Viser resultater 1 til 7 af 7
    Slange
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard Vampyrerne bruger ufine metoder

Bemærk venligst, at jeg henviser til en opdigtet alliance. Der findes ingen alliance der hedder vampyrerne.

Alligevel er jeg stødt på flere alliancer, der sagtens kunne være vampyrer. Blodtørstige, nådesløse skabninger, der lever om natten. Og som kun lever for at stjæle andres livsblod.

Anyways, pointen er, at jeg har lagt mærke til, at mange alliancer bryder travians regler. Jeg er selv en aktiv farmer, og har lagt *nogle* farms ind som links, som jeg betaler i dyre domme plusprofil for at kunne.

MEN mange af de spillere jeg farmer, er medlem af en alliance. Det er ikke i sig selv noget at bekymre sig om, problemet opstår når de kopierer deres alliancetekst ind i deres egen profil. I disse allianceprofiler, og dermed også i mange spilleres profiler, er der diverse tegninger og billeder, dannet af tegn og streger, der derfor *forstørrer* deres profil yderligere end det af travian *normale* layout. Dette forstyrrer mine links, så jeg skal bruge adskillige sekunder på at danne mig et overblik, når jeg skal sende angreb.

Her er min klage så. Hvad kan man gøre mod dette? jeg nævnte overfor en MH, at en alliances profil var i strid med reglerne, da et af tegn og streger dannet billede fik profilen til at fylde mere end det originale layout. Svaret var så, at det var så uendelig lidt det afvigede fra det originale layout, at det næppe var noget der kunne straffes. Senere stødte jeg så på en anden alliance, hvis profil afveg en smule mere, og senere igen en lille smule mere.

Hvor går grænsen, er så mit spørgsmål. Hvis vi accepterer det første lille regelbrud, så kan den næste i rækken vel bare sige, at deres ikke er ret meget værre end det foregående tilfælde. Dermed er vejen jo nærmest banet for, at man bevidst kan omgås reglerne, bare fordi andre gør det.

Jeg synes vi har haft denne diskussion før, bare i et noget mere alvorligt øjemed. dengang hed det, at ALLE brugte bots til at sende angreb med, og at ALLE brugte scripts o. lign. til at forædle deres travianskills. Denne diskussion endte dog vist blindt, idet alle beskyldninger trods alt er, og var, beskyldninger.

Jeg vil ikke bebrejde MH, da det som sagt er lidt klamt at brokke sig over en *for stor* profiltekst. Havde jeg selv været MH havde jeg nok grinet af den klage, og sagt at det var da det mindste man kunne klage over, og at man nok burde få lidt mere (udbytte) istedet. Anyways, jeg burde spille speed, man venter alt for længe på at køllerne kommer hjem.

Forum Administrator Ridder Huma's Avatar
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Geografisk Sted
    Holstebro
    Alder
    30

Standard

Hvis du er utilfreds med en MH's afgørelse kan du jo altid gå et trin højre... nemlig at skrive til Admin gennem. admin@travian.dk

Har du et spørgsmål? Du kan finde svaret her: T4 Answers
    Nyttige links: Spilleregler, Forumregler, Server Status, Changelog og Hall of Fame.

Medlemmer af Travian-Teamet arbejder på frivillig basis og er derfor ikke tilgængelige 24 timer i døgnet.

Slange
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

Tak for et hurtigt svar. Men som jeg sagde, så var det egentlig ikke for at klage over en bestemt MH, eller for at fremtvinge pludselige straffe over tilfældige spillere, der bare ikke vidste bedre.

Det var mere et diskussionsoplæg, da det jo tydeligt viser at der foregår bevidste regelbrud overalt, og at man generelt bare accepterer dette.

Vi er enige om, at scripts, bots o. lign. er moralsk forkasteligt, men at dette er en slags gråzone. Havde det været et 6k-tegn langt link til youtube, så havde det jo helt klart været regelbrud, og MH havde omgående slettet profilen. Spørgsmålet er så, om reglerne er noget som tolkes forskelligt alt efter hvem og hvordan man bryder dem?

hansen84
    Guest

Standard

hvis du skriver til MH at der er et regelbrud i en profil, pga. for stort billede, tror jeg ikke han griner af det...
    Han går vel bare ind og sletter det, ligesom hvis man skriver tekst i et grim sprog eller ligende i sin profil...

Det skal han da umiddelbart gøre i følge reglerne

Legionær
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008

Standard

Jeg lagde især mærke til denne del af indlægget:

MEN mange af de spillere jeg farmer, er medlem af en alliance[vampene].
    (min tilføjelse)

:P

Slange
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Standard

ja det er fantastisk som vores farms efterhånden har lært at organisere sig. det er jo nærmest blevet moderne, at der inden for den første uge af en server er opstået en meta alliance med 300+ medlemmer. alligevel er deres Ø, well, grinagtigt.

dem der har en arm med i optagelsesprocessen må jo virkelig ha tillid til folk, ellers er erfaring fra andre servere bare blevet noget man slynger omkring sig. hvad er den erfaring værd, hvis man har været farm gennem en hel server og aldrig har haft mere end 4 byer? så kan det nok være at ens alliance er blevet trukket med ind på den ene side i slutspillet for at supplere en smule korn, men det kan vel næppe kaldes en sejr. den slags er vel nærmere tilfældigheder.

Kaninus
    Guest

Standard

Vampyrene sover om natten, så det er meget lettere at tage deres tropper ud om formiddagen, min helt nyder da godt af de dumme vampyre som garanteret alligevel går i opløsning eller mister members inden længe, da 80% virker som førsetgangs spillere.

Tilsvarende Tråde

1. Besvarelser: 56
    Sidste Indlæg: 12-07-2011, 03:29
  2. Rigets ledelses metoder
    By Vildskaben in forum Server 4
    Besvarelser: 115
    Sidste Indlæg: 30-01-2011, 18:21
  3. guld bruger og ikke guld bruger
    By sr.knak in forum Arkiv
    Besvarelser: 23
    Sidste Indlæg: 07-03-2009, 21:47
  4. NPC bruger?