Side 1 af 5 123 ... SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 44

Tråd: §4

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    København

Standard §4

Jeg vil bare lige høre alle de kloge hoveder herinde om det er ulovligt at angribe en man er i forbund med, hvis ikke man bruger pulter, bukke eller stammer og han ikke har givet accept til dette angreb (jeg snakker ikke om det at bevise om der er accept eller ej, men udelukkende om det scenarie)?

At det er dårlig alliancestil er også en anden snak, jeg snakker udelukkende om det kan kategoriseres under §4, venskabelige angreb?
    Retired!

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    47

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af JuliusCaesar Vis Indlæg
    Jeg vil bare lige høre alle de kloge hoveder herinde om det er ulovligt at angribe en man er i forbund med
    jaaa

Haeduaner Anger's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Geografisk Sted
    Ved kaffemaskinen
    Alder
    41

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af JuliusCaesar Vis Indlæg
    Jeg vil bare lige høre alle de kloge hoveder herinde om det er ulovligt at angribe en man er i forbund med, hvis ikke man bruger pulter, bukke eller stammer og han ikke har givet accept til dette angreb (jeg snakker ikke om det at bevise om der er accept eller ej, men udelukkende om det scenarie)?

At det er dårlig alliancestil er også en anden snak, jeg snakker udelukkende om det kan kategoriseres under §4, venskabelige angreb?

Ja, det er ulovligt at angribe alliancemedlemmer og forbund, dog ikke IAPer. Den eneste form for "angreb" der er tilladt mod alliancemedlemmer og forbund, er at sende bosættere UDEN eskorte på plyndringstogt hos en galler, så de derved går i en fælde, og er i sikkerhed.

Hvorvidt angreb på alliancemedlem/forbundsfælle kategoriseres som brud på §4 afhænger vel af flere ting. Angriberen har under alle omstændigheder brudt reglerne, om spilleren der er blevet angrebet også har, det kommer an på hvad der er foregået i det enkelte tilfælde.

Bjørn
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af A.B. Vis Indlæg
    Ja, det er ulovligt at angribe alliancemedlemmer og forbund, dog ikke IAPer. Den eneste form for "angreb" der er tilladt mod alliancemedlemmer og forbund, er at sende bosættere UDEN eskorte på plyndringstogt hos en galler, så de derved går i en fælde, og er i sikkerhed.

Hvorvidt angreb på alliancemedlem/forbundsfælle kategoriseres som brud på §4 afhænger vel af flere ting. Angriberen har under alle omstændigheder brudt reglerne, om spilleren der er blevet angrebet også har, det kommer an på hvad der er foregået i det enkelte tilfælde.
    I reglerne er der ikke angivet nogen form for undtagelse angående bosættere og fælder, hvilket må betyde at der IKKE er nogen undtagelse. Og man må derfor konkludere at det også er et brud på reglerne at angribe alliancemedlemmer og forbund, selvom det kun er med bosættere.

Haeduaner Anger's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Geografisk Sted
    Ved kaffemaskinen
    Alder
    41

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af acidraid2 Vis Indlæg
    I reglerne er der ikke angivet nogen form for undtagelse angående bosættere og fælder, hvilket må betyde at der IKKE er nogen undtagelse. Og man må derfor konkludere at det også er et brud på reglerne at angribe alliancemedlemmer og forbund, selvom det kun er med bosættere.
    Prøv at læse lidt i tidligere tråde om emnet, eller skriv og spørg en MH på den server hvor du spiller.

Flagermus
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007

Standard

Hehe, den skal der lige fnises af
    Smider bare rundt med lidt kommentarer, indtil den dag hvor tyskerne skærer ned på antallet af servere, så der igen kan komme lidt gang i gaden De har så valgt ikke at skære ned, men det burde de stadig overveje. Trav 4 ser ud til at kunne skabe
    gang i gaden så den er jeg hoppet med på for at prøve...

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    København

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af ma1974 Vis Indlæg
    jaaa
    Er Mods nu også begyndt at spamme tråde?

Som jeg ser reglerne står der intet om at man ikke må angribe alliancemedlemmer. Under venskabelige angreb (§4) står der ganske rigtigt at man ikke må, men da det vel næppe kan falde ind under et venskabeligt angreb er §4 vel ikke gældende.

Så hvis du skal svare på et spørgsmål kære Mod, så henvis til reglerne. Husk at færdselsloven ikke er gældende alle steder og når man går en tur ned af strøget godt må overhale de andre fodgængere højre om.
    Retired!

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    31

Standard

ma1974: forklar det bedre end at sige ja... :rolleyes:

To topic

Det er ikke tilladt at angribe sine allymate (alliancemedlemmer) eller forbund. Dog må man godt sende bosættere i fælderne UDEN eskorte (både i plyndring og angreb ) Så længe der kun er sendt bosættere og at det mål er at de skal i fælderne. (husk at aftal med galler inden, kunne jo være han/hun havde fyldte fælder ). Når en medlem er smidt ud (eller selv gået ud) må begge parter (også forbund) vente med at bruge pulter, rams og byforvaltere til de 48 timer er gået. det eneste der er tilladt indenfor de 48 timer er spionage (de skader jo sådan set intet ) og sende plyndringer.

Hvis en anden MH siger det ikke passer, så korrigere det.....

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Rambuk
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    København

Standard

Jeg synes det er super og ret spændende at få mange holdninger til denne sag. Personligt kan jeg ikke se hvorfor det er mere lovligt at angribe med bosættere end med køller.

Faktisk synes jeg tværtimod at det er mere ulovligt at angribe med bosættere end køller (forudsat at den forsvarende ikke er underrettet). Et angreb med bosættere der går i fælder er vel indbegrebet af et venskabeligt angreb og derfor toppen af det der er ulovligt. Jeg kan ikke se denne undtagelse i reglerne nogen steder.
    Retired!

Slange
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008

Standard

Jeg skulle netop til at stille dette spørgsmål da vi har gang i snakken i den lokale alliance omkring netop dette emne.

Hvis der er undtagelser på reglerne, bør dette så ikke fremstå i reglerne? Sådan er selv os n00bz som ikke har været med i en menneskealder har noget at forholde os til?

Side 1 af 5 123 ... SenesteSeneste

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •