine tropper.. hvergang du bliver angrebet..
    han angriber dig med 6 falanker.. du har 12 legionærer.. han mister 5 falanker og du mister 3 legionærer.. flot... du slog 5 falanker ihjel.. og hvad kan du bruge det til? nu har du mistet 3 legionærer du skulle have farmet med...
    flyt dine tropper hver eneste gang du bliver angrebet, det kan simpelthen ikke betale sig at miste tropper.. dem skal du bruge til farming.

Nr3: bliv venner med folk omkring dig.. du kan ikke bruge inaktive farm venner til noget,
    "Hey P3nnyw1se, tænkte på, jeg bliver lidt angrebet her, kan du ikke hjælpe? så kan jeg eventuelt bakke dig op senere?"
    NEJ!! han er farm, han er sikkert flink, du kan jo give ham nogle tips, men desværre... så er dine tropper ude på en lang tur.. så du kan ikke lige hjælpe med opbakning.

Det lyder hårdt, men bliv nu venner med folk der kan spille...
    hvis der er en spiller tæt på dig du fornemmer ret hurtigt vil blive stærkere end dig.. så skriv til ham, lad være med at lyde desperat eller som en hund der slikker hans sko, gode spillere får tonsvis af "skal vi være bedste venner" beskeder.. skriv eks:
    "Hey får du noget ud af ham der xxx, jeg har forsøgt at farme ham 20 gange og han giver bare ingenting , kan være han er offline om natten"
    indirekte forklar ham du selv farmer folk, lyv af H til, få det til at lyde som om du er online 24/7, men gør det uden at være smart, snak til ham som var i på ligefod.
    Lad være med at bede om hjælp
    Lad være med at spørge om du må komme med i hans alliance
    Lad være med at spørge "hvor mange tropper har du.. ORV.. du har godt nok mange"

Venner er vigtige i området, hvis du får en god kammerat tæt på, kan i sende råstoffer mellem hinanden hvergang i bliver angrebet, og på den måde sørge for fjenden aldrig får noget med sig.

Nr4: Når du går offline... så brug alle dine råstoffer.. så der går noget tid før du ville kunne blive farmet.. hvis du har en stor farmer tæt på dig som gerne vil angribe dig.. så må du komme af med dine tropper..
    måske kender du en langt væk du kan sende dem over til.. hvor turen tager 4 timer hver vej.. hvis ikke?.. så hop ud på landet, og find en helt nystartet spiller.. og angrib ham.. så det tidsmæssigt passer med dine tropper er vendt hjem når du logger ind igen..

Denne guide er pt meget ukonstrueret, og ufuldstændig.. derfor har jeg brug for i lige nu, skriver alle de spørgsmål i må have, osv osv.. så jeg kan få det sat ind og gøre den mere og mere komplet.
    vær opmærksom på .. det her afspejler min spillestil.. og det her er kun 1 måde at gøre tingene på.
    Yes-Yes-yes - dine råd er bare super gode - er lige blevet farmet og det fik ikke en eneste del råstoffer med - og vi led heller ikke tab. Tak det er bare så fedt.

Høvding P3nnyw1se's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009

Standard

der var nogen der efterspurgte en offensiv galler guide?

Rambuktræ
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009

Standard

http://forum.travian.dk/showthread.php?t=7005

jeg vil mene at det er en god off galler guide. du skal nok bruge lang tid på at lave en bedre en end den^^

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 28-10-2009, 20:55
  2. Gallere Farm Guide.
    By Blaze-X in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 16
    Sidste Indlæg: 01-08-2009, 15:43
  3. Undgå at blive en farm. (GUIDE)
    By Blaze-X in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 12
    Sidste Indlæg: 20-06-2009, 21:55
  4. Aswels guide til stoppe med at være en farm
    By aswel in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 15
    Sidste Indlæg: 11-04-2009, 20:35
  5. En farm der ikke ville forblive en farm.
    By tium in forum Server 1
    Besvarelser: 10
    Sidste Indlæg: 28-02-2008, 20:12

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •