Viser resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Travian PLUS

Bobby
    Guest

Standard Travian PLUS

Hej jeg har det der travian PLUS på lige nu, inde i indstillinger er der noget der hedder "Automatisk færdiggørelse" hvorefter der er nogle muligheder, hvad gør den indstilling?

Gallersk Bosætter
    Tilmeldingsdato
    May 2007

Standard

Der står:
    Færdiggør straks byggeprojekter og forskning i denne landsby. (Virker ikke på Palads og Residens)

Skal lige siges at tropper ikke bliver gjort færdigt!

Sige lige til hvis jeg har misforstået dit spørgsmål

Equites Caesaris blueknight's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Geografisk Sted
    sønderjylland

Standard

kunne da ikke forklares bedre :>DS

Bobby
    Guest

Standard

Nej ikke det, det er inde under profil og så indstillinger der står:

Automatisk færdiggørelse
    Egne Landsbyer
    Omkringliggende Landsbyer
    Landsbyer i alliancen

Og så kan man hakke dem af efter hvad man ønsker.

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    48

Lightbulb

Når du klikker på din markedsplads hvilke ting vil du så blive præsenteres for først?

Det er fordele og ulemper ved det hele
    • Egne landsbyer
      Du får hurtigt handlet dine ting, det er reelt bare at transportere ting mellem dine egne landsbyer, men der er ingen fortjeneste.
    • Omkringliggende landsbyer
      Du får hurtigere transporttid, så hvis det haster med at få korn til din sultne hær, så sæt krydset her! Er du derimod ligeglad med om dine handelsmænd vandrer 33 timer hvis du spotter et godt tilbud på ler så lad være.
    • Landsbyer fra spillere i alliancen
      Hvis du vil sælge noget billigt, så lad dit overskud komme alliancen til gode - ikke fjenden. Lad heller ikke fjenden vide hvis du har en masse råstoffer liggende for så skal du nok få uventede gæster...
    CENSUR
    du har ikke ret til at skrive ma1974 nogen som helst steder på dette forum!

Abeanden
    Guest

Standard

lyder rigtigt

Bjørn Wachs-G's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jan 2009

Standard

Dine vise ord, ville gøre gavn for mange folk

duncan
    Guest

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Wachs-G Vis Indlæg
    hvorfor "ville" de gør da gavn

Bjørn
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Wachs-G Vis Indlæg
    Hvis du med ovenstående sætning mener "Dine vildledende ord, vil forvirre mange folk" tja så er jeg enig med dig.

Lad os prøve at søge og se om vi ikke får et rigtigt svar på den måde.

Det første vi gør, er at finde menupunktet Søg i toppen af siden.
    Når vi klikker på Søg vil der komme en lille boks med bl.a. et tekst felt.
    I dette tekstfelt skriver vi det vi gerne vil finde, i dette tilfælde ser det ud som om Bobby gerne vil vide noget om "Automatisk færdiggørelse" så lad os skrive det.
    Nedenstående billede illustrerer hvordan skærmbilledet gerne skulle se ud på dette tidspunkt i vores forsøg på at søge efter svaret.

Vi klikker nu på knappen "Udfør", hvilket vil bringe os frem til dette skærmbillede.
    EDIT: stort stykke grafik som ændrer layoout, i kan se det på http://i39.tinypic.com/2przceu.jpg

Vi har nu 8 tråde vi kan kigge på.
    Tråd 1: Dette er den tråd vi er inde i lige nu, så den hopper vi over.

Tråd 2: Navnet på denne tråd er "Oversættelses rettelser" det lyder ikke som noget vi kan bruge, så den hopper vi også over.

Tråd 3: Igen tyder navnet på at det ikke handler om det vi søger, så vi går videre.

Tråd 4: "hjemkomstrapporter..." lyder heller ikke interessant.

