Viser resultater 1 til 10 af 10
    Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    45

Standard Info: Hvad er en MultiHunter?

Hvad er en MultiHunter

De erfarne brugere taler med selvfølgelighed om MH'ere, men de nye som søger efter information, vil kun finde små løsrevne stykker omkring i forum, en enkelt sætning i ordforklaring på FAQ og en kort omtale af "noget med Team" i Spillereglerne.

Derfor vil jeg gerne her beskrive lidt mere hvad en MH er og kan bruges til.

Jeg tager gerne imod forslag til hvad der mangler i guiden, så den kan blive bedre, men spørgsmål bedes holdt udenfor "Opslag og Guides" for at bevare overskueligheden.

Al snak om konkrete MHere eller konkrete sager skal klares med personen selv eller med admin@travian.dk som anført i §8.3 og har ikke noget med denne guide at gøre.

Hvem er MH?

En MH er en person over 18 år som er ansat af Admin med det formål at hjælpe spillerne på en server til at der er fairplay.
    En MH har til det formål diverse værktøj og redskaber til at afsløre snyd, og kan også afstraffe og derved udligne den fordel man kan have haft ved at snyde, så der igen bliver fairplay.
    En MH spiller ikke selv på den server hvor han eller hun udøver sit hverv, og derfor er det en som er neutral og ikke er for eller imod en bestemt person eller en alliance.
    At være MH er et frivilligt arbejde som man gør fordi man gerne vil hjælpe andre og sikre at der også i fremtiden kan spilles Travian på andre sprog end tysk.

En MH er altså ikke en maskine, men et menneske som også skal sove og spise (måske har han eller hun en anden døgnrytme end dig og bor i et andet land), og sikkert har et job og familie og nok spiller Travian på en anden server. Mennesker kan blive syge og komme for sent til busser og de kan lave fejl.

Hvor er MH?
    Find dit kort og led efter 0|0 her finder du altid MH lige i centrum.
    Find din Statistik og led efter navnet Multihunter.

Bemærk at hvis du klikker på Multihunter vil du opdage at de er i en alliance, og det vigtigste er at huske de aldrig nogensinde vil spørge om dit kodeord!

Klik på billedet for at se det i en større version.
    Hvis du læser på deres profil kan du finde gode tips til hvordan du kan kommunikere med en MH for at få det bedste resultat.

Jeg har nogle spørgsmål...

Jeg er ordblind, det er svært at læse alle de regler...
    Prøv www.adgangforalle.dk der kan du finde en smart dims der læser for dig. Ikke at kunne læse, er ingen undskyldning for noget som helst!

Hvad kan jeg bruge MH til?
    Hvis du har sat din konto til sletning og har fortrudt det, så kan MH anullere sletningen for dig.
    Har du under 100 indbyggere og vil skifte navn, så kan MH lave dit navn om.
    Skal du på kursus og behøver tilladelse til at have en sitterperiode over 2 uger, er det også MH du skal have fat så det kan noteres før du tager af sted.
    Skulle du være uheldig at modtage beskeder i strid med §7 fra andre spillere, bedes du også kontakte din lokale MH med navn på afsenderen og besked id'et fra browserens adresselinje.

Hvad har jeg krav på af min MH?
    Det vil være normalt at få svar indenfor 24 timer, hvis du ikke har fået svar der, så prøv at skrive igen og til en af de andre. Måske er der gået noget galt.
    Travian er en stor virksomhed og du kan forvente at medarbejderne behandler dig ligesom hvis du gik ind i en kendt bank eller et supermarked, med høflig neutral betjening og venlig service.
    Hvis du oplever disse ting ikke er i orden så skriv 1 email til admin@travian.dk om din sag med så mange detaljer som muligt og afvent roligt svar.
    Læs desuden §8 for de kolde facts.

Hvem bestemmer over MHerene?
    Det gør Admin og hvis du vil klage over en MH fortæller han naturligvis ikke hvem der har klaget, han er ganske diskret og du kan roligt klage over en MH uden at du bagefter skal være bange for om du så vil blive "jagtet" på serveren.

Hvordan er det nu med oaser og helte? Eller det der med rotte questen?
    Det er meget smartere at du spørger Support om den slags. Kig ude til venstre. Lige under linket til Plus. Normalt er ventetiden hos Support kortere end hos MH. En Supporter kan ikke straffe og har ingen special værktøjer. Han eller hun spiller på den samme server.

Hvordan bliver man MH?
    Hvis du mener du er kvalificeret, må du holde øje i forum når Admin sætter jobopslag op, eller du kan prøve at sende en uopfordret ansøgning.
    Det er også en god idé at være en dygtig og venlig spiller som er kendt for at være hjælpsom blandt andet her i forum og altid kende linket til reglerne og det rigtige sted i FAQ og henvise de nye spillere på en god måde.

Hvordan kan MH se om jeg snyder?
    Den slags er hemmeligt, for ellers ville du bare misbruge det og finde en ny måde at snyde på.

Ups jeg er kommet til at overtræde en regel!
    Skriv til en MH og forklar hvad der er sket, du vil få et høfligt svar, de bider ikke hovedet af dig. Du skal ikke være bange for dem. De er mennesker ikke monstre.

Jeg tror min ven har overtrådt en regel!
    Du kan roligt skrive til en MH, de har tavshedspligt og vil ikke fortælle din ven at du har sladret. De vil undersøge om din ven overhovedet har brudt nogen regler, og hvis han har vil de gøre det som skal gøres.
    Tavshedspligten betyder også at du ikke kan få at vide om din ven rent faktisk har brudt reglen, så du får ikke at vide hvad MH finder ud af når han eller hun undersøger sagen.
    Du må bare anmelde, og så stole på MH klarer det uden at du får resten af historien.

Jeg bliver dømt efter en uretfærdig regel!
    Det er ikke MHerne der laver reglerne. Det er ikke engang dem der bestemmer straframmen. Den slags ting bliver bestemt af Travian firmaet. Hvis du har forslag til ændringer af reglerne kan du skrive dem her i forum under idéer.

Travian er ejet af nogen mennesker og de må bestemme over det de ejer, ligesom du må bestemme over dit eget værelse og du må bestemme om du vil have t-shirt eller skjorte på.

OBS! Denne guide er ikke godkendt på nuværende tidspunkt af Admin og er derfor kun min egen personlige fortolkning!
    Last edited by Ridder Huma; 20-01-2010 at 11:59.

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    30

Standard

Godt lavet.

Kan ikke se hvad der mangler noget, tror du har fået det hele med.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Stammefører
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007

Standard

Så er det da vidst på det rene
    DKX: Oberst Lynild

Katapult Konzales's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Geografisk Sted
    Jorden

Standard

sQ godt lave ma1974.
    Også fedt at kunne trykke på billederne så man kan se dem i større udgave!

Spydmand ma1974's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Geografisk Sted
    sydsjælland
    Alder
    45

Lightbulb angående angreb på multihunter uden beskyttelse

Citat Oprindeligt Skrevet af Miel Vis Indlæg
    hvis profilteksten er sat ind giver det selvfølgelig en straf - men hvis mh ikke har fået gjort dette straffer vi ikke for det, kan ikke antage at helt nye spillere kender til disse ting fra start.

Hvis det står i profilteksten, og vi af administrative årsager er nødt til at låse en mh konto op midlertidigt, og nogle synes det er hylende morsomt at angribe imens, giver det selvfølgelig en hård straf svarende til upassende opførsel i spillet, da mh kontoen ikke som sådan skal anses for værende en del af "spillet" - kontoen eksisterer kun med det grundlag at vi skal kunne svare på IGM's.

begge konti på s5 er spærret og sætter profiltekst ind på dem begge for at undgå flere misforståelser.

mvh Miel
    Tilføjet fra en anden debat - da det utvivlsomt ville blive spurgt om igen og igen og igen...

Spejder Piratten's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009

Standard

§ 7 skal man nok ikke lede efter
    det er i §3 man nok skal kikke
    S3 - peace Z00
    S3 - Piratten DP (det vildeste sted på serveren)
    S1 - Piratten MØG
    S4 - Piratten FLAN Lær af igår, lev nu og drøm om imorgen

Haeduaner Anger's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Geografisk Sted
    Ved kaffemaskinen
    Alder
    40

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Piratten Vis Indlæg
    § 7 skal man nok ikke lede efter
    det er i §3 man nok skal kikke
    Reglerne er ændret siden at ma1974 lavede guiden.
    >> =
    Læs nu Spillereglerne og FAQ før du spørger. Kniber det med at læse selv, så få det læst op

Tilmeldingsdato
    Jan 2010

Standard

God beskrivelse meget nyttig

Legionær
    Tilmeldingsdato
    May 2008

Standard

Vi skal vist have opdateret denneher

Er det ligemeget hvilken MH jeg skriver til?
    Hvis du har en sag, skal du skrive til den MH som har din sag, men hvis du ikke har en sag, men blot søger hjælp eller har information er det ligemeget hvilken du skriver til.
    Det er forskellige mennesker der sidder ved hver konto, men de har fået samme "uddannelse" og skal dømme på samme måde og udfra samme regler.

Der skulle jo gerne kun være 1 Multihunter konto på hver server nu
    One Stick to ruel them all

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    30

Standard

Citat Oprindeligt Skrevet af Ungdommer Vis Indlæg
    Vi skal vist have opdateret denneher

Er det ligemeget hvilken MH jeg skriver til?
    Hvis du har en sag, skal du skrive til den MH som har din sag, men hvis du ikke har en sag, men blot søger hjælp eller har information er det ligemeget hvilken du skriver til.
    Det er forskellige mennesker der sidder ved hver konto, men de har fået samme "uddannelse" og skal dømme på samme måde og udfra samme regler.

Der skulle jo gerne kun være 1 Multihunter konto på hver server nu
    Så er den opdateret.

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Tilsvarende Tråde

1. Guide/Info: Multihunter, Support & Plussupport
    By Ridder Huma in forum T4-guides
    Besvarelser: 3
    Sidste Indlæg: 24-02-2011, 14:17
  2. Info: Hvad er Cropdød?
    By ma1974 in forum Opslag og Guides
    Besvarelser: 0
    Sidste Indlæg: 21-12-2009, 19:16
  3. Info: Hvad er IRC?
    By ma1974 in forum Opslag og Guides
    Besvarelser: 0
    Sidste Indlæg: 09-11-2009, 04:36
  4. Ris og ros til nyt opslag: Hvad er en MultiHunter?
    By Briannospam in forum Generelt om Travian
    Besvarelser: 3
    Sidste Indlæg: 07-11-2008, 18:49
  5. Hvad kan man forvente af en Multihunter.?
    By Tactic in forum Spørgsmål
    Besvarelser: 13
    Sidste Indlæg: 29-08-2008, 10:59

Tags i denne Tråd

Regler for Indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvare indlæg
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke ændre dine indlæg
  •