Side 1 af 3 123 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 27
    Imperianer
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Lyngby

Standard Guide: Nailzz's guide til Germaner

(oversat af Mee)

Teuton guide – Dansk

Original guiden stammer fra .com forum

Jeg har tilladt mig at undlade Nailzz's længere indledning, hvis i ikke kan undvære den, så skal i være velkommende til at gå ind på .com forummet

Denne guide er meget lang, så jeg foreslår at du læser til og med dag 2, for at finde ud af om denne guide passer til dig. Og derefter læse den i de bidder, som du har brug for
    jeg stopper dig selvfølgelig ikke i at læse hele guiden, det var bare et forslag til jeg, som fortvivler over denne guide

Denne guide er meget lang, så den kan desværre ikke være i et indlæg, så det må i leve med

Notat:
    Germanerne er ikke for folk der er følsomme. Sammenlignet med de to andre stammer er de både langsommere og undtagelsesvis svagere i mange henseender. Så igen, hvis du ikke er en super aggressive, engagerede, meget aktiv, hit n' run spiller, vil jeg foreslå at du spiller romer eller galler i stedet. Hvis du altid vil være sikker i din evne til at forsvare dine byer vil jeg foreslå at du spiller romer eller galler. Hvis du knytter til dine tropper, som er de dine egne børn, og du hænge med næbbet og beklage dig i timer eller dage efter store tab, så er det trist at sige, men så er germanerne ikke for dig. Jeg har altid sagt, at germanere skal være forberedt på at miste alt og være klar til at genopbygge det igen samme. Der er ikke tid til nostalgi, fordi at miste alt er en konstant hændelse for en germaner. Det er bare en dyb hemmelighed for de andre stammer. Hvis de virkelig forstod, hvor meget stærkere, mere afbalancerede og hurtigere de er end Germanerne, bliver denne stamme ubruglig for n00bs og ville kun være nyttigt for de bedste spillere.

Hvis du ikke farmer er du sårbare. Jeg kan ikke understrege det nok. Germanerne er dominerende farmere og masse trop producenter - sådan er det. Der er ikke noget magisk om dem. Deres styrke ligger i deres evne til at trække enorme mængder af fjendens ressourcer hjem, som ødelægger farmens produktion (forøger deres egne) på grund af de enorme omkostninger andre stammer har for at producere tropper. Nu har vi fået sat det på plads... lad os komme i gang med guiden:

Navne, starttidspunkt og placering

Vælg et navn til dig selv, et du holder af. Noget neutralt om dig, især hvis du er uerfaren, for det vil trække lidt opmærksomhed på dig. Det samme gælder for din landsby navne. Du vil have et navn, der starter en følelse af at det her er dig/dit, når du læser, at du er blevet overfaldet eller udspioneret af nogen. Du må ikke vælge noget fornærmende hvis du ikke kan klare de angreb der kommer ud af det. Personligt, når jeg ser "utrolig Fed Fyr har udspioneret Valley Low" det gav mig følelsen jeg talte om. Bynavnet "Valley Low" betyder noget for mig. Byens navn "New Village" rører ikke de samme følelser.
    Der er mange modstandere af tanken om at starte sent på en server. Nogle mener, at du giver andre en fordel, når du lade andre få en god produktionen før dig. Heldigvis for Germanerne, det sidste de bekymrer sig om er produktionen af råstoffer i starten. Mere erfarne Germanere kan starte sent på en server, og stadig være i stand til at undertrykke deres 20x20. På en normal server starter jeg gerne 2 eller 3 dage efter serveren starter, og på speed servere starter jeg gerne omkring 3 dage efter start. Hvorfor? Fordi hvis jeg begynder serveren ved middagstid, ønsker jeg at kunne farme omkring kl.14.00 senest (16.00 på en normal server). Som Galler eller romer foretrækker jeg at starte på dagen, hvor den begynder, med en god afstand fra centrum. jeg har faktisk prøvet at starte 2,5 efter serveren startede, og var stadig med til at vinde WW, men det kan jeg ikke anbefale.

