Side 1 af 2 12 SenesteSeneste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Tråd: Opbakning

Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Geografisk Sted
    Danmerk

Standard Opbakning

Hvor længe må man have fremmede tropper stående??

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    33

Standard

Så længe du vil.

Dog med madpakker til tropperne er der regler for det:

Råstoffer må kun handles i forholdet 1:1 og råstofhandlerne skal være afsluttet i løbet af 48 timer. En undtagelse til denne regel er forsendelse af korn til at ernære tropper der står som opbakning. Mængden af korn du må sende, skal svare til mængden det kræver at ernære tropperne du har som opbakning. Disse handler skal være sjældne fortagende! (max 3 dages forsendelser i løbet af 14 dage!), og skal stoppe efter 3 dage fra den første forsendelse af korn.
    Dette kan læses under §3.2 i spilleregler

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Legionær
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Geografisk Sted
    Herning
    Alder
    64

Standard

Enten er det dig eller mig der blander reglerne sammen Huma?

§3.1 Generelt

4'de afsnit:
    Hvis dine tropper er sendt som opbakning i en anden spillers landsby, er det tilladt per dag at sende nok korn til at holde tropperne i live i 24 timer.

§3.2 Kontorepræsentanter og Fælles PC brug

Du må ikke fortage ubalancerede handler med ressourcer til en anden spiller, der er påført som "Fælles PC brug". Konti der er i forbindelse med Kontorepræsentant funktionen - eller nogen andre former for forbundne logins, må heller ikke foretage ubalancerede handler. Det spiller ingen rolle om en konto har stedfortræder, eller er stedfortræder hos en anden.

Alle involverede konti (både sender samt modtager) kan blive straffet for brud på disse regler.
    Råstoffer må kun handles i forholdet 1:1 og råstofhandlerne skal være afsluttet i løbet af 48 timer. En undtagelse til denne regel er forsendelse af korn til at ernære tropper der står som opbakning. Mængden af korn du må sende, skal svare til mængden det kræver at ernære tropperne du har som opbakning. Disse handler skal være sjældne fortagende! (max 3 dages forsendelser i løbet af 14 dage!), og skal stoppe efter 3 dage fra den første forsendelse af korn.

Som jeg forstår det, kan man have fremmede tropper stående i ubegrænset tid og modtage madpakker til dem såfremt de fremmede tropper ikke kommer fra en spiller som man er forbundet med via kontorepræsentant eller fælles PC brug!

Hvis man har forbindelse med opbakningen via Kontorepræsentanter og Fælles PC brug, er det at §3.2 kommer ind i billedet.

Nu er jeg jo spændt på hvem af os der har læst og og forstået disse regler rigtigt?

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    48

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Briannospam Vis Indlæg
    Som jeg forstår det, kan man have fremmede tropper stående i ubegrænset tid og modtage madpakker til dem såfremt de fremmede tropper ikke kommer fra en spiller som man er forbundet med via kontorepræsentant eller fælles PC brug!
    Hvis du har tropper stående permanent og modtager madpakker til dem hver dag, så vil du på et eller andet tidspunkt modtage en besked om at du har nået den grænse hvor en MH mener du har nærmet dig den del af §3.1 som lyder:

Hvis kontoens tropper kun eksisterer for at bakke andre op, og hele kornproduktionen dermed bliver sendt fra kontoen, og der yderligere også permanent sendes 1 timeproduktion pr. dag - kan dette ses som misrygtning af kontoen. (må ikke eksistere til støtte for andre konti.)

Permanent opbakning er ok så længe de ikke modtager madpakker, da man kan have brug for at opbygge en stor cleaner til WW eksempelvis, den skal fordeles rundt om så den ikke spiser en ud af huset og slider de små handelsmænd op, men det må forventes at sammenholdet i en alliance gør man kan se ud over sin egocentriske næsetip og uselvisk fodrer sine gæster (ikke lejesoldater), for det fælles bedste og løfter i flok.
    CENSUR
    du har ikke ret til at skrive ma1974 nogen som helst steder på dette forum!

Legionær
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Geografisk Sted
    Herning
    Alder
    64

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af ma1974 Vis Indlæg
    Hvis du har tropper stående permanent og modtager madpakker til dem hver dag, så vil du på et eller andet tidspunkt modtage en besked om at du har nået den grænse hvor en MH mener du har nærmet dig den del af §3.1 som lyder:
    Hvis kontoens tropper kun eksisterer for at bakke andre op, og hele kornproduktionen dermed bliver sendt fra kontoen, og der yderligere også permanent sendes 1 timeproduktion pr. dag - kan dette ses som misrygtning af kontoen. (må ikke eksistere til støtte for andre konti.)

Permanent opbakning er ok så længe de ikke modtager madpakker, da man kan have brug for at opbygge en stor cleaner til WW eksempelvis, den skal fordeles rundt om så den ikke spiser en ud af huset og slider de små handelsmænd op, men det må forventes at sammenholdet i en alliance gør man kan se ud over sin egocentriske næsetip og uselvisk fodrer sine gæster (ikke lejesoldater), for det fælles bedste og løfter i flok.
    Blander du også tingene sammen?

Læs lige §3.1 igen:
    Hvis kontoens tropper kun eksisterer for at bakke andre op, og hele kornproduktionen dermed bliver sendt fra kontoen....

og så det oprindelige spm:
    Hvor længe må man have fremmede tropper stående??
    Hvis feks. hele Blommen's ally, hver har sendt blommen 10% af deres forsvarstropper til Blommen som opbakning, vil de medlemmer der ikke har konto-forbindelse med Blommen, roligt kunne lade deres opbakning stå hos Blommen med madpakker, lige så længe de lyster, så længe de bare husker at bruge resten af deres tropper og råstoffer til i øvrigt at deltage i spillet med. (Farming, angreb osv.)

Hvis der er nogle der har sendt opbakning til Blommen som samtidig har konto-forbindelse med Blommen, må disse max. sende Blommen madpakker i 3 dage i træk.
    Herefter skal disse spillere vente mindst 14 dage inden de igen må sende madpakker til Blommen.
    - Men disse spillere må da gerne lade deres tropper bliver stående ud over 3 dage på Blommen's regning

-Eller er jeg helt galt afmarcheret?

Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    33

Standard

Disse handler skal være sjældne fortagende! (max 3 dages forsendelser i løbet af 14 dage!)
    Dette gælder så vidt jeg ved, for ALLE, også for sittere og fælles pc brugere.

Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Legionær
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Geografisk Sted
    Herning
    Alder
    64

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Ridder Huma Vis Indlæg
    Dette gælder så vidt jeg ved, for ALLE, også for sittere og fælles pc brugere.
    Hmmm...
    Hvordan er det Huma?
    - Du er 'kun' supermoderator, og ikke MH?

Eftersom det er MH der vil træffe afgørelsen i et tvivls-spm. som dette, er jeg bange for at "så vidt jeg ved" ikke er godt nok for mig.

Vil du, eller skal jeg kontakte en MH for at få rene linier?

Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    33

Standard

Kan så sige jeg ER Multihunter. Men jeg siger ikke på hvilken server.

Legionær
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Geografisk Sted
    Herning
    Alder
    64

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Ridder Huma Vis Indlæg
    Kan så sige jeg ER Multihunter. Men jeg siger ikke på hvilken server.
    Ok.

Så mangler jeg bare, at du lige fortæller mig at alle dine MH kollegaer har samme opfattelse som dig omkring emnet.

Derudover vil jeg anmode om at det bliver undersøgt om reglerne omkring opbakning/madpakker kan formuleres mere klart og utvetydigt.
    - Og i så fald, at dette bliver gjort.

Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    33

Standard

Har spurgt Miel om det, og svaret blev:

Citat Oprindeligt Skrevet af Madpakker til tropperne
    Disse handler skal være sjældne fortagende! (max 3 dages forsendelser i løbet af 14 dage!)
    Gælder kun for Sitter og forbund, da hvis man er forbundet (fælles pc bruger) må man ikke sende ubegrænsede råstoffer/korn.

Det var så hans svar til mig.

Side 1 af 2 12 SenesteSeneste

Tilsvarende Tråde

1. Opbakning
    By marcusmeyer in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 2
    Sidste Indlæg: 16-08-2008, 10:27
  2. opbakning (hær)
    By pockethead in forum Kommentarer
    Besvarelser: 3
    Sidste Indlæg: 08-08-2008, 13:12
  3. Opbakning ..
    By Kalleman in forum Spørgsmål