Viser resultater 1 til 10 af 10
    Nightfall
    Guest

Standard Angreb efter Alliance

Hej Allesammen,

Jeg har et spørgsmål omkring, hvorvidt det er tilladt at angribe et tidligere alliance medlem 1 time efter at angriberen har forladt alliance.

Inde under spillereglerne paragraf 4.1 om landsbyovertagelser, finder jeg disse ord:

Landsbyer der tilhører alliancemedlemer eller forbundsmedlemmer, må ikke overtages før der er gået 48 timer fra vedkommende er fjernet fra alliancen eller forbund. Forsøg på dette, angreb med senator el katapulter o.l inden for 48 timer, vil medføre spærring og straffes hårdt!
    Almindelige angreb og plyndringer accepteres så længe angrebne konto er smidt ud af alliancen/forbund, og der ikke er nogen direkte forbindelse mellem angriber og angrebene.

Dette angreb havde intet med overtagelse af selve byen at gøre, men ren slagtning/plyndring.
    Min situation var således:
    Jeg var i en alliance alt gik fint, pludselig opdager jeg at toppen har oprettet en ny alliance, en af mine tidligere alliance "mates" angriber mig derefter 1 time efter den nye alliance er blevet oprettet, han lå selvfølgelig lige op ad mig, og vi havde aftalt IAP og jeg skulle hjælpe ham defensivt (jeg som galler han var germaner). Dette var aftalt dagene efter serverens start...

For at komme tilbage til det oprindelige spørgsmål.

Må man forlade en alliance, uden nogen varsel(her var det selvfølgelig ikke kun en person). For derefter 1 time efter allerede at starte med at angribe. Jeg forstår der skal være et vist tidsrum, når det gælder overtagelse, men gælder det også med normale/plyndrings angreb? Eller kan man bare joine en alliance for at få en masse informationer og senere udmelde sig og begynde at farme medlemmerne 1 time efter?

Jeg håber ikke dette var for uoverskueligt.

Haeduaner Anger's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Geografisk Sted
    Ved kaffemaskinen
    Alder
    41

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Nightfall Vis Indlæg
    Hej Allesammen,

Jeg har et spørgsmål omkring, hvorvidt det er tilladt at angribe et tidligere alliance medlem 1 time efter at angriberen har forladt alliance.

Inde under spillereglerne paragraf 4.1 om landsbyovertagelser, finder jeg disse ord:

Landsbyer der tilhører alliancemedlemer eller forbundsmedlemmer, må ikke overtages før der er gået 48 timer fra vedkommende er fjernet fra alliancen eller forbund. Forsøg på dette, angreb med senator el katapulter o.l inden for 48 timer, vil medføre spærring og straffes hårdt!
    Almindelige angreb og plyndringer accepteres så længe angrebne konto er smidt ud af alliancen/forbund, og der ikke er nogen direkte forbindelse mellem angriber og angrebene.

Dette angreb havde intet med overtagelse af selve byen at gøre, men ren slagtning/plyndring.
    Min situation var således:
    Jeg var i en alliance alt gik fint, pludselig opdager jeg at toppen har oprettet en ny alliance, en af mine tidligere alliance "mates" angriber mig derefter 1 time efter den nye alliance er blevet oprettet, han lå selvfølgelig lige op ad mig, og vi havde aftalt IAP og jeg skulle hjælpe ham defensivt (jeg som galler han var germaner). Dette var aftalt dagene efter serverens start...

For at komme tilbage til det oprindelige spørgsmål.

Må man forlade en alliance, uden nogen varsel(her var det selvfølgelig ikke kun en person). For derefter 1 time efter allerede at starte med at angribe. Jeg forstår der skal være et vist tidsrum, når det gælder overtagelse, men gælder det også med normale/plyndrings angreb? Eller kan man bare joine en alliance for at få en masse informationer og senere udmelde sig og begynde at farme medlemmerne 1 time efter?

Jeg håber ikke dette var for uoverskueligt.
    Angreb uden katapulter, rambukke og byforforvalter er tilladt i samme øjeblik man ikke længere er i alliance eller allianceforbund.

Krigskatapult
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Alder
    35

Standard

Som allerede sagt, så gælder 48 timers reglen kun ved pultning og overtagelse af by. I det øjeblik du forlader alliancen må dine eks. allierede farme dig, og du må farme dem.

Hvis en person forlader en alliancen, må denne person gerne angribe personer der stadig er i alliancen, også pulte og overtage.

Haeduaner Anger's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Geografisk Sted
    Ved kaffemaskinen
    Alder
    41

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Kattie Vis Indlæg
    Som allerede sagt, så gælder 48 timers reglen kun ved pultning og overtagelse af by. I det øjeblik du forlader alliancen må dine eks. allierede farme dig, og du må farme dem.

Hvis en person forlader en alliancen, må denne person gerne angribe personer der stadig er i alliancen, også pulte og overtage.
    Det er jeg så ret sikker på at ikke er tilfældet. Ellers vil man jo alligevel kunne overtage eller pulte byer fra en der har forladt alliancen, ved også selv at forlade alliancen, og så evt. tilslutte sig alliancen igen når man er færdig med sine angreb.

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    47

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Kattie Vis Indlæg
    Citat Oprindeligt Skrevet af A.B. Vis Indlæg
    Det er jeg så ret sikker på at ikke er tilfældet.
    A.B. har ret - §4 gælder begge parter - man må ikke benytte katapulter og rambukke og byforvaltere i den tidsperiode men må nøjes med at plyndre hinanden.

Travian er et krigsspil. Det handler ikke om at i skal stole på hinanden.

At blive del af en alliance og derved afsløre vital troppeinformation er ikke noget man bare lige gør. At blive dual er ikke noget man bare lige gør. At trykke ok til at acceptere Travians regler er ikke noget man bare lige gør uden at have læst reglerne. Der er så mange facetter i spillet der gør man kan blive ved med at spille det og derfor er det genialt som en diamant.

Man kan endda sætte en sitter på om fredagen i god tro der så er ond nok til at fjerne sig selv som sitter og 48 timer senere plyndrer kontoen for alt hvad der findes af værdi. lad være med at stole på nogen i ikke kender og så bagefter vræle op efter tudekiks...

Det er samme problem som at have 8 online-venner på en konto som co-spillere og skulle stole på at ikke en eneste af dem nogensinde i løbet af et år overtræder en regel der gør kontoen bliver slettet og at man ikke indbyrdes bliver uvenner når kontoen bliver straffet for noget ingen vil tage skylden for selvom en multihunter kan bevise det...
    CENSUR
    du har ikke ret til at skrive ma1974 nogen som helst steder på dette forum!

Nightfall
    Guest

Standard

Tak for svarene.

Jeg tuder ikke, men ville bare gerne have udredt reglerne

Et andet spørgsmål der kommer op er:
    Hvad hvis personens account var blevet hacket?
    Er der overhovedet nogen måde hvorpå man kan få sine tropper tilbage?

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    47

Lightbulb

Tak for svarene.

Jeg tuder ikke, men ville bare gerne have udredt reglerne

Et andet spørgsmål der kommer op er:
    Hvad hvis personens account var blevet hacket?
    Er der overhovedet nogen måde hvorpå man kan få sine tropper tilbage?
    Jeg undskylder hvis du har troet jeg mente det personligt imod dig. Jeg har ikke ment at du har tudet. Jeg havde lidt for travlt og fik ikke finpudset mit indlæg. Pludselig kom der en gæst irl og så måtte jeg afslutte.

Hvis du mener at din konto er blevet hacket skal du rette henvendelse til en Multihunter eller til Admin. Hvis han eller hun kan se at der er tegn på det, kan de hjælpe dig og alle beviserne er til rådighed for eksempelvis politiet hvis du anmelder sagen. Hvis derimod det er dig som har haft et dårligt password, eller det er foregået ved at nogen har hacket din email konto er det ikke Travians problem.

§1.2
    er er ingen kompensation for skader gjort af nogen der kender kodeordet til en konto. Travian Teamet forbeholder retten til at nægte serviceydelser og/eller behandle kontoen for illegalt kodeords deling. Yderligere for en konto der benytter et usikkert kodeord, der nemt kan anskaffes eller gættes, gives der i tilfælde af skade på kontoen, ingen kompensation.
    CENSUR
    du har ikke ret til at skrive ma1974 nogen som helst steder på dette forum!

Nightfall
    Guest

Standard

Ok.

Men hvad hvis jeg var forsvareren, og blev angrebet af en account som jeg havde IAP med og var i en alliance med. (hackeren havde dog udmeldt sig af alliancen, lidt før).
    Jeg bliver angrebet af denne hacker som styrer en andens account, og 10 min. efter er den spærret. Dog ikke fordi han angreb mig, men fordi MH blev opmærksom om sagen.

Er det så bare synd for forsvareren? Fordi hackeren vidste at han blev spærret og derefter sked på samtlige aftaler og bare angreb løs før han nåede at blive spærret?

Haeduaner Anger's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Geografisk Sted
    Ved kaffemaskinen
    Alder
    41

Standard

Ok.

Men hvad hvis jeg var forsvareren, og blev angrebet af en account som jeg havde IAP med og var i en alliance med. (hackeren havde dog udmeldt sig af alliancen, lidt før).
    Jeg bliver angrebet af denne hacker som styrer en andens account, og 10 min. efter er den spærret. Dog ikke fordi han angreb mig, men fordi MH blev opmærksom om sagen.

Er det så bare synd for forsvareren? Fordi hackeren vidste at han blev spærret og derefter sked på samtlige aftaler og bare angreb løs før han nåede at blive spærret?

Personlige aftaler forpligtiger ikke, heller ikke alliancens IAPer. Det er KUN alliancemedlemmer og medlemmer af de alliancer, der er links med grøn skrift til, i allianceprofilen der ikke må angribes.

Du kan ikke forvente at få erstatning fordi andre bryder reglerne når de angriber dig. Det vil jo være fuldstændigt uoverskueligt for multihunterne at skulle til at beregne hvad folk har mistet, hver gang en er blevet angrebet at en hacker, bot-bruger, multiaccounter eller bare en allieret. Har du mistantanke om at nogen ikke følger reglerne, så hjælp i stedet med at stoppe dem,ved at anmelde dem til MH.

Nightfall
    Guest

Standard

Ok, jeg ser det selvfølgelig som lidt irriterende at en andens forbrydelse ender med at gå ud over mig. Havde MH f.eks. spærret kontoen 10 min. før ville han ikke have nået at angribe mig. Jeg forstår at MH har et kæmpe arbejde og jeg respekterer deres arbejde, men når man nu engang betaler for et spil, irriterer det mig at vide at jeg får serveren ødelagt pga. en eller anden hacker. Et var hvis jeg selv havde overtrådt reglerne, men det havde jeg jo på ingen måde...

Jeg takker for alle de gode svar, ma1974.

Medmindre moderator har en kommentár, kan tråden godt låses.

Tilsvarende Tråde

1. Mistet bosættere efter angreb?
    By koxxxx in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 10
    Sidste Indlæg: 19-04-2009, 22:14
  2. Angreb lige efter hinanden
    By Nicolai in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 6
    Sidste Indlæg: 24-11-2008, 10:15
  3. Efter et angreb....
    By Nikolas2100 in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 7