For at undgå problemer med koordinater plejer jeg at holde mine byer på samme sted hele serveren igennem. Det er op til dig hvor du bor, det gør ikke nogen forskel, fordi der er ingen måde for dig at vide, hvem der starter hvor, og hvad deres erfaringer er, medmindre du allerede har aftalt med f.eks din alliance hvor i starter.
    For mig nøglen til god placering er området omkring dig. Det er vigtigt at du får set detaljerne for hvert kvadrat i din 13x13. På den måde kan du begynde at tænke på fremtiden straks. Du skal klikke på hvert felt. Dette kan desværre ikke undgås uden at bryde reglerne. For at gøre det så nemt som muligt, så du kun behøver at gøre det én gang, noterer hotspots i din e-Notesbog eller hvad du nu bruger. Jeg vil gerne have mindst én af hver oase i mit indledende 9x9, endnu bedre ville være 2 med en kombination af korn og et andet råstof (ler / hvede; jern / hvede eller træ / hvede). Dette er smart for mig personligt, fordi jeg foretrækker at gøre min hovedby til en 4x4x4x6. Hvis en oase mangler (siger for eksempel træ), så jeg vil vælge en 5x4x3 for at kompensere.
    Grunden til, at jeg vælger denne strategi oftest er fordi, hvis du mixer oase bonus med råstof bonus bygninger og lvl 10 råstoffelter og (hvis du ønsker det) den Travian Plus bonus, for du en obskøn mængde af ressourcer til at hjælpe med at bygge dine andre landsbyer op (og senere WW) igennem hele serveren. Bonus råstofferne fra starten er bare en gudsgave. Hvis du ønsker at gøre din 15 Cropper eller 9 Cropper din hovedby, det skal du være velkommen til. Jeg har gjort det, og har været meget vellykket. Jeg foretrækker dog min nye metode. Bare lad være med at spilde dine råstoffer på at bygge andre råstof felter end korn, og deres bonus bygninger i en 15 cropper, det er spild af tid og resurser.

Her er en oversigt over, hvordan en ideel 13x13 kunne se ud til en type-A german spiller:
    • Mindst en 15 Cropper OG 9 Cropper i din 9x9
    • Hvede oase «i 7x7 af disse croppers
    • endnu en 15 Cropper OG 9 Cropper inden i din 13x13
    • Varieret oase spots inden for 7x7 (en af hver)
    • 50% + german naboer inden 13x13
    • Flere romerne end gallere
    Ethvert anstændigt variation af ovenstående kan anses for at være godt for germaners velstand. Husk også, at en god germaner ved og værdsætter, at hans første succes er direkte relateret til inkompetence, forsømmelighed og mangel på erfaring af hans naboer. Sådan er det bare. Vær fast, men konsekvent, når du handle med dem. Hvis du giver et løfte, så hold det! Hvis du kan finde en måde at være velvillig på, gør det. Det holder dem fra at slette deres bruger og starte forfra et andet sted. Hvorfor lade en flinkere farmer tage, hvad der retteligt tilhører dig, hvis dine farme flytter? Også, når du farmer dem, skal du ikke være grådige. Bare send et par fyre konsekvent i stedet for en masse fyre periodisk. En hver perfekt parasit ved, at det er bedre at nippe let end at ringe til for meget opmærksomhed på dig selv ved at tage store bidder fra kødet. Nu kommer vi til selve spillet

Skal jeg følge læremesteren eller skal jeg ignorere ham?

For den erfarne spiller, det nye quest system aka læremesteren kæmpe byrd, og vil forsinke dig meget. For noobs og folk som er nye, men har fattet spillet,vil quest systemet nok vise sig at være ganske nyttigt. Den monotone server begyndelse vil blive krydret lidt for dem. Jeg fulgte ikke quest systemet fra start til slut af frygt for, at mine øjne ville forbrænde og få mit hoved til at eksplodere. Jeg nåede imidlertid langt nok til at modtage to dages Travian Plus, guld, en rotte og nogle ekstra ressourcer ( som jeg endte med at bruge på de næste opgave i quest systemet). Fra resterne var jeg i stand til at uddanne 2 eller 3 køller. Problemet er, at det tog halvanden dag at få køllerne ud og farme. Jeg stoppede at bruge quest systemet med det samme, da jeg fik til opgave at opbygge min resterende resursefelter. Jeg havde set alt jeg havde brug for at se, til at kunne komme med et kvalificeret gæt på, hvor resten af min ressourcer ville ende, især uden brug af NPC handler pga manglen på en markedsplads. Nok var nok - Slet. (Læs mere på quest systemet senere)

Begyndelse på Din kampagne

Efter jeg startede forfra, udviklede jeg min type-A planen. Den hurtigste måde at starte med at farme med en minimal risiko – antaget, at du har startet 3 dage efter serveren startede, og de fleste af dine naboer er ude af begynderbeskyttelse:

Første dag

NOTER:
    * Du starter serveren med 3k ressourcer, det er alt du har at arbejde med (og kun i deres nuværende stillinger. Ingen NPC handler huske det)
    ** For at gøre en dårlig situation værre, hvis du tar et forkert skridt, kan du komme til at vente i flere timer på at problemerne løser sig selv.
    *** Husk, er der intet FRI guld her til at starte, så ingen ekstra træ, ingen Travian Plus, ingen offensive bonus fra start osv.

Bygninger og omtrentlige byggetider (afrundet til nærmeste ¼ time) på normale servere:
    1. Main Building lvl 2
    (1 korn) - 45 minutter
    2. Rally Point lvl 1
    (1 korn) - 30 minutter
    3. Main Building lvl 3
    (1 hvede) - 60 minutter
    4. Kaserne lvl 1
    (4 korn) - 30 minutter
    5. To køller
    (2 korn) - 30 minutter

Krav: Træ - 715; Ler - 565; Jern - 605; Korn - 330
    Bliv ikke blive skræmt af det træomkostningernetil den tredje kølle (810). Selvfølgelig kan du vente de ekstra par timer, det tager, for at få den tredje Kølle eller du kan satse og farme med kun to. Hvis du beslutter dig for at farme med to så skal du kun angribe byer med 8-10 indbyggere og det skal være Germanere. Disse modstandere vil højst sandsynligt ikke have tropper - men det er altid et sats.

------>
    Last edited by Ridder Huma; 13-12-2009 at 22:27.

Imperianer
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Lyngby

Standard 2.del

...forsat

Med 3 eller flere køller farm germaniske og romerske landsbyer og hold dig væk fra gallere indtil du har spejdere og nok køller til at klare eventuelle fælder.

På en normal server starter du med en korn prod. på 10p/t. Ovenstående bygninger/mænd har et forbrug på præcis 10 korn p/t (hvis du får den 3. Kølle). Med en prod. på 0 korn p/t. er du nu klar til at begynde at farme på blot 3,5 til 4 timer. Fordi der ikke er nogen gratis guld med det samme, vil tingene gå langsomt når du kun kan bygge en bygning ad gangen.

BEMÆRK: Selvfølgelig, hvis du ønsker at købe guld vil du være i stand til at gøre brug af ”færdig gør straks” og Travian plus. Du vil også kunne bruge NPC handler. Tingene gå meget hurtigere.

Når du har bygget lagret og kornkammeret, skal du kun opgradere dem, efter dit behov, for resten af resurserne skal du bygge så mange køller at du ikke har nogen ressourcer i dit lager. Opbyg dit markede så hurtigt som du kan. Hvis du køber guld, skal du sørge for at bruge dine ressourcer til hurtigt at opbygge flere køller. Hvis ikke, handel gennem markedspladsen med andre spillere som det nu bedst kan betale sig. 8-10 timer efter du er startet bør du stadig koncentrere dig om at opbygge køller.

Inden udgangen af første dag (24 timer efter du er startet), hvis du har købt selv den mindste pakke guld,som man kan,skal du bygge så mange af forudsætningerne for at bygge rådhuset som muligt. Du vil forhåbentlig bygge den i morgen. Du bør allerede have omkring 40-50 køller (nogle vil have mere, nogle mindre) og omkring 5 spejdere. Dit residens bør også være undervejs. Før fu går i seng, bør du sende alle dine tropper (minus 1 spejder, hvis du er på speed) til en landsby langt væk med 2-5 indbyggere. Sørg for, at de er ved at være hjemme igen, når du beslutter dig for at logge på igen næsten morgen. Ingen tvivl om de vil have en masse resurser med hjem. Bare du har plads ressourcerne, når de vender tilbage. Alle tilgængelige ressourcer bør bruges (før du går i seng) så vidt muligt på Rådhus forudsætninger eller flere tropper.

Selvfølgelig vil dem på den normale server opleve nogle forsinkelser. Lad være med at producere tropper den første nat, hvis du ikke vil vågne op og se dem døde, hvis du vil bryde din begynderbeskyttelse på speeden. Du ønsker dem ikke døde, når du vågner op.

Mere om Quest systemet:

Jeg tror, at quest systemet har en vis værdi til mere erfarne spillere, men ikke i begyndelsen. Det bedste ved quest systemet er det faktum, at det holder alle omkring dig fra at bygge tropper med den intensitet, at de normalt ville bygge med. Med en befolkning på 10, har jeg angrebet en befolkning på 51 med 11 køller og jeg stødte kun på 2 legionære og en rotte. Jeg mistede en kølle, men fjenden mistet både legionære og rotten. Bagefter kan du farme byen tør for resurser og fortsætte med at gøre det hos dine andre naboer, fordi de engang ufrugtbare jorde ejet af dine naboer tidligere byggede tropper, blomstrer markerne nu mere end nogen sinde tidligere, fordi quest systemet tvinger dem til at opbygge deres råstoffelter på dag 1 og 2. Jeg har arbejdet med denne ting på S7.com og jeg har ingen grund til at tro, at det ikke ville være endnu mere tilfredsstillende på en speed server.