Tråd 5: Flere stavefejl (eller mere sandsynlig nye brugere som har fundet de samme stavefejl som de gamle bruger)

Tråd 6: "Hvad er dette???" ikke et særlig sigende navn på en tråd, men vi kan heldigvis holde mussen over navnet på tråden og uden at klikke, få vist starten af første indlæg i tråden.
    Det vi ser er:

Bingo. Det ser i hvert fald ud som om spørgsmålet handler om det samme.
    Her kan man så vælge at klikke ind i tråden og læse besvarelserne, og man vil så finde følgende indlæg.
    Citat Oprindeligt Skrevet af Joker Vis Indlæg
    Jamen så skal I da få en forklaring....

Det er ikke automatisk færdiggørelse med Guld der tænkes på, men den automatiske færdiggørelse der finder sted i markedspladsen og under forsamlingspladsen.

Som alle plusbrugere ved, hvis jeg ønsker at sende noget til f.eks. min egen by 'julemandens værksted', så vil det være nok at skrive så mange karakterer at det adskiller sig fra andre af mine byer, altså afhængigt af deres navne kan 'j' være nok.

Hvis du aktiverer de to andre, altså 'omkringliggende landsbyer' og 'landsbyer fra spillere i alliancen', så vil markedsplads/forsamlingsplads også automatisk færdiggøre de navne, når der ikke kan herske tvivl om hvad man vil skrive.

Forståelig forklaring?
    Se DET lyder rigtig
    Men for en god ordens skyld så lad os lige kigge i de sidste 2 tråde.

Tråd 7: "Automatisk færdiggørelse" allerede på navnet kan man se at det handler om det rigtige, og kigger man i tråden finder man følgende svar.
    Citat Oprindeligt Skrevet af Zoo Vis Indlæg
    Jeg tror det drejer sig om automatisk udfyldelse af destination. Dvs. du kan nøjes med at taste de første par bogstaver i navnet på den landsby du vil sende til.
    Et lidt kortere svar, men stadig rigtigt.

Tråd 8: Samme navn som tråd 7 så lad os se om der også her ligger et brugbart svar.
    Citat Oprindeligt Skrevet af Treb Vis Indlæg
    Tja.. hvordan forklare man det lige..

Ah.. Et eksempel:

Jeg har 4 byer:
    Landsbyer:
    Otium
    Opes
    Ress
    Pugna

Jeg vil sende korn fra Pugna, min 15cropper til, en af mine andre byer, fx. Ress.. Jeg går derfor ind under markedspladsen og trykker det antal korn jeg vil sende og går over i navne feltet.. nu er det så nok for mig at trykke "R" fx.. og så vil spillet selv regne du at jeg nok vil sende til Ress og så udfylde resten for mig.

Det er hvad det gør at sætte "flueben" i "Egne byer".

Hvis man sætte flueben i de andre så "færdig gøre" den også automatisk ud fra navnene på byer omkring dig og på navne på landsbyer i din alliance.

Håber det var forklaret så folk kunne forstå det.

----

Og Bamso .. det findes nu på alle de andre servere. er en Travian Plus fordel, mener jeg.. hvis jeg da husker rigtig!

Mvh.
    Trebond ..
    lo and behold! endnu et rigtigt svar.

At søge og finde 3 rigtige svar tog under 5 minutter, det kan da næsten ikke være nemmere eller hurtigere.
    Last edited by ma1974; 15-05-2009 at 00:11. Begrundelse: layout forstyrret af grafik

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    48

Thumbs up

Citat Oprindeligt Skrevet af acidraid2 Vis Indlæg
    Hvis du med ovenstående sætning mener "Dine vildledende ord, vil forvirre mange folk" tja så er jeg enig med dig.

Lad os prøve at søge og se om vi ikke får et rigtigt svar på den måde.
    Alletiders så fik jeg også lige rettet en fejl som jeg ikke var klar over. Takker!

Tilsvarende Tråde

1. Besvarelser: 1
    Sidste Indlæg: 08-01-2012, 00:31
  2. Besvarelser: 14
    Sidste Indlæg: 10-02-2011, 13:50
  3. Travian 2 kontra Travian 3
    By Grathe in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 6
    Sidste Indlæg: 04-06-2007, 19:17

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde