Viser resultater 1 til 6 af 6
    Ulv
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009

Standard Force update af clientsidescripting ved angreb

En ting jeg har konstateret med travian, er at stort set alle informationer på ens egen side (landsby) er renderet af et clientside script.
    Dette gør at selve hjemmesiden ikke skal kontakte "hoved travian" serveren, for at få at vide hvor mange resourcer man har i dette sekund. Men - Dette er kun et estimat, hvor man kun får den reele værdi ved at opdatere siden, ved enten at trykke på ens landsby igen, eller f5, eller lign.

Dette virker som regel meget godt til dagligt, hvor det ikke gør det store om man eks har 14995 træ eller 15002 træ.

MEN!
    Dette virker ikke særligt godt når man bliver angrebet!
    Man kan kun se at man bliver angrebet hvis man konstant opdatere siden (aktiv surfer rundt i travian) - ikke hvis man bare lader travian vinduet kører for sig selv, i håb om at man kan se når man bliver angrebet.
    Med andre ord, så ryger hele "tidsadvarsels" ideen, når man som bruger ikke aktivt opdatere/surfer rundt!

Mit håb/bøn er derfor at i får lavet en serverside opdatering af klientsiderne, når nogle sender angreb imod en, så man ikke reelt behøver at opdatere/surfe rundt i travian konstant.

På forhånd tak!

Tiger fousej's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Geografisk Sted
    ??

Standard

Siderne opdatere da af sig selv? Når du får færdgigjort eller får tropper hjem eller lign. opdatere siden selv. Så jeg tror nok problemet er hos dig?

Elefant
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007

Standard

nej problemet er at du har misforstået hende.

hvis man lader vinduet stå i http://speed.travian.dk/dorf3.php for at se oversigten over angreb og lignende , opdaterer den ihvertfald ikke af sig selv.
    Mirar
    Currently: Thanatos
    (Mazursky, Jimmey Dimmick, Tony Montana, RussianRoulette)

Ulv
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009

Standard

Uanset hvor man står, om så det er http://s2.travian.dk/dorf1.php, dorf2 eller dorf3 så er problemet der.

"Siderne opdatere da af sig selv? Når du får færdgigjort eller får tropper hjem eller lign. opdatere siden selv. Så jeg tror nok problemet er hos dig? "

Ja, siderne opdateres semiautomatisk når man får bygninger gjort færdige (Nogle gange, ikke altid!) - Men det hjælper jo ikke på det jeg rent faktisk spørger om.
    Jeg får ikke at vide når nogen iværksætter et angreb imod mig, med mindre jeg konstant sider og trykker f5, eller lign.

LAT
    Guest

Standard

Jeg kan ikke helt huske hvordan (eller om man kan i alle browsere), men kunne en løsning ikke bare være at bede din browser om automatisk at opdatere?

Ulv
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009

Standard

Sikkert
    Men hvorfor ikke gøre det som en del af spillet, at den rent faktisk oplyser dig om nye events, i stedet for at alle sider og trykker f5 i tide og i utide, bare for at se om nogen angriber en.

Selv hvis det er sat til hvert 5. minut, kan du have tabt vigtig tid i dit forsvarsværk.
    Derfor er du mere eller mindre nød til at sætte din klient til at opdatere hvert minut , hvis ikke hvert 30' sekund.
    Gang du selv op i antallet af brugere, og spørg så dig selv om det ikke bare ville være bedre for alle parter at de laver en server forced update af siden, når folk indleder et angreb.

Tilsvarende Tråde

1. Server update.
    By Den Kosmiske Gris in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 10-12-2013, 16:23
  2. Server update
    By 8661marc in forum Arkiv
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 29-03-2011, 23:09
  3. update på analyzer
    By Vildskaben in forum Server 3
    Besvarelser: 60