Efter dette,er alt som normalt i resten af vejledningen. Opbygge tropper, farme, udvide, terrorisere osv. Lige før du bygger din anden landsby, ville jeg anbefale at udføre questene, hvis du vil, hvis ikke for det frie guld, så for at få det irriterende billed væk fra skærmen.

Raiding 101:

1. Dine første plyndringstogter bør ske i grupper af 3 eller 4 køller, i hvert fald indtil du begynder at miste dem til mure, forsvar og fjendens befolkningsvækst.
    2. Så snart du får en plyndrings rapport bør du udsende et andet angreb af passende størrelse, hvis du fik noget ud af angrebet.
    3. Hvis du ikke fik noget ud af dit angreb, og hvis det tur-retur tager en time at komme frem, kan du lige så godt sende en et lille plyndrings togt afsted igen, bare for at være helt sikker.
    4. Hvis du ikke får noget anden gang, så lad byen hvile ud et par timer, og farm den så igen.
    5. Noter det præcise tidspunkt dine fjender går ud af begynderbeskyttels, så du kan angribe dem øjeblikkeligt når de kommer ud af beskyttelsen. Indstil dine Vækkeure og sørg for, at du er klar til at angribe med det samme. Hold got øje med din 20x20 og igen, hold styr tidspunkterne dine fjender kommer ud af begynderbeskyttelse. De resurcer de har når de kommer ud af begynderbeskyttelse (og stadig er lille nok til at have bygget lidt infrastruktur). Jeg sender mellem 55-75 køller til dem, mindre, hvis afstanden er stor. Dette er for at være i stand til at få alt, hvad de har i et angreb. Jeg har ikke planer om at dele deres ressourcer med fremmede. For byer på 2 indbyggere, er alt hvad du behøver for at sende 54 køller. Hver kølle vil bære 59.23 ressourcer fra et fyldt lager, med 800 resurser i.

Psykologien Bag Small Raiding Parter:

Som nævnt i starten, dit mål er at holde spillere fra at slette deres byer. Det er altid en dårlig ide at sende et plyndringstogt på 10 eller flere køller mod en enkelt spiller. Det er altid bedre at stjæle 600 ressourcer fra 5 forskellige mål end 600 fra den samme person for tidligt. Jo flere du angriber, jo bedre dine odds for at få et godt afkast. Hvad sker der, hvis du gætter forkert, og sender alle dine 30 køller mod en enkelt by, og den så er tom? Kig på den tid du har spildt. Du har tilladt din fjende til at se præcis, hvor mange tropper du har, du har givet for meget tid til at genopbygge til dine naboer fra det sidste angreb, du har givet rivaler tid til at plyndre dine naboer og tage de ressourcer,som du burde have været med til at stjæle og sidst men ikke mindst skal du på at hele din hær kommer hjem igen, før du kan angribe en anden .... spild af tid!

Dag to - Party Time

Din hær bør ankommer om kort tid. Tjek reporterne for eventuelle angreb. Hvis der er, lad være med at gå i panik eller blive hidsig.Lad være med at kontakte angriberen. Noter alt hvad der mangler. Tjek dine beskeder. Ignorer trusler. Dem, der søger nåde bør respekteres, men afslås. Være flink men fortsæt med at farme. Giv dem et løfte om at "tage en pause" eller "vælge andre mål, før jeg angriber igen" og ting i den retning. Det vil formilde dem til at blive et stykke tid længere.

I dag er intet mere vigtigt end at få startet nogle fester. Festerne er dyre så der er ikke tid til at læne sig tilbage. Du er nød til at plyndre hurtigt & ofte. Vær sikker på at have 5 spejder hjemme på alle tidspunkter og en 10 andre til at udspionere dine naboer.

på normale servere vil det tage omkring 3 eller 4 fester at få en anden by. På Speed kun 1. Meget af din succes vil afhænge af, hvor mange naboer du har, især i din 7x7. Husk, at du ikke har nogen råstoffelter opbygget undtagen måske et par skovhuggere på lvl 1 og en ler på lvl 1.

Når du har bygget kravene for rådhuset,skal du være sikker på, at du har nok lagerplads til at holde en fest,og at bygge bosættere.

Forsigtige skøn ved udgangen af dag 2: (med et ordenligt 20x20 at farme, og at du har undgået tabe pga overfyldte lagre – naturligvis vil en normal server uden guld være en smule bagefter.)

• Residens: lvl 10 (tæt på lvl 10 på en normal server)
    • Kornmarker: passende niveau for at tillade bygninger og opgradering af strukturer
    • Kaserne: Normal lvl 5 / Speed lvl 1-3
    • Køller: 100-125
    • Spejdere: 5-10
    • Akademi: lvl 10
    o Udforskningerne: kun spejdere!
    • Hovedbygning: lvl 10
    • Rådhus: lvl 1 (1. fest godt igang på speed, sandsynligvis lige begyndt på Normal)
    • Skovfæller: Tre eller fire på lvl 1 på Normal
    • Ler: Tre på lvl 1 på Normal
    • Ingen mure, ingen ambassader, ingen IAP’er, ingen vovet handlinger

Fyld vognen op

Dag 3 er en spændende dag, for nu er det tid til at pakke. Lige meget om du er på spped, eller en normal server får du snart din 2. By idag. Hvis du skulle være kommet bagefter med byggerierne fra dag 2, så færdig gøre dem nu. Bliv ved med at farme, og spionere på dine naboer. Hvis du ikke har startet din fest endnu, så gør det i dag. Kig i dine notater, for ar se hvem der kommer ud af begynderbeskyttelse, og vær klar til at angribe dem. Forstsæt med at ignorere trusler. Hold også godt med alliancer, der bliver startet i området. De vil helt sikkert prøve at optage dig. Sig til dem, at du vil overveje det, og tak for at spørge. Lige nu vil du bare helt koncentrere dig om at få din by ”op og køre”. Hvis du ser en alliance blive oprette, så koncentre mange af dine angreb på ledelsen. Lad dem ikke vokse. De vil true dig, og råbe op om alle de pulter de vil sende lige i smasken, og fortælle, at de er 5, og du er kun 1, og alt det der. Problemet for dem er bare, at serveren er lige startet, og de har ingenting, og de vil heller ikke få noget, for det vil du ikke tillade dem. En strategi de bruger ofte, er den hvor de sender alle deres tropper til et medlem for at dræbe din hær. Så sørg for at spionere på medlemmerne inden du angriber.

I slutningen af dag 3 bør du have:

• 2 eller 3 nybyggere (1 eller 2 på normale serverere)
    • 150-200 køller (under særligt gode omstændigheder)
    • Kasernen: Normal lvl 8 / Speed lvl 5
    • Marked: kun omkring lvl 5 på normale serverer (for at forbedrede dig på at sende resurser til 2. by)
    • Spejdere: 20
    • Rådhusl: (Måske er 2. fest igang på speed, 1. Fest slutter nok på en normal server)
    • Ingen bymure, Ingen ambassader, Ingen udforskninger, Ingen IAP’er, Ingen vovet handlinger

Imperianer
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Lyngby

Standard 3.del

...Forsat

Dag 4 – Flytte dag

Speed server spillere skal være parat til at bygge deres næste landsby, Normal server fyrene er stadig en dag eller to væk, afhængigt af, hvor tidligt du var i stand til at starte din første fest, og det er fint. Du skal stadig farme non-stop og du har nu nok køller til at farme i en afstand af to timers tur-retur. Det kan ske, du burde faktisk ikke modtage nogen angreb. Du kan modtage et lejlighedsvis angreb udefra din 20x20. Disse angreb vil sandsynligvis være fra en langt væk alliance ven af en af dine farme inden for dit 13x13. Normalt består disse angreb ikke af mere end 3 eller 4 let infanteri. Ingen ønsker at tilbringe den første uge af en server med forsvare nogen, så angrebene vil være halvhjertet bare så de kan sige, at de adlydt deres ledere. Hvis du bliver kraftigt angrebet, så er der sandsynligvis noget du gør forkert. Stil dig selv et par spørgsmål:
    1. Er jeg aggressive nok?
    2. Har jeg givet andre mulighed til at tage for mange ressourcer?
    3. Har jeg tilladt søvn, arbejde eller mine små børn til at trænge sig ind på Travian's # 1 plads i mit liv?

Hvis svaret på et af disse spørgsmål er "ja" ... ændre det!

Sørg for, at din næste fest, starter, så snart din tidligere fest stopper. Lige så snart du har bygget din 2. by, skal du sørge for at bygge en forsamlingsplads lige med det samme,for at se hvem der skulle finde på at angribe dig. Forstærk også byen med et par spejdere.

Vælg din anden by

Jeg har diskuteret dette emne igen og igen, og jeg har ændret mit syn mindst en gang om emnet. Her er min nuværende konklusion på sagen. Hvis du kan se på din 13x13 og ærligt vurderer, at der ikke en farlig modstander til dig inden for det pågældende rum, kan du tage alle felter du ønsker. Hvis du har en 15 Cropper eller 9 Cropper nærliggende har du den luksus at vente eller du kan tage den nu. Hvis du ikke tage en Cropper, sørg for, at de felter du vælge enten rør din nuværende landsby eller bevæger sig i retning af din fremtidige Cropper - især på normale servere. Germanernes handelsmænd er for langsomme til at have en spredt ”Rige”, især tidligt på serveren. Du vil have dine landsbyer i en stram kasse-lignende dannelse for nemt at kunne flytte ressourcer og forsvar.

Personligt forsøger jeg altid at vælge en 5 ler by som min anden. Jeg gør det, fordi efterspørgslen efter ler er så stor tidligt især når du skal bygge skovhuggere, kornmarker, kavaleri osv.

Notat

Til den tredje landsby forsøger jeg at finde et tilstødende 5 skovhuggerby, som vil bidrage til at opbygge bygninger og eventuelt forsvar. Min fjerde landsby er enten min Cropper eller min fremtidige hovedby 4x4x4x6. Dette er en svær teknik og bør ikke bare bruges, da den er svær at forstå. På en normal server vil jeg sandsynligvis ende med at tage min Cropper som den 3.by, men ikke senere end fjerde afhængigt af graden af konkurrence i mit område og den afstand, det er fra min nuværende højborg.

JEG BOSÆTTER MIG IKKE PÅ FELTER HVOR EN FARM HAR SLETTET SIG SELV. Det skyldes, at spillet vil hurtigt starte en ny farm der i stedet for den gamle. Der er ikke nogen værre følelse end at have en farm slette, som lå direkte ved siden af dig. Men der er intet bedre end at vågne op og have en ny roommate næste morgen,fordi du unlod at bygge en by der. I disse områder vil der komme nye farme gennem den ¼ af serveren. Folk vil højest sandsynligt: beslutte sig for at leve med det, betale 1 times prodution hver dag eller bare opgive landsbyen i af frustration. Uanset hvad vinder du.

Risici / Belønning til at overveje, når du ikke vælger en Cropper som anden by:

For at være fair, skal det bemærkes, at ved at vente til din tredje eller fjerde landsby på at bygge en 15 eller 9 Cropper løber en alvorlig risiko for at en anden tager den. Hvis du går ud fra denne risiko, så du kan forstå, at du har et ansvar for at stoppe al produktion og bygge katapulter, hvis nogen tager din cropper fra dig. Dette vil få dig til at miste en betydelig mængde tid og skabe andre risikofaktorer. På speed bør dette tage dig omkring en dag, men på normale ca 2 eller 3 dage. For at få cropperen tilbage, er du nødt til at plyndre Cropperen hele (og suppoert landsbyerne til cropperen), og at hindre opførelsen af et palads, samle dit clearing hold, bygge pulter (herunder forudsætninger og en lvl 20 forsamlingsplads), bygge mindst 20 pulter og indsamle de nødvendige bosættere til at befolke landsbyen, når du har ødelagt alt i den. Dette kunne omfatte opbygning af forudsætningerne for bosætterne i en anden landsby, hvis du ikke allerede har dem. Jeg har været i denne position, og det er ikke sjovt, men jeg overlevede.

Bemærk også, at i mellemtiden er dine farme blevet overladt til sig selv og de prøve at få det bedste ud af det her, og vil med det samme begynde at bygge gemmesteder, lave alliancer, forme pagter og lave en offensiv pagt med andre mod dig. Du er ikke rigtig i stand til at koncentrere dig om at farme effektivt eller bygge din kaserne i højere lvl eller bygge hære til at farme med. Derefter skal du regne på hvor lang tid det vil tage for dig, løbende at sende katapulter frem og tilbage til denne landsby. Hvor langt væk er det? Mister du tropper, eller pulter i processen? Hvor lang tid vil det tage at erstatte dem?

Godt med alle dissi ricisi, hvad er belønningen? Jeg tror, at belønningen for at vente med at bygge en Cropper indtil din tredje eller fjerde landsby ligger i din umiddelbare evne til at finansiere og opbygge din Cropper lige så snart du får den. Med 3 eller 4 support landsbyer til din rådighed vil du være i stand til hurtigt og effektivt opbygge din Cropper med det samme. Du bliver ikke nødt til at vente eller bruge store beløb af guld. Jo hurtigere din felterne kommer op jo hurtigere kan du begynde at arbejde på din cleaner.

Risici / Belønning til at overveje, når du vælger en Cropper som anden by:

Hvis du vælge en Cropper som din anden landsby (især en 15) lægger du meget større pres på dig selv til at gøre en af to ting - enten farm mere, hvis det er endda muligt og / eller konsekvent bruge virkelig meget guld. Det faktum, at din første landsby støttes fuldt ud af raiding og din anden landsby (15 Cropper) kun har en af hver ressource,som du ikke vil opgradere alligevel, skal du være i stand til at fastholde din eksistens i mindst halvanden uge mere på en normal server ved kun at farme. Hvis plyndrings betingelserne er ideelle så bør dette ikke være besværligt. Men hvis du pludselig fik rivaler for dine farme eller farme med 8 gemmesteder har du lidt af et problem. Ingen tvivl om din første landsby, der kører på negative korn allerede.

Hertil kommer, at din 15 Cropper også har et behov for ressourcer hvis den nogensinde skal være den Über offensive landsby du ønsker dig at den skal være. Det kan være at du opdager at du begynder at læne dig tilbage og slapper af, og begynder at gå for meget op i detaljer med de ressourcer, du sender for at brødføde dine tropper og bygge kornmarker og Korninfrastruktur (lager, marked, kornkammer, kornmølle) i din 15 Cropper. Når du bygge afgrøder op du skal bruge markedet eller NPC handelsskibe at udjævne dine ressourcer til at opbygge din by / fest Infrastruktur (se nedenfor) til din tredje landsby ... og som du kan se nedenfor, er det temmelig dyrt(i næste kapitel). Men hvis du beslutter dig for at bruge din første landsby for at bygge din tredje landsby (opgradere dit residens til lvl 20 og give afkald på at opgradere din Cropper) vil det koste dig omkring 4 gange så meget, som hvis du valgte at udbygge fra din cropper. Også, hvis du ikke opgradere din anden landsby med det samme så du bliver nødt til at afholde "store" fester i din første landsby for at kompensere for det rådhus du ville have bygget i din anden landsby (hvis det ikke var en cropper). Det betyder, at du skal opgradere dit første rådhus til niveau 10, og derefter at skulle vente dobbelt så lang tid for at festerne skulle slutte, og betale tre-fire gange så meget.

Godt med alle disse ricisi, hvad er belønningen? Den sikkerhed i at vide, at du sandsynligvis vil have Cropperen resten af serveren. Det er en undervurderet følelse. PGA du valgte at bosætte dig på cropperen, har du nu en mulighed til at lave en kæmpe hær, og prisen for det var næsten ingenting, det er uvuderligt. Og hvis du vælger at bruge en masse guld, kan du begynde at opbygge den Cropper op på temmelig kort tid.

Som du kan se, er der fordele og ulemper for begge filosofier. Du skal vælge den som passer bedst til din stil.

Imperianer
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Lyngby

Standard 4. del

...forsat

Dag Fem – Farmer i Oasen

Tid til at opbygge råstofområderne i din første landsby. Jo hurtigere du får dem op desto lettere bliver det at ekspandere. Personligt bygger jeg alle felterne op til 4.lvl Så derfra opgradere jeg en brændehugger til lvl 10. Jeg gøre det samme for ler og derefter for jern lidt senere. Når jeg får træ og ler til 10, bygger jeg bonus bygningerne for træ og ler op til lvl 2 eller 3. Jeg opgradere også mit lager og mit kornkammer til fuld kapacitet, hvis ikke, så mindst til lvl 18,du har stadig ikke har råd til overfyldte lagre.

Med råstoffer fra den første landsby opgradere jeg den anden landsby. Fordi det er en ler landsby for mig, begynder jeg at overveje at bruge byen til at producere de tunge soldater der koster meget ler. Måske det vil være min defensive Teutonrytter depot eller mit første pult fabrik? I hvert fald vil jeg starte med at opgradere med nybygger infrastruktur, der omfatter et lvl 10 residens og et lvl 1 rådhus. Snart vil jeg holde fester uden pause i begge mine byer. Det er sådan, jeg begynder de fleste landsbyer. Her er de minimumskrav for at bygge nybygger infrastrukturen straks i en ny landsby:

• Forsamlingsplads lvl 1
    • Marked lvl 1
    • Hovedbygning lvl 10
    • Akademi lvl 10
    • Lager lvl 10
    • Kornkammer lvl 10
    • Residens lvl 10
    • Rådhus lvl 10
    • Fest - lille (løbende)
    • Bosættere 3
    o Du skal fodre alt dette, så du skal bruge ca en 80-90 korn p/t. Minimalt bør du opgradere hvert hvede området til lvl 2. Dette skulle give dig 90+ korn p/t i landsbyen. Du kan give afkald på nogle af felterne, og bare opgradere dine felter til lvl 1 og et til lvl 5 og bygge / opgradere en kornmølle.
    o Hele denne proces vil koste omkring 190k resurser- have det sjovt!

Dag Seks - Nyd dit værk

Du skal være den første i dit område med en 2. landsby. Du bør også være en af de 4 første på hele server, der har nået dette punkt. Det er vigtigt kun svælge et øjeblik ved dette, fordi dette forhold lægger en pil på din ryg. Du er nødt til at ramme dine naboer hårdt den næste dags tid. Du vil ikke have dem til at føle at de kan angribe din 2.landsby. På dette tidspunkt bør du have omkring 400-500 køller og begge landsbyer bør holde fester. Hold nøje øje med dine Kultur Points. Være parat til at bygge din tredje landsby, når du har opfyldt kravene.

Stop ikke med at farme. Kig efter dem, der kommer ud af nybegynder beskyttelse. Begynde at forske i paladiners i din første landsby. Dette vil udvide din plyndrings rækkevidde og kapacitet. Nu er det tid til at begynde med at opgradere tropper af alle salgs. Bare koncentrer dig om at farme dine naboer, sporer dem, der kommer ud af begynder beskyttelse, farme den nye nabo – og oprette din dominans.

Ved udgangen af dag seks, bør du have din nybygger infrastruktur færdig i din anden landsby. Brug de efterfølgende dage på at holde fester uafbrudt i alle landsbyer og fortsæt med dette mønster og byg en ny by i løbet af et par dage. Husk at holde en stram stil og fortsæt farmingen uden at holde pauser. Når du har nået 5 eller 6 landsbyer Jeg vil anbefale (for min spiller stil) denne konfiguration, hvis det overhovedet er muligt:

• 1. by - 4x4x4x6: Primær farmer by (som snart vil blive degraderet til normal support by) - farming (2000+ køller, 400+ Paladiner) / Supply
    • 2. by - 5 ler: Indledende pult Base med lille escort hær / lerforsyningsby
    • 3. by - 5 brændehugger: spejdere / Fremtidig Defensive infanteri Base / træforsyningsby
    • 4. by - 4x4x4x6: Hovedby / Fremtidig Defensivt kavaleri / kæmpeforsyningsby
    • 5. by - 15 Cropper: Cleaner hovedkvarter (Økser, Teutonridder, rambukke) / Svær angrebshær
    • 6. by - 9 Cropper: Fremtidig farmbase (køller, Paladiner, Rambukke) / Let angrebshær

Efter dine første 6-7 landsbyer er blevet specialiseret, vil resten af landsbyer i dit Rige blot tjene som en form for support depoter. Hvad enten det er ressourcer, defensivt infanteri, defensive TR's osv. kommer du til at forsyne dit Rige hurtigt og effektivt. Når du har nået omkring 20 byer eller deromkring skal de fleste af dine byer tjene et dobbelt formål, sørge for resurser og defensivt infanteri. Jeg går næsten aldrig over 25 byer, med mindre en alt for god mulighed byder sig. 30+ landsbyer tjener som en svaghed for Germanere mener jeg. Jo flere landsbyer jeg har, jo flere skal jeg opgradere og forsvare. Mit liv som en germaner drejer sig om at holde mit 20x20 i skak og støtte min alliance, ikke at overføre resurser fra landsby 30 til landsby 35 for at undgå overfyldte lagre. Det er svært nok at styre de negative kornprodutioner uden ekstra byrder. Du skal også bruge nogle landsbyer med store kornkamre til at lagre alt overskuddet fra din cleanerby. Dette vil blive forklaret senere.

Mere undervejs, men jeg skal lige tage mig sammen til at oversætte det også

the warrior
    Guest

Talking god guide

jeg spiller ikke germaner men galler, så nu ved jeg vordan jeg skal klare de germanere der er i mit område. plus at jeg synes det er en guide som giver en lyst til at spille germaner.

Duffmann
    Guest

Standard

Forstår ikke hvordan man allerede kan have så mange byer på Dag 5 :O! og bygningerne så højt oppe

Imperianer
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Lyngby

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Duffmann Vis Indlæg
    Forstår ikke hvordan man allerede kan have så mange byer på Dag 5 :O! og bygningerne så højt oppe
    Hemligheden er at farme
    og man har kun 2 landsbyer på dag fem

Duffmann
    Guest

Standard

Nåå ... så har jeg misforstået noget ( Læste heller ikk det hele )

Katapult Konzales's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Geografisk Sted
    Jorden

Standard

Godt nok lang ...

Har det ikke taget lang tid at oversætte ?

Eller bruger du bare Google translate, og så retter lidt fejl ?

Imperianer
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Geografisk Sted
    Lyngby

Standard

Jo det tog lang tid, og den er ikke færdig endnu, mangler stadig ca en fjerdedel :s men det må komme senere

Side 1 af 3 123 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Guide: Start guide til Germaner
    By klippen44 in forum T3-guides
    Besvarelser: 7
    Sidste Indlæg: 05-10-2010, 17:20
  2. guide til offensiv germaner???????
    By SplasH in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 3
    Sidste Indlæg: 01-06-2010, 11:44
  3. Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 28-10-2009, 19:55
  4. Guide: Farmning (Germaner)
    By Seirup in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 15
    Sidste Indlæg: 15-05-2009, 22:44
  5. Guide til offensiv germaner (Quest version)
    By schumi__schumi in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 8
    Sidste Indlæg: 04-01-2009, 20:51

